Hoşuma giden bir kesit konuya dair.
Küreselleşme ve tüketici davranışlarındaki değişiklikle birlikte, 2000 ve 2004 yılları karşılaştırıldığında, yüzde 10'luk düşüşle sadece bakkalların sayısında azalış gerçekleşirken, orta büyüklükteki marketler yüzde 15, hipermarketler yüzde 18, büyük süpermarketler yüzde 29, süpermarketler yüzde 49, hipermarket zinciri yüzde 61, küçük süpermarketler yüzde 75 oranında arttı. Tüketicilerin, bakkalları ve küçük marketleri tercih etmemesinin, seçenek ve sürat azlığı, alan ve teşhir eksikliği, imaj sorunu, yüksek fiyat, çalışma saatlerinin azlığı, kredi kartı kullanılamaması gibi nedenlerden kaynaklandığı tespit edilirken, rakip firmanın, üreticiden alım yapması, müşterilerine promosyon uygulaması ve çalışma saatlerinin uzun olması, rakip firmaya alım büyüklüğüne bağlı olarak fiyat iskontosu ve uygun vade yapılması gibi durumlar ise rekabeti olumsuz etkileyen unsurlar olarak sıralandı. Proje çerçevesinde küçük marketlerin birleşerek malların direkt üretim noktalarından iskontolu ve uzun vadeli alımını yapacak ve promosyonlu tanıtım yapacak bir kooperatif kurulması öngörülüyor. Banka ve sigorta işlemleri, muhasebe işlemleri ve reklam çalışmaları konuları ise projenin detayları arasında sıralanıyor
|