|
05-13-2009, 18:26 | #1 |
'Avrupa'nın Çin'i' dedi, Türkiye pazarına girdi
'Avrupa'nın Çin'i' dedi, Türkiye pazarına girdi
ABD'li Best Buy'ın International CEO'su Willett, 'Avrupa'nın Çin'i' olarak nitelendirdiği Türkiye'de lokal bazı markaları alıp, diğer ülkelere taşımak istediklerini söyledi. ntvmsnbc ve Ajanslar İSTANBUL - Best Buy'ın Türkiye'deki faaliyetleri hakkında bilgi vermek amacıyla Sheraton Ataköy Oteli'nde düzenlenen basın toplantısında konuşan tüketici elektroniği perakende sektöründe dünyanın önde gelen firmalarından ABD merkezli Best Buy'ın International CEO'su Robert Willett, müşterilerinin baştan aşağıya ihtiyaçlarını karşılamak ve müşteri odaklı çalışarak farklılık yaratmak istediklerini söyledi. Willett, Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Çin, Meksika ve Avrupa'nın da içinde bulunduğu 13 ülkedeki operasyonlarından 45 milyar dolar ciro elde ettiklerini belirterek, dünyada yaklaşık 4 bin mağazaya, 155 bin çalışana ve 9 ayrı markaya sahip olduklarını kaydetti. Best Buy'ın Avrupa açılımında, Türkiye'nin çok stratejik bir rol oynadığını ifade eden Willett, şöyle konuştu: ''Türkiye, genç nüfusu ve gelişen ekonomisi ile Best Buy için en önemli ülkelerin başında geliyor. Biz girişimlerimize kısa vadeli olarak bakmıyoruz. O yüzden Türk toplumuna adapte olmak istiyoruz. Kuruluşlarla, derneklerle ortak olarak büyümek istiyoruz. Yatırım yapılacak bir numaralı yer olmak istiyoruz. Türkiye'de lokal bazı markaları alıp, diğer faaliyetlerimizi yürüttüğümüz ülkelere taşımak istiyoruz. Yerel işbirlikleri de bizim için çok önemli, yerel ortaklıklar yapmak isteriz. Avrupa'ya yeni girmiş sayılırız. Geçerli olan makro durum nedeniyle bütün maliyetler ve ürün fiyatları düşüyor. Ancak, çalışan insanların elinde daha çok para var. Şimdi uluslararası pazara yayılmak için en iyi zaman. Türkiye'ye, Avrupa'nın Çin'i diyebiliriz, burada çok hızlı büyüyen bir pazar var. Teknoloji konusunda çok bilgili bir toplum var.'' TÜRKİYE PAZARINA 3 MAĞAZAYLA GİRECEK Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz da, hedeflerinin, Best Buy'ı herkesin çalışmak için can atacağı bir şirket ve gezmekten, alışveriş yapmaktan haz duyulan, eğlenceli bir mağazalar zinciri haline getirmek olduğunu dile getirdi. Kopmaz, Türkiye'de organizasyonel teknoloji perakendeciliği pazar payının ortalama yüzde 8 olduğunu belirterek, bu pazara 2010 ilk çeyreğine kadar 3 mağazayla gireceklerini bildirdi. İlk mağazayı Ekim ayında İzmir'de açacaklarını anlatan Kopmaz, mağazalarının 3 bin 500 ile 4 bin metrekare arasında değişeceğini, her mağazada 100 - 150 kişiye iş imkanı sağlayacaklarını ifade etti. Kopmaz, ikinci mağazalarını Ankara'da, üçüncü mağazalarını ise Bursa'da açmayı planladıklarını bildirerek, alışveriş merkezlerindeki ve bağımsız olarak çalışılacak 76 ayrı mağaza projesiyle ilgilendiklerini açıkladı.
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|