AK Gençliğin Buluşma Noktası
Belgelendirme AK Partimiz hakkındaki bütün yalan haber ve iftiraların aksini belgelendiriyoruz.


Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 11-23-2012, 14:33   #11
Kullanıcı Adı
Armağan
Standart Boeing 737 AEW&C
Boeing 737 AEW&C
Boeing 737 AEW&C MESA bir erken hava uyarı ve kontrol (AEW&C) uçağıdır.

Boeing AEW&C sistemi yüksek performanslı, brüt ağırlığı arttırılmış 737-700 ile Northrop Grumman’ın MESA olarak adlandırılan çok maksatlı elektronik taramalı, dost-düşman ayırımı yapabilen radarını içermektedir. Türkiye’nin Barış Kartalı projesi kapsamında alacağı 737 AEW&C sistemi esken ve açık yapılı bir görev bilgisayar sistemini ve Türk yapımı elektronik destek sistemlerini ve haberleşme kabinini içermektedir.

Uluslararası Boeing sorumluluğu altında yürütülen programda Northrop Grumman Elektronik Sistemler şirketi ile TAI ve Havelsan’ın da dahil olduğu birkaç Türk firması da yer alacaktır. Kontrat dört adet 737 AEW&C uçağı ile birlikte personel eğitim, görev destek ve sistem bakımını içermektedir.

Türkiye Cumhuriyeti’nin Savunma Sanayii Müsteşarlığı 4 Haziran 2002 tarihinde Boeing firmasıyla 737 modeli havadan erken uyarı ve kontrol (AEW&C) sistemi için 1 Milyar ABD Dolarlık bir sözleşme imzalamıştır. Benzeri bir sistem Avustralya için de geliştirilmektedir.

İlk uçak Boeing tarafından tamamlanacak, diğer üç uçak ise TAI tarafından modifiye edilecektir. Elektronik destek ekipmanları ile haberleşme sistemleri Türkiye tarafından temin edilecektir. Uçak bakımı ise Türk Hava Kuvvetleri'nin Seattle eğitim alan personeli tarafından gerçekleştirilecektir. İlk uçağın kontrat tarihinden 42 ila 48 ay içinde teslimi öngörülmektedir.

Barış Kartalı Programı
Hava İleri Karakol (HİK) Uçağı diğer adıyla Barış Kartalı Programı kapsamında Boeing firması ile 4 uçak ve 1 Yer Destek Sistemi tedariki amacıyla 4 Haziran 2002 tarihinde Sözleşme imzalanmıştır. Sözleşme 23 Haziran 2003 tarihinde yürürlüğe girmiş ve proje kapsamındaki faaliyetler resmen başlamıştır. Türk Savunma Sanayii, bu projeden, proje bedelinin yaklaşık %12’si kadar net yerel pay alacaktır. İlave olarak proje kapsamında sözleşme baz fiyatı üzerinden 576 Milyon ABD Dolarlık off-set alınmıştır. Türk firmalarından TAI, HAVELSAN, ASELSAN, MİKES, HAVELSAN TEKNOLOJİ RADAR, KALE KALIP, THY ve SELEX proje içerisinde birçok sorumluluk ve role sahiptir.1 inci uçak modifikasyonu (yolcu uçağının HİK konfigürasyonuna dönüştürülme işlemleri) Mart 2005’de ABD/Seattle’da, 2 nci uçak modifikasyonu Mart 2006’daAnkara/TAI tesislerinde, 3.ncü uçak modifikasyonu Kasım 2006’da, 4.ncü uçak modifikasyonu Mart 2007’de Ankara/TAI tesislerinde başlamıştır.

TAI Ankara
Armağan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-23-2012, 14:42   #12
Kullanıcı Adı
Armağan
Standart Hürkuş
Hürkuş
TUSAŞ Hürkuş ya da TAI Hürkuş, TUSAŞ tarafından tasarımı yapılmış ve seri üretilen "Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı Projesi"nin ürünü olan eğitim uçağıdır. Adı Türk Pilot ve Mühendis Vecihi Hürkuş'tan esinlenerek verilmiştir.
2006 yılının Mart ayında SSM ile TUSAŞ arasında imzalanan anlaşma ile "Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı Projesi" yürürlüğe girmiştir. TUSAŞ Hürkuş eğitim uçağı projesi çerçevesinde, özgün bir eğitim uçağı prototipinin tasarlanması, geliştirilmesi, test ve doğrulamasının yapılması, üretiminin ve sertifikasyonunun gerçekleştirilmesi, ve sisteme ait teknik veri paketinin oluşturulması hedeflenmiştir. TUSAŞ Hürkuş, EASA CS 23 kurallarına göre tasarlanmış, sertifiye edilmiştir. Gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyeti ile öğretmen ve öğrenci pilotun arka arkaya oturduğu, tek turboprop motorlu bir tasarım sahiptir. Uçak ayrıca, genel kullanım, aletli uçuş, seyrüsefer ve formasyon eğitim aşamalarını gerçekleştirebilme özelliklerini de taşımaktadır. Standart uçak sistemlerinin yanı sıra, kabin basınçlandırma, koltuk fırlatma sistemi ve uçak üzeri oksijen üretimi sistemine (OBOGS) sahiptir.

Genel özellikleri
HÜRKUŞ uçağı aynı zamanda “glass/cam kokpit” olarak bilinen tamamen dijital elektronik gösterge sistemlerine sahiptir. Bu dijital elektronik göstergelerin temel amacı kokpitteki aşırı miktarda gösterge saati kalabalığını azaltarak pilotların kontrol yeteneklerini artırmaktır. Elektronik dijital göstergelerin kullanımı verilerin pilota, muharip uçaklardaki bütünlük içerisinde ulaştırılmasını sağlayacaktır. Bu anlamda TUSAŞ HÜRKUŞ oldukça çağdaş ve yüksek teknoloji kullanan bir eğitim uçağı olacak ve pilotları muharip uçaklara hazırlayacaktır. Tüm uçuş, yatış-dönüş, suni ufuk ve durum göstergeleri, motor göstergeleri ve uçak sistemlerine ait göstergeler 2 ana LCD ekranda pilota iletilecektir. Bunun dışında yedek uçuş göstergesi de bağımsız bir LCD ekran olacaktır. Tüm seyrüsefer ve iletişim ekipmanları tek bir elektronik panelden kontrol edilecek, bu da kontrollerin oldukça düzenli olmasını sağlayacaktır. Bu üstün elektronik yetenekleri HÜRKUŞ’u sınıfının en iyilerinden biri yapmaktadır. Tahminlere göre 2010 lu yıllarda dünya ordu ve hava yollarının envanterlerindeki eğitim uçaklarının pek çoğu ekonomik ömrünü doldurmaktadır. Dolayısı ile yüzlerce eğitim uçağı açığından oluşan ciddi bir Pazar beklenmektedir. Bu nedenle HÜRKUŞ’un EASA’dan sertifiye edilmiş ve sınıfında üstün özellikler taşıyan bir uçak olması oldukça önemlidir. Üstün elektronik özellikleri ve bir eğitim uçağı için sıra dışı olan uçak sistemleri (OBOGS, 0/0 fırlatma koltuğu gibi...) sayesinde bir jet uçağındaki sistemlere oldukça yakındır. Dolayısı ile HÜRKUŞ temel pilotaj eğitimi yanı sıra muharip pilotların temel eğitimlerinde de kullanılabilecek bir uçaktır. Projede gelişmiş elektronik, mekanik ve aerodinamik özelliklerin gerçekleştirilebilmesi için kalabalık bir ekip çalışmıştır.Ayrıca HÜRKUŞ'un farklı modelleri için çalışmalar da başlamıştır. Sahil Güvenlik Komutanlığı için Keşif ve Gözetleme amacıyla kullanılacak bir türevi geliştirilmektedir.

TUSAŞ HÜRKUŞ aynı zamanda Türk mühendisleri tarafından geliştirilen uçuş kontrol yazılımını içeren merkezi kontrol bilgisayarlarını da taşımaktadır.

İnsan makine arayüzünün uygun bir şekilde sağlandığı, pilot güvenliği; pilot rahatlığı, kullanılabilirlik, güvenlik ve idame edilebilirlik kriterlerinin ergonomik açıdan da düşünüldüğü bir uçak olacaktır. TUSAŞ HÜRKUŞ'ta teknik özelliklerin sağlanmasının yanı sıra ürünün insan ilişkisi ile ilgili çalışmalarda yapılmaktadır.

Armağan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-24-2012, 15:19   #13
Kullanıcı Adı
Armağan
Standart Altay
Altay
Altay, Türkiye'nin geliştirmekte olduğu 3+ nesil ana muharebe tankıdır. Şu anda detaylı tasarım aşamasındadır. Milli Tank Üretim Projesi çerçevesinde 30 Mart 2007'de yapılan Savunma Sanayi İcra Komitesi toplantısı sonucunda Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından proje ana yüklenicisi olarak Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.Ş. belirlenmiştir. İsmini Kurtuluş Savaşı'nda 5. Süvari Kolordusu'nu komuta eden Fahrettin Altay'dan almıştır. Fahrettin Altay'a ise soyismi Altay Spor Kulübü'nden esinlenerek Mustafa Kemal Atatürk tarafından verilmiştir.
Genel Bilgiler
Altay projesinin teknik destek sağlayıcısı Güney Kore'nin Rotem firmasıdır. "Altay" olarak adlandırılan tankın tasarım, geliştirme, prototip imalatı, test ve sertifikasyon aşamalarının tamamlanması için 500 milyon dolar mali kaynak ayrılmıştır. Üçüncü nesil ana muharebe tankı olarak tasarlanmakta olan aracın prototip testleri ve kalifikasyon çalışmalarının 2012 yılında tamamlanması, seri imalatın ise 2017 yılında devreye girmesi planlanmaktadır. Tasarım aşamasında Güney Kore üretimi XK-2 ana muharebe tankı projesinden elde edilmiş tecrübelerden de yararlanılması hedeflenmektedir. Proje sonunda açılacak yeni bir ihale ile seri üretimi kazanan kurum ya da kuruluş belirlenecektir. İlk etapta üretilmesi planlanan 250 adet tank, TSK’nın ihtiyaçları doğrultusunda artırılabilecektir.
Tasarımı
Aracın Volkan-III tank atış kontrol sistemi ve tank komuta kontrol muhabere bilgi sistemi Aselsan tarafından tasarlanacak ve üretilecek, 120 mm’lik 55 kalibre ana silah sistemi, Hyundai-Rotem kanalı ile teknoloji transferi yapılarak MKE tarafından, modüler zırh paketi ise Roketsan tarafından üretilecektir. Otokar 4 prototipin tasarımı ve geliştirilmesi için 500 milyon ABD Doları tutarında teşviğe hak kazanmıştır.

2010 Eylül ayında Altay projesinin 1. aşaması olan Kavramsal Tasarım Fazı Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından onaylanarak tamamlandı. Böylece projede 2. aşama olan ve 30.5 ay sürmesi planlanan Detaylı Tasarım Fazı`na geçilmiştir. Projenin bu aşamasında detaylı tasarım faaliyetleri kapsamında seçilen alt sistemlerin tank üzerinde entegrasyon ve arayüz tasarım çalışmaları yürütülecektir.
15 Ekim 2010 tarihinde Otokar firması ile MTU ve Renk firmaları arasında Altay tankının güç paketi konusunda sözleşmeler imzalandı.
7 Temmuz 2012 tarihinde yayımlanan habere istinaden "Altay projesinde yaz sonunda MTR adı verilen hareket kabiliyetini test edecek araç ortaya çıkacak. 2013'ün ilk çeyreğinde FTR yani atış testlerinin yapılacağı araç üretim bandından inecek.TSK ile birlikte testleri gerçekleştirilecek. 2016 sonu ya da 2017 başına Altay seri üretime hazır hale gelecek" denilmiştir.
15 Kasım 2012 tarihinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'da katıldığı,Otokar'ın Sakarya'daki fabrikasında düzenlenen törenle tanıtıldı.2 ana prototip üretilen Altay Tankı " 2016 yılı sonunda seri üretime hazır hale gelecek" denilmiştir.

Armağan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-28-2012, 08:45   #14
Kullanıcı Adı
Armağan
Standart Leopard 2
Leopard 2
Leopard 2 Alman yapımı 3.nesil bir ana muharebe tankıdır. 1970'lerde geliştirilmeye başlanan tank, 1979'da Alman ordusunun bünyesine katılmış ve Leopard (şimdiki adı Leopard 1) tankları ile değiştirilmiştir. Değişik çeşitlemeleri Alman ordusu tarafından kullanılmaktadır. Ayrıca İngiltere ve Fransa dışındaki birçok AB ülkesi de bu tankı tercih etmektedir.
Tankın iki gelişim süreci vardır. Leopard 2A4 tipine kadar olanları düz bir kule sahipken Leopard 2A5 tiplerinden itibaren eğimli kuleye geçilmiştir. Bütün tipler elektronik atış sistemine, lazer mesafe ölüçücüye, tamamen stabile edilmiş topa ve termal kameraya sahiptirler. 4 metre derinlikteki sulardana basarak geçebilir ve şnorkel baca, sayesinde suyun içinde kalabilir, 1 metre yüksekliğindeki duvarları aşabilir. 1500 beygir gücünde V12 dizel motoruna sahiptir, bu motor tankın 70 km/s hız yapmasına olanak sağlar.

Gelişim süreci
SSCB'nin geliştirdiği yeni 2. nesil tanklara karşı yeni bir ana muharebe tankına ihtiyaç duyan Alman ordusu 1970'lerde Leopard tankına Rheinmetall L 44 120 mm'lik topunu takarak bu ihtiyacını giderebilieceğini düşünüyordu. Ancak sonraları ABD ile birlikte MBT-70 süper tank tasarısına girildi. Bu tank devrim niteliğinde bir tasarıma sahipti ancak yüksek maliyeti nedeniyle bu tasarı geri çekildi.
1974 yılında 17 ilk-örnek arasından seçilen yeni tank tipi önceki tasarımdan daha iyi zırha, daha büyük bir topa, geniş mühimmat kapasitesine sahipti.
ABD 1976 yılında bu yeni tank tasarısı ile ilgilendiğini belirtti. Bunun sonucunda ABD için birkaç deneme modeli üretildi. Bunların kuleleri farklı iken diğer bölümleri aynıydı. Kuleler ABD standartlarına getirilmek için L7A3 105 mm'lik topu ve Hughes atış denetleme düzeneği ile donatıldı. Ayrıca bu modelin Rheinmetall 120 mm'lik topu ile olan çeşitlemesi de yapıldı. Başka tiplerde de bu iki top çeşidi değişmezken Hughes-Krupp Atlas Elektronik EMES 13 atış sistemi denendi.
ABD'ye ulaşan ilk ilk-örnekler XM1ile karşılaştırıldı. Leopard 2'lerin atış gücü ve hareket kabiliyeti olarak XM1'den daha iyi olduğuna karar verildi. Ancak yapılan sınamalarda Leopard 2'nin zırhının XM1'den daha kötü olduğu anlaşıldı. ABD XM1 tasarısında karar kıldı. Bugün Leopard 2 tanklarının zırh olarak da XM1'lerden daha iyi olduğu bilinmektedir. Leopard 2 tankların atış kontrol sistemlerinin değişimiyle birlikte atış yüzdeleri artmıştır. İlk atımda vuruş ihtimalleri dururken % 65 den %87 ye hareketli iken % 30 lar dan % 80 lere kadar çıkmıştır. Lepord 2 A5-A6 ve Hell lerde bu atış yüzdelerinin daha üst seviyeye çıkarıldığı bilinmektedir.
Türk Silahlı Kuvvetleri Leopard 2A4 tanklarından 354 adet satın almıştır.Toplam maliyeti Türkiye'ye 429 milyon doları bulmuştur. Türkiye'ye teslim edilen tanklar Aselsan üretimi Leopard 2 NG (Next Generation) yenileme ve modernizasyonuna tabi tutulacaktır. Böylece Türkiye envanterinde en cok orijinal Leopard 2A4 tankı bulunduran ülke konumundadır. NG sistemi hedefe kilitlenebilme özelliğinin yanı sıra daha iyi özellikler de ortaya çıkarmıştır. Günümüzün en güçlü tankı olmuştur.

Varyantlar
Leopard 2
Leopard 2A1
Leopard 2A3
Leopard 2A4
Pz 87WE
Leopard 2A4CAN/M
Leopard 2A4CHL
Leopard 2A5
Leopard 2(Strv 122)
Leopard 2A5 DK
Leopard 2A6
Leopard 2A6M
Leopard 2A6 HEL
Leopard 2E
Leopard 2 PSO
Leopard 2A7
Leopard 2 140mm

Kullanıcılar
Türkiye
Almanya
Avusturya
Kanada
Yunanistan
Şili
Danimarka
Finlandiya
Hollanda
Norveç
Polonya
Portekiz
Singapur
İspanya
İsveç
İsviçre

Türkiye'de 339 adet bulunmaktadır. Artı Alman 2A4s. 2005 yılında satın alındı. Yeni Nesil çalışmaları Aselsan tarafından Leopard 2 A4'ler Leopard 2NG'ye yükseltilecek. Yükseltmeye aplike zırh eklenmesi, yükseltilmiş optik, ve yeni atış kontrol sistemi de dahildir.
Armağan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-28-2012, 08:49   #15
Kullanıcı Adı
Armağan
Standart Leopard 1
Leopard 1
Leopard 1 Alman yapımı 2.nesil bir Ana Muharebe Tankıdır. İlk olarak 1965 yılında Alman Federal Ordusu’nun (Bundeswehr) hizmetine girmiştir. Alman Kraus Maffei Weggman firması tarafından seri üretimine 1965 yılında başlanıp 1984 yılına kadar üretimi sürdürmüştür,Almanya'nın haricinde İtalya'dada üretimi yapılmıştır. Toplam 4000'in üzerinde Leopard 1 Almanya'da üretilmiştir.
Bu tank Bundeswehr haricinde Avustralya, Belçika, Brezilya, Kanada, Şili, Danimarka, Yunanistan, İtalya, Lübnan, Hollanda, Norveç ve Türk ordularında da kullanılmaktadır. Toplamda 6485 Leopard tankı üretilmiştir. Leopard 1, Leopard 2’nin üretilmesiyle pek çok orduda ikincil tank olmuştur.

Hikayesi
Bundeswehr, yeni bir tank tasarlama amacıyla Leopard Projesi’ni 1956'da başlattı. Bu projenin başlama nedenleri; Bundeswehr’in elindeki tüm tankların ABD yapımı M47 ve M48 tankları oluşu ve Bundeswehr’in modern bir ana muharebe tankına ihtiyaç duymasıydı.
Yeni üretilecek tank 30-40 ton ağırlığında,iyi bir motora sahip olan, NBC korumalı,dönemin anti-tank silahlarına dayanabilecek dayanıklı ve Varşova Paktı üyelerinin sahip olduğu tanklardan daha iyi bir tank olmalıydı. Yeni üretilecek tanka 105 mm’lik bir top takılması ve bu tankın ABD yapımı tanklara göre daha fazla cephane taşıyabilmesi öngörüldü.
Fransa üzerinde çalıştığı AMX-50 projesinin başarısızlığa uğrayınca Almanya ile yeni müşterek tank projesini başlatmak üzere anlaştılar. Avrupa müsterek tank projesi kapsamında 1950 yilinin sonlarina dogru Leopard 1 tanki gelistirilmeye baslanmış ve 1963 yilinda Alman Krauss Maffei Wegmann ve Mak firmaları ortaklaşa çalismalara devam etmistir. 1965 yilinda Alman ordusu için üretime baslanmış, üretimi zaman zaman durdurulmasina ragmen 1984 yilina kadar devam etmistir. Italyan ordusu için Italyan Otobreda firmasi da Leopard 1 tanki üretmistir. Çesitli modelleri bulunmaktadir.

Kullanan ülkeler
Almanya: 1945
Avustralya: 90
Belçika :40
Brezilya: 368
Danimarka: Sadece Biberpanzer ve Bergepanzer kullanımda
Ekvador
Hollanda: 668
İtalya: 54
Kanada: 114
Lübnan: 43
Norveç: 172
Şili: 202
Türkiye: 398
Yunanistan: 220
Armağan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-28-2012, 08:56   #16
Kullanıcı Adı
Armağan
Standart T-38 Talon
T-38 Talon
Northrop T-38 Talon, ABD'li Northop tarafından üretilen jet motorlu bir eğitim uçağıdır.
1961 yılından 1972 yılına kadar üretilen T-38'ler 21. yüzyıl teknolojisine ayak uydurmak için bazı kullanıcı ülkeler tarafından modernize edilmektedir. Türk Hava Kuvvetleri'ne ait 55 adet T-38 ARI programı kapsamında TUSAŞ tarafından modernize edilecektir.

T-38A “Talon iki motorlu bir yüksek irtifa süpersonik eğitim uçağıdır. T-38 kanatlarının ön tarafı geriye eğimli kanatları olan gövdesi aerodinamik yapılı bir uçaktır. Bu uçakta öğretmen ve öğrenci arka arkaya roket tahrikli fırlatmalı koltuklarda ve klimatize bir kokpitte görev yaparlar. Kritik komponentler bel hizasında olup bakım elemanlarınca kolaylıkla ulaşılabilir. T-38 bakımı kolay, son derece ekonomik ve buna rağmen çok üstün güvenilirlilik rekoru bulunan yüksek performanslı bir uçaktır. Bu vasıfları dolayısıyla birçok müttefik ülke tarafından tercih edilmiştir.
T-38 695 metre gibi kısa pistlerden kalkar ve bir dakikalık süre içinde 9,000 metreye kadar yükselebilir. Öğrenci pilotlar T-38’de süpersonik uçuş teknikleri, akrobasi, kol uçuşu, gece ve alet uçuşu eğitimi alırlar. Bugüne kadar 60,000’den fazla pilot brövelerini bu uçakta kazanmıştır.
İlk “Talon” uçuşu 1959’da gerçekleşmiş, 1961’den imalatın sona erdiği 1972 yılına kadar 1,100’den fazla T-38 USAF’a teslim edilmiştir.
T-38’lerin ömrünü gövde dayanıklılığı açısından 2020 yılına kadar uzatmak üzere “Pacer Classic” isimli bir program yürürlüğe konmuş bulunmaktadır. Bunun haricinde avioniklerde yapılacak revizyonlar ile bütün T-38’ler T-38C tipine dönüşmüş olacaktır.

tayyareci.com
Armağan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-01-2012, 11:23   #17
Kullanıcı Adı
Armağan
Standart T-155 Fırtına
T-155 Fırtına
T-155 Fırtına obüsü Türkiye'nin ürettiği bir Kundağı Motorlu Topçu Silah Sistemidir. Üzerine monte edilmiş 12 adet hidro-pnömatik süspansiyon ünitesi ve tekerlerinden oluşan gelişmiş süspansiyon sistemi sayesinde engebeli arazi dahil her türlü arazide rahatça harekat icra edebilmektedir. Güç Ağırlik oranı 21bg/t olan Fırtına'nın harekatlarını uzun süreli destekleyebilir. ADOP-2000 sistemine sayısal olarak entegre edilmiş olan Fırtına, sahip olduğu Aselsan ürünü 9600 serisi frekans atlamalı sayısal telsizler vasıtasıyla emniyetli, güvenilir, esnek, süratli, mobil, beka kabiliyeti yüksek, elektronik harp korumalı etkin bir ses ve veri haberleşmesinin tesisine ve atış esaslarının süratle takibine imkân tanımaktadır. Obüsteki muharebe sistemleri Fırtına Atış Kontrol Sisteminin hesapladığı atış komutlarını alma ve gönderme yeteneğine sahiptir. Fırtına hareket halindeyken 30 saniye içinde atış görevine hazır olabilmekte ve ilk 15 saniye içinde ani atış (darbe) olmak üzere 8 atımlık bir atış görevini bir dakika içinde tamamlayabilmektedir. Obüs atış görevinin tamamlanmasına müteakip 30 saniye içinde mevzisini terk edebilmektedir. Obüs, sahip olduğu içeriden komuta edilebilen otomatik namlu yol kilit sistemi vasıtasıyla, kısa sürede mevzi değiştirebilmekte ve böylece düşmanın karşı ateşine maruz kalma riskini minimum düzeye indirmektedir.
Silah Sistemi
NATO standardı her cins 155mm obüs mühimmatını kullanabilen Fırtına, 48 adet silah payı kıt`a yükü mühimmata sahiptir. Elektrikle çalışan ve elektronik olarak kontrol edilen otomatik mermi doldurma sistemi sayesinde obüs; ani atış için 15 saniyede 3 atım ve sürekli atış için dakikada 2 atım gerçekleştirebilmektedir. Obüs, 52 çap uzunluğunda, monoblok olarak imal edilen ve 23Lt`lik yanma odası hacmine sahip bir namlu ile donatılmış olup halihazırda MKE tesislerinde üretilmektedir.
Geliştirme programı
155mm M-44T ve M-52T kundağı motorlu obüs modernizasyon programlarından alınan dersler ışığında, Türk Kara Kuvvetleri Topçu Birlikleri'nin taktik ve teknik kulanım konseptleri ve geleceğin muharebe sahası ateş destek ihtiyaçları dikkate alınarak 1995 yılında T-155 Fırtına Modern Obüs Geliştirme Programına başlanmıştır. Program kapsamında tasarım ve prototip üretim çalışmalarına Kara Kuvvetleri Teknik ve Proje Yönetim Daire Başkanlığı silah ve Mühimmat Şube Müdürlüğü Proje Yönetiminde 1995 yılında başlanan ve azami menzili 30 km olan 155mm/39 kalibre namluya sahip ilk prototip 1997 yılında üretilmiş, ancak daha uzun menzil ihtiyacı neticesinde yeni obüsün 155/52 kalibre silah sistemine sahip olması kararlaştırılmıştır. Kara Kuvvetleri ihtiyacına yönelik olarak 40 km menzilli, 155mm/52 kalibre silah sistemine sahip ikinci prototip obüsün üretimine 2000 yılı içerisinde başlanmıştır. Obüsün gövde ve kule tasarımları ve analizleri modern tasarım programları kullanılarak tamamen bilgisayar ortamında yapılmıştır. Prototip obüsün gövde, kule ve süspansiyon sistemlerinin üretimi Eylül 2000`de yurt dışından tedarik edilen komponentlerin entegrasyonu ise Aralık 2000`de tamamlanmıştır. Prototip üretim çalışmaları sırasında Türkiye yeni obüste Almanya üretimi PzH 2000 obüsünün alt sistemlerini kullanmayı planlamış, ancak Alman Federal Güvenlik Konseyi`nin PzH 2000 obüsünün alt sistemlerinin satışına yönelik ihracat lisansını onaylamaması üzerine, söz konusu sistemler Güney Kore'li Samsung Techwin şirketinden tedarik edilmiştir. Prototip obüs, Tek Top-tek Batarya Konsepti`ne uygun olarak at ve gözle prensibine göre tasarlanmıştır.Temmuz 2001 de bazı alt sistemlerin tedarikine yönelik olarak Güney Kore ile Türkiye arasında bir kontrat imzalanmıştır. Halihazırda güç paketi dışında kalan tüm alt sistemler Türkiye'de üretilmektedir.
Armağan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-04-2012, 12:06   #18
Kullanıcı Adı
Armağan
Standart Airbus A400M
Airbus A400M
Airbus A400M dört turboprop motorlu, Avrupalı milletlerin askeri havadan taşıma isteklerini karşılayabilmek amacı ile Airbus Military tarafından tasarlanmış bir uçaktır. Proje başlangıcından daha sonraki tarihlerde Malezya tarafından da sipariş edilmiştir.

Teknoloji
A400M'in kanatları genel olarak karbon lif takviyeli plastik olacaktır. Kokpit, yan kontroller ile birlikte kablolu uçuş kontrol sistemi ve uçuş zarfı korumasına sahip olacaktır. Yüksek performanslı turboprop motorlar sivil hava trafik kontrol ortamında seyri mümkün kılacaktır.
Siparişler

Proje planı
Geleceğin Uluslararası Askeri Nakliye Uçağı olarak başlatılan Proje, C-130 Hercules ve C-160 Transall'ın yerine geçmesi amacı ile Aerospatiale, British Aerospace, Lockheed ve MBB firmaları tarafından 1982'de planlanmıştır. Değişen gereksinimler ve milletlerarası politik görüşler nedeni ile yavaş bir ilerleme sağlandı. 1989'da Lockheed gruptan ayrıldı ve ikinci nesil Hercules, C-130J, üzerinde çalışmaya başladı. Alenia veCASA'in de eklenmesi ile FIMA grubu Euroflag'e dönüştü.
Ortak ülkeler olan Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, Birleşik Krallık, Türkiye, Belçika ve Lüksemburg Mayıs 2003'te 212 adet uçak alımı için imza attılar. Bu ülkeler OCCAR'ı A400M tedarik yönetimi ile görevlendirdiler.
İtalya'nın projeden çekilmesinin ve tedarik sayısının gözden geçirilmesinin ardından gereksinim, 180 uçak için, ilk uçuşun 2008 ve ilk teslimatın 2009'da olacağı şekilde değiştirildi. 28 Nisan 2005'de Güney Afrika da ortaklık programına dahil oldu.
AIRBUS A400M, aslen yerine geçmesinin tasarlandığı eski versiyon Hercules ve Transall'ın nakliye ve menzil değerlerinin üstüne çıkacak. Kargo kapasitesinin, hem hacim hem de ağırlık olarak varolan uçakların iki katına çıkması beklenmektedir ve menzil de büyük ölçü de arttırılmıştır. AIRBUS'ın diğer uçakları gibi, A400M'in bütün bilgilerin büyük renkli ekranlarla görüntülenebilmesine izin veren cam kokpit ve fly-by-wire gibi yenilikleri ile şu anda çoğu ülkenin kullandığı eski C-130 ve C-160'lara göre teknolojik bir atlama sunacaktır.
AIRBUS A400M, kargo taşıma, asker taşıma, MEDEVAC, havadan havaya yakıt ikmali ve elektronik murakabe gibi görevleri de içeren bir çok konfigürasyonda çalışacaktır.
Europro'un motorlarının seçimi tartışmalı bir konu olarak kalmıştır; son ana kadar, Pratt & Whitney Canada, teknik ve fiyatlandırma manasında önde giden motor üreticisi olarak bakılmakta idi. Bununla birlikte, Avrupa hükümetleri ve endüstrisinden gelen yüksek miktarda son dakika baskısı ile AIRBUS 'ın bu konudaki duruşu değişti ve EuroProp'un önerisini kabul etmek zorunda kaldı.
Armağan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-15-2012, 23:08   #19
Kullanıcı Adı
Armağan
Standart
YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Türkiye'nin ilk milli ana muharebe tankı ALTAY...
Armağan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-17-2012, 11:18   #20
Kullanıcı Adı
Armağan
Standart
Türkiye'nin Savaş Teknolojisi. [BÜYÜK TAKiP TRT Haber]

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
Armağan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim
kuvvetleri, paylaşımları, silahlı, tsk, türk


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.




çarşamba çilingir webmaster blog çarşamba pasta

çarşamba koltuk yıkama çarşamba webtasarım