AK Gençliğin Buluşma Noktası
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.



Cevapla
Seçenekler
 
Alt 08-22-2012, 13:42   #1
Kullanıcı Adı
Cihannur
Standart Alkol Sınırı Aşağı Çekildikçe Ölümlü Kazalar Azalıyor
Alkol sınırı aşağı çekildikçe ölümlü kazalar azalıyor



Alkol kaynaklı trafik kazalarını inceleyen İzmir Adli Tıp, kamuda sıfır promil uygulamasının kazaları en aza düşürdüğünü tespit etti. Aynı araştırmada özel araç sürücülerine uygulanan 0,50 promil sınırının ise 14 kat daha fazla kazaya yol açtığı belirlendi. Uzmanlar, yasal sınırın aşağı çekilmesini istiyorlar.


İzmir Adli Tıp Grup Başkanlığı, alkole dayanan trafik kazalarıyla ilgili önemli bir araştırmaya imza attı. Yaralanmalı 224 kazayı inceleyen kurum, alkolde yasal promil sınırıyla ilgili çarpıcı sonuçlara ulaştı. Buna göre kamu ve özelde farklı uygulanan promil sınırlaması kaza oranlarına doğrudan etki yapıyor. 0,50 promile kadar alkol kullanımına izin verilen özel araç sürücüleri, '0' promil sınırı bulunan resmî ve ticarî araç sürücülerine oranla 14 kat daha fazla kazaya karışıyor. 22. Uluslararası Adli Tıp Kongresi'ne bilimsel yayın olarak sunulan çalışmaya konu olan 191 özel araç sürücüsü içinden 55'inin yasal sınırın üzerinde alkol aldığı görüldü. Sıfır promil uygulaması yapılan resmî ve ticarî araçlarda durum tam tersi çıktı. Kazaya karışan 33 sürücünün sadece biri alkollüydü. Kurumun yaptığı bir diğer çalışma da tespitleri destekledi. Buna göre Türkiye'de ölümlü kazaların % 55'inde alkol etkili oldu. 0,20-0,50 promil arasında bile ölümlü kaza riski, hiç alkol almayan sürücülerin karıştığı kazalara oranla 'dört' kat fazla. Dünyadaki örnekleri de araştırmaya ekleyen Adli Tıp, yasal limitleri düşüren ülkelerde ölüm oranlarının % 40'lara kadar indiğini belirlediler 2002'de Japonya'da yasal sınır 0,30 promile düşünce ölümlü kazalar % 38 azalmış.

Trafikteki alkol kullanım sınırıyla ilgili çalışmayı İzmir Adli Tıp Grup Başkanlığı Kimya İhtisas Daire Başkanı Adli Toksikoloji Uzmanı Dr. Nuri İdiz hazırladı. 2010 ve 2011 yılları arasında Adli Tıp'a gelen yaralanmalı trafik kazalarını tek tek inceledi. Özel araç sürücüleri ile resmî ve ticari araç sürücülerini ayırdı. 191 özel araç sürücüsünün üçte birine yakınının yasal sınırın üzerinde alkollü olduğunu belirledi. Resmî ve ticari araçlarda ise 33 sürücünün sadece biri alkollüydü. SPSS isimli programla bu sonuçları değerlendiren İdiz, özel araç sürücülerinin diğerlerine göre 14 kat daha fazla kazaya karıştığını hesapladı. İdiz'e göre bu çalışma, trafikte müsaade edilen kan alkol düzeyinin birçok Avrupa ülkesinde olduğu gibi 20 veya 30 mg/dl değerine düşürülmesi gerektiğini gösteriyor. İdiz'in yaptığı bir diğer çalışmada ise 291 yaralanmalı, 57 ölümlü toplam 348 trafik kazası olgusu incelendi. Gelen kişilerin % 37'sinde alkol pozitif çıktı. Ayrıca özel araçlardaki yasal sınırın gerçekçi olmadığı bu çalışmaya da yansıdı. Yasal sınırın altında kabul edilen 0,21- 0,50 promil düzeyinde ölümlü trafik kazası riski, kanda alkol saptanmayanlara göre dört kat artmıştı.

Adli Tıp'ın çalışmasını değerlendiren uzmanlar, trafikte alkollü bulunma sınırının aşağıya çekilmesi için acilen yasal düzenleme yapılması gerektiğine işaret ediyorlar. 2009'da Yargıtay Başkanlığı'nın katkısıyla düzenlenen 'alkollü araç kullanırken güvenli sürüş' konulu çalıştayda çıkan sonuçlar da bu görüşleri destekliyor. Çalıştay, Türkiye'de sınırın 0,30 promile çekilmesini öneriyor.

Bunu gerçekleştiren ülkelerde ölüm oranlarının% 40'lara kadar düşmesi de konunun önemini ortaya koyuyor. Adli Tıp'ın çalışmasına yansıyan veriler dikkat çekici. 2002'de yasal sınırı 0,30 promile düşüren Japonya, ölümlü kazaları % 38 azalttı. İsveç sınırı 0,20 promile çekince ölümlü kazalar % 10 düştü. Çek Cumhuriyeti, Slovakya ve Macaristan'da ise alkollü araç kullanmaya tolerans gösterilmiyor.

Yeşilay Genel Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Sefa Saygılı'nın verdiği bilgilere göre İçişleri Bakanlığı konuyla ilgili çalışma yürütüyor. Sınırın düşürülmesi için yasal düzenleme yapılmasının gerekmediğini sadece Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde bir değişikliğin yeterli olacağını dile getiren Saygılı, "Oran aşağıya çekilirse bu sınırın hemen geçeceğini bilen sürücü ağzına tek yudum içki koymaz. Ceza onun bu işi yapmasını engeller." diyor.

Kaynak

Zaman 21.08.2012

 

Cihannur isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Cevapla

Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim
alkol, düşürülmesi, trafik kazaları, yasal sınır


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
webmaster blog çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi