10-22-2012, 15:32 | #11 |
Ezberci geçmisimi silersem mesih mehdi deccal cart curt beklemedim beklemiyorum. Mesih miydi.İyi allah razı olsun. Değil miydi,Yine allah razı olsun. Sonuç itibariyle birşeyler yaptı bir kollektif bilinç üretti ve artık bedeni olarak aramızda yok. Mehdi olsada olmasada sonuclar yaşananlar değişmeyecek. Mesih kim ya bu arada..Herkes çok şey biliyormuş.. Herkes çok biliyorsa ve aynı şeyi biliyorsa ve bu bizim toplumsa kafadan benim gözümde yanlıştır Bu pilav çok su kaldırır şahsım adına bu konuda şekillenmiş bir dünyam var buraya yazmamda pek şeyi değiştrmeyecek ondan gerek yok.. "Dolaştığı beldelerde insanları kendisinin ilahlığını tanımaya davet eder, davetine inanalar için göğe emreder de yağmur yağar, toprağa emreder de her türlü bitkiyi çıkarır. Davetini kabul etmeyenlere şiddetli musibetler ve kıtlık isabet eder. Deccal bir harabeye uğrayarak içindeki hazineleri çıkarmasını emreder. Bunun üzerine oranın hazineleri, bal arılarının arı beyinin peşinden gittiği gibi Deccal’in peşi sıra giderler." Rivayetlere bak..hey allahım ben buna inanacak adam olsam zaten müslüman olmazdım.. Müslümansam kimse inanmamı beklemesin veya kimse cidden böyle birşey olacağını bence zan dahi etmesin.. Ne ya bu peygamberde olmayan hikmetlerle gelecekmiş.. Çok garip bir haldeyiz allah cümlemizi en başta beni islah olmuşlardan ve muhammedi nazarla dünyayı yakalayabilenlerden eylesin.. Konu El Emin tarafından (10-22-2012 Saat 15:44 ) değiştirilmiştir.. |
|
10-23-2012, 03:11 | #12 | |
Alıntı:
Bu kavramlar naçizane derinliği olan İlim ile değerlendirilebilen kavramlardır... Şahsı manevisi, Şahsı maddisi olduğu gibi, Muhkemat ve Müşeşabih kavramlarıda mevcuttur... Bu itibarla Rivayetlere inanmamak gibi bir şey söz konusu olamaz çünkü ; Cumhur-u ulema-i İslam, hadîs-i şeriflere istinaden, ahirzamanda Mehdî ve Deccal’ın geleceğinde ittifak etmişlerdir. İbn-i Hacer-i Heytemi bu hususu şöyle beyan etmiştir: من كفر مسلما لدينه فهو كافر مرتد يضرب عنقه ان لم يتب, و ايضا فهؤلاء منكرون للمهدى الموعود به اخر الزمان. و قد ورد في حديث ابي بكر الاسكافي انه صلي الله عليه و سلم قال: " من كذب بالدجال فقد كفر, و من كذب بالمهدى فقد كفر" و هؤلاء مكذبون به صريحا فيخشى عليهم الكفر “Kim bir müslümanı dini için tekfir ederse o kafir ve mürteddir. Eğer tevbe etmezse devlet-i şer’iyye tarafından boynu vurulur. Aynı şekilde ahirzamanda vadedilen Mehdi’yi inkar edenler de kafir ve mürteddir. Çünkü Ebu Bekir El-İskafi hadîsinde varid oldu ki, Resul-i Ekrem (A.S.M.) şöyle ferman etti: “Deccal’ı inkar eden kafirdir ve Mehdi’yi de inkar eden kafirdir.” Sarihan bunu inkar edenlerin küfründen korkulur”. ( Fetava-i Hadîsiyye, İbn-i Hacer-i Heytemi-37) LAKİN ; BEŞİNCİ ŞUA Uyarısı dikkati nazar edilmeli ; İman ve teklif, ihtiyar dairesinde bir imtihan, bir tecrübe, bir müsabaka olduğundan, perdeli ve derin ve tetkik ve tecrübeye muhtaç olan nazarî meseleleri elbette bedihî olmaz. Ve herkes ister istemez tasdik edecek derecede zarurî olmaz. Tâ ki, Ebu Bekir'ler âlâ-yı illiyyîne çıksınlar ve Ebu Cehil'ler esfel-i sâfilîne düşsünler. İhtiyar kalmazsa teklif olamaz. Ve bu sır ve hikmet içindir ki, mucizeler seyrek ve nâdir verilir. Hem dâr-ı teklifte gözle görünecek olan alâmet-i kıyamet ve eşrât-ı saat, bir kısım müteşabihat-ı Kur'âniye gibi kapalı ve tevilli oluyor. Yalnız, güneşin mağripten çıkması bedahet derecesinde herkesi tasdike mecbur ettiğinden, tevbe kapısı kapanır, daha tevbe ve iman makbul olmaz. Çünkü, Ebu Bekir'ler Ebu Cehil'ler ile tasdikte beraber olurlar. Hattâ Hazret-i İsa Aleyhisselâmın nüzûlü dahi ve kendisi İsa Aleyhisselâm olduğu, nur-u imanın dikkatiyle bilinir; herkes bilemez. Hattâ Deccal ve Süfyan (Süfyan denilen İslâm deccalının varlığı hakkında bir çok hadis vardır. Bunlardan birisi için bk: el-Hâkim, el-Müstedrek: 4:520.) gibi eşhâs-ı müthişe, kendileri dahi kendilerini bilmiyorlar. |
||
10-23-2012, 03:21 | #13 |
Üstad ezcümle ben bedensel ve şahıssal anlamda mehdiye mesihe deccale inanmıyorum.
Ve efendimizinde basit sözler söylemeyeceğine iman ediyorum. Ki allah ayette zaten onu öldürdük ve katımıza kaldırdık diyor bu dalga değilki öldür dirilt indir kaldır. Öldürdük ve kaldırdık diyor mesele kapanmıştır. Manevi yani şahsi manevi anlamında ise inanıyorum ki allah nurunu tamamlayacaktır. Gerceklesecek seyin adı ister mesihiyet ister baska birsey olsun. Ki hadislerde tartısmalı olanlar hususları falan var ve ben hadislerde gecenlerin %99 unuda müteşabih görüyorum ve öyle iman ediyorum.Bu konuda öyle inanan alimleri daha doğru buluyor ve fikirlerini baz alıyorum diyebilirim. |
|
10-23-2012, 03:27 | #14 | |||
Alıntı:
İnanmıyorum yerine muhkem kavramlar hakkında bilgim yeterli değil demek daha doğru olur kanaatindeyim naçizane...! Çünkü Cisimleriyle geleceklerine dair ittifak olduğu gibi Bediüzzaman bu konuyunet açıklamıştır...! Alıntı:
Öldürdük kelimeleri katale ve mevt yani ölmüş ve imtihanı bitmiş manasındadır ! O ayetlerde bu kelimeler yerine uyku için kullanılan belirli ecel kullanılmıştır ! Bu itibarla mesele kapanmıyor naçizane...! Alıntı:
Amenna lakin İnşaAllah cismi beşeriylede...! |
||||
10-23-2012, 03:27 | #15 |
ne zaman bitecek bu mehdi fantazimiz
|
|
10-23-2012, 03:31 | #16 |
Mehdi a.s. konusu naçizane ciddi bir konudur... Fantazi değildir...! Bütün Sahabiler gibi beklemek önemli bir görevdir !Hatta unutturulması sakıncalı görülmüştür !!! LAKİN ;
Bekleme kavramını oturup beklemek ! Yahutta cehalet seviyesinde ''gelsinde görelim'', ''kurtaracak bizi'' manasında anlamamak kaydını düşmek lazım gelir !!! |
|
10-23-2012, 16:00 | #17 |
Haarp üstada bu meselede yaptığı tüm izahlar için Allah razı olsun, çok aydınlatıcı gerçekten...
Malesef Müslümanların zihniyetini bulandırmak adına bazı dengesiz ve cahil akımlar ve şahıslar bizim Hz. Mehdi a.s. gelmesi hususundaki hassasiyetimize ve değerlendirmemize ket vurmuş, zihnimizde sıradanlaştırmış.. Muhammed kardeşimizin değerlendirmesinde kastettiği zannediyorum, kadericiliğin hassasiyet yapılarına ciddi manada hükmettiği bazı cemiyet topluluklarının böylesi müjdelerin onları rahatlığa sevketmesi ve sevketmesini sağlayıcı yorumlamalarda bulunmalarını yadırgadığından olsa gerek; gelsin veya gelmesin bunun bizler için etkin bir yönünün olmadığını vurguluyor... Bu değerlendirmesine katılıyorum... Lakin her ne kadar rivayetler zayıfta olsa müslüman temkinli davranıp her hadisi şerifi dikkate almalı ve o hassasiyette davranmalı... Zira müslüman kesin hükümlere göre yaşadığı gibi şüphelidende kaçmasını bilecek hassasiyette davranandır... Efendimiz a.s.v. ın hadisi şeriflerinde müjdelediği ve birçok müçtehidin yanı sıra Üstad Bediüzzamanın farklı bakışıyla yorumladığı ve kanaat ettiği Hz Mehdi meselesindede aynı inancı göstermeliyiz... İnanmıyorum demek yanılgı olabilir, Allah muhafaza Rabbimizin hoşuna gitmeyen bir inanca kapılabiliriz.... |
|
10-23-2012, 19:42 | #18 |
Hazreti Mehdi inkar edilmesi mümkün olmayan bir hakikattir.
Cenabi Hak bizleri Mehdi aleyhisselami inkar edenlerden eylemesin. |
|
10-25-2012, 03:18 | #19 | |
Alıntı:
Ahir zaman hadisleri derin İlme matuftur... Red edilmesi tehlikelidir... Hadisler ise çok kuvvetlidir...! İlimde rasih olanlar izah ederler inş... |
||
10-26-2012, 01:06 | #20 |
ben şuna kızıyorum her cemaat kendi hocasını üstadını ya mehdi ya müceddid görüyor ya hu bunları bırakıp sadece iman etsek ve bu büyüklerin sözlerini tatbik etmeye gayret etsek bize daha çok yararı olmaz mı? o mehdiiymiş bu şuymuş şu falanmış bunları çözmekle mesul değiliz ki zaten
|
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|