03-24-2010, 21:48 | #1 |
Birbirleri İle Çelişen Hadisler !
Hadislerin bazılaarı Kur'an'la çeliştiği yani Kur'an'a aykırı olduğu gibi aynı konuda olan bazıları da birbirleri ile çelişmektedir.
İşte Örnekler: ORUÇLU İKEN KAN ALDIRILIR MI ? *** '' Kan aldırmak yapanın da yaptıranın da orucunu bozar '' ( Tırmızi - Oruç 60 / Ebu Davud - Oruç 28 / Buhari - Oruç 32 ) *** '' Peygamberimiz oruçlu iken kan aldırmışlardır '' ( Ebu Davud - Oruç 29 / Tırmızi - Oruç 59 / Buhari - Tıp 11 ) TUVALET HANGİ YÖNLERE KARŞI YAPILABİLİR ? *** '' Gerek küçük, gerekse büyük tuvaletinizi yaparken kıbleye dönmeyin. ( Hanbel 3/12 ) *** '' Peygamberimiz bir takım insanların küçük ve büyük tuvaletleri için kıbleye dönmeyi hoş karşılamadıklarından bu bi'datı kaldırmak için tuvaltini kıbley dopru yaptırdı '' ( Buhari 4/11 ) ORUÇLU İKEN HANIM ÖPÜLÜR MÜ ? *** '' Peygamber oruçlu iken hanımlrını öptü. '' ( İbni Kuteybe Hadis Müdafaası 372 ) *** '' Oruçlu iken hanımını öpenin durumu sorulduğunda Peygamber ; ' Orucu bozulmuştur ' dedi. ( İbni Kuteybe Hadis Müdafaası 372 ) BİR NAMAZ İKİ KERE KILINIR MI ? *** '' Biriniz evinde namazı kılar da sonra namaz kılmakta olan imama yetişirse, onun arkasında namaaaza dursun. İkinci kıldığı onun için nafile olur. ( İbni Kuteybe Hadis Müdafaası 366 ) *** '' Bir namazı iki defa kılmayın '' ( Ebu Davud 2 /56 ) KÜÇÜK TUVALET NASIL YAPILIR ? *** '' Kim size peygamberimizin ayakta küçük tuvaletini yaptığını söylerse inanmayın. ( Süneni Nesei 1-2/25 ) *** '' Peygamberimiz bir kavmin süprüntüsüne varıp ayakta küçük tuvaletini yaptı. ( Buhari 1/167 ) SU NASIL İÇİLİR ? *** '' Peygamber ayakta su içilmesini yasakladı. '' ( Ebu Davud-4/3717 ) *** '' Peygamberi sizin benim gibi ayakta su içerken gördüm. ( Ebu Davud - 4 / 3718 ) AYBAŞILI KADIN CAMİYE GİREBİLİR Mİ ? *** '' Peygamberimiz caminin bahçesine girerek şöyle dedi: ' Şurası muhakkak ki cami ne cenabete, ne aybaşılıya, helal değildir ' ( Müslim Hayz 11 - Ebu Davud Taharet 104 - Tırmızi Taharet 101 - Nesal Hayz 18 ) *** '' Peygamberimizin hanımı anlatıyor: Peygamberimiz bizden biri aybaşılı olduğu halde kucağına başını koyar, Kur'an okurdu. Bizden birimiz aybaşılı iken camiye girip Peygambere bir şeyler götürdük. '' ( Nesai, Hayz 19 ) HACDA İHRAMLI OLAN EVLENEBİLİR Mİ ? *** '' Peygamber Meymune ile evlebdiği zaman her ikisi de ihramlı idi. ( Nesei 5-6/179 ) *** '' İhramlı olan bir kişi ne evlenebilir, ne kız isteyebilir, ne de başkasının nikahını kıyabilir. '' ( Nesei 5-6/249 ) Şimdi soralım: Hangisi doğru, HANGİSİ GERÇEK HADİS ? Not: UYDURULAN DİN VE KUR'AN'DAKİ DİN S. 92-97
Konu SSS tarafından (03-25-2010 Saat 00:23 ) değiştirilmiştir.. Sebep: Not: İlave |
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
03-24-2010, 22:06 | #2 |
Hangisi doğru hangisi gerçek bilemediğimiz durumlarda, mantığımızı konuşturmaktan başka seçenek yok sanırım...
Güvenilirlik dereceside önemli... Bazıları bana göre saçma zaten.. |
|
03-24-2010, 22:41 | #3 |
|
|
03-24-2010, 22:53 | #4 |
Gerçekten çok güzel bir araştırma elinize sağlık
Zaten bazıları çok saçma geliyor direk göze çarpıyor |
|
03-24-2010, 22:58 | #5 |
|
|
03-24-2010, 23:02 | #6 |
Bu konuda bilgisi çok yüksek olan din alimlerinin toplanarak hadisleri ümmeti Muhammed için en doğru şekilde yorumlamalıdır.
Yoksa görüldüğü gibi bu ikilemler bizi çok zora sokacak.Hayır beni şu korkutuyor tamam dersin ki ben en güvenilir olanı seçerim ama aynı hadis kitabındaki hadisler bire birbiriyle çelişiyor bence alimlerimizi ümmeti muhammed için bu işe bir çare bulmaları lazım. |
|
03-24-2010, 23:08 | #7 |
SSS hocam, hadisler konusundaki hassasiyetinizi ve bilginizi siz farkında olmasanızda az çok gözlemledim.. belki başka mevzularda da bu kadar hassassınızdır ama yine de ben naçizane kendi bildiklerim üzerinden birkaç noktaya değinmek bunları hatırlatmak istedim müsadenizle..
hadislerde dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır.. mesela; tıpkı Kur'an-ı Kerimde olduğu gibi hadislerde de nesh durumu vardır. bir hükmün yürürlükten kaldırılarak yerine bir başka hükmün getirilmesine denir. 2.si hadisler ravisine senedine doğruluğuna geliş şekline göre sınıflara ayrılır. bunlardan zayıf olan veya sahih olan hadislerin çoğu Kütüb-i Sitte içerisinde yer alabilir..ve zayıf olup olmadığına dair notlar da vardır zaten.. bu durumda fıkıh alimleri ve hadis alimleri biraraya gelerek İslami edebe en çok uyacak olan hadisleri veya senedi kuvvetli olan hadisleri hüküm kbul ederler.. 3.sü hadislerde vürud sebebi vardır.. ayetlerdeki nüzül sebebi gibi.. yani duruma göre yere göre şartlara göre hüküm verilmesi gerekmiştir.. ........................ vesaire bunları daha çok sıralamak mümkün elbette örneğini verdiğiniz hadislerin hepsini kaynağından araştıramadım ama benim kanaatim şu: oruçlu iken kan aldırma ve hacdayken ihramlı olanın evlenmesi konuları ile ilgili hadislerin durumu zayıflık kuvvetlilik açısından farklı olmuş olabilir tuvaletin hangi yöne yapılacağına dair soruyla ilgili hadislerin çelişmesi edepten olan bir durumun kesin haram olarak anlaşılmaması için peygamber efendimiz farklı davranmış olmasından kaynaklı olabilir. çünkü ilk hadiste tavsiye var, 2.sinde tavsiyeden farklı istisnai bir durum var oruçlu iken hanım öpülür mü sorusunun cevabını peygamber efendimiz kişiye göre vermiş olabilir.. kaldı ki bu konunun fıkhi anlamda bazı şartları da vardır.. orucun bozulmaması için veya öpmenin sınırlarıyla alakalı olarak.. Bir namaz iki kere kılınır mı konusunda bence bir çelişki yok.. 2.si nafile olur diye zaten bahsi var Küçük tuvaletin yapılması su içme ve aybaşında camiye girme konularında ise: zaruri bir hal söz konusu olabilir ki bu da istisnadır.. Konu pazarsineği tarafından (03-24-2010 Saat 23:15 ) değiştirilmiştir.. |
|
03-24-2010, 23:11 | #8 |
yazı düzenlemesindeki büyüklüğü küçüklüğü birtürlü düzeltemedim mazur görün lütfen
|
|
03-24-2010, 23:12 | #9 | |
Alıntı:
Yerinde bi görüş............................................. ..... |
||
03-24-2010, 23:18 | #10 |
[QUOTE=pazarsineği;723293]SSS hocam, hadisler konusundaki hassasiyetinizi ve bilginizi siz farkında olmasanızda az çok gözlemledim.. belki başka mevzularda da bu kadar hassassınızdır ama yine de ben naçizane kendi bildiklerim üzerinden birkaç noktaya değinmek bunları hatırlatmak istedim müsadenizle..
hadislerde dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır.. mesela; tıpkı Kur'an-ı Kerimde olduğu gibi hadislerde de nesh durumu vardır. bir hükmün yürürlükten kaldırılarak yerine bir başka hükmün getirilmesine denir. 2.si hadisler ravisine senedine doğruluğuna geliş şekline göre sınıflara ayrılır. bunlardan zayıf olan veya sahih olan hadislerin çoğu Kütüb-i Sitte içerisinde yer alabilir..ve zayıf olup olmadığına dair notlar da vardır zaten.. bu durumda fıkıh alimleri ve hadis alimleri biraraya gelerek İslami edebe en çok uyacak olan hadisleri veya senedi kuvvetli olan hadisleri hüküm kbul ederler.. 3.sü hadislerde vürud sebebi vardır.. ayetlerdeki nüzül sebebi gibi.. yani duruma göre yere göre şartlara göre hüküm verilmesi gerekmiştir.. ........................ vesaire bunları daha çok sıralamak mümkün elbette örneğini verdiğiniz hadislerin hepsini kaynağından araştıramadım ama benim kanaatim şu: oruçlu iken kan aldırma ve hacdayken ihramlı olanın evlenmesi konuları ile ilgili hadislerin durumu zayıflık kuvvetlilik açısından farklı olmuş olabilir tuvaletin hangi yöne yapılacağına dair soruyla ilgili hadislerin çelişmesi edepten olan bir durumun kesin haram olarak anlaşılmaması için peygamber efendimiz farklı davranmış olmasında kaynaklı olabilir. çünkü ilk hadiste tavsiye var, 2.sinde tavsiyeden farklı istisnai bir durum var oruçlu iken hanım öpülür mü sorusunun cevabını peygamber efendimiz kişiye göre vermiş olabilir.. kaldı ki bu konunun fıkhi anlamda bazı şartları da vardır.. orucun bozulmaması için veya öpmenin sınırlarıyla alakalı olarak.. Bir namaz iki kere kılınır mı konusunda bence bir çelişki yok.. 2.si nafile olur diye zaten bahsi var Küçük tuvaletin yapılması su içme ve aybaşında camiye girme konularında ise: zaruri bir hal söz konusu olabilir ki bu da istisnadır..[/QUOTE] Değerli Kardeşim. Yerine zamana göre farklı davranmak peygamberimiz gibi bir kişiliğin meşrebine uymaz. Katılmıyorum. Ayrıca yanlışın eğrinin sonsuz çeşidi vardır ama, DOĞRU BİR TANEDİR: Selamlar... |
|
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
|
|