![]() |
#1 |
![]() Konu: Türk Gençliği için ÖSS!!
Hükümet : CAN YOLDAŞLARI(EpiVaTes- Bayonet)=Öss kaldırılmalı (Neden ![]() ![]() ![]() ![]() Muhalefet: B TAKIMI( Selahattin_Ay-TÜRK EVLADI)= Hayır Gerekli Kaldırılamaz (Neden ![]() ![]() ![]() ![]() SÖZ SIRASI: -TAKIMLARIN HAZIRLANIŞ GÜNÜ: Pazartesi -AÇILIŞ HÜKÜMET İLK KONUŞMA : Münazara ikinci günü ( Saat 20:00' e kadar ) Salı -AÇILIŞ MUHALEFET İLK KONUŞMA : Münazara ikinci günü Salı -AÇILIŞ HÜKÜMET İKİNCİ KONUŞMA : Münazara üçüncü günü ( Saat 20:00' e kadar ) Çarşamba -AÇILIŞ MUHALEFET İKİNCİ KONUŞMA : Münazara üçüncü günü Çarşamba -AÇILIŞ HÜKÜMET ÜÇÜNCÜ KONUŞMA : Münazara dördüncü günü ( Saat 20:00' e kadar ) Perşembe -AÇILIŞ MUHALEFET ÜÇÜNCÜ KONUŞMA : Münazara dördüncü günü Perşembe -KAPANIŞ HÜKÜMET DÖRDÜNCÜ KONUŞMA : Münazara beşinci günü ( Saat 20:00' e kadar ) Cuma -KAPANIŞ MUHALEFET DÖRDÜNCÜ KONUŞMA : Münazara beşinci günü Cuma -KAPANIŞ HÜKÜMET BEŞİNCİ KONUŞMA : Münazara altıncı günü ( Saat 20:00' e kadar ) Cumartesi -KAPANIŞ MUHALEFET BEŞİNCİ KONUŞMA : Münazara altıncı günü Cumartesi -İTİRAZ VE SORU : Münazara yedinci günü Pazar
![]() |
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Salı günü saat en az saat 20:00 e kadar Hükümet den ilk üye mesajını bu başlığa ekleyecektir.. Hükümet üyesi konusunu ekledikden sonra muhalefet üyesinin 12 saat lik süresi vardır.. Çarşamba sabah saat 08:00 e kadar muhalefet üyesi konusunu ekleyebilir..
|
|
![]() |
#3 |
![]() ÖSS KALDIRILMALI NEDEN
![]() Türkiye’de eğitim sistemi, ilköğretimden başlayarak üniversite sonrasına kadar, kelimenin tam anlamıyla sınav merkezli hale gelmiştir. Eğitim sistemimiz, öğrencileri eğitmek, onların çok yönlü olarak gelişmelerini sağlamak yerine her yıl milyonlarca öğrencinin girdiği OKS, ÖSS gibi sınavlara hazırlayan bir yapıya bürünmüştür. İlköğretimin sonundan itibaren başlayan sınav sisteminin nihai noktasını üniversiteye giriş sınavları oluşturmaktadır. Her yönüyle sınavlara bağlı eğitim sistemi kamu eğitimini işlevsiz bırakarak, eğitimi dershane, özel ders, özel okul alanına kaydırmıştır. Bugün okulların yapması gereken eğitimi dershaneler yapmakta ve bu nedenle her yıl sınav zamanlarında okullar boşalmaktadır. Eğitimin niteliğini olumsuz etkileyen bu durumun öncelikle sorgulanması gerekmektedir. Sınav başarısının dershanelere bağımlı oldukları bir yapıda dershane sistemi dışında kalan öğrencilerin sınav kazanması, daha iyi bir okula, üniversiteye gitmesi neredeyse imkansız hale gelmiştir. İlköğretimden başlayarak tam anlamıyla bir yarış içine sokulan çocuklarımız, gençlerimiz arasındaki eğitim rekabeti, bu rekabet ve yarışın bir ürünü olarak ortaya çıkan dershanelerin ortaya çıkmasıyla daha da artmış, oluşan dershane sistemi okullarımızda verilen eğitimin niteliğini yitirmesine, en temel işlevlerini dahi yerine getiremez duruma gelmesine neden olmuştur. Son birkaç yılda yapılan OKS ve ÖSS sonuçlarının ortaya çıkardığı en çarpıcı sonuç, tamamen eşitsizlikler üzerine kurulu olan eğitim politikalarının eğitim sistemini iflas noktasına getirmiş olmasıdır. Örneğin bu yıl ilköğretim sekizinci sınıftan 1 milyon 250 bin öğrenci mezun olmasına karşın OKS sınavına sadece 824 bin öğrenci başvurmuştur. Yine 17 Haziran 2007 tarihinde yapılacak olan ÖSS ile üniversiteye girmek için toplam 1 milyon 639 bin 800 aday “yarışacak” fakat bu adayların sadece % 10’u örgün öğretim programlarına yerleşecektir. Sistemin adaletsizliğini göstermek için bu tür örnekleri çoğaltmak mümkündür. Bu adaletsizliğin ortaya çıkmasında eğitimin kamusal özelliğinin bilinçli olarak geriletilmesi yanında, yıllardır eğitim sistemine damgasını vuran ırkçı-gerici ve dinden uzak eğitim politikalarının doğrudan etkisi görmezden gelinemez. İkili öğretim, kalabalık sınıflar, alt-yapı eksiklikleri, öğretmen açıkları, yetersiz ücretler gibi pek çok sorunun yanında, özellikle son yıllarda yaygınlaşan sözleşmeli öğretmenlik, geçici personel çalıştırma gibi uygulamalar, eğitimin niteliğini ve sürekliliğini olumsuz etkilemiştir. Her yıl onbinlerce öğrencinin yapılan sınavlardan “sıfır” puan alması, eğitim sisteminde yıllardır yaşanan sorunlara çözüm üretilmemesinin sonucudur. Bu nedenle sınavlarda yaşanan ya da yaşanacak başarısızlıkların asıl sorumlusu, geçmiş siyasi iktidarlardır. İlköğretimden başlayarak üniversiteye kadar, sürekli olarak yapılan sınavlara endekslenmiş bir eğitim sisteminin nitelikli olması nasıl mümkün değildir. Eğitim sistemimiz çocuklarımızı eğitmemekte, sadece yapılacak olan sınavlara hazırlamaktadır. Dolayısıyla öncelikli olarak yapılması gereken, öğrencilerimizi sınav cenderesinden kurtarmaktır. İlköğretimden itibaren üniversiteye kadar yapılan sınavlarda çocuklarımız ve gençlerimiz resmen yarıştırılmakta, birbirleriyle rekabet etmeleri istenmektedir. Kapitalizmin dayattığı “piyasacı eğitim” anlayışının tipik bir örneği olan bu anlayış derhal terk edilmeli, öğrencileri birbiri ile rekabet eden değil, onları geliştiren, çok yönlü bilgi ve beceri kazandırıcı, nitelikli bir eğitim anlayışı benimsenmelidir. OKS ve ÖSS sınavları kaldırılmalı, çocuklarımız ve gençlerimiz sınav cenderesinden kurtarılmalıdır. Okul öncesi eğitimden yükseköğrenime kadar tüm eğitim sistemi; bölgeler, okullar ve cinsiyetler arasındaki eşitsizliklerin giderildiği, herkesin eğitim hakkından, eşit ve parasız olarak yararlanacağı ve kimsenin eğitim hakkından mahrum bırakılmayacağı bir şekilde yeniden düzenlenmelidir. Eğitimde fırsat eşitliği ancak bu şekilde sağlanabilir. Aksi takdirde her yıl yapılan sınavlar öncekilerin tekrarı olmaktan öteye gitmeyecek, eğitim sistemi yeni başarısızlıklar üretmeye devam edecektir. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Merhabalar !!!
Bu guzel tartisma, ogrenme ortamini bizlere sundugu icin basta tum Akpartiforum ekibimiz olmak uzere, Munazara ekibimize ve konulari takip eden tum uyelerimize saygilarimizi, tesekkurlerimizi sunuyoruz. Oncelikle konusmama OSS sinavi hakkinda bir kac on bilgi vererek baslamak istiyorum: Ogrenci Secme Sinavi, ilk olarak 1974 yilinda Universitelerarasi Secme Sinavi (USS) olarak yapilmis ve gunumuze kadar degisik isimler ile duzenlenmistir. Gunumuzde ise T.C Yuksekogretim Kurulu Ogrenci Secme ve Yerlestirme Merkezi (OSYM) tarafindan Ogrenci Secme Sinavi (OSS) olarak duzenlenmektedir. Muhalefet kanadi olarak bu sinavin kaldirilmamasi gerektigi tezini sizlere sunmaya calisacagim. Bunu anlatirken de kaldirilmamasi gerektigine dair gorusler ve yapilabilecek cozumler hakkinda goruslerimi beyan edecegim. OSS kaldirilmamalidir cunku; 2007 yili itibari ile iki milyon dolaylarinda ogrencimiz bu sinava basvuru yapmistir.Biraz daha acarsak iki milyon ogrenci icin universitelerimiz yeterli midir? Cevap, maalesef hayir... Ak Parti hukumetimiz ile birlikte acilmis olan on yedi yeni universite ihtiyaclari karsilar mi peki? cevabimiz yine hayir. ![]() Bir diger neden ise, OSS nin kaldirilmasindan sonra one surulen cozum gibi gorunen ama sorun icinde buyuk sorun teskil eden, ogrencilerin kendi okullarinda ki basari puanlari (AOBP) ile universitelere alinmalari onergesidir. Bu cozumun getireceklerine birlikte bakalim: Fen lisesinde okuyan bir ogrencinin sinavlarinin zorluk derecesi ile normal lisede sinava giren bir ogrencinin zorluk derecesi kiyas goturmez. Ayrica bu okullarda ki mevcut kopya cekebilme durumu da kiyas goturmez. Bu demektir ki fen lisesinden mezun olan bir ogrenci istedigi bolume gidemeyecek notlari ne kadar iyi olsa bile ![]() Orta ogretim basari puani baz alinarak yapilacak bir yerlestirmede ise duzenlenen sinavlarin adilligi, seffafligi gozden kacacaktir. Bu ozellikler, hukumet kanadi ve kaldirilsin diyenlerin ortak beklentisi degil midir? Peki bu nasil saglanabilir butun bir ilde ya da bolgede ayni sinavlarin sorulmasi, merkezi bir yonetim ile duzenlenerek olabilir. Sifir suphe ile, alinlarinin aki ile cikmalilar. Sinavin kaldirilmasi durumunda olacak olumsuz durumlari aciklamaya devam edelim. Arkadaslar simdi sizden iki ogrenci tasvir etmenizi isteyecegim. Bir yanda yuksek not alan ve Bogazici Universitesi Elektrik - Eletronik Muhendisligi Bolumu'ne yerlesen ogrenci, ayni sekilde yuksek puan almasina ragmen, bildiginiz uzere onda birlik dilimde bile binlerce ogrenci geriye gidiyoruz, baska bir universiteye gitmek durumunda kalan arkadas diger yanda. Ogrenci psikolojisi bir yana peki universitelerimiz arasindaki esitlik, rekabete ne olacak o zaman ? Simdi sirada muhalefet gorevimizi yapmakta, Bayonet kardesimin yazisini buyuk merakla, sabirsizlikla bekledim ve de okudum. Acikcasi beni tatmin etmedi. Yazisinin sadece dört yerinde OSS ve OKS sinavlarini zikretmis. Evet OSS demeden de ondan bahsedilebilir zamirler vasitasi ile ama ben bunu da goremedim maalesef. Yazisi tamamiyle egitim sistemimizin carpikligi, yanlisliklari, esitsizlikleri, ve kamu kurumlarimizin yetersizligi ile alakali. Evet haklisin Bayonet, OSYM de bir kamu kurulusu ama bizim tartistigimiz o degil. Senin savunman gereken konu OSS nin kaldirilmasi olacakti . Egitim sistemimizin bu "sinav cenderesinden" kurtulusunu da iceren somut cozum onerileri goremedim.Bu arada cozum onerileri konusunda persembe gunu ayrintili aciklama yapacagiz insallah. Ayrica dikkat ettigim bir nokta da OSS yi adaletsiz, kamu egitimini islevsiz birakan bir ocu gibi gostermissin ama siz de takdir edersiniz ki. Iki kurum arasinda ki uyusmazliklardan kaynaklanan YOK ile hukumet cephesini karsiya karsiya getiren anlamsiz surtusmeler nedeni ile birbirlerinden uzaklasmislardir. Mufredatin OSS ye uydurulmasi ya da tam tersi ile bu sorun ortadan kismen kalkacaktir. Sinavsiz bir egitim sistemi asla dusunulemez. Avrupa ulkelerinde de sinavlar vardir ama onlar ile egitim sistemimizi yaristirmadan sinavlarini yaristirirsak hataya duseriz Bakiniz OSS son duzenlemeler ile gayet olumlu bir hale sokulmustur. üç saate sikistirilmamaktadir artik. Ister kabul edelim, ister etmeyelim OSS egitim sistemimizin yanlisliklari ile birlikte en adil, duzenli yanidir. Katilan, takip eden degerli vaktini ayiran her uyemize, ozellikle de mutfakdaki degerli uyelerimize saygilarimi sunar, musaadeniz ile yazima burada son vermek isterim. Saglicakla kalin..... |
|
![]() |
![]() |
#5 |
![]() ÖSS KALDIRILMALI
Eski öss siz sistem nüfusun çok olmadığı eski yıllarda uygulanıyordu. Her okul kendi sınavını yapıyordu. Aslında öğrencinin istediği okulu ve mesleği seçmesi açısından düşünürsek güzel bir sistem gibi gözüküyor. Her öğrenci istediği okulların, istediği bölümlerine gidip sınava girecek. Maalesef dünyanın hiçbir ülkesinde böylesine az gelişmiş bir sınav görülmemiştir. İngilizlerin IGCSE ya da Amerikalıların SAT sınavlarına bakın hiçbirinde gençleri böylesine strese sokan, posasını çıkarıp üniversitenin kapısına adeta suyu çıkarılmış limon halinde bırakan bir acımasız sınav hiçbir gelişmiş ülkede yok.Günlerce önceden televizyonlarda, yok gençler şunu yemeliler bunları yerlerse mideleri bozulur mazallah sınav güme gider gibisinden lafları duyduk. Bütün bunlar gençlerimizin tüm geleceğinin 3 saate sıkıştırılmasının açık kanıtıdır. 12 sene okula giden bir gencin ilgi, bilgi ve yeteneklerini 3 saatte ölçmeye çalışmak gibi bir saçmalık asla kabul edilemez.ayrıca 12 yılda ögrendigimiz bütün konuları 3 saatte hiç kimse ölcemez .sınav tersi olanlar var bayılnlar var yad ogün kendilerini iyi hissetmeyip kazanamayanlar var.acıkcası 3 saatte hiçbirseyin ölçülecegini ben kabul etmiyorum.bende bu sene öss ye hazırlanıyorum ve kaygılarım cok.ayrıca kazanamayıp koskaca 1 senelerini 3 saatte kaybedenler için ne demeli sizce.ve bu 1 senesini kaybedip kötü davranıslar içinde bulanların sayısı oldukca fazla.peki aile baskısı ön palnda tabikide.kazanamayanlar bunlara magruz kalacaklarını biliyorlar ve sadece bu yüzden intihar gibi kötü ve ahlaksız yolu secenler mevcut bence öss sistemi tam bir ucurum ya ucurumun iyiy tarafında olacaksın yada ucurumdan kayıp gideceksin.türk milletinin zekasını 3 saatte ölçmek mantıksızlıktır.benim söyleyeceklerim bukadar herkes bu yollardan gecti yada gececek birde kendi yasadıklarınızı düşünüp nasıl sonuclar dogurdugunu yada doguramadıgını düşünün.... bize münazara imkanını saglayan bütün arkadaslara tesekkür ediyorum.ayrıca degerli jüri üyelerimizi selamlayıp bu güzel olayda bizlerle birlikte oldukları için hepsine tesekkür etmeyi bir borc biliyorum SAYGILARIMLA.... |
|
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sevgili arkadaşlar ;
Öncelikle münazara gibi bilgi ve kültür hazinemizi artıracak bir ortamı oluşturdukları için Yetkili arkadaşlarımıza ve değerli Forum Yönetimimize teşekkürü bir borç bilirim.. Bilindiği üzere mevzuumuz ÖSS kaldırılmalı mı? Kaldırılmamalı mı? Biz muhalefet grubu olarak kaldırılmaması taraftarıyız.Şöyle ki; eğitim her bireyin hakkıdır.Bu hak elinden alınamaz fakat bu bölümde her bireyin hakkı göz önünde bulundurulduğunda belli bir eleme yapmamız gerekmektedir.Ve takdir edersiniz ki, sınava her yıl 1 milyon 640 bin veya daha fazla öğrenci girmektedir. Bu konuda çeşitli çözüm önerileri mevcut.Mesela; Üniversite sayısını artırmak gibi..Evet üniversite açmak bir çaredir.Ama tek başına yeterli değildir.Bununla birlikte mezunlarımıza iş sahaları oluşturulması ve deneyimli kişiler tarafından uygun yerlere yerleştirilmeleri şarttır.ÖSS’ nin olmaması bu yığılmaların daha da artmasına sebebiyet verir. Buna yönelik farklı adımlar atılmıştır ve devamı da gelmektedir.Örneğin mesleki bölümler rehberlik eğitimleri ve Milli Eğitim Bakanlığımızın katkılarıyla daha aydınlatıcı olmaktadır.Bu yöntemde ÖSS’ nin lehine bir çalışmadır. Ama bu bizim bir elemeye ihtiyacımız olmadığı sonucunu göstermez.Genç nüfus her geçen gün artmakta ve geçmiş dönemlerdeki yerleşemeyen adaylarla daha da çapını büyütmektedir.Bu artış oldukça bir eleme sistemi mutlaka olmalıdır.Bu oluşumun bazı basamaklarındaki uygulamaların bir kısmını değiştirebilir veya ismini farklı ifade edebilirsiniz.Ama bu seçim mutlaka olacaktır.Unutmamalıyız ki ; şu an bulunduğumuz şartlarda en düzenli ve en denetimli sistem budur. Bazı somut örneklerle bunu görebiliriz.Hatta Sayın Milli Eğitim Bakanımız Hüseyin ÇELİK ‘ in örneği ile devam edelim .. “Bu yıl ÖSS’ ye 1 milyon 640 bin öğrenci girdi.Ben ÖSS yi kaldırdım, diplomasını alan gelsin derseniz, bu sayı 1 milyon 640 bin değil 3-4 milyon olur.Peki bizim kontenjanımız ne kadar? M.Y.O dahil olmak üzere 400 bin civarında …” Aynı söyleşinin devamında bir an ÖSS’nin kaldırıldığını varsayarak neler olacağına dair bir öngörüde bulunuyor. “Diyelim ki, Hacettepe Üniversitesi’ ne öğrenci alacaksınız.Kaç kişi?-100 kişi..Neye göre belirleyeceksiniz? Şunu derseniz şu şu dersleri 10 olacak .Bu şartlara uyan 10.000 kişi başvuru yapsa nasıl alacaksınız? Sınav uygulamayacak mısınız?...” Sayın Hüseyin ÇELİK ‘in zaman gazetesinde yaptığı başka bir açıklamada: “ÖSS’nin şekil veya adı değişebilir.Ama ÖSS kaldırılamaz”.sözlerine değindiğini belirtmek isterim ,ki bu da savunduğumuz tezi doğrular niteliktedir. Bu arada Sayın hükümet kanadının yaptığı açıklamaların yeterince aydınlatıcı olmadığını düşünüyorum.Kaldırılmalı en azından hangi yöntemle kaldırılabiliyor bunu bize söylerlerse daha yerinde olabilir.Bir de Sistemin eksikliklerini sadece eleştirmek yersiz..Eleştiri olduğu kadar daha açık,aydınlatıcı fikirlerin sunulmasını beklerdik. “..İngilizlerin IGCSE ya da Amerikalıların SAT sınavlarına bakın hiçbirinde gençleri böylesine strese sokan, posasını çıkarıp üniversitenin kapısına adeta suyu çıkarılmış limon halinde bırakan bir acımasız sınav hiçbir gelişmiş ülkede yok….” * Sınavsız bir eğitim sistemi asla düşünülemez. Avrupa ülkelerindeki sınavı yarıştırabilmek için önce o sisteme sahip olmamız gerekir.(Grup arkadaşımın da daha önce belirttiği gibi) “..Bütün bunlar gençlerimizin tüm geleceğinin 3 saate sıkıştırılmasının açık kanıtıdır. 12 sene okula giden bir gencin ilgi, bilgi ve yeteneklerini 3 saatte ölçmeye çalışmak gibi bir saçmalık asla kabul edilemez.ayrıca 12 yılda öğrendiğimiz bütün konuları 3 saatte hiç kimse ölçemez..” * Bunu söylerseniz 12 yıllık eğitimin haklılığından bahsedersiniz ama biz bunu söylemiyoruz.Ayrıca ÖSS sistemindeki son düzenlemelerden haberiniz yok diye düşünüyoruz. Sanırım güncel konulardan biraz uzak kaldınız.Sizi “HABERLER” bölümümüze davet ediyoruz. ![]() Ayrıca sınavları eleştirmenize de bir örnekle cevap vermek isterim . Bir arkadaşım vardı lisede birlikte OSS ye hazırlanırken tanışmıştık. Biraz sinirli, heyecanlı, basariyi benimsemiş birisi... Deneme sınavlarında yapamadığı sorular, bilmediği konular olunca sinirlenir, sinir küpü olurdu hatta. O, deneme kitapçığını yırtıp dışarı çıkarken, biz uğraşıyor olurduk hala. Onun olduğu sınavları anlamak çok kolaydır, sınav ortasında iki ses duyulur. Birincisi yırtılan kitapçığın sesi ikincisi ise çarpan kapının… Şimdi ÖSS sınavını kaldırsak, bu arkadaşımız da konservatuara girebilmek için uygulamalı sınava girse değişen bir şey olur mu sizce arkadaşlar ? -cevap veriyorum evet. Artık kitapçıklar yerine gitar, piyano.. v.b enstrümanlar zarar görür. ![]() Sözlerimi burada izniniz ile sonlandırıyorum . Değerli arkadaşlarım, zamanınızı ayırıp ilgilendiğiniz için sonsuz teşekkürler .. Saygılarımla |
|
![]() |
![]() |
#7 |
![]() ÖSS: bilgi birikimini, zekayı ve yetenekleri ölçen bir sınavdır.“Hatta ÖSS bir sınav değil, dershanesiyle özel dersiyle kitapları ve CD'leriyle bir sektördür” diyebiliriz
Başka bir değişle “ÖSS ülkenin ve gençlerin geleceğinin önünde bir duvardır. Bu engeli aşmaya çalışmakla yetinmemek ve bu duvarı yıkmak gereklidir. Parasız, bilimsel ve nitelikli bir eğitim istemek en doğal hakkımız olmalı, konuda alternatifler hazırlamak üzere; öğrencilere, öğrenci ailelerine, eğitim emekçilerine ve bilim insanlarına ortak bir kurultay düzenleme yapmak çözüm için iyi bir başlangıç olacaktır. “Okul kapılarını işçi çocuklarına kapatan ekonomik ve politik zihniyetten vazgeçilmelidir”, öğrencileri, öğrenci ailelerini ve ÖSS mağdurlarını; bu sesini duymalıyız artık. Bu nedenle çözüm başarı puanıyla belirlenmeli üniversite sayısı artmalı ve devlet her öğrencinin sosyal devlet olma gereği öğrenimini üstlenmeli İsterseniz milletin sesine kulak verelim zira kanunlar hep onlar için değilmi; Gazetelerden bir haber; “Kırıkkale: Merve Bilgin, kalp krizi geçirerek yaşamını yitirdi.” Her ölüm erken ölümdür demeyin. Merve, ÖSS’ye hazırlanan bir dershane öğrencisiydi. Deneme sınavı öncesi kalbi hepimizin yaşamak zorunda kaldığı gerginliği kaldıramadı ve yaşamını yitirdi. ÖSS, 17 yaşında bir kız çocuğundan 70 yaşında bir kalp hastası yaratan bir 3. sayfa haberidir. ÖSS bir musibettir… “Bir musibet, bin nasihatten iyidir” derler. Milyonlarca lise öğrencisi için, yüz binlerce üniversite öğrencisi için ve onların aileleri için ÖSS, ülkemizdeki eğitim sisteminin ve eşitsizliğin öğretildiği unutulmaz bir hayat dersdir. ÖSS bir musibettir. ÖSS kitlesel bir cinnettir… ÖSS bir kuşağın en korkulu kabusudur. Kitlesel bir mide ve baş ağrısıdır. Geleceğimizin 3 saatlik bir sınavda boşluk doldurma yöntemi ile belirlendiği akıl dışı bir sınavdır. Gençler ÖSS yüzünden bilmedikleri, istemedikleri, sevmeyecekleri ve beceremeyecekleri bölümlere yerleştirilirler. ÖSYM aklı selimliğini kendisini bir şarkıyla eleştiren müzik grubu DELİ’ye dava açarak bir kez daha göstermiştir. ÖSS deliliktir, cinnettir.. ÖSS bir duvardır ÖSS ülkenin ve gençlerin geleceğinin önünde bir duvardır. Bu engeli aşmaya çalışmakla yetinmeyelim. ÖSS duvarını yıkalım. Parasız bilimsel eğitim istiyoruz ÖSS’nin bozuk eğitim sistemimizde sadece küçük bir parça olduğunu biliyoruz. Parasız, bilimsel ve nitelikli bir eğitim istiyoruz. Öğrencilerin, bilgi, yetenek ve isteklerini değerlendiren bir eğitim sistemi istiyoruz. Bu konuda alternatifler hazırlamak üzere; öğrencileri, öğrenci ailelerini, eğitim emekçilerini ve bilim insanlarını ortak bir kurultay düzenlemeye çağırıyoruz. Büyük bölümü kayıt dışı olan ÖSS’ye yönelik özel eğitim sektörü acilen durdurulmalı. Temel eğitim ve üniversite eğitimi ücretsiz hale getirilmeli. Okul kapılarını işçi çocuklarına kapatan ekonomik ve politik zihniyet değiştirilmelidir. Neredeyse kendisine ÖFF sınavı dedirtecek cinsten bu sınavla, yeni binlerce işsiz daha yetişecek, geriye kalanlar da mesleksizler sınıfına dahil olacaklar. Fazla söze ne hacet gerçek milletin ta kendisinde onlar istiyorsa olmalıdır. Başka alternetifide olamaz. Meslek lisesindeki gençlerimiz hesaplarını kışa göre yapsınlar, yaz çıkarsa bahtlarına diyorum.” Milli Eğitim Bakanı Hüseyin ÇELİK, meslek liselilere üniversite müjdesini bu sözlerle vermişti. Ancak meslek lisesi öğrencilerine uygulanan katsayı adaletsizliği hala giderilememiş, meslek liseli öğrenciler ayrımcılığa tabi tutularak, ÖSS sisteminden dışlanmıştır. Bu durum her gündeme geldiğinde muhalefet ve kendini çağdaş ve sosyal demokrat sayan gerici yapı; hükümetin önüne hep engel çıkarmaktadır. Modern eğitim sistemleri uygulayan Avrupa’da olduğu gibi, öğrenciler orta ve lise öğretimi sonucu toplam başarı puanıyla istediği üniversiteye girebilmeli. Hem gençler, hem de aileleri bu işkenceden kurtulmalı. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Merhabalar !!! Arkadaslar OSS sinav sisteminin kaldirilmamasinin hakliligini anlatmaya devam edelim. Bundan onceki yazilarimizda da egitim sistemimizin tamamiyle degistirilmesi gerektigini, bunu yapmadan once OSS yi kaldirmanin bir fayda saglamayacagini anlatmaya calistik. Hukumet kanadinin soyledikleri ile yeniden hatirlatma geregi duydum. Arkadaslar biraz daha realist olalim, bize Avrupa dan, Amerika dan ornekler vermeyin. Biz onlarin sahip oldugu sisteme sahip miyiz? Sistem de tamam diyelim israrla OSS sinav sisteminin psikolojik yanlari savunuluyor. Peki OSS ye girmese de baska sinavlara girseler heyecanlanmayacaklar mi bu 2 milyon ogrenci. Ben okulda uyduruk bir sinava bile girmeden once kivraniyorum sinifta. Hadi o konuya da teziniz OSS buyuk sinav, onemli sinav olsun. Daha once umitli_bekleyis kardesimizin de benim de zikrettigim, Artik Hukumetimiz bu konuda cok faydali duzenlemelere gitmistir. ARTIK 3 SAAT DEGILDIR. !!! Arkadaslar size okumus oldugum bir calismadan bahsetmek isterim. Secimler oncesi hangi partinin egitim sistemimiz ve OSS konusunda ne vaatler verdigini arastiran bir calisma bu. Sadece partimiz haric, CHP, MHP ve malumunuz Genc parti iktidara geldigi takdirde OSS sinav sistemini kaldirmaktan yana aciklamalar eklemisler secim beyannamelerinde. Partimizin boyle bir avuntudan yana tavir belirtmeden somut adimlar ile bu konuyu halledecegi konusunda ayrintili bilgiyi secim beyannamesinde bulabilirsiniz. Musaaade ederseniz bir kac alintilar ile bu konuya aciklik getirmek isterim. ilk olarak CHP den baslayalim. 4 Temmuz 2007 tarihli bir haber: Seçim beyannamesinde ÖSS'yi kaldırmayı vaat eden CHP, üniversite için yaş sınırlaması getirmeyi hedefliyor. CHP'nin eğitim kurmaylarından Yalova milletvekili Muharrem İnce, "Nüfusu 4,5 milyon olan Yeni Zellanda bile üniversite için 21 yaş sınırlaması koyuyor.Biz neden koymayalım?" diyor. Bir de partimizin secim beyannamesine bakalim. "Mesleki eğitimi öne çıkaracak etkin bir rehberlik ve yönlendirme sistemi ile ortaöğretim sonunda yapılan tek sınav yerine okulda öğretilen müfredatın etkinliğini ve başarısını artıracak çoklu sınav uygulamasını başlatacaktır. ÖSS'de ortaöğretimin başarı puanının ağırlığı artırılacak ve ÖSS sınavı elektronik ortamda yılda en az 3 defa yapılacak; meslek liselerine uygulanan katsayı engeli kaldırılacak; dershane sektörü etkin bir şekilde düzenlemeye tabi tutulacak ve altyapısı müsait olanların eğitim kurumu olmaları desteklenecektir." Benim avuntu dedigime Radikal gazetesi kose yazarlarindan Hasan Celal GUZEL ne diyor birlikte bakalim. 19 Haziran 2007 tarihli yazidan alintidir. Büyük palavra: ÖSS'yi kaldırmak …ÖSS'nin iyi işleyen, ideal bir sistem olduğunu söylemek elbette mümkün değildir. ÖSS, uygulanan katsayı, sorulan sorular ve dayandığı temel paradigmalar bakımından tenkit edilebilir. Ancak, bu sistem bir zaruret neticesinde ortaya çıkmıştır. Eğer ortada 5 sandalye var da buna 50 kişi oturmak isterse, oturacak kişileri nasıl seçersiniz?... …Kısaca, ben seçmenlere, bu büyük palavralara asla inanmamalarını ve oylarını kullanırken palavracılara dikkat etmelerini tavsiye ediyorum… Daha once de bahsettigimiz cozum onerilerine deginmek istiyorum biraz da. Oncelikle mevcut mufredat degistirilmelidir. Daha yapici, uygulamaya dayali, ogretmen merkezli bir mufredattan cok ogrenci odakli bir mufredat benimsenmelidir. Malumunuz su an Finlandiya dayim, ulkemizde haftanin 5 gunu okula gidiyoruz, sabah 8 aksam 5, memurlardan farkimiz yok. Burada ise 2 gun okula devam zorunlulugu var, geriye kalan 5 gunde ise tamamen ogrencinin calismasi gerken, hazirlamasi gereken konular var. Dershane sektorunde calisan ogretmenlerimizin Milli Egitim Bakanligi miza katilmasi icin mevcut olan sinav sistemini kaldirmak yeterli degildir. Bunun icin neresinden tutsak elimizde kalan egitim sistemimizin tamami ile degistirilmesi gerekmektedir. Bunu yaparken de yeni universiteler acmak ve ogrencilerin iyi bir orta ogretimden gecmesi, yonlendirilerek onlari elemek, secmek gerekmektedir. Merkezi sistem ile yapilacak sinavlar ile univesiteye giris saglanabilir. Bunun icin de adil olmak en onemli hassas noktadir. Bir diger yol ise ogrencinin butun hayati boyunca istatiksel basari olcutu ile degerlendirilmesidir. Boylece dershanecilik de kaybolup gidecektir. Arkadaslar yilda 800 bin dolaylarinda mezun veren liselerimiz, genc nufusu bu kadar yogun olan, yeteri kadar universitesi olmayan, ortaogretimi, ilkogretiminden kotu, ilkogretimi orta ogretiminden beter bir duzeni olan, kopya cekmenin maharet sayildigi (hic cekemeyen birisi olarak hala kafama vururum) ulkemizde OSS sinav sistemi KAL-DI-RIL-MA-MA-LI-DIR. Saglicakla kalin. (Selahattin_ay) |
|
![]() |
![]() |
#9 |
![]() ARKADAŞLAR HERKESE SAYGILARIMI SUNUP KONUYA BAŞLAMAK İSTİYORUM.
DİYORUM Kİ KEŞKE ÖSS KALDIRILABİLSE AMA MALESEF SUANDA BÖYLE BİR ÇALIŞMA MÜMKÜN GÖZÜKMÜYOR. AMA BİZ BUARADA KALDIRILIR YADA KALDIRILAMAZ KONUSUNDA TARTIŞMIYORUZ BENİM ANLAYAMADIGIMDA ŞUDUR: ZATEN BİZ ÖSS KALDIRILIR DEMİYORUZ VE ONU SAVUNMUYORUZ BİZİM DEMEK İSTEDİGİMİZ ARIK ÖSS KALDIRILMALI MUHALEFET ARKADASLARDA KALDIRILAMAZ DİYOR BENİM SUANKİ FİKRİM KALDIRILAMAZ AMA KALDIRILMALI BENCE CÜNKÜ ÖGRENCİLERİMİZ HERSENE AT YARISIR GİBİ ÖSS MARATONUNA GİRİYORLAR VE BU STRESİN BEDELİNİ DÖKÜLEN ONCA EMEGİN PARANIN HESABINI KİM VERECEK BU YOL UGRUNDA YAPILANLARI KİM TELAFİ EDECEK. HÜKÜMETİMİZ FORMATINI DEGİŞTİRECEK BU ÖSS İLLETİNİN AMA YİNE ÖSS ÖSS OLARAK KALACAK BÜTÜN ÜLKERDE ÖSS TARZINDA YAPILAN SINAVLAR YOK BEN KALDIRILIR DEMİYORUM BUNU BİR KEZ DAHA YENİLEMEK İSTİYORUM SADECE DEDİGİM SEY KALDIRILMALI BAKTIGIM BİRCOK SİTENİN ANKET BÖLÜMLERİNDE YER ALAN ANKETLERDE ÖSS KALDIRILMALI %70 İLE ÖNDE İDİ.BU SECİMİ BİZLER YADA SİZLER DEGİL ÖGRENCİLER YAPMALI BENCE ARTIK VERDİGİMİZ MİLYARLARCA KURBANA YETER DİYORUZ VE ÖSS KALDIRILMALI DİYORUM. SAYGILARIMLA HERKESE SELAMLARIMI VE HÜRMETLERİMİ GÖNDERİYORUM.SELAMETLE KALIN..... |
|
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sevgili arkadaşlar;
Bu yazımızda sizlere, sürmekte olan mevzuumuzun bazı bölümlerinde bahsi geçen konuların açılımında bizi nelerin beklediğini açıklamaya çalışacağım.. Daha öncede belirttiğimiz gibi seçimlerde kampanya çalışmalarına ÖSS’yi alet etmeye çalışan parti çok olmuştur(Bir önceki yazımızda Selahattin_ay kardeşimizin verdiği örnekler gibi).Ama hiçbir parti nasıl kaldırılacağına dair bir plan oluşturup bizlere sunmamıştır.Bu örneklerdeki ÖSS kaldırılmalı,kaldıracağız diyen, fikir ortaya koyamayan sadece yıkıcı politika izleyen zihniyetlerin düşüncesini yerle bir edebilecek çeşitli çalışmalara imza atıldığını belirtmiştik. Bu arada şöyle de bir durum mevcut.Devletimiz iyileştirme çabaları içine girerken siz hemen bir günde sistemin toparlanmasını beklerseniz kendinizi kandırmış olursunuz. Mevcut düşünceyi Sayın Dr. Aydın AĞIR’ ın bir örneği gayet iyi açıklamaktadır.Şöyle ki; “Bu durum, inşaata başlayıp temel atıyorsunuz.Odaları yapıyorsunuz ama üst kalıbı dökmeyip,çatıyı yapmadan eve taşınıp yaşamak istiyorsunuz gibi bir şey …” diye yorumlamışlardır.Hak vermemek elde değil. Takdir edersiniz ki; eğitimin sahası oldukça geniştir.Çeşitli sosyal etken ve kurumları doğrudan etkileyen bir özelliğe sahiptir. (Örneğin ;iş sahaları gibi...) Çözüm için atılacak ani ve köklü bir adım bu etkinin kendisini göstermesine sebebiyet verir.Mesela; mezun olanların sayısı,kalifiye olup olmadıkları, ihtiyaca cevap verecek nitelikte olup olmamaları gibi olguları doğrudan etkileyecektir. Bu da yeni bir kaos ortamının oluşmasına sebep olabilir.Bu örneğin sonucu aleyhimize işlemeye devam ettiği sürece ne yenilik ortaya koyabiliriz ne de mevcut sistemi düzenleyebiliriz.Sadece karışıklığın çözümüne endeksleniriz.İşte bunun gibi durumlardan nasibimizi almamamız için sistemde iyileştirme yapılarak uygulamanın köküne inilmelidir.Şu an olduğu gibi. Hemen sonuç bekleyenler ancak o anlık gerçeklerin üzerini kapatmış olurlar.Hayalden öteye geçemez.Hayata toz pembe bakmak gerçekleri değiştiremez.Aksine ilerlememizi engeller. Bir başka bahsedilen konu da ÖSS’ nin psikolojik yönü.Bunun sebebi sınavın zorluk derecesi veya gözde büyütüldüğü gibi çok kritik bir sınav olması değil diye düşünüyorum.Bu tamamen kişinin ailesi veya çevresi tarafından kıskaca alınmasından, ya da bireyin kendisine yaptığı psikolojik baskıdan ileri gelmektedir. Birçok kez bu konudan bahsedildi.Çözüm getirilmesi gereken konuları görüşmek bir yana sadece sistemi yargılamaktan öteye geçilemedi.(Televizyon ve radyodaki yayınlar gibi) Müfredat belli nihayetinde çabaya kalmış bir olay.Kazanan kişinin başarısının hesabını da sisteme sormak haksızlık değil mi? Psikolojik baskı kişinin kaygı ve heyecan yapmasından ayrıca şartlandırmasından ileri gelmektedir. Sistemin sizin çalışmamış olmanızdaki suçluluk payı nedir? ÖSS’ yi öcü gibi göstermek bizim lehimize işlemeyeceği gibi aksine sınav zor,çok öğrenci katılıyor,haksızlık .. v.s diyerek kendimizi ve başarımızı kısıtlamış oluruz. Uygulamada değişikliği savunmak ve istemek çok doğal fakat birden yok etmeye kalkışmak çok ütopiktir.Konuyu kamçılamak sadece sınava girecek olan arkadaşları tedirgin eder ve akabinde psikolojik sorunlara yol açar.. Son olarak bir şeye tekrar açıklama getirmek istiyorum.(Madem muhalefetiz,görev tam olsun ![]() ![]() “AMA BİZ BUARADA KALDIRILIR YADA KALDIRILAMAZ KONUSUNDA TARTIŞMIYORUZ BENİM ANLAYAMADIGIMDA ŞUDUR: ZATEN BİZ ÖSS KALDIRILIR DEMİYORUZ VE ONU SAVUNMUYORUZ BİZİM DEMEK İSTEDİGİMİZ ARIK ÖSS KALDIRILMALI” Bizim de anlatmak istediğimiz ÖSS tamam kaldırılmalı deyince halledilmiyor.Yapılan çalışmaları ve yapılacak olan yenilikleri sizlere sunmaya çalışıyoruz.Kaldırılmasını savunuyorsunuz.Ama yazılarınızda sadece sisteme eleştiri var.Yerini şöyle bir uygulama alabilir veya bu yöntem bizi kesin çözüme götürür şeklinde bir ifade göremiyoruz.Sadece varolan psikolojik yönünü tartışırsak daha önce yapılan çeşitli münazaralardan farkımız olmaz, bir yere varamayız diye düşünüyorum.Arkadaşımın da bahsettiği gibi biraz daha realist olmalıyız ;) "BAKTIGIM BİRCOK SİTENİN ANKET BÖLÜMLERİNDE YER ALAN ANKETLERDE ÖSS KALDIRILMALI %70 İLE ÖNDE İDİ.BU SECİMİ BİZLER YADA SİZLER DEGİL ÖGRENCİLER YAPMALI" Kaldırılmalı mı sorusunu 1. sınıf öğrencisine şimdi sorsanız o bile kaldırılmalı der.Ama altında ne gibi ayrıntıların olduğunu bilmez.İşte burada tecrübe ve realist yaklaşım işin içine girer.Bu donanıma sahip olan öğrenciler zaten kendi geleceğini de göz önünde bulundurarak,bizimle aynı fikri paylaşacaktır.Nihayetinde ÖSS KAL-DI-RIL-MA-MA-LI-DIR Sözlerime burada izninizle son veriyorum.. Değerli vaktini ayıran nadide üyelerimize sonsuz teşekkür ederim.. Saygılarımla .. ![]() |
|
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|