fatih kısaparmak balon baskılı balon Çok eşlilik mutluluk getirir mi? - AK Parti |AKParti Forum |AK Gençlik |Recep Tayyip Erdoğan |AKPARTİ Gençlik Forumu|

PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çok eşlilik mutluluk getirir mi?


Duygu'Seli~
06-13-2010, 21:05
http://www.semerkandaile.com/DergiResimleri/be65735adcdf5056140.jpg

Hanımlar, gündelik yaşamın tüm sorumluluğunu omuzlarında taşırken kendilerini ihmal edebiliyorlar. Çocuklarını okula hazırlayan, yemek, alışveriş ve temizlikle uğraşan, kadınlar, kendilerine zaman ayırmakta zorluk çekiyorlar. Erkekler de beklentilerine karşılık vermeyen, bakımsız, hayatından bezmiş eşlerinden soğuduklarını söylüyorlar. Erkeklerin yaratılış itibariyle çok eşliliğe eğilimli olması bir çeşit imtihan sebebi oluyor. Sabreden, eşine destek vererek evliliğini beklentilerine uygun bir seviyeye taşımaya gayret eden erkekler kazançlı çıkıyor. Zaruri durumlar dışında, keyfi olarak çok eşli olmayı tercih eden erkekler ise kendileriyle birlikte eşlerini, varsa çocuklarını hatta ikinci kadınları da bir dizi problemin içine sürüklüyorlar.

Neden ikinci bir eş daha?
Erkekler, çocuk sahibi olmak, fiziki güzellik arayışı, değişiklik ve yenilik beklentileri sebebiyle ikinci bir kadınla evleniyorlar. Bazıları ise erkek çocuk babası olamadıkları için ikinci kez evleniyorlar. Bunun yanı sıra aile baskısıyla yapılan evlilikler de erkeği ikinci bir eş arayışına itebiliyor. Psikiyatri Profesörü Nevzat Tahran, erkeklerin daha çok cinsel beklentileri sebebiyle ikinci evliliği yaptıklarını, kadının erkeğe karşı en etkili silahının cinsel etkileme gücü olduğunu ve bu gücü erkeği eve bağlamak, geri almak için kullanması gerektiğini söylüyor.

Bir erkeğin eşiyle ilgili söyledikleri çok dikkat çekici: “Karımın ev işleri dışında hiçbir uğraşı olduğunu görmedim. Hiçbir konuda isteği ve beklentisi yok. Halbuki ona kitaplar alıyorum, her gün eve düzenli olarak gazete girmesini sağlıyorum. Kendisini geliştirmesini, bakımlı olmasını ve güzel görünmesini istiyorum. Evlendiğimizde böyle değildi. Kadınlar nedense evlendikten sonra kendilerini bırakıyorlar. Halbuki pek çok evlilik bu yüzden bitiyor. Akşam işten geliyorum, sanki bütün gün iş ortamında o bulunmuş. Yorgun, bitkin ve cinsel olarak da ilgisiz.”

Erkekler haksız kıyaslamalara girmemeli
Erkeklerin birçoğu sosyal yaşam içerisinde kendilerini geliştirme fırsatı bulurken, kadın, ev işleri ve çocukların bakımı ile meşgul olup kendini ihmal edebiliyor. İş hayatında bakımlı ve özgüveni olan kadın modelleri ile karşılaşan beyler, çoğu zaman haksız bir kıyaslama içerisine giriyorlar. Bu da evdeki eşlerine karşı ilgilerinin kaybolmasına sebep oluyor. Halbuki çocuklarını yetiştiren, yaşamın tüm zorluklarına göğüs geren, vefalı, fedakar hanımlarını başkaları ile kıyaslamak yerine kendi şartları içinde değerlendirmeliler.

Erkeklerin, kadınla erkeğin bir arada yaşadığı bir çağda, duygularını denetleme konusunda, kadınların da kendilerini korumak konusunda hassasiyet göstermeleri gerekiyor. Prof. Tarhan, İslami kurallara göre yaşadığı iddiasındaki birçok zengin erkeğin kendisine ikinci, hatta üçüncü bir eş almayı hak gördüğünü ama bunu gizli yaptıklarını söylüyor. Tabii ki bu durum kadınların gözünden kaçmıyor. Bu durumla baş etmek içinse çareyi psikiyatri kliniklerinde arıyor.

Araştırmalara göre erkekler ilk evlilikte yaptığı hataları ikinci evlilikte tekrar etmemeye özen gösteriyor, genellikle ikinci eşe karşı daha toleranslı oluyorlar. İkinci kadınla evlendiği için hayatı allak bullak olan, aynı davranışları keşke ilk eşime de yapsaydım diye hayıflanan pek çok erkeğe rastlanıyor. Çok evliliğin sorumluluğu da fazla oluyor. İkinci evliliği gerçekleştirip de, her şeyin çok iyi gittiğini söyleyen erkeğe pek rastlanmıyor. İkinci evlilik ilk zamanlar iyi gitse de sonradan problemler başlıyor. İki kadına birden aynı ilgi ve sevgiyi besleyebilmek, her iki tarafa da eşit şekilde zaman ayırabilmek, kısacası her iki tarafı da mutlu edebilmek çok zor görünüyor. Çünkü bir gönülde iki sultan olmuyor.

Maddi durumdaki iyileşmelerin sonucu olarak, sosyal çevresi, toplumdaki statüsü değişen erkek yeni arayışlara girebiliyor. İlk eşin, erkeğin beklentilerini karşılamasına engel bir hastalığının olması, eşler arasındaki uyumsuzluk ve geçimsizlik gibi pek çok sebep, erkeğin ikinci eşe veya boşanıp başka bir kadınla evlenmesine sebep olabiliyor. Kadının yaşın ilerlemesiyle birlikte ortaya çıkan fiziksel görünüşündeki değişimler, çok sayıda doğum yapması sonucu fiziksel olarak, gereğinden fazla sorumluluk taşıdığı için psikolojik olarak yıpranması, kendini geliştirmemesi ve ihmal etmesi, erkeği ikinci bir eş arayışına yöneltiyor.

Zaruri durumlar dışında, bir kadının erkeğin ikinci eşi olmayı kabul etmesi de kadınlık onuruna uygun düşmüyor. Günümüzde bazı genç kızlar artık işin kolayına kaçıp, maddi olarak rahat yaşamak için, para ve statü sahibi bir erkeğin ikinci eşi olmayı özellikle tercih ediyorlar. Mesleki olarak umutsuzluğa düşüp, çaresizlik psikolojisiyle yanlış kararlar verebiliyorlar. İlk eş hakkındaki kulaktan dolma sözlerle kendilerini kandırıyorlar. Çok evliliğin bir parçası olmayı kabul eden bu hanımların, haklarının korunmadığı bir ortamda mutsuz olma riskini göze almaları gerekiyor.

Hanımlar kendini geliştirmeli, bakımına özen göstermeli
Yıllar önce severek evlenmiş ve çocuk sahibi olmuş, başlangıçta mutlu bir aile tablosu sergileyen çiftler, ilerleyen yıllarda mutsuz bir sona doğru sürüklenebiliyorlar. Ahmet Bey ve Nebahat Hanım, evliliklerinin ilk yıllarında maddi olarak oldukça sıkıntılı ve zor dönemlerden geçmişler. Nebahat Hanım eşine bu zor günlerde hem maddi, hem de manevi olarak destek olmuş. Ördüğü dantelleri satıp, evin geçimine katkıda bulunmuş. İlerleyen yıllarda Ahmet Bey iş hayatında başarılı olmuş, çok para kazanmış. Böylece istedikleri yaşam standardına kavuşmuşlar. Bu arada Ahmet Bey kendisini sosyal ve kültürel olarak da geliştirmiş. Ancak Nebahat Hanım bu değişikliklere uyum sağlayamamış. Ahmet Bey giyiminden kuşamından bindiği arabaya kadar en iyileri seçerken, Nebahat Hanım hala tutumlu olmaya çalışıyormuş. Ahmet Bey karısının çevresinde gördüğü kadınlar gibi olması için bir süre çaba göstermiş. Bu durumun değişmeyeceğinden emin olunca, davranışları değişmeye başlamış. Zamanla bu durum; karısına olan sevgisini ve saygısını yitirmesine sebep olmuş. Sonunda yeni yaşam tarzına uygun bulduğu ikinci bir kadınla evlenmiş. Şimdi ilk eşini maddi anlamda mağdur etmezken, duygusal anlamda tamamen ikinci eşine yönelmiş durumda.

Bugün Nebahat Hanım “Keşke yine parasız olsaydık ama kocam yanımda olsaydı” diyor. İkinci eşinden de bir çocuğu olan Ahmet Bey ise şimdi kişisel tercihleriyle hazırladığı yeni hayatında mutsuz ve pişman olduğunu belirtiyor. Ne yazık ki, geçici hevesler uğruna eşlerini mağdur eden ve yeni heyecanlar peşinde olan erkekler aynı sona maruz kalıyor.

İslam’ın çok zaruri durumda izin verdiği ikinci evliliği yapan erkekler, nikahın “ilan şartı”nı göz ardı etmemeliler. Halbuki pek çok erkek, gerek resmi gerekse sosyal baskılar nedeniyle genellikle ikinci evliliklerini gizliyorlar.

Yaşanmış olaylar gösteriyor ki; erkek iki eşine aynı maddi ve manevi imkanları sunamıyor. Her iki taraf da mağdur oluyor. Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Remzi Oto ve Prof. Mustafa Özkan, Diyarbakır'da “Çok Eşlilikle İlişkili Faktörler ve Çok Eşli Ailedeki Kadınlarda Ruhsal Bozukluklar” konulu bir araştırma gerçekleştirmiş. Araştırma sonuçlarına göre, çok eşli evliliklerde daha çok ilk eşin olumsuz etkilendiği, aile içi stresin yoğun yaşanmasından dolayı her iki anne ve çocukların da ruhsal bozukluk riskinin arttığı görülüyor. Ruhsal sorunlar ilk eşte %40.5, ikinci eşte %32.6 etkili oluyor. Tek eşli aileye mensup kadınlarda ise bu rakam %18'de kalıyor.

Duygu'Seli~
06-13-2010, 21:09
Gözlerini oyarım ben.. :)

Erhan KARACA
06-13-2010, 21:18
Bi tanesi Çekilmiyor Allah'ım 2. degil bi de çok eşlilik.. Rabbim Sabır versin.. (: (:

ak sevda
06-14-2010, 10:09
bütün sülalenin huzurunu bozuyorlar çok eşliler

0000000000
06-14-2010, 12:06
Kağıt üzerinde olmasada toplumun islami kesiminde olsun veya ideolojik zevatta olsun tek eşlilik yokki ..

Maalesef kokuşan toplumun bütün hayat modelleri bütün cevrelerinn yaşamını lağım gibi yaptı .. Kadına ve zevklere ulaşmanın kolaylığı ile paramparca olan aile kavramı rezil rüsva oldu..

Mevlam keyfe kafi olan aile cizgisinden bizleri ayırmasın.

Hasan ERBEK
06-16-2010, 23:48
Gunumuzde dusundurucu bir durum.

.:Ay_Yıldız:.
06-16-2010, 23:51
Getirmez. Belki erkek için getirir ama kadın için getirmez. Kadınlarda insandır,dolayısıyla kıskançlık duyguları var olan bir varlıktır. Çok kadın eş oluyorsa,çok erkek eşde aynı mantık.. Empatik olarak :)

manifesto
06-16-2010, 23:55
Çok eşililiği islam yasaklamamış olsada günümüzde bu durum hoş değil..

Köleliğin yasaklanmaması gibi..

Köleliği dinimiz yasaklamadı cariyeleri dinimiz yasaklamadı diye bugün köle yada cariye edinen var mı??

Ben çok eşililiğe karşıyım..dinimiz bu konuda serbestlik alanı tanımış olsada günümüzde yanlış bir olay..

Zaruretler dışında çok eşlilik olmamalı..

Ne gibi zaruretler , kişinin eşi bir özür sahibi olur bir süre sonra ağır hastalığa yakalanır ve hanımlık vazifesini göremez olur gibi durumlarda erkek boşanmak yerine ki boşanma o özür sahibi hanımı daha zor duruma düşürür,bunun yerine ikinci bir eş ile izdivaç etmesi uygun olabilir..onun dışında..CIK..

KaraSevda
01-05-2017, 21:34
Kesinlikle getiremez.

ilimsahibi
10-15-2017, 14:19
Dinimiz İslamiyette erkeğin çok eşli olması farz değil,vacip değil,mustehab değil. Dinimizde bir erkeğin veya kadinin evlenmesi farz değil sadece sunnettir.Erkekler ile kadınlar arasındaki sayı dengesi o zamanlardaki gibi bozulur kadınlar erkeklere göre çok aşırı artarsa belki çözüm olabilecek bi ruhsattir.Günümüzde böyle bir denge sorunu yok.Aksine maddî imkani olmasina rağmen sorumluluk almayip evlenmeyip gayri meşru birliktelikler de var.Maddi imkanı olmadiği için evlenemeyenler de var.Yani toplumun zinadan uzaklaşmasi için bu çık eşlilik bir çözüm değil.Tek çözüm zinanın yasaklanmasi.Keyfi için evlenmeyenler mecbur evlenir.Ve evlenecek maddiyati olmayana zenginlerin yardim etmesi gerekiyor.Keyfi yere bikaç eşli olmayi istemeleri ruhsati kötüye kullanmaktir.Bu ayette bir erkeğe hitaben dört eş al diye bir emir yoktur.Daha detayli aciklamak için.
Kur'an'da "namaz kıl" ,"oruç tut","tesettürü örtsünler",vb emir olarak indirilmiş ayetler Farzdır.
Farzi inkar eden dinden çikar. Yapmayan günahkar olur.
Vacip ise Rasûlullah'a kesinlikle emredilen ama bize emir mi bilinmese de tedbiren yaptiklarimizdir. Kurban kesmek gibi.Vacibi inkar eden dinden cikmaz.Yapmayan günahkar olur.
Sunnet ise inkar eden dinden çıkmaz yapmayan günahkar olmaz.
Mesela çok eşlilik ve tek eşlilik ikisi de sunnettir. Evlenmeyi reddeden dinden çikmaz günahkar olmaz sadece sunnettir. Rasûlullah (sas) Kur'ân'da gecen ve övülen tek eşlilik sünnetini Hz.Hatice annemiz ile 26 sene ve hanımı vefat edene kadar başkasıyla evlenmeyerek yapmıştır. Hanımı vefat edince ilahi emir ile ve belli sebeplerle (dullari ve yaşli kadinlari sahiplenmek bazi ulkelerle akrabalik kurmak vb muhtelif sebeplerle çok eşli olmuştur. Rasûlullah(sas) iki tip evliliği de uygulamalı olarak gösterdi ve ikisi de sunnettir.

Bir erkek evli ve hanımına' ben ikinci ile de evleneceğim bu ayette geçiyor ''hem de sunnet kabul edeceksin 'ayete mi karşı geliyorsun 'sunnete mi karşisin' Allah izin verdi sen karişamazsin'
Vb. Bu tarz savunmaları yaptıklarını biliyoruz ama kendilerini komik duruma düşürdüklerini farketmiyolar. Bu dediklerinin hepsinin 'tek eşlilik' için de geçerli olduğunu bildikleri halde bunda kendilerini haklı göstermek için ayete oyle bi sariliyolar ki ama bu sarilişta ayetin başını alip sonunu bırakacak kadar hevalarina yeniliyolar. Daha açik şekilde
Tek eşlilik Kuran'da geciyor,övülüyor. Bu durumda çok eş isteyen bir erkek bunu yok sayarcasina benim istediğim Kuran'da var diyemez. Kadın da karşılık olarak 'zaten ayette ikisi de var ve benim tercihim tek eşlilik en hayirli yaziyor ' diyebilir.

Kocası,'benim tercihim Sunnet ben sunneti yapacağım' derse
hanımı da diyebilir ki 'tek eşlilik de bir sunnet ve ben vefat edene kadar başkasıyla evlenmezsen bu sunneti yapmış olursun"
Sunnet olma yönünden de birbirine bir üstünlüğü olmayan hususlar bu çok ve tek eşlilik.
Kocası sanki illa Rasûlullah'in (sas) hayatini örnek alip sunneti uygulamayı çok eşe bağdaştiriyosa bu kocaya 'madem sunnetlerin hepsine kendini mecbur hissediyorsun 'tek eşlilik sunneti için niye kendini mecbur hissetmiyorsun 'denilebilir. Vereceği cevap ya konuyu kestirmek yada benim tercihim bu demektir. Ama âyet ama sunnet diyemez iki yönden de ikisi de eşit. Kendi tercihini yaptirabilmek için ayete ve sunnete bak böyle diyen kocalara aynı sekilde ayete ve sunnete bak benim tercihim de hak bu durumda napacağiz dediniz çözüm çok basit. Hanimi razi olmadığını söylemişse ve bunun sonucunda ayrılabilir mutsuz olduğu evliliğe devam etmek zorunda değil. Buna rağmen kocası israr ederse kadin ve babasi aile buyukleri erkeği vazgeçirmeye çalışır. Vazgeçmezse kadin boşanma hakkına sahiptir.

Özet olarak dinen farz ve vacip olmayançok eşliliği isteyen erkekler hanimini bunu mecburen kabul edecek diye zorlayamaz. Bir musluman ancak dinde farz veya vacip olana zorlanabilir. Hanımı buna razi değilse ve hanimi razi olmadığı halde yapıyorsa sonucuna katlanır ve sevap değil günahı boynuna almış olur.

Kocası bunu isteyen kadin neden mecbur değil
farz değil vacip degil.Kocaya keyfi bir şey için itaat edilmesi mecburi değil. HERKES her Sunni uygulamak zorunda değil.O zaman öyleyse per sunnete mecbursa tek eşliligi uygulayacak .
Dinimizde maddi manevi sağliğimizi korumamiz bizlere farzdır. Böyle bişeye katlanip rahatsizlanmamiza gerek bir durum da olmadığına göre ruh ve beden sağliğimizi göz önüne alip bunu istemememize yapan erkekten ayrılıp tek eş isteyen sunneti tercih eden bir başka koca ile mutlu olabiliriz.

Not:Rasûlullah 'ın (sas) hanımları neden ayrilmadi buna sabretti sorusuna cevap
Hanımları Immediate anneleridir.Ummetten hiçbir erkeğe nikahlari kiyilamaz. Ayrılıp başka biriyle evlenmeleri konumlari gereğince imkânsızdı. Bizler için öyle özel bir durum söz konusu değil.Mahremlerimiz dışında yeni bir eş bulabiliriz.
ALLAH herkese Hz.Hatice ile Rasûlullah'ın (sas) aşkı gibi tek eşli hayırlı bir evlilik versin

ismail ylmz
10-15-2017, 15:25
çok eşlilik ile ilgili cok fazla bilgim olmamakla birlikte örnegin eşimiz agır bir hastalık gecirdiği taktirde ikinci bir eş ona bakmak ve çocukları ihmal etmemek icin düsünüle bilir.