fatih kısaparmak balon baskılı balon Sıkmabaş tabir edilen garabet! - AK Parti |AKParti Forum |AK Gençlik |Recep Tayyip Erdoğan |AKPARTİ Gençlik Forumu|

PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıkmabaş tabir edilen garabet!


Alem_i Ervah
04-23-2009, 17:50
Bu sıkmabaş tabir edilen baş bağlama şeklinin ne olduğu hakkında bir fikri olan var mı? Bu konuda ayet açıkça "başörtülerini göğsüne bıraksınlar" diyor. Yani emir. Bir emre riayet edilmediğinde, o konu ihlal edilmiş sayılır.

Yani sıkmabaş denen baş bağlama şekli tesettür değil; başını bu şekilde bağlayanlar da "tesettürlü" değildir. Çünkü tesettürün özü haya duygusundan başlar ve dişiliğini, güzelliğini ve bedenini ziynetlerini kocasından başka nikah düşen erkeklerden saklamak şeklinde tezahür eder.

Başı kapalı ama sıkmabaş, vücudu örtmüş ama örterken güzel ve alımlı olabilmek için elinden geleni ardına koymamış.... Zaten "örtmek" için giydiği şeyler de giymeseydi daha iyiydi dedirtecek cinsten vücut hatlarını belli eden acaip şeyler...

Bir yakınımıza pardesü alacağız, belden oturtmalı olmayanını bulamadık koskoca çarşıda. Yahu niye böyle diyorum tezgahtara, "abi müşteri bunu istiyor öyle vücut hatlarını belli etmeyen belden oturtmalı olmayan giysiler satılmıyor" diye cevap veriyor. Vallahi rezalet. Başörtülü bacılar bir etekler giyiyorlar, ben başı açık olan yeğenimin giydiğini görsem fırça atarım.

Yani öyle sıkmabaş bağlayacağına başını açsa daha iyi vatandaş. Çünkü açmak ihlal, sıkmabaş yapmak tahrife girer. Bir sonraki nesle "böyle bir tesettürün normal olduğu" mesajını verir açıkça böyle emre aykırı uygulamalar. Abarttığımı düşünüyorsanız bir hatırlayın bakalım bu sıkmabaş denen tuhaf şeyin sadece bazı defilelerde ve neden kapandığını bile bilmeyen köylü kızlarında görülebildiği günlerin üzerinden ne kadar az zaman geçti. Böyle şeyler ilk çıktığında tepki alır. Ama onları görerek büyüyen yeni nesle artık normal bir şeymiş gibi gelir. Bu süreç te aynen böyle işledi zaten hepinizin bildiği gibi...

Açmak istiyorsanız açın! Ama bu tahrif sürecine siz de katılmayın! Allah'ın (cc) açık emrine, açıkça karşı gelmeyin. Dar elbiseler giymeyin, başörtüsünün kenarından gerdanı görünenler gibi olmayın! Allah'a (cc) meydan okuyanların akibeti ne kötüdür!

Tesettür dişiliğini saklamak demektir! Dişiliğini, güzelliğini sergilemekle, alımlı giyinmekle tesettürü bir araya getirmesinler. Tesettürün ortadan kaldırmaya çalıştığı şeye tesettürü alet etmesinler. Bu açıkça tahriftir. Bu vebalin altından kalkacak babayiğit yoktur, hanım sultan hiç yoktur!

Yani düşünün bir defa, güzel ve alımlı olmaya çabalayarak giyindikten sonra tesettüre girse ne olur, başını bağlasa ne olur, var mı bir anlamı? Başını açsın daha iyi, kendini ve insanları kandırmamış olurlar bari ben tesettürlüyüm diye. Bir de bu tavırlarıyla,gerçekten haya ile "setr" eden, Allah'dan (cc) gerçekten sakınan edepli bacılarımızı mağdur etmesinler!

Doğru söze ne denir:" Burnunu bile göstermekten utanırdı sütninem..." ötesine hacet yok!

Ak_Kelebek
04-23-2009, 18:05
Haklısnız doğru söze ne hacet değil mi... yazının içinden çok güzel anlamlar çıkartılıyor anlamak isteyenlere! her şey değişti ne yazık ki inaçlarımız bile....
emeğinize sağlık kardeşim paylaşım için teşekkürler +

Tarantula_
04-23-2009, 18:15
-----

Alem_i Ervah
04-23-2009, 18:51
Çok Güzel bir yazı...

Çok iyi noktalara çok doğru şekilde değinilmiş...

Sağolasınız muhterem fakat sizin imzanızdaki resim engüzel örnek sıkma başa:hmm

-musa-
04-23-2009, 19:20
Konunun önemini bırakıpta kaynağın nereden geldiğine takılmayalım dini bir yazı değil sonuçta anlatmak istediğini anlayalım. Sıkmabaş, deve hörgücü gibi bağlayanlara yazıklar olsun diyorum peygambermizin bir hadisi:"Ümmetimin son dönemlerinde giyimli, fakat çıplak birtakım kadınlar olacaktır. Bunların başlarının üstü deve hörgücü gibi bulunacaktır. Ancak onlar cennete giremez, cennetin kokusunu bile alamazlar." (Ebu Davud Libas 125, Cennet 52)

ishakyilmaz
04-23-2009, 19:23
Dini faydalı konularımızın genel olarak yaygın ve öğretici olanların dağıtım ve yayın hakları serbestir..Bu serbestliği telif hakı sahipleri bizzat kendileri vermiştir..O yüzden dini konularda bilhassada kaynak yüzünden tartışmak hoş değil diye düşünüyorum.!

dilemma
04-23-2009, 19:32
Bir konuya yorum yapacaksam öncelikle kimi muhatap aldığımı bilmek isterim.
Konuyu açan arkadaşa da belirttiğim üzre konuyu daha önce okumuşum hissine kapıldığım için ki uslubu tanıdık gelmektedir kaynak sordum.
Bir yazıyı okuyorsam kaynak sormak benim en doğal hakkımdır.Bunu forum birşeysi olarak değil sade bir okuyucu olarak soruyorum!
Konuya olan yorumuma gelirsek, müslüman müslümanla uğraşmaktan ne zaman bıkacak? Ne zaman hala bir ALLAH'IN olduğunu bile bilmeyen 3milyar putpereste dini tebliğ etmeye başlayacak?
Daha iyi müslümanlar yerine daha çok müslüman önceliğimdir benim.
Önceliğimiz olmalıdır.
Yoksa Allah'ın merhameti affı çoktur ama üzerimizde ALLAHI HİÇ BİLMEYEN HİÇ DUYMAMIŞ'ların hesabı öyle düşünüyorum ki Haktır ve hakkın affı yoktur..

Alem_i Ervah
04-23-2009, 19:45
BEN SUSTUM İSTEYEN KONUŞSUN...

Üç mevsim
04-23-2009, 20:46
Daha bugün bu konuyu okudum hem de en otoriter kaynaktan.. Arkadaşlar bakın burada daha önce de bahsettik. İslam bütündür ama mezheplerin yorum farkları vardır. Aynı mezhebin içinde dahi çeşitli ekoller vardır. Onun için siyasi bir sitede dini bir konu açacağımız zaman bir otoriteden kaynak gösterilmesi gerekir. Biz buraya hanımların başını örtmek için toplanmadık. Siyaset yapmak için toplandık.

Siz kendi bilgi ve birikiminizle yorum yapabilirsiniz ama bu yorumunuzu Dini Bölümde İslam'da Tesettür kısmına açtığınızda bu yaptığınız doğru olmaz. En katı ekolun bile konuya dair fıkhi yorumunu ve hükmünü buraya taşıyabilirsiniz ama kaynağını göstermek kaydıyla.

Bir daha böyle yorumlarımızı serbest kürsüye veya başka bir konuya açalım. Eğer dini bir hizmet yapmak istiyorsak da kaynaklardan alıp burada paylaşalım.

Bu açıklama aynı minvaldeki benzeri paylaşımlar için emsal teşkil etsin.

Eşref
04-23-2009, 21:12
Kusuruma bakmayın. Açık yazacağım. Cinsellik ayrı şeydir; kadınsılık ve güzel görünmek ayrı şey.

Bir bayana kadınsı özelliklerini yasaklayamazsınız. "Kadın olma" diyemezsiniz. Başı belli olmasın diye genişçe bir çarşaf geçirirsiniz, yüzünden belli eder. Yüzüne peçe geçirseniz sesinden belli olur. Konuşmayı yasak etseniz bu sefer de yürüyüşünden kadına ait özelliklerini belli eder. Çünkü onun yaratılışı öyledir. Bunu yani kadınsılığı cinsellik ile karıştırır ve dine aykırı olarak tabir edeseniz, işin sonu Afganistan'daki kadınların haline kadar gider.

İkincisi güzellik. Bizim dinimizde erkek olsun bayan olsun, insanlar güzel ve temiz olmak zorundadır. Peygamberimiz imkanları ölçüsünde güzel giyinir, kokular sürerdi. O dönemin bayanları da güzelliğe önem verirdi. Çirkin olmak, kendine bakmamak, kılık kıyafetine çeki düzen vermemek bizim inancımızla açıklanabilecek birşey değil.

Başını ve ziynet yerlerini örten bir bayanın, bunu yaparken başının hatlarını belli etmesi (tekrar afedersiniz diyorum) cinsellikle bağdaştırılabilir mi? Yoksa sadece güzellik ile mi alaklı? Zaten bizim dinimiz, bayanın başının hattı bile belli olmayacak demiyor ki! (Bu sözüm baş örtüsü yoktur şeklinde algılanmasın lütfen)

Şüphesiz bu özünde Allah korkusu barındıran, şekilce sadece güzellik adına yapılan bir örtünme şekli. Cinselliği ön plana çıkarma gibi bir düşünce yok. Saten, kıpkırmızı bir örtü giyer tamam derim. O ayrı. Veya hatlarını belli ettiği yer, vücut hatları olsa haklısınız. Bu kabul edilemez. Çünkü cinsellik içerir. Fazlasıyla dikkat çekicidir. Ama başının hattına bakıp da kötü şey düşünmek ancak sapmışlara yada sapkınlara ait bir özellik olabilir.

Alem_i Ervah
04-23-2009, 23:28
Kusuruma bakmayın. Açık yazacağım. Cinsellik ayrı şeydir; kadınsılık ve güzel görünmek ayrı şey.

Bir bayana kadınsı özelliklerini yasaklayamazsınız. "Kadın olma" diyemezsiniz. Başı belli olmasın diye genişçe bir çarşaf geçirirsiniz, yüzünden belli eder. Yüzüne peçe geçirseniz sesinden belli olur. Konuşmayı yasak etseniz bu sefer de yürüyüşünden kadına ait özelliklerini belli eder. Çünkü onun yaratılışı öyledir. Bunu yani kadınsılığı cinsellik ile karıştırır ve dine aykırı olarak tabir edeseniz, işin sonu Afganistan'daki kadınların haline kadar gider.

İkincisi güzellik. Bizim dinimizde erkek olsun bayan olsun, insanlar güzel ve temiz olmak zorundadır. Peygamberimiz imkanları ölçüsünde güzel giyinir, kokular sürerdi. O dönemin bayanları da güzelliğe önem verirdi. Çirkin olmak, kendine bakmamak, kılık kıyafetine çeki düzen vermemek bizim inancımızla açıklanabilecek birşey değil.

Başını ve ziynet yerlerini örten bir bayanın, bunu yaparken başının hatlarını belli etmesi (tekrar afedersiniz diyorum) cinsellikle bağdaştırılabilir mi? Yoksa sadece güzellik ile mi alaklı? Zaten bizim dinimiz, bayanın başının hattı bile belli olmayacak demiyor ki! (Bu sözüm baş örtüsü yoktur şeklinde algılanmasın lütfen)

Şüphesiz bu özünde Allah korkusu barındıran, şekilce sadece güzellik adına yapılan bir örtünme şekli. Cinselliği ön plana çıkarma gibi bir düşünce yok. Saten, kıpkırmızı bir örtü giyer tamam derim. O ayrı. Veya hatlarını belli ettiği yer, vücut hatları olsa haklısınız. Bu kabul edilemez. Çünkü cinsellik içerir. Fazlasıyla dikkat çekicidir. Ama başının hattına bakıp da kötü şey düşünmek ancak sapmışlara yada sapkınlara ait bir özellik olabilir.



Yüce RABBİMiz örtünme ilgili ayeti kerimelerinde şöyle buyurur: "Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur. ALLAH çok bağışlayan ve çok merhamet edendir." (33/Ahzâb; 59)

Bu birincisi kardeşim...

Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Ziynetlerini kocalarından yahut babalarından yahut kocalarının babalarından yahut oğullarından yahut üvey oğullarından yahut erkek kardeşlerinden yahut erkek kardeşlerinin oğullarından yahut kız kardeşlerinin oğullarından yahut Müslüman kadınlardan yahut sahip oldukları kölelerden yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri ziynetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz!” (Nûr Suresi, 31)

Bu ikincisi...



Eğer (ALLAH'tan) korkuyorsanız, (yabancı erkeklere karşı) çekici bir edâ ile konuşmayın; sonra kalbinde hastalık bulunan kimse ümide kapılır..." (33/Ahzâb, 32)

Buda üçüncüsü... Bayanların nasıl giyineceğini Kuran Azimuşşan ne güzel anlatmış örütlerini omuzlarına salsınlar daha neyi tartışıyoruz değilmi?

Fasl-ı Gül
04-23-2009, 23:52
Kıymetli arkadaşlar;

İslam'da örtünmenin farziyyeti kat'idir lakin bunun biçimi kesin olarak belirlenmemiştir. Başörtünün yakalara salınması, o dönemde örtünmenin tam olarak sağlanması için gerekli bir husustur. "sıkma baş" tabiri malesef ki başörtülü insanları itham etmek için kullanılan bir tabirdir ve nasıl örtünürse örtünsün tüm başörtülü bayanlar için de bu tabir kullanılmaktadır - özellikle sosyete! olarak tabir edilen yerlerde gezdiğinizde karşılaşabilirisiniz- Bu yüzden sıkma baş tabirinin bizler tarafından kullanılması pek hoş değildir zannımca..

Başörtü biçiminin her yöre de farklı bir biçim alması, her bölge de tesettürün farklı kıyafetlerle sağlanması da ayetin yorumunun farklı anlaşıldığının göstergesidir. Bizim dikkat etmemiz gereken husus özellikle "kardeşlerimiz" hakkında söylediğimiz sözlerde itham ve kalıplardan olabildiğince uzaklaşmak olmalıdır. Ve bir husus daha, başörtüsü sebebiyle gözyaşı döken, okullardan içeri alınmayan öğrencilerin pek çoğu belki de "sıkma baş" tabirinin içinde yer alanlardır.. Söylenen her söz ince ince düşünülmelidir bunun için...


selam ile..

Alem_i Ervah
04-24-2009, 00:27
Allah rızası için yapmayın şunu ya nedemek o dönem için geçerliydi lütfen herkes bildiği konuda konuşsun yorum yapsın ayetle sabit olan bir konu hakkında kimse gelişi güzel konuşmasın dinde TAVİZ olamaz...

Gökmen
04-24-2009, 00:48
Yani sıkmabaş denen baş bağlama şekli tesettür değil; başını bu şekilde bağlayanlar da "tesettürlü" değildir. Çünkü tesettürün özü haya duygusundan başlar ve dişiliğini, güzelliğini ve bedenini ziynetlerini kocasından başka nikah düşen erkeklerden saklamak şeklinde tezahür eder.

Başı kapalı ama sıkmabaş, vücudu örtmüş ama örterken güzel ve alımlı olabilmek için elinden geleni ardına koymamış.... Zaten "örtmek" için giydiği şeyler de giymeseydi daha iyiydi dedirtecek cinsten vücut hatlarını belli eden acaip şeyler...

Bir yakınımıza pardesü alacağız, belden oturtmalı olmayanını bulamadık koskoca çarşıda. Yahu niye böyle diyorum tezgahtara, "abi müşteri bunu istiyor öyle vücut hatlarını belli etmeyen belden oturtmalı olmayan giysiler satılmıyor" diye cevap veriyor. Vallahi rezalet. Başörtülü bacılar bir etekler giyiyorlar, ben başı açık olan yeğenimin giydiğini görsem fırça atarım.




Çok doğru sözler bunlar, Kuran-ı kerimde bunlar açık bir şekilde belirtilmiş ve bu konuyu tartışmay bile gerek görmüyorum. Türkçe meali okursalar bilmeyen arkadaşlar kendileri açısından fayda göreceklerdir muhakkak.

Ayrıca vicut hatlarını belli eden giyim ne olursa olsun kesinlikle islami açıdan uygun değildir hatta dikkat çekici renkler giymek dahi caiz değildir. Çarşaf dahi giyerken yüz kısmında burun altından kapatılması gerekiyor, şayet burun üstünden kapatıp sadece gözler açıkta olursa oda caiz değildir. Çünki kişinin yüzü, çehresi nasıl olursa olsun sadece gözleri göründüğü zaman bir çekicilik ortaya çıkar fakat burun altı olduğu zaman ise daha farklı, göze nazaran daha itici bir durum ortay çıkar, bu sebepten dolayıda çarşaftada dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biride budur...

-musa-
04-24-2009, 02:09
Bir bayana kadınsı özelliklerini yasaklayamazsınız. "Kadın olma" diyemezsiniz. Başı belli olmasın diye genişçe bir çarşaf geçirirsiniz, yüzünden belli eder. Yüzüne peçe geçirseniz sesinden belli olur. Konuşmayı yasak etseniz bu sefer de yürüyüşünden kadına ait özelliklerini belli eder. Çünkü onun yaratılışı öyledir. Bunu yani kadınsılığı cinsellik ile karıştırır ve dine aykırı olarak tabir edeseniz, işin sonu Afganistan'daki kadınların haline kadar gider.

İkincisi güzellik. Bizim dinimizde erkek olsun bayan olsun, insanlar güzel ve temiz olmak zorundadır. Peygamberimiz imkanları ölçüsünde güzel giyinir, kokular sürerdi. O dönemin bayanları da güzelliğe önem verirdi. Çirkin olmak, kendine bakmamak, kılık kıyafetine çeki düzen vermemek bizim inancımızla açıklanabilecek birşey değil.
Ama başının hattına bakıp da kötü şey düşünmek ancak sapmışlara yada sapkınlara ait bir özellik olabilir.

Kadın güzelliğini başka erkeklere gösteremez sahabi kadınları koku sürüpte dışarı çıkmazlardı.Çarşaf iticidir öyle olması gerekir namahreme çekici görünmeyecektir
Kimse birinin bu tür başörtüsüne bakıpta aa bu dine uygun değil bu müslüman değil veya yeterince müslüman değil diyemez belki o eleştirdiği kişi geceleri ondan daha çok ağlıyordur gıybet etmiyordur ama velakin Resulu kibriyanın hadisinede kimse karşı gelemez cennetin kokusunu alamaz dediyse bize laf düşmez.

Gökmen
04-24-2009, 02:19
Kadın güzelliğini başka erkeklere gösteremez sahabi kadınları koku sürüpte dışarı çıkmazlardı.Çarşaf iticidir öyle olması gerekir namahreme çekici görünmeyecektir
Kimse birinin bu tür başörtüsüne bakıpta aa bu dine uygun değil bu müslüman değil veya yeterince müslüman değil diyemez belki o eleştirdiği kişi geceleri ondan daha çok ağlıyordur gıybet etmiyordur ama velakin Resulu kibriyanın hadisinede kimse karşı gelemez cennetin kokusunu alamaz dediyse bize laf düşmez.



Bu sözlerinize tek cevabım oalcak oda şudur. Hak ile Batıl asla yan yana olmaz...Tam teslimiyet olunmalı ALLAH c.c ,a...

-musa-
04-24-2009, 02:24
İnşaAllah kardeşim hanım kardeşlerimiz özellikle genç bacılarımda görüyorum bu tür örtü şekillerini inşaAllah dini tam öğrenip tam yaşayanlardan olurlar ve oluruz...

Gökmen
04-24-2009, 02:27
İnşaAllah kardeşim hanım kardeşlerimiz özellikle genç bacılarımda görüyorum bu tür örtü şekillerini inşaAllah dini tam öğrenip tam yaşayanlardan olurlar ve oluruz...


AMİN canım kardeşim bu kutlu doğum haftasının cuması hürmetine AMİN...:)

Fasl-ı Gül
04-24-2009, 10:43
Allah rızası için yapmayın şunu ya nedemek o dönem için geçerliydi lütfen herkes bildiği konuda konuşsun yorum yapsın ayetle sabit olan bir konu hakkında kimse gelişi güzel konuşmasın dinde TAVİZ olamaz...

Bir ayeti yorumlarken "usul"üne göre hareket etmek gerekir. Ve bu usulde sebeb-i nuzül, ayetlerin siyak-sibakı, önce lafzi çerçeve dikkat edilmek üzere bu ayetten çıkaracağımız sonuç enine boyuna gözden geçirilmelidir.

Ayette kadınların zinet yerleri dahil olmak üzere örtünmeleri emredilmektedir ve ayrıca başörtülerini göğüslerinin üzerine bırakmaları emredilmektedir. Tefsircilerden gelen nakle göre ; Cahiliye devrinde de kısmî bir örtü kullanılmakla beraber bu örtü yaka ve gerdan kısmını açıkta bırakıyordu. Ve ayetle tam bir örtünün sağlanması emredilmiştir. Bugün pardesü ya da farklı şekilde tesettürü sağlayan kıyafetlerle bu örtü sağlanmış oluyor. Başörtü yaka üzerine bırakılmasa dahi örtünme sağlanmış oluyor yani. İşte yazımdan "o dönem için geçerliydi(!)" sonucunu çıkardığınız yorumumun genişletilmiş hali budur.

Bilmediğim konularda susmanın erdem olduğunu da bilirim.

selam ile..

Ak_Kelebek
04-24-2009, 10:50
Alem-i Ervah 1. sayfada ayetlerle konuya nokta koymuş zaten.Bence tartışmak yersiz..

Tarantula_
04-24-2009, 10:53
Sıkma baş tabiri pek hoş değil ama İman Eden Sarsılır,Devrilmez...

Benim bu konuya bakış açım çok sert değil. Ama tabi başörtüsü takıp altına kot, üstüne t-shirt giyilmesini veya vucüt hattlarını belli edecek kıyafetler giyilmesine katti suretle karşıyım eğer öyle giyeneceksen başörtüsünü hiç takma herşeyin bir edebi , yolu yordamı vardır. Yanlışmı düşünüyorum ?

Fasl-ı Gül
04-24-2009, 11:01
Tartışmaların sebebi, başörtüsü emrinin katiyyetine dair değil bunun hangi şekilde olacağı hususudur. Ayetlerle emir sabittir ve tartışmaya açık olan kısım bunun şeklidir ki onun için yöreye göre farklılık arzeden tesettür şekilleri ortaya çıkmıştır, alimler arasında farklı yorumlar vücud bulmuştur.
Arada ince bir çizgi var : Sıkmabaş tabiri tüm başörtülü insanlar için kullanılan ve hakaret içeren bir tanımlamadır. Bilinçli bir şekilde başını örten ve tesettüre riayet edenler içnde kullanılan birtanımlama. Ve ben işin bilincinde olan insanların da sadece şekiilden dolayı itham edilmesine karşıyım. Tesettürün ölçüleri bellidir, bu ölçüyü sağlayan her kıyafette tesettürdür. İnsanları kalıp içine sokmaya çalışmanın anlamı yoktur. Bizi bağlayan Kur'an-ı Kerim ve sünnet- i nebeviyyedeki yorumlardır. Ve alimlerimizin konu üzerine bizlere bağışladıkları cümleler ki her dönemde aynı şeyler hep tartışagelinmiş zaten..

selam ile..

Eşref
04-24-2009, 13:37
Kadın güzelliğini başka erkeklere gösteremez sahabi kadınları koku sürüpte dışarı çıkmazlardı.Çarşaf iticidir öyle olması gerekir namahreme çekici görünmeyecektir
Kimse birinin bu tür başörtüsüne bakıpta aa bu dine uygun değil bu müslüman değil veya yeterince müslüman değil diyemez belki o eleştirdiği kişi geceleri ondan daha çok ağlıyordur gıybet etmiyordur ama velakin Resulu kibriyanın hadisinede kimse karşı gelemez cennetin kokusunu alamaz dediyse bize laf düşmez.

Bu mantıkla kadın ne kadar çirkin, ne kadar itici olursa dinimizce o kadar uygundur. Bu mu yani?

Allah aşkına ne bu ya! Üzerine parfümleri sürüp erkekler içinde salına salına dolaşsın diyen mi var? Temiz olsun, kılık kıyafetine çeki düzen versin, örtmesi gereken yerleri canı ne şekilde istiyorsa abartıya kaçmadan örtsün yeter.

Eğer erkekler edebiyle giyinmiş zarif, temiz, namuslu bir bayana yan gözle bakıyorsa, hiç kusuruma bakmayın, o zaman o erkekleri izole edin toplumdan.


" (Allah’ın koyduğu) ölçüleri aşmayın. Allah, ölçüleri aşanları sevmez."

"O’nun ölçülerini aşma konusunda içinizde derin bir endişe bulunsun."

aşk-ı ilahi
04-24-2009, 13:49
imanlı bir bayan güzel dışarda görünmek için çaba sarfetmez..ama müslümana yakışacak bi görünümde çıkmaya çalışır.zamanımızda ne kadar pasbal köötü görünümlü kimse varsa teettürü olanlar oldu maalesef..halbuki müslüman bayan her şeyiyle örnek olmalı..

ayetlerde belirtiler mevzuları hepimiz anlıyoruz..uymaya çalışıyoruz..ama zaman çok önemli..belki bu fitne zamanında kendi nefslerimize daha çok hakim olmalıyız ama...

Feyza
04-24-2009, 14:50
Eğer erkekler edebiyle giyinmiş zarif, temiz, namuslu bir bayana yan gözle bakıyorsa, hiç kusuruma bakmayın, o zaman o erkekleri izole edin toplumdan.

Bencede... :merhaba: Karaeşref bey ++++
Bir hatalı suçlu aranıcaksa eğer hemen kadına yüklenilir. Erkekleri izole edelim ozaman. Madem kadın çirkin olucak ve dikkat çekici giyinmiyicek erkekte giyinip süslenmesin. Onlarda çirkin olsun. :hihi2: ( Feminist duygularım kabardı birden... )

Neyse ciddileşeyim hemen. :karizmatik:

Bakın tesettürlü olmak ayrıdır tesettürlüymüş gibi olmak ayrı, Ben onlara çakma kapalı diyorum. Çakma kapalı diye tabir ettiğim kişilerin çoğunluğu daha olgunlaşmamış aklı bir karış havada özentilerin esiri olmuş genç bayanlardır. Fakat bunu kullanıpta Başörtülülere laf atan, onları rencide etmek için elinden geleni yapanlara çanak tutulmasınıda kınıyorum!...


Diriliş.f çok güzel anlatmış"sıkmabaş" tabirini kimlerin ne için kullandığını. Bize empoze edilmeye çalışılan benimsememiz için bazı kalıplara sokulan tabirlere dikkat edelim... ;;)

Tarantula_
04-24-2009, 14:55
Benim bu konuya bakış açım çok sert değil. Ama tabi başörtüsü takıp altına kot, üstüne t-shirt giyilmesini veya vucüt hattlarını belli edecek kıyafetler giyilmesine katti suretle karşıyım eğer öyle giyeneceksen başörtüsünü hiç takma herşeyin bir edebi , yolu yordamı vardır. Yanlışmı düşünüyorum ?

Zaten benim bahsettiğim bayanlar başörtüsünü amacından saptıran saygısızlık edenlerdir...

Feyza
04-24-2009, 14:58
Benim bu konuya bakış açım çok sert değil. Ama tabi başörtüsü takıp altına kot, üstüne t-shirt giyilmesini veya vucüt hattlarını belli edecek kıyafetler giyilmesine katti suretle karşıyım eğer öyle giyeneceksen başörtüsünü hiç takma herşeyin bir edebi , yolu yordamı vardır. Yanlışmı düşünüyorum ?

Zaten benim bahsettiğim bayanlar başörtüsünü amacından saptıran saygısızlık edenlerdir...

Hiç giyme diyip onu soğutucağımıza, etek yada pardesü daha çok yakışır gibi sözlerle özendirmek daha güzel olmazmı? ;1

Tarantula_
04-24-2009, 15:01
Hiç giyme diyip onu soğutucağımıza, etek yada pardesü daha çok yakışır gibi sözlerle özendirmek daha güzel olmazmı? ;1


Tabi ki abla öyle yapanlara sizler örnek olacaksınız zaten...;1

Ancak birazda insanın içerisinde olacak öyle değil mi ? Zorla güzellik olmazmış...

Üç mevsim
04-24-2009, 15:12
Başörtüsünün kat'i bir emir olduğunu "diriliş" in bahsettiği gibi tartışmıyoruz bu kati biçimde sabit bir hakikattir. Bu bölüme biraz önce Diyanet'in en son çıkardığı İlmihal'in Giyinme bölümünü ekledim. Diyanet hüküm verirken önce ayet sonra hadis, sonra içtihadlar ve alimleirn farklı görüşlerini belirtir. En sonunda bunlardan çıkması gereken en olgun hükmü çıkarır. Bunu yaparken de ahkam kesmez. İnsanları korkutmaz -işte mesele budur biz size durum neyse ona aktarıyoruz- der. Diyanet'in ayet, hadis ve tüm alim görüşlerini ayrıntılı biçimde inceleyerek verdiği hükme göre erkeklerin örtünmesi gereken yerleri -göbek, diz kapağı arası-, kadınların örtünmesi gereken yerleri -el yüz ve ayaklar hariç tüm vücududur-. Buraya kadar herşey net. Ancak bu örtünmenin nasıl olacağı Kur'an-ı Kerim detaylandırılmamış zaten mantıki olarak bakıldığında bunun detaylandırılması çok fazla kısıtlayıcılık olur. Allah, kullarını darlatmayı sevmez.

Şimdi burada kimse kendi doğruları üzerinden ahkam kesmeye kalkmasın. "Sıkmabaş" tabirini de bir daha ağzımıza almıyoruz. Biz, kendi hayatlarına bakmayan, kendi binbir türlü yanlışını görmeyen, İslam'a uygun yaşayamayan erkekler kadınları günah keçisi yapmayalım, kadınları böylesine baskılamayalım. Başörtüsü örtmeyen bayanları bıraktık şimdi de başörtülü hanımların örtü şekillerini mi didiklemek düştü bize. Erkekler önce kendilerine bakacak.. Tabi hanımlar da üzerlerindeki büyük sorumluluğu taşımaya çalışarak, layık oldukları gibi örtünmeliler.

Feyza
04-24-2009, 15:18
Tabi ki abla öyle yapanlara sizler örnek olacaksınız zaten...;1

Ancak birazda insanın içerisinde olacak öyle değil mi ? Zorla güzellik olmazmış...
Benim yapmadğımı ne biliyorsun?

Ben pardesülüydüm sonra pardesüyü bıraktım 6 yıl önce sokağa çıktığımda pardesü değil etek üzerinden uzun tunik giydim toplam 1 yıl. (Şimdikiler gibi değil tabi öyle dar felan... Teyzem hoca bacaklarımı kırardı :hihi2: )

Şu hoca olan teyzem bana 1 yıl boyunca demediğini bırakmadı. Açık konuşayım inatlaşıyordum pardesü giyinmiyordum. Sonra çevremdeki arkadaşlarımın telkinleriyle tekrar pardesü giyinmeye başladım... :)

İçinde olma meselesine gelincede olmayana ne yapıcaksın en azından mini etek yada askılı badi giyinmiyolar diyip bunada şükrediceksin. Geriside Allah ve kul arasında. Rabbim istese onun içine çarşaf giyme arzusu bile koyar... ;1

Tarantula_
04-24-2009, 15:21
Benim yapmadğımı ne biliyorsun?

Ben pardesülüydüm sonra pardesüyü bıraktım 6 yıl önce sokağa çıktığımda pardesü değil etek üzerinden uzun tunik giydim toplam 1 yıl. (Şimdikiler gibi değil tabi öyle dar felan... Teyzem hoca bacaklarımı kırardı :hihi2: )

Şu hoca olan teyzem bana 1 yıl boyunca demediğini bırakmadı. Açık konuşayım inatlaşıyordum pardesü giyinmiyordum. Sonra çevremdeki arkadaşlarımın telkinleriyle tekrar pardesü giyinmeye başladım... :)

İçinde olma meselesine gelincede olmayana ne yapıcaksın en azından mini etek yada askılı badi giyinmiyolar diyip bunada şükrediceksin. Geriside Allah ve kul arasında. Rabbim istese onun içine çarşaf giyme arzusu bile koyar... ;1

Evet abla böylece vuukatlarınızı öğrenmiş olduk...:w::w::w::w:


Ciddileşelim.:karizmatik:

içinde olma meselesine gelincede olmayana ne yapıcaksın en azından mini etek yada askılı badi giyinmiyolar diyip bunada şükrediceksin. Geriside Allah ve kul arasında. Rabbim istese onun içine çarşaf giyme arzusu bile koyar...

orası öyle...


Bu konu dallanıp budaklanabilecek bir konu bir çok yönüyle tartışmaya açık... :)

Feyza
04-24-2009, 15:22
Şimdi burada kimse kendi doğruları üzerinden ahkam kesmeye kalkmasın. "Sıkmabaş" tabirini de bir daha ağzımıza almıyoruz. Biz, kendi hayatlarına bakmayan, kendi binbir türlü yanlışını görmeyen, İslam'a uygun yaşayamayan erkekler kadınları günah keçisi yapmayalım, kadınları böylesine baskılamayalım. Başörtüsü örtmeyen bayanları bıraktık şimdi de başörtülü hanımların örtü şekillerini mi didiklemek düştü bize. Erkekler önce kendilerine bakacak.. Tabi hanımlar da üzerlerindeki büyük sorumluluğu taşımaya çalışarak, layık oldukları gibi örtünmeliler.

yorumun bu bölümüne ++++ vericem :)

Feyza
04-24-2009, 15:27
Evet abla böylece vuukatlarınızı öğrenmiş olduk...:w::w::w::w:


Ciddileşelim.:karizmatik:

içinde olma meselesine gelincede olmayana ne yapıcaksın en azından mini etek yada askılı badi giyinmiyolar diyip bunada şükrediceksin. Geriside Allah ve kul arasında. Rabbim istese onun içine çarşaf giyme arzusu bile koyar...

orası öyle...


Bu konu dallanıp budaklanabilecek bir konu bir çok yönüyle tartışmaya açık... :)Vukaatlarım çok büyük vukaatlar değil çok şükür. :)

Alem_i Ervah
04-24-2009, 15:36
ALLAH HİDAYET ETSİN İNŞAALLAH...(Alla yiğti akl)...

Feyza
04-24-2009, 15:40
ALLAH HİDAYET ETSİN İNŞAALLAH...(Alla yiğti akl)...
Amin... Cümlemize :)

-musa-
04-24-2009, 15:54
Bu mantıkla kadın ne kadar çirkin, ne kadar itici olursa dinimizce o kadar uygundur. Bu mu yani?

Allah aşkına ne bu ya! Üzerine parfümleri sürüp erkekler içinde salına salına dolaşsın diyen mi var? Temiz olsun, kılık kıyafetine çeki düzen versin, örtmesi gereken yerleri canı ne şekilde istiyorsa abartıya kaçmadan örtsün yeter.

Eğer erkekler edebiyle giyinmiş zarif, temiz, namuslu bir bayana yan gözle bakıyorsa, hiç kusuruma bakmayın, o zaman o erkekleri izole edin toplumdan.


" (Allah’ın koyduğu) ölçüleri aşmayın. Allah, ölçüleri aşanları sevmez."

"O’nun ölçülerini aşma konusunda içinizde derin bir endişe bulunsun."

Mantık değil bu dine mantıkla yaklaşılmaz. Şeriatte ölçü neyse insanda da o olmalı.Ben şeriat sünnet neyi istiyorsa onu söylüyorum. Çarşaf giyen kadın zaten itici oluyor namahreme karşı güzel görünmüyor öyle olması gerekir. Bilip bilmeden konuşmamak gerekir.Kadın kocasından başkasına güzel görünemez. Din hassastır her önüne gelen her konuda konuşamaz.Allah ve resulu ne istiyorsa harfiyen yapmak zorundayız.

Ayetleri doğru yerde kullan. Şeriatı öğren ve öğrenelim.
Vesselam

Feyza
04-24-2009, 16:10
Mantık değil bu dine mantıkla yaklaşılmaz. Şeriatte ölçü neyse insanda da o olmalı.Ben şeriat sünnet neyi istiyorsa onu söylüyorum. Çarşaf giyen kadın zaten itici oluyor namahreme karşı güzel görünmüyor öyle olması gerekir. Bilip bilmeden konuşmamak gerekir.Kadın kocasından başkasına güzel görünemez. Din hassastır her önüne gelen her konuda konuşamaz.Allah ve resulu ne istiyorsa harfiyen yapmak zorundayız.Tek şart çarşaf giyinmekmidir?
Çarşaf giyinipte gayet alımlı ve hoş görünen bayanları görüyoruz.

Sevban
04-24-2009, 16:15
[quote=dirilis.f

;591352]Tartışmaların sebebi, başörtüsü emrinin katiyyetine dair değil bunun hangi şekilde olacağı hususudur. Ayetlerle emir sabittir ve tartışmaya açık olan kısım bunun şeklidir ki onun için yöreye göre farklılık arzeden tesettür şekilleri ortaya çıkmıştır, alimler arasında farklı yorumlar vücud bulmuştur.
Arada ince bir çizgi var : Sıkmabaş tabiri tüm başörtülü insanlar için kullanılan ve hakaret içeren bir tanımlamadır. Bilinçli bir şekilde başını örten ve tesettüre riayet edenler içnde kullanılan birtanımlama. Ve ben işin bilincinde olan insanların da sadece şekiilden dolayı itham edilmesine karşıyım. Tesettürün ölçüleri bellidir, bu ölçüyü sağlayan her kıyafette tesettürdür. İnsanları kalıp içine sokmaya çalışmanın anlamı yoktur. Bizi bağlayan Kur'an-ı Kerim ve sünnet- i nebeviyyedeki yorumlardır. Ve alimlerimizin konu üzerine bizlere bağışladıkları cümleler ki her dönemde aynı şeyler hep tartışagelinmiş zaten..

selam ile..[/quote



Katılıyorum...Annem çarflı olduğu halde, ama kesinlikle tartışmaya girmek istemiyorum beni pas geçiniz... :)

-musa-
04-24-2009, 16:16
Tek şart çarşaf giyinmekmidir?
Çarşaf giyinipte gayet alımlı ve hoş görünen bayanları görüyoruz.

O kişinin kendi amelidir.Sen kendine bak kendine göre yaşa kimse kimseyi ilgilendirmez. Birisi çarşaf giyer gıybet eder biri giymez ama gıybet etmez. Onun ecrinide rabbim verir. Çarşaf giyenininde ecrini rabbim verir. Çarşaf ( geniş cilbab, geniş vucüt hatlarını belli etmicek pardesü vb )

Feyza
04-24-2009, 16:46
O kişinin kendi amelidir.Sen kendine bak kendine göre yaşa kimse kimseyi ilgilendirmez. Birisi çarşaf giyer gıybet eder biri giymez ama gıybet etmez. Onun ecrinide rabbim verir. Çarşaf giyenininde ecrini rabbim verir. Çarşaf ( geniş cilbab, geniş vucüt hatlarını belli etmicek pardesü vb )Bakın ne güzel söylediniz... :)

-musa-
04-24-2009, 16:50
eyvAllah:)

Alem_i Ervah
04-24-2009, 16:50
Şekil üzerinde tartışmak İslam’ı daraltmak anlamına gelir.
Başörtüsünün nasıl olması gerektiği şeklinde ki tartışmalar ve bu konudaki dayatmalar ısrarlar ifrattır ve zorlamadır kasıtlıdır. Ayet açıktır.
Kuran okumayı bilmeyen okusada tefsir meal bilmeyen hadislere vakıf olmayan icma ve kıyastan bi haber insanların ortaya çıkıp ta başörtüsü konusunda
atıp tutmaları son derece üzücüdür...

Eşref
04-24-2009, 18:02
Mantık değil bu dine mantıkla yaklaşılmaz. Şeriatte ölçü neyse insanda da o olmalı.Ben şeriat sünnet neyi istiyorsa onu söylüyorum. Çarşaf giyen kadın zaten itici oluyor namahreme karşı güzel görünmüyor öyle olması gerekir. Bilip bilmeden konuşmamak gerekir.Kadın kocasından başkasına güzel görünemez. Din hassastır her önüne gelen her konuda konuşamaz.Allah ve resulu ne istiyorsa harfiyen yapmak zorundayız.

Zaten tüm sıkıntı bundan kaynaklanıyor. Bizim dinimiz öyle mantıklı bir din ki anlatmaya kelimeler yetmez. Sadece belli başlı dogmalar vardır. Ama bu sadece dinde değil mesela bir coğrafyada da var. Kimse kalkıp bu dünyayı döndüren gücü sorgulamaz. Döndüğü kabul edilerek bilgiler inşa edilir. Dinimizde böyle. Allah'ın varlığı sorgusuz kabul edilir. Çünkü sorgulasak bile aklımız bunu anlamaya yetmez.

İçki mi? Haram deyip geçmeyin. Neden haram edilmiş bunu mantıklı olarak düşünürseniz, tıpkı bir annenin evladını koruduğu gibi Rabbimizin de bizleri daha büyük bir şevkatla koruduğunu görürsünüz. Ve o haramlar için Rabbinize daha çok şükredersiniz.

Ama sorgulamayan bir insan bunu fark edemez. Belki de "keşke şu haram olmasaydı" bile diyebilir. Onun inancı bile yeterince sağlam olmaz. Okumayan, sorgulamayan bir insanı istediğiniz yöne çekebilirsiniz. O yüzden dinde mantık vardır. Sorgulama vardır. Bunu yaparsanız, değil dinden uzaklaşmak, daha çok dine bağlanırsınız.

Son kez baş örtüsü konusuna geleceğim. Allah sizin gibi ne giymemiz gerektiğini söylemez. Nasıl giyinmemiz gerektiğini söyler. Bu bir çemberdir. Bu çemberin sınırlarını aşmamak kaydıyla kişi istediği gibi giyinebilir. İster baş örtüsü istersen çarşaf. Canın nasıl istiyorsa.

Allah bir söz söylerse hükmü kesindir. Allah hiçbir zaman verdiği hükümde açık kapı bırakmaz. Kuran'da peki ne demiş? Tekrar bakalım;

Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar.

Gayet açık, anlaşılır bir söz. Ne diyor? Haram olan şeylere bakmayın. Irzınızı koruyun. Yani karşındaki kişiyi tahrik edici hal ve hareketler içinde bulunmayın. Amenna! Kimsenin itirazı bile olamaz.


(Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler.

Görünen kısımlar müstesna demiş. Yani bu kısımlar açık olabilir diyor. Çarşafa sokup, yüzünü de peçeyle örten kadınların acaba müstesna olan yeri neresi? Neyse.

Zinet yerleri ise tartışmalı bir konu. Bu konu alimlerin işi. Ben kendi düşüncemi söyleyecek olursam, burada örtünmesi, gizlenmesi istenen bedenin bir bölgesi değil, zinet yani maddi değer taşıyan takıdır. Eğer takı parmağınızda ise eli, ayağınızda ise ayağınızı, burunlarına hızma ve benzeri şeyler takan varsa yüzlerini kapatmaları gerekir. Nereden anlıyorum?

Gizledikleri ziynetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar.

İşte bu satırdan. Yani Kur'an ziynet yerlerinizi örtün derken, hedef olarak ziynet eşyalarını almış. Bunların örtülüp saklanmasını istemiş. Saklamakla da yetinmeyin, onun varlığını belli edecek şeyleri de yapmayın demiş. Ayağını vurarak yürürsen, ziynet eşyasının çıkaracağı sesten varlığını anlarsın. O zaman onu örtmenin anlamı kalmaz. Neden peki? Bugün haberlerde duyuyoruz. Bir bayanın kolundaki bilezik için insan öldüren canileri. Rabbimiz hem ırzımızı hem de para için gözü dönmüş canilere karşı bizi koruyor.

Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar.

İşte, baş örtüsünün varlığını kesn olarak gördüğümüz kısım. Demek ki başlarını örtecek. Peki yaka nedir? "Giysilerin boyna gelen, boynu çeviren bölümü" Buraya kadar olan kısmı, baş örtüsüyle kapatsınlar diyor.* İşin diğer bir boyutu, başından beline veya ayaklarına kadar çarşaf giyen bir bayanın yaka kısmı neresi oluyor? Beli mi? (Giymeyin de demiyor. Ama Kur'an demek ki baş örtüsünü yakaya kadar örtmesini istiyor.)

Yani kısacası nasıl kapatırsan kapat. Ama şu satırların neresinde Allah kadınlara "itici olun" diyor. Sadece çarşafla buraları kapatın diyor? Ben edebiyat okudum. Onca divan beyiti çevirdim, bir çok söz ve anlam sanatı öğrendim. Ama ben buradan "itici olun, çarşaf giyin" gibi bir sonucu çıkartamadım. Sadece "örtün" diyor. Nasıl örter? O bayanın bileceği iş. Bundan ötesini söylemek aşırıya kaçmaktır. Ve Allah aşırıya kaçanları sevmez.


(*Ayet çevirisinde salsınlar kelimesine takılmamak lazım. Bu ayeti birçok alim ve diyanet şu şekilde çevirmiştir: Başörtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler.)

-musa-
04-25-2009, 10:42
Kara eşref! İstersen yıllarını edebiyata ver. Edebiyatla olmaz bu iş.İtici olmazmış ya ne olacaktı? Elin adamına güzel mi görünecek? Çarşafın giyme amacı ne ? itici olması karşı tarafın bakmaması. Sahabi kadınları neden çarşaf giyerdi ? Kimse bakmasın itici olsun diye değilmi.
Sırf yazmak için yorum yapma.