09-03-2007, 08:13 | #1 |
Başarılı bir yöneticimisiniz?
Yıllardır bir şirkette yöneticilik yapıyor ve bir gruba nasıl liderlik yapılacağını çok iyi bildiğinizi düşünüyorsunuz. Peki çalışanlarınızla aranızda kurduğunuz ilişkinin yöneticilik vasıflarınızı geliştirebileceğinin farkında mısınız?
Yanınızda çalışanların her biriyle aranızda oluşan dinamik farklıdır. Bu dinamikleri doğru yönde kullanarak lideri olduğunuz takımın amaçlarını belirlemek ve performanslarını artırmakta size yardımcı olacağını düşündüğümüz birkaç strateji belirledik. Duymaya hazır mısınız? - Yanınızda çalışan kişinin rolünü belirleyin Yanınızda çalışan kişiden beklentilerinizi iyi belirlemeli ve onun bunları net bir şekilde algılamasını sağlamalısınız. İkiniz arasında yaşanacak herhangi bir yanlış anlaşılma iki tarafın da hem zaman hem de enerji kaybetmesine neden olacaktır. Bu kişi iş tanımı kapsamında ne gibi sorumluluklar almak durumunda olduğunu bilmiyorsa bu durum çalışma grubunun bütününü olumsuz yönde etkiler. - Beklentilerinizi somut bir şekilde ortaya koyun Böylelikle yanınızda çalışan kişinin kendisi için koyacağı hedefleri belirlemesinde ona yardımcı olabilirsiniz. Ona verdiğiniz projelere projenin en son teslim edilebileceği tarihi eklemeyi ve onun işine yarayabilecek bazı ipuçları vermeyi unutmayın. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu koyduğunuz standartların onun kapasitesine uygun olmasıdır. - Ona beklentilerinizden bahsedin Bir kişiye yazılı olarak bir şeyler vermek onunla bire-bir konuşmaktan çok daha kolaydır. Birçoğumuz birisiyle konuştuğumuz zaman karşı tarafın ne anlatmak istediğimizi kesinlikle anladığını düşünür. Fakat işler her zaman sizin istediğiniz şekilde yürümez. - Senli cümleler fazla kurmayın Onunla konuşurken ‘sen’ kelimesini çok sık kullanırsanız karşı tarafın savunma mekanizmasını harekete geçirirsiniz. Örneğin ‘Anlıyor musun?’ ya da ‘Anladığına emin misin?’gibi sorular karşısında kişi kendini savunmaya geçecek ve onunla kurmaya çalıştığınız iletişim o anda kopacaktır. ‘Sen’li cümleler yerine ‘ben’ odaklı cümleler kurmayı tercih etmelisiniz. Örneğin ona ‘İşinle ilgili bazı noktalarda aydınlatıcı olamadığımı düşünerek böyle bir konuşma yapmak istedim seninle. Öğrenmek istediğin başka herhangi bir şeyi atladıysam lütfen bunu bana söyle’ gibi bir cümle karşı tarafın savunma mekanizmasına başvurmasına engel olacaktır. - Toplum içinde övün, baş başayken eleştirin Yanınızda çalışan kişinin yaptığı güzel işlerle ilgili olarak yapacağınız olumlu eleştirileri diğer çalışanların da duymasını sağlayın. Eğer onu kötü yönde eleştirmek istiyorsanız mutlaka ikinizin yalnız olduğu bir ortamı tercih edin. - Fikirlerine saygı gösterin Ona işe kazandırdıklarından dolayı en son ne zaman teşekkür ettiniz? Ya da en son ne zaman masasına yaptığı işlerden ne kadar memnun olduğunuzu belirten bir not bıraktınız? Bu küçük yatırımların size geri dönüşü çok karlı olacaktır bunu sakın unutmayın. - Ne istediğinizi anladığından emin olun Birisine bir şey anlattıktan sonra ‘Anladın değil mi?’ sorusuna genelde ‘Evet’ diye cevap verilir. Fakat bu cevabı verenlerin %90’ı aslında gerçekten ne istediğinizi anlamamıştır. Siz bu yanılgıya zemin hazırlamamak için ondan anladıklarını tekrar etmesini isteyin. - İşleri önem sırasına göre dizmeyi öğretin Önceliği olan işlerin hangileri olduğunu ona söyleyin. Unutmayın beraber çalıştığınız takımın başarısı ya da başarısızlığı sizi doğrudan etkiler. Onların başarısız olması sizin yönetim konusundaki eksikliğiniz ile doğrudan bağlantılıdır.
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|