![]() |
#1 |
![]() Yüzde 15.41’lik bölümü Murat Karayalçın döneminde, geri kalan 84.59’luk kısmı ise Melih Gökçek döneminde tamamlanan Kızılay – Batıkent metro hattı ile ilgili tartışmalar bitmek bilmiyor.
“Metronun ihalesi 428 milyon dolara yap – işlet – devret modeliyle Ankara Büyükşehir Belediyesi Eski Başkanı ![]() ANKARA METROSUNDA KARAYALÇIN KAZIĞI Yap – işlet – devret modelinin anahtar teslim modeline göre daha ucuz olması gerektiğini söyleyen Ankara Büyükşehir Başkanı Melih Gökçek, “Dünyanın her yerinde metro ihalelerinde yap – işlet – devret modeliyle yapılan ihaleler pahalı, anahtar teslimi ihaleler ucuz olur . Çünkü yap – işlet – devret modelinde firma daha fazla risk alır, bu riski de fiyata yansıtır. Bunun tersi ilk defa Ankara’da gerçekleşti. 428 milyon dolara yapılan ihale, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nı yapan Murat Karayalçın döneminde anahtar teslimi modeliyle 709 milyon dolara tekrar ihale edildi. Aradaki fark 281 milyon dolar. ![]() Kızılırmak suyu projesi kapsamında 128 kilometrelik üç ayrı isale hattından Ankara’ya su getirildiğini de hatırlatan Gökçek “Proje 350 milyon dolara tamamlandı. Karayalçın’ın metro için anlaşılmayan nedenlerle verdiği ekstra para yaklaşık bu miktara eşit. Faizleriyle birlikte ise Kızılırmak su projesini ikiye katlıyor. Metrodaki bu fiyat artışı maalesef Ankaralının sırtına yüklenmiş 30 yıllık bir yüktür. Firmalarla öyle bir anlaşma yapılmış ki biz göreve geldikten sonra da mecburen ödemeleri devam ettirmek zorunda kaldık” diye konuştu. Metro inşaatında tüm proje için verilen avans 185.9 milyon dolar olduğunu da belirten Gökçek, 1 kasım 1994 ![]() 44 KİLOMETRELİK METRO İNŞAATI ÖZ KAYNAKLARDAN KARŞILANDI Kızılay - Çayyolu, Batıkent – Sincan ve Tandoğan – Keçiören arası metro çalışmalarının da devam ettiğini ifade eden Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek “Toplam 44 kilometrelik metro inşaatı için 800 milyon TL para harcadık ve bu para tamamen öz kaynaklardan karşılandı. BAŞBAKAN “METRO BİTECEK” DİYE SÖZ VERDİ ![]() Başbakan’ın bu açıklamasıyla 44 kilometrelik metro Melih Gökçek’in taahhüdü olmaktan çıktı ve Başbakan’ın kendi taahhüdü haline geldi.
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|