|
12-05-2007, 11:20 | #1 |
Amerikalılarla İspanyollar arasında yaşanmış gerçek bir diyalog...
Aşağıdaki konuşmalar tamamen gerçek olup,
Deniz Navigasyon kanalı 106 (Finisterra / Galicia)tarafından kayıt edilmiştir. İspanyollar: 'Burası A-853, çarpışmadan kaçınmak için lütfen rotanızı 15 derece güneye çevirin. su anda 25 deniz mili uzaklıktasinız ve tam üzerimize dogru gelmektesiniz. ' Amerikalılar: 'Asıl siz kendi rotanızı 15 derece kuzeye çevirin.' İspanyollar: 'Negatif ! Tekrarlıyoruz. Rotanızı 15 derece güneye çevirin.' Amerikalılar: 'Sizinle ABD gemisinin kaptanı konuşuyor. Kendi rotanızı derhal 15 derece kuzeye çevirin.' İspanyollar: 'Öneriniz mümkün görülmedi. Bize çarpmak istemiyorsanız rotanızı 15 derece güneye çevirin.' Amerikalılar: '(Artik sesini yükselterek) Sizinle ABD Deniz filosunun büyüklükte ikinci uçak gemisi USS Lincoln'un Kaptanı Richard James Howard konuşuyor. Beraberimizde iki kruvazör, avcı uçakları, dört denizaltı var. Ayrıca bizi hücumbotlar destekliyor. Size TAVSİYE etmiyorum, EMREDİYORUM! Rotanızı 15 derece kuzeye çevirin, aksi halde filomuzun emniyeti için tedbir alacağız. Derhal rotamızdan çekilin gidin.' İspanyollar: 'Sizinle Juan Manuel Salas Alcantara konuşuyor. Burada iki kişiyiz. Beraberimizde bir köpek, akşam yemeğimiz ve bir de kanaryamız var. Kanarya şu anda uyuyor. Ayrıca bizi radyo istasyonu Cadena Dial La Coruna destekliyor. Şu anda İspanya'nın Finisterra Galicia kıyısında ve A-853 numaralı Deniz fenerinde olduğumuzu göz önünde bulundurarak, buradan hiçbir yere gitmeye niyetimiz olmadiğını söyleyelim. Deniz fenerimizin İspanya'daki deniz fenerleri arasında büyüklük açısından kaçıncı sırada olduğu konusunda hiç bir fikrimiz yok. Kayalık sahillerimize kafadan geçirmek üzere yönlenmiş geminizin emniyeti için istediğiniz tedbiri alabilirsiniz. Ama yine de israrla tavsiye ediyoruz. Rotanızı 15 derece kuzeye çevirin.' Amerikalılar: 'Okey, anlaşıldı. Teşekkürler...'
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|