fatih kısaparmak balon baskılı balon Bekleyen sorular ve cevapları - AK Parti |AKParti Forum |AK Gençlik |Recep Tayyip Erdoğan |AKPARTİ Gençlik Forumu|

PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bekleyen sorular ve cevapları


Ukbâ
09-21-2011, 13:09
http://medya.zaman.com.tr/zamantryeni/pics/yazarlar-detay-yeni/ahmedsahin.jpg (a.sahin@zaman.com.tr) Ahmed Şahin (a.sahin@zaman.com.tr)

Soru: Dedemle gittiğim camide takkemle namaz kıldım. Ancak namazdan sonra cemaatten bir amca beni şöyle uyardı: "Başındaki takkenin ucu alnına kadar sarktığından alnın ile secde yeri arasında perde oluşturmuş, böylece secden tamam olmamıştır. Takkenin alnın üzerine inen ucunu yukarıya kaldır, namazını, alnın secde yerine çıplak olarak temas edecek şekilde yeniden kıl!"


Bunun üzerine dedem, "Alın üzerine sarkmış olan takke ve sarık ucu secdeye engel teşkil etmez, yapılan secde sahihtir, şüphe vermeyin namaza yeni başlayan gençlere!" diye karşılık verdikten sonra bana da: "İstersen bu konuyu yazılarını beğenerek okuduğun Şahin amcana sor, şüpheden kurtul" diye tembihte bulundu. Ben de konuyu size arz etmiş oluyorum. Alnıma sarkan takkemle yaptığım secde sahih olmadı mı?.
Cevap: Secdede alnın, zeminin sertliğini hissedecek derecede yere teması şarttır. Bunda ihtilaf da yoktur. Ancak, alnın üzerine anlattığınız şekilde takke, sarık, başörtüsü uçları sarkar da secde bunların üzerine yapılırsa secdenin sıhhatine mani sayılmazlar. Çünkü alnın açık kalan kısmı zemine temas etmiş, böylece secdenin sıhhatinde şüpheye yer kalmamıştır. Kaldı ki, sahabe efendilerimizden bazılarının namazlarında zemin sıcaklığından dolayı sarıklarının ucunu, hanımlar da başörtülerinin kenarını zemine sererek üzerine secde ettikleri nakledilmiştir. Demek ki alın üzerine inen sarık, takke, başörtüsü uçları secdeye mani görülmemiştir.
Ancak onların secdelerini böyle tedbirlerle yapmaları ihmal ve dikkatsizliklerinden değil, alnı zemine çıplak olarak koyamayacak kadar zeminin sıcak oluşundan dolayı olduğundan mahzurlu görülmez. Ülkemizde ise böyle bir mecburiyet olmadığından dolayı alnımızla secde zemini arasına böyle engeller girmemelidir. Bazı kitaplarda, alın üzerine sarkan böyle bir perdenin namaza mani olmasa da mekruh hale getireceği ifade edilmiştir.
Sonuç böyle olunca takke, sarık, başörtüsü gibi perdelerin alın üzerine sarkması önlenmeli, secdeyi açık alınla yaparak namazı mekruhluktan kurtarmaya dikkat etmeliyiz, diyebiliriz.
Soru: Abdestimi aldım, camiye giderken yol üzerindeki berberin tenha olduğunu görünce hemen girip tıraş oldum. O sırada ezan da okununca doğruca camiye gittim. Namazdan sonra bir tanıdığım beni ikaz etti. "Sen tıraş olduktan sonra abdest almadan camiye geldin. Tıraş abdesti bozar, abdestsiz namaz kılmış oldun. Geçenlerde caminin hocası berberde tıraş olduktan sonra yeniden abdest alarak camiye gelip namaza durdu." diyerek beni şüpheye düşürdü.. Tıraş olunca abdest bozulur mu? Yeniden abdest almak gerekir mi?
Cevap: Aslında tıraş abdesti bozmaz. Ancak tıraş sırasında bir yer kesilir de kan çıkarsa abdest o takdirde bozulur. Şüpheye düşmeye hiç gerek yoktur. Cami hocasının tıraştan sonra yeniden abdest almış olmasının sebebi, bir yer kesilerek abdestinin bozulmuş olması olabileceği gibi, tedbir olarak abdestini tazelemiş olma ihtimali de söz konusudur. Böyle bir tedbir ise takdire değer bir hassasiyet sayılır.
Soru: Bir kaza sonucunda sağ kaşım ortadan ikiye bölündü. Şimdi ise kaşımın ikiye bölünmüş görüntüsü beni rahatsız ediyor, aradaki kesiği estetik ameliyatla kapatmayı istiyorum. Beyim, sağ olsun, 'Benim şikâyetim yoktur, sen bilirsin', diyerek sorumluluğu bana atıyor. Siz ne diyorsunuz benim estetik ameliyatla açılan yeri kapatma isteğime? Caiz olmayan estetiğe mi girer bu düzeltme isteğim?
Cevap: Gerçekten de estetik ameliyatın caiz olanı olmayanı vardır. Ciddi bir gerekçe olmadığı halde sadece falan ve filanlara benzemek için estetik yaptırmak caiz olmayan kısma girmektedir. Caiz olanı ise, birilerine benzemek gibi gereksiz bir istekten değil, kendisine rahatsızlık veren bir görüntünün düzeltilmesi için yapılan estetiktir. Karşıdan gelen birinin gözü ilk olarak oraya kayıyor da, bakılan da bu bakışın ezikliğini duyuyorsa, estetikle müdahalenin meşru gerekçesi var demektir. Bir yasak söz konusu olmasa gerektir bu tedavi için.

Seyyah
09-21-2011, 13:36
Abi bu takke işi güzeldi, bende bilmiyordum.
Ama o kadar çok yanlış bilgiler, rivayetler var ki hakkıyla bildiklerimiz gerçekden az.
Traş konusunda da çok farklı söylentiler var, gerçi alim olmayanlar öyle emin konusarak ikaz ediyor ki..
İslamın güzelliğide burada devreye giriyor,
Ameller niyetlere göre değerlendirilir..
Ne kadar güzel bir şefkat..
Bilmeden yaparsan Allah affediyor..
Zaten dinimizin en büyük özelliğide mükemmel bir mantık dini olması..

Terennüm
09-21-2011, 13:43
şüphe ve evhamlardan dolayı defalrca abdest alıp namaz kılanlar biliyorum..bu şüphe ve vehamlar sadece şeytanın işini kolaylaştırıyor

Seyyah
09-21-2011, 13:47
Bu vesvese özellikle yanlış telkinlerden doğuyor.

Özgür Çağrı
09-21-2011, 17:33
Geçen camideyim namazları kıldık çıkıyoruz bir tane amca yanaştı .

siz hangi mezheptensiniz ?
Hz. Muhammedin mezhebindeniz amca

Namaz kılarken ayağını çok açıyon olmaz öyle

Ne alaka amca ?

olmaz namaz olmaz öyle uygun değil .

(:

yok alnın secdeye tam değecek burnunda değecek
sağ ayağının baş parmağı oynamayacak kati suretle
ayağını çok açma
ellerini öyle bağlama



Bale yapmıyorum kardeşim namaz kılıyorum.
Bu kadar şekili düşünücem diye Allah'la iletişime geçecem be namazda (:

Bu tip düşüncede ki insanları beyazıt camiine namaza götürmek lazım bu tür paranoyalarından kurtulurlar diğer müslüman kardeşlerini görünce :)

BeldeiTAYYIBe
09-22-2011, 00:07
Geçen camideyim namazları kıldık çıkıyoruz bir tane amca yanaştı .

siz hangi mezheptensiniz ?
Hz. Muhammedin mezhebindeniz amca

Namaz kılarken ayağını çok açıyon olmaz öyle

Ne alaka amca ?

olmaz namaz olmaz öyle uygun değil .

(:

yok alnın secdeye tam değecek burnunda değecek
sağ ayağının baş parmağı oynamayacak kati suretle
ayağını çok açma
ellerini öyle bağlama


bu ne bağnazlık yau ?

Bale yapmıyorum kardeşim namaz kılıyorum. Bu kadar şekilcilik olur mu ?
Bu kadar şekili düşünücem diye Allah'la iletişime geçecem be namazda (:

Bu tip düşüncede ki insanları beyazıt camiine namaza götürmek lazım bu türk paranoyalarından kurtulurlar diğer müslüman kardeşlerini görünce :)


Bu saydiklarin binlerce ilmihal ve fikih kitablarinda mevcut bilgilerdir.
Bunlara BAGNAZLIK ve SEKILCILIK demen önce bu bilgileri, yillarca gece gündüz calisan ve bu ümmete hizmet olsun niyetiyle bizlere nakleden müctehid alimlere hakarettir...ve bu bilgiler dogrultusunda sünnete ve adaba riayet ederek namaz kilmaya calisanlara hakarettir. Ihtilafli meseleler varsa Ahmet Sahin hocam gibi aciklik getirilir...ama bu uygulamalara bagnazlik demek ve uygulayanlar icin sekilcilik ithaf etmek uygunsuzdur.

Lütfen biraz daha dikkatli elestirin.
Hatta neye nicin elestirmen gerektigini önce düsün sonra elestir...tavsiyemdir.




Efendimizin mezhebindenim derken,
Imami Azam,
Imami Saafi,
Imami Hanbeli,
I. Maliki mezheblerininde HZ. MUHAMMED (s.a.v.)'in teblig ettigi Cenabi Allah'in emrettigi seriat oldugunu unutma......

Ayrica abdestini alma, namazini kilma seklini hangi ilmihalden ögrendin ve tatbik ediyorsun merak ettim acikcasi.

Özgür Çağrı
09-22-2011, 00:17
Hanefiymişiz

pekte önemli değil aslında . Kur'an bize müslüman olmamızı emrediyor hanefi olmamız veya şafii maliki vs. olmamız pek önemli değil bence.

Namazımıda abdestimide babamın öğrettiği şekilde kılıyorum şimdilik. Ama ilim öğrendikçe öğrendiklerimide tatbik etmeye çalışıyorum.

Eskiden yukarda yazdığım gibi böyle şekilci olaylara çok dikkat ederdim diken üstünde namaz kılardım. la acaba bozulmuşmudur tehlikedemidir vs.

Şimdi ise namazlarımdan büyük tat alıyorum çünkü Rabbimle başbaşayım ve dualarımı ediyorum .

Ben böyle daha iyiyim vicdanımda rahat.

Siz parmağınızı kaldırmamaya devam edebilirsiniz ona tabi benim karışma yetkim yok.

BeldeiTAYYIBe
09-22-2011, 00:22
Inanin kardesim,
siz nasil kiliyorsunuz veya ne yapiyorsunuz hic ilgilenmiyorum...

Adam gibi elestirin baska ihsan istemez.

Özgür Çağrı
09-22-2011, 00:24
Mesajımda rahatsız olduğunuz kısımları düzelttim.

unnamed
09-22-2011, 00:31
namazın tadili erkan kuralları vardır furkanım...
bunlara daha iyi bakarsan ayak parmağının yerle teması halinde namazının bozulacağını görebilirsin kardeşim..

Özgür Çağrı
09-22-2011, 00:46
abartanlar için söylüyorum zaten

ki bende secdede amuda kalkmıyorum hoş ayağım yere basıyor ki zaten basmasa secde gerçekleşmez :)

benim dediğim namazda bazen ayak bağ parmağını oynatırsın bu namaza nasıl bir zarar verebilir anlamak mümkün değil :)
ayağını çok açman kolunu değişik bağlaman

farklı ülkelerden değişik şekillerde namaz kılan müslüman kardeşlerimiz geliyor. İstanbulda buna çok rastlıyorum. Kimisi elini değişik bağlıyor kimisi rüku sonrası ellerini havaya kaldırıp dua ediyor kimi ayağını çok açıyor kimi birleştiriyor.

Hepsi Allah'a yakınlık derdinde. Baş parmağını oynatmama derdinde değil :)

Tabi ki namazda çok abes şekiller olmaz düzeni bozar amma velakin bu işi öyle çok abartmamak lazım ki günümüzde tarikatlar bunu bir iman kurtarma meselesiymiş gibi gündeme getiriyorlar. Müminleri korkutuyorlar paranoyaklaştırıyorlar. Rab ile kulunun arasına girip saklambaç oynuyorlar.

Abartmamak lazım vesselam.

Umarım anlaşılmışımdır (:

Ukbâ
09-25-2011, 22:35
Furkanım seni sağlam bir hocaya okutmam gerekecek . Eskişehirde bulunurmu bilemem. :) , kabul görmüş sinmiş her şeye karşı büyük savaşın var daha dikkatli olacağını söz vermişsin sorun yok.

İntifada
09-25-2011, 22:38
Bizler ; Namaz kılarken , ellerimizi indirerek mi kılsak yoksa , göbeğimize mi koysak diye diye kavgaya tutuşurken , zalimler bu kolları nasıl kessek diye düşünüyor."
İmam Humeyni

BlueMoon
09-25-2011, 23:35
namaz tadil-i erkana riayet edilerek kılınmalıdır. namaz kılarken başka şeyler düşünmemeli tamamen namaza odaklanılmalıdır. etrafa fazla bakılmamalı, dualar da tamamen içinden değil hafif kendimiz de duyacağımız şekilde okunmalıdır. dua sırası Kuran-ı kerimdeki sıraya göre okunmalı (özellikle farz namazlarda) harfler yutulmamalı, dua eksik olmamalı (örn. fesallilirabbike değil, fesalli li rabbike) ayakların parmakları (özellikle sağ ayak) kıbleye karşı olmalıdır. (camide görüyorum bazıları namazda son rekatta otururken sağ ayağını sol ayağının üzerine koyarak veya ikisini de yana yayarak oturuyor. böyle namaz kabul değildir. dikkat etmek gerek.)

bu önemli ve aklıma gelen bilgileri de sizinle paylaşayım dedim.

İntifada
09-25-2011, 23:42
camide görüyorum bazıları namazda son rekatta otururken sağ ayağını sol ayağının üzerine koyarak veya ikisini de yana yayarak oturuyor. böyle namaz kabul değildir. dikkat etmek gerek.)

nası yani ?

BlueMoon
09-25-2011, 23:45
camide görüyorum bazıları namazda son rekatta otururken sağ ayağını sol ayağının üzerine koyarak veya ikisini de yana yayarak oturuyor. böyle namaz kabul değildir. dikkat etmek gerek.)

nası yani ?

nasıl yanisi mi var ? sağ ayağının baş parmağını yerden kaldırıyorlar. otururken sağ ayakalarını sol ayaklarının üzerine koyarak veya yayarak oturuyorlar.

erkekler ka'de-i ahire de yani son oturuşta böyle durmalıdır.

http://www.ezan.gen.tr/moduller/abdest_ve_namaz/images/RNA14.jpg

İntifada
09-25-2011, 23:50
benm önceden sağ diz kapağım kırıldı...
ve bacağımı ben bu şekle getiremiyorum namazda...
yada bilmiyorum belki uğraşsam getirirm ama kırık döneminden sonra zorlamadığım için alıkşanlık halini almadı...
neden namazım kabul olmasın ?
böyle durmazsak namazın kabul olmayacağının kaynağı nedir ?

Feride
09-25-2011, 23:52
Furkan mezhep takıntını anlamakta güçlük çekiyorum. Tarikatlardan girdin takıntın mezheplere kadar uzandı.

Ben şu namazı bozar bu bozmaz mevzusu ile ilgili bişey söylemiyorum ama onlar da önemli tabi..Kaldı ki hangisi bozar hangisi bozmaz onlarla ilgili şekilcilik ifadesi de yanlış tabi. Onun küçük ya da büyük nitelikte olması kişiler bazında değil, Hz. Muhammed'in hayatındaki uygulamalar doğrultusundadır.


Gerek Hanefi, gerek Şafi gerek Hanbeli gerekse Maliki mezhebi imamları kendi kafalarından bu kuralları koymadılar heralde. Peygamberimizin (s.a.v) hayatını inceleyerek, O'nun (s.a.v) hayatını didik didik ederek bu mezhep kavramları ortaya çıktı.

Sen heralde onlardan daha büyük bir araştırma yaptın, o kuralları inceledin, kendine göre Muhammed mezhebine göre hareket ediyorum deyip çıkıyorsun işin içinden.

Bir kere, sen "müctehid" değilsin, onlar bütün ömürlerini bu yola vermişler o yüzden biz onların bilgileri ışığından ilerlemeye çalışıyoruz..

Bir Numan bin sabit (Hanefi mezhebi kurucusu) heralde boşu boşuna İmam-ı Azam olmadı. Ya da bir Şafi mezhebi kurucusu (İmam Şafi) böyle bir konuma öyle durduk yere gelmedi tabi ki!

Ahmet Yasin
09-26-2011, 01:04
benm önceden sağ diz kapağım kırıldı...
ve bacağımı ben bu şekle getiremiyorum namazda...
yada bilmiyorum belki uğraşsam getirirm ama kırık döneminden sonra zorlamadığım için alıkşanlık halini almadı...
neden namazım kabul olmasın ?
böyle durmazsak namazın kabul olmayacağının kaynağı nedir ?

Mazaretin yoksa şekil böyleidr.

Ayrıca Mezhepler konusunda bilgi almak isteyenler tıklasın. (http://www.sorularlaislamiyet.com/article/1427/mezheb.html)

Eşref
09-26-2011, 03:45
nasıl yanisi mi var ? sağ ayağının baş parmağını yerden kaldırıyorlar. otururken sağ ayakalarını sol ayaklarının üzerine koyarak veya yayarak oturuyorlar.

erkekler ka'de-i ahire de yani son oturuşta böyle durmalıdır.

http://www.ezan.gen.tr/moduller/abdest_ve_namaz/images/RNA14.jpg


Benim dizim filan kırılmadı. Yani mazeretim yok. Ama bu şekilde oturamıyorum. Sadece evde sünger tarzı çok yumuşak bir zemin üstünde namaz kılarsam bunu yapabiliyorum. Yoksa oturamıyorum. Otursam da ya sağ ayağım sağımda namaz kılanı rahatsız edecek şekilde çok açıkta kalıyor ya da ben tam olarak dizlerim üzerine oturamayıp sola doğru eğiliyorum ve daha ettehiyyatü'yü bitiremeden ayağımı bozuyorum.

Ukbâ
10-11-2011, 17:31
Furkan mezhep takıntını anlamakta güçlük çekiyorum. Tarikatlardan girdin takıntın mezheplere kadar uzandı.

Ben şu namazı bozar bu bozmaz mevzusu ile ilgili bişey söylemiyorum ama onlar da önemli tabi..Kaldı ki hangisi bozar hangisi bozmaz onlarla ilgili şekilcilik ifadesi de yanlış tabi. Onun küçük ya da büyük nitelikte olması kişiler bazında değil, Hz. Muhammed'in hayatındaki uygulamalar doğrultusundadır.


Gerek Hanefi, gerek Şafi gerek Hanbeli gerekse Maliki mezhebi imamları kendi kafalarından bu kuralları koymadılar heralde. Peygamberimizin (s.a.v) hayatını inceleyerek, O'nun (s.a.v) hayatını didik didik ederek bu mezhep kavramları ortaya çıktı.

Sen heralde onlardan daha büyük bir araştırma yaptın, o kuralları inceledin, kendine göre Muhammed mezhebine göre hareket ediyorum deyip çıkıyorsun işin içinden.

Bir kere, sen "müctehid" değilsin, onlar bütün ömürlerini bu yola vermişler o yüzden biz onların bilgileri ışığından ilerlemeye çalışıyoruz..

Bir Numan bin sabit (Hanefi mezhebi kurucusu) heralde boşu boşuna İmam-ı Azam olmadı. Ya da bir Şafi mezhebi kurucusu (İmam Şafi) böyle bir konuma öyle durduk yere gelmedi tabi ki!

Harika yorum olmuş teşekkürler.