|
12-11-2012, 23:39 | #1 |
Allah Peygamberine ahirette bacağını açıp baldırını gösterir mi?
MÜTEŞABİH HADİSLER
1- "Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir." Müslim İman 302, Buhari 97/24,10/29, Hanbel 3/1 2- 2-Cehennemde en şiddetli azaba uğratılacak kişiler ressamlardır. Buhari Tesavir, 89 3- Peygambere Allah'ın yerleri ve göğü yaratmadan önce nerede olduğu soruldu, Peygamber ; ?Bir bulut içerisinde idi, üstü hava, altı hava idi.?dedi. Hanbel 4/11 _____________ Ne yazık ki müteşabih ayetleri yanlış yorumlamada yapılan hatalar gibi müteşabih hadisleri yorumlamada da hatalar yapılmış. Ve islam adına söz sahibi olan ve söz kullanan bir çok Müslüman TAASSUP dan öte gidemeyerek hadisi mi inkar ediyorsun kabilinden ilmi kriterler ile hadisleri anlamak yerine kara düzen bu güne kadar gelmişler. Örneğin Kur'an ayetlerinde cenin evresinden tutun evrenin genişletilmesine güneş ve ayın yörüngesine kadar bir çok mesele kendi şartları ve dönemi itibari ile müteşabih kalmış anlamlandırılamamış ancak ilmi ilerleme ile ayetlerin gerçek manalarının daha net anlaşılması sağlanmış. Ayetler ile olduğu gibi bu durum hadislerde de görülmüş.Sözler mananın önüne geçerek manayı anlamak idrak etmek yerine papağan gibi kelimeler ezberlenmiş.Oysa yukarında nakledilen hadisler gibi bazen mana sözlerin tam tersi içerik de olabilir. Haşa ki Allah'ın baldırını göstermesi mümkün olsun haşa ki Allah bulut üzerinde yaşasın ve neden ki ressamlar cehennemde en şiddetli azaba uğrasın.Bunca caniler katiller inkarcılar küfür ehli varken hemde.. İşte hadisleri inkar etmek yerine onları yeninden yorumlamak yeniden anlamlandırmaya çalışmak işaret ettiği hakikati anlayabilmek her çağda muhtaç olduğumuz bir vazife. Aksi halde İslam yobazların elinde bağnaz bir din olarak insanlık idrakinden uzaklaşır. Hz.Paygamberin bu mihvalde bir çok müteşabih hadisi mevcutken bunları anlamak yerinde papağan gibi tekrar etmeyi seçmen akıl ile izah edilir bir netice değil.Bunlar içinde elbette dabbetül arz'ın çıkışından yeccüc meccüc işaretine güneşin batıdan doğması meselesinden Hz.İsa'nın gelişi meselesine kadar bir çok mesele var ki müteşabih manasının anlaşılması hadisin üzerine dikilen kelime elbisesinden farklı olabilir.Güneş batıdan doğacak derken bir müfessir bilinen Güneş'in bir gün doğudan doğmak yerine fikir değiştirip bir gün gün batıdan doğacağı şeklinde bir anlam veriyor ise bunda bir noksanlık olduğunu fark etmek zor olmasa gerek.
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
12-12-2012, 00:26 | #2 |
( يَنْزِلُ رَبُّنَا I كُلَّ لَيْلَةٍ إِلَى السَّمَاءِ الدُّنْيَا حِينَ يَبْقَى ثُلُثُ اللَّيْلِ اْلآخِرُ يَقُولُ مَنْ يَدْعُونِي فَأَسْتَجِيبَ لَهُ مَنْ يَسْأَلُنِي فَأُعْطِيَهُ مَنْ يَسْتَغْفِرُنِي فَأَغْفِرَ لَهُحتى يطلع الفجر. )
“Rabbimiz her gece, gecenin son üçte birinde dünya semasına iner ve şöyle buyurur: ‘Bana dua edene icabet ederim, benden isteyene veririm, benden bağışlanmayı dileyeni bağışlarım’ bu, fecir doğana kadar böyle devam eder.” Buhârî, (7494) Müslim, (758). Darekutnî, Kitâbu’n-Nuzûl; Ãcurrî, eş-Şeri‘a; İbn Huzeyme, et-Tevhîd; Taberânî, ed-Du‘a; Mecma‘u’z-Zevâ’id, ve Me‘âricu’l-Kabul, (1/166) Bu türden hadisleri nakletmeye devam edeceğiz.Ne yani hadisi mi inkar ediyorsun diyen zır cahillere inat hadisi inkar etmekten öte bir yol olduğunu manasının tevil edilmesinin de bu yollardan biri olduğunu ve işaret edilen mananın yukarıda ki sözler birebir olmadığını anlamak için ortalama insan zekasına sahip olmak yeterli gelir kanaatindeyim. "Allah iner" nerede ki iniyor? yüksekçe bir yerde mi? Tüm bu inmek çıkmak fiillerinin mananın ötesine geçmesi ne ahmakça olur Örneğin Hz.İsa gökten iner,İsa gökte mi ki? |
|
03-30-2013, 01:55 | #3 | ||
Alıntı:
Bazı uydurma hadisleri veya aslında hadis olarak rivayet edilmemiş sözleri göstererek hadisleri tümden reddettiğini ve reddetmemiz gerektiğini söyleyen insanlar var. Böyle insanlarla başka bir forumda epey tartışmaya da girdim. Bunlardan bazıları Müslüman'mış gibi yorum yapıp sonradan deist/dinsiz olduklarını bile itiraf edebiliyor... "Bize sadece Kur'an yeter" diyenlerin belki de çoğu Kur'an'ın nasıl okunacağını da sünnet yoluyla öğrendiğimizden habersizler. Bizim ülkemizde Kur'an, çoğunlukla harekelendirmesi Hafs kıraatine göre yapılarak basılmaktadır. Bazı ülkelerde ise Verş kıraati yaygındır. Madem hadisleri, sünneti reddediyorlar; "bize sadece Kur'an yeter" diyorlar, önlerine harekesiz ve bugünkü gibi noktaları konmamış harflerle yazılmış Kur'an konsa onu okuyabilecekler mi? Bir çoğu harekeli olarak bile okumayı bilmiyor, Arapça bilgileri zaten ya çok az ya hiç yok, mealler üzerinden yorum yapmaya kalkıyorlar... Yani iş "bize sadece Kur'an meali yeter" demeye geliyor, bazıları ellerinde Hz. İsa'nın dilinde yazılmış İncil bulunmadan, yalnız Eski Yunanca ve Latince İncil'i kaynak alan Hıristiyanların yaptıkları gibi, Tevrat'ı ve İncil'i tahrif edenlerin yaptıkları gibi hadislere ve ayetlerin Arapçasına bakmadan kafalarına göre ayet yorumu yaparak "Hristiyanların ve yahudilerin Müslüman olmalarına gerek yok, onlar da Cennet'e girebilir" gibi fikirleri yaymaya çalışıyor. Aynı forumda birden fazla hesap açarak yazan bir kişiyi defalarca yakalayıp banlattım, en sonunda şikayetlerimi ilettiğim moderatör ya banlamaktan bıktı ya da başka bir sebepten son şikayetimde "evet aynı kişi" demesine rağmen banlamadı. Ve bazıları yüzlerce foruma üye olup bu fikirleri yaymaya çalışıyor. Amaç ne? Prof. Dr. İbrahim Arslanoğlu'nun Türkiye'de misyonerlik çalışmaları ile ilgili bir makalesinden: Alıntı:
Konu püskəvit tarafından (03-30-2013 Saat 01:57 ) değiştirilmiştir.. |
|||
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|