|
![]() |
#1 |
![]() Başarı, üniversiteye gidip, zengin olmak değil; iyi insan olabilmektir. Takdir-teşekkür almak, üniversiteyi kazanmak, zengin olmak, iyi bir iş sahibi olmak bir başarıdır. Ama gerçek başarının kendisi değildir. Asıl başarı kendisini tanıyan, kendisi ve çevresi ile barışık, iyi bir anne, iyi bir baba olabilmektir.
Başarı nedir? İyi bir üniversiteyi kazanmak mı? Yoksa zengin olmak mı? Veya bir öğrenci için her dönem takdir belgesi almak mı? Ya da iyi bir meslek sahibi olmak mı? Kimi insanlar için bunlar başarı göstergesi olarak kabul edilebilir... Ama asıl önemli olan öğrencilerin (çocuklarımızın) şu ya da bu meslekte olması değil, "hayatta başarılı olmak" amacına yönelik, geniş bir kültür yelpazesine sahip olacak şekilde yetiştirilmelerini sağlamaktır. Çocuklarımızın; sağlıklı düşünüp, isabetli kararlar verme hasletlerini geliştirmeyi ön plana alan bir eğitim stratejisi uygulamaya çalışmalıyız. İleriki hayatta hangi işe el atarlarsa muhakkak başarılı olmalarını hedefleyip ve bu hedefler doğrultusunda yönlendirmeliyiz. Eğitimdeki hedeflerimiz Bilindiği üzere her güzel sonuç için, önce biraz sıkıntı ve zahmet çekmek, çalışıp çabalamak gerekir. Ve bizim (öğretmenler ve ebeveyn) meşgalemiz olan eğitim özellikle zahmetli, zaman isteyen bir uğraştır. Neticesini almak için son derece sabırlı olmak gerekir. Gerek okulda gerekse evde verdiğimiz eğitimle, çocuklarımızın; -Şahsiyetlerini geliştirmeyi, -Yeri geldiğinde kendilerini de acımasızca eleştirebilmeyi, -Okuyup duyduklarını hemen kabul etmeyip sıkı bir tenkit süzgecinden geçirmeyi, -Hiçbir zaman önyargılı olmamayı, -Kendilerine güvenmeyi, -Bir topluluğa sıkılmadan hitap edebilmeyi, -Hür düşünmeyi ve düşündüklerini rahatça ifade edebilmeyi, -Sorumluluk alabilmeyi ve aldığı sorumluluğu yerine getirmek için çaba sarf etmeyi, -Karşısındaki kim olursa olsun, sabır ve hoşgörü ile yaklaşıp dinlemeyi, -Hak bildiği doğruları sonuna kadar çekinmeden savunmayı, -Hatalı olduğunda bunu kesinlikle bir gurur meselesi yapmadan, hatalarından geri dönebilmeyi, -İnsanlara karşı adil olabilmeyi, -Kazanmalarını hedefleyip ve bu uğurda elimizden gelen fedakarlık ve özveriyi göstermeye çalışmalıyız. Not makinesi değiller! Çocuklarımızın derslerinde başarılı olmalarını istiyoruz. Yüksek notlarla sınıflarını geçmelerini istediğimiz gibi. Fakat bir öğrenci her derste yüksek not alacak diye bir kanun da yoktur! Derslerdeki bilgilerin mesleklerde pek kullanılmadığını da göz önünde bulundurursak; önümüze çıkacak sonuç şudur: Dersler bizim (öğrencilerimiz, çocuklarımız) için amaç değil, araç olmalıdır. Yani başarıya götürecek birer basamak, birer merdiven de diyebiliriz. Önemli olan çocuklarımızın gelecekte (ileriki yaşamlarında) meslekleri ne olursa olsun; - Kendisini tanıyan (kendi nitelik ve niceliklerinin farkında, güçlü ve zayıf yönlerini iyi bilen), - Kendisi ve çevresi ile barışık (Duygularını uygun bir şekilde ifade edebilen), - Mesleklerinde sürekli en iyi olmanın peşinde koşan insanlar olmalarıdır. "O halde çocuklarınızı not makinesi olarak görmemeyi öğrenmelisiniz!" alıntıdır..
![]() |
|
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Neden başarısız olunur?
1. Kötü kalıtımsal geçmiş Bu durumda yapacak bir şey yoktur. 2. Amaç eksikliği Kesin bir amacı olmayanlar için başarı ümidi yoktur. 3. Hırs yetersizliği Hayatta ilerlemeyi bile istemeyecek kadar ilgisiz olanlara önerilebicek bir şey yoktur. 4. Yetersiz eğitim En eğitimli kişiler, kendilerini eğiten kişilerdir. Bir insanı eğitimli yapmak için üniversite derecesinden çok daha fazlası gerekir. Eğitim fazla bilgiden değil, etkin ve ısrarlı bir şekilde uygulanan bilgiden oluşmaktadır. 5. Disiplin yetersizliği Disiplin kendi kendini kontrol ile gelir.Bu da demektir ki , insan bütün olumsuz özelliklerini kontrol etmeyi bilmelidir.Aynanın karşısına geçerek en iyi arkadaşınızı ve en kötü düşmanınızı aynı anda görebilirsiniz. 6. Sağlığın kötü olması Bu durumda çalışmak için sağlığın düzelmesini beklemek gerekir. Aksi taktirde iyiyi yapmak isterken kötüye daha yakın olursunuz. 7. Olumsuz çevre etkileri Bazen gerçekten kötü etkiler bırakabilir.Ama aşılması için bir psikiyatristin desteği faydalı olur. 8. Erteleme En yaygın başarısızlık nedenlerinden biridir. Çoğumuz önemli bir şeyi yapmak için "doğru zamanı" bekliyoruzdur. Aman beklemeyin; çünkü zaman hiç "doğru" olmayacaktır. Bulunduğunuz yerden başlayın ve elinizin altında hangi araç varsa onunla çalışın. Unutmayın, yol boyunca daha iyi araçlar bulursunuz. 9. Israr etmeme Çoğumuz başladığımız her şeyde iyi başlayıcılar, ama kötü tamamlayıcılarızdır. Israrcılığı parolası haline getiren bir insan, "eski dostu" olan başarısızlığın sonunda yorulup uzaklaştığını görür. Başarısızlık, ısrarcılıkla başa çıkamaz. 10. Olumsuz kişilik Olumsuz kişiliği ile diğerlerinin nefretini kazanan kişi için hiçbir başarı umudu yoktur. 11. Cinselliğin kontrol edilememesi Bu enerji insanları harekete sürükleyen en güçlü uyarandır. Heyecanların en güçlüsü olduğu için dönüştürme yoluyla kontrol edilmeli ve başka kanallara yöneltilmelidir. 12. Kontrolsüz arzu Karşılığı olmayan bir konuda kontrolsüz olarak duyulan arzu ve hırs, insana yanlış yaptırır. 13. Karar gücü eksikliği Başarıya ulaşanlar bir an önce karar verir. Ancak kararlarını değiştirecek olurlarsa bunu çok yavaş yaparlar. 14. Temel korkular İnsanın güncel hayatta karşısına çıkan altı temel korkudan biri ya da daha fazlası, başarısızlığın anahtarıdır. 15. Yanlış eş seçimi Başarısız bir özel hayat, ister istemez iş hayatını da etkiler. 16. Aşırı tedbirli olmak Riske girmeyen insanlar, genellikle diğerlerinin seçiminden arta kalanla yetinmek zorunda kalırlar.Aşırı tedbir de tedbirsizlik kadar kötüdür. Her ikisi de uzak durulması gereken aşırılıklardır. Hayatın kendisi şans ögeleriyle doludur. 17. Yanlış ortak seçimi En çok yakın bağlantılar kurduğumuz kişileri taklit etmeye değecek birini seçmek daha doğru olur. 18. Batıl inanç ve önyargı Bir tür korkudur. Ayrıca cahillik işaretidir. Başarılı insanlar açık fikirlidir ve hiçbir şeyden korkmazlar. 19. Yanlış iş seçimi Kendine uygun olmayan ya da sevmediği bir işi yapan insan için başarı sadece rüyalarındadır. 20. Gayret eksikliği Bir amaç sadece uğrunda çabalayanlar için başarı getirir. 21. İsraf etme alışkanlığı Savurgan insan başarılı olamaz. Çünkü daima yoksulluk korkusuyla yaşarlar. Kişisel hizmet pazarlamasındaki bankadaki para insana cesaret verir. 22.İstek eksikliği İsteği olmayan kişi ikna edici olamaz. 23. Hoşgörüsüzlük Hoşgörüsüzlük, insanın artık bilgi almayı bıraktığını gösterir. En zararlı şekilleri, dinsel, ırksal ve siyasal fikir farklılıklarına karşı gösterilenidir. 24. Ölçülü olamama En yıkıcı aşırıya kaçma şekilleri yeme, içme ve cinsel faaliyetlerle ilgili olanıdır. Bunların herhangi birinde ölçüsüzlük başarı için ölümcüldür. 25. İşbirliği yapamama Takım çalışmasını bilmeyen ve işini paylaşamayanlar için başarısızlık tanıdık hale getirir. alıntıdır.. |
|
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|