AK Gençliğin Buluşma Noktası
Ekonomi Ekonomi haberlerini bu bölümde paylaşıyoruz.



 
Stil
Seçenekler
 
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 09-20-2012, 18:22   #1
Kullanıcı Adı
Cihannur
Standart 6 Cumhurbaşkanı 14 Başbakan Gördü 39 Yılda Bitti
6 cumhurbaşkanı 14 başbakan gördü 39 yılda bitti



Yapımı süresince 6 cumhurbaşkanı görev yaptı, 22 kez el değiştiren başbakanlık koltuğunda 14 farklı başbakan oturdu.


Sivas'ta 1973 yılında temeli atılan Deliktaş Tüneli, 39 yılda tamamlanabildi. Deneme seferlerine başlanılan tünelin yapım süresince, 6 cumhurbaşkanı görev yaptı, 22 kez el değiştiren başbakanlık koltuğuna 14 farklı başbakan oturdu.

Sivas-Erzurum-Kars tren yolu güzergâhının 47.5 kilometre kısaltılması ve yolun rampa kısımlarında trenlerin seyrini kolaylaştırmak amacıyla 15 Kasım 1973'te Tecer mevkisinde Deliktaş Tüneli inşaatına başlandı.


Fahri Korutürk'ün cumhurbaşkanlığı, Naim Talu'nun başbakanlığı döneminde yapımına başlanan tünel, tamamlanıncaya kadar 6 cumhurbaşkanı gördü, 22 kez el değiştiren başbakanlık koltuğunda 14 farklı başbakan oturdu.

17 Sivas Valisi gören tünelin yapımı başladığında bekçilik yapan Seyfettin Uğurlu'nun emekli olduğu, kendinden sonra bekçiliğe başlayan oğlunun da yakında emekli olacağı öğrenildi. Tünelde bugüne kadar 5.330 kişi görev aldı, 8 işçi ise geçirdikleri kazalar sonucunda hayatlarını kaybettiler.

Türkiye'nin en uzun demir yolu tüneli olduğu belirtilen Deliktaş Tüneli, aydınlatma sistemine sahip tek demir yolu tüneli olma özelliğini de taşıyor. 3.5 kilometrelik enerji nakil hattında 14'ü içeride 6'sı dışarıda olmak üzere 20 trafo, 285 armatör ve hareket sensörlü aydınlatma sistemi bulunuyor.

Yük trenleriyle deneme seferlerine başlandı

TCDD 4. Bölge Müdürü Hacı Ahmet Şener, yaklaşık 50 kilometrelik Ulaş-Kangal varyantının Türkiye'nin batısını Sivas üzerinden doğuya bağladığını dile getirdi. Bu varyant üzerinde yer alan 5.473 metre uzunluğundaki Deliktaş Tüneli'nin Türkiye'nin en uzun demir yolu tüneli olduğunu belirten Şener, şunları kaydetti:

''Tünelin yapımına 1973 yılında başlanmış ama 2003 yılına kadar ciddi bir ilerleme olmamış. 2003 yılından sonra Demir Yollarımıza devredildi. 2006 yılından sonra da bir an önce açılması için çalışmalar başlatıldı. 5.473 metre uzunluğundaki bu tünel tamamlanmıştı; ama demir yolu ve diğer alt yapı eksiklikleri olduğu gibi duruyordu.


2006'dan sonra Demir Yollarımız yoğun çalışma yaparak önce alt yapı eksiklerini, köprü eksiklerini, platform düzenlemelerini, dolgularını yaptı. 2009 yılının sonlarında da raylarının ve traverslerinin döşenmesine başlandı.''

2009 yılının sonunda ray ve traverslerin döşenmeye başladığını, 2010-2011 yılında sinyalizasyon, 2012 yılında ise aydınlatma işlemlerinin tamamlandığını belirten Şener, yük trenleriyle deneme seferlerine başladıklarını açıkladı.


Şener, havalandırma ve yangın söndürme işlemlerinin de ihale aşamasında olduğunu anlatarak, ''Türkiye'nin konvansiyonel demir yolu hatlarındaki en uzun tünelinin yolcu ve işletme güvenliği açısından aydınlatma çalışmalarına başladık.

Emniyetli çalışmak için aydınlatılmanın bitirilmesi gerekiyordu. Aydınlatma sistemi de bitirilmiş hâlde. TCDD konvansiyonel hatları içerisinde aydınlatma işlemi yapılmış ilk tünel.'' diye konuştu. Tünelin resmî açılışının daha sonra plânlanacağı kaydedildi.

Kaynak


Haber 7 11.09.2012

 

Cihannur isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
 

Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim
adaletvekalkınmapartisi, ak parti, deliktaş tüneli, recep tayyip erdoğan, sivas


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi