AK Gençliğin Buluşma Noktası
Teknoloji Teknolojiyle ilgili tüm yenilikler burada paylaşılıyor.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 12-20-2007, 18:18   #1
Kullanıcı Adı
sumeyra_tonkal
Standart Çağrı merkezleri liselilerin peşinde




Üniversite mezunlarının bile iş bulamadığı bir dönemde, “call center” olarak bilinen çağrı merkezlerinden özellikle lise mezunlarına, 'Gelin bizimle çalışın' çağrısı yapılıyor.


Çağrı merkezleri, üniversiteyi kazanamayan lise mezunlarına aş ve iş sağlıyor.

Bu yıl 7 bin 500 kişi işe alındı. CMC Genel Müdürü Soykan, “Onlara seviyor ve kariyer fırsatı sunuyoruz” dedi.

Bu iyi haberi veren çağrı sektörünün lider firmalarından CMC’nin Genel Müdürü Başak Soykan, “Biz üniversite mezunlarından çok lise mezunlarını seviyoruz ve onlarla çok iyi çalışıyoruz. Kendilerine de kariyer fırsatı sunuyoruz. Üniversiteyi kazanamayanlar, gelip bizimle çalışabilirler” dedi. Dünyada hızla büyüyen çağrı merkezi sektörü, Türkiye’de de giderek gelişiyor. Daha çok bu alanda Hindistan ve benzeri ülkeler öne çıksa da, Avrupa’nın yanı başında yer alması dolayısıyla ülkemizde de sektörün, sanılanın aksine epeyce yol aldığı ortaya çıktı.

İSTİHDAM ARTIYOR


Soykan, kendisiyle yaptığımız görüşmede, sektörde bugün irili ufaklı birçok firma bulunduğunu ve buralarda 25 bin kişinin görev yaptığını, ancak bu rakamın gelecek yıllarda çok büyük sayılara ulaşacağını vurguladı ve şöyle devam etti: “Bu yılın sonuna dek sektördeki istihdam, yüzde 30 artışla 32 bin 500 kişiye ulaşacak. Bu rakam, 7 bin 500 kişiye yeni iş sağlandığını ifade ediyor ki, başka sektörlerde böyle bir fırsat az. Firma olarak yıl sonuna kadar işe aldığımız kişi sayısı 300’ü bulacak.

KARİYER FIRSATI


Çağrı merkezleri, özellikle üniversiteyi kazanamayan lise mezunlarına sağladığı istihdamla öne çıkıyor. Kariyerlerine müşteri temsilcisi olarak başlayan bu gençler, sonrasında takım liderliği, proje yöneticiliği gibi daha üst pozisyonlara gelebiliyorlar. Başarılarını devam ettirenler ise firmanın farklı pozisyonlarında yöneticilik yapabildikleri gibi farklı sektörlerdeki şirketlere de geçiş şansı bulabiliyorlar.”

MÜŞTERİ İLE İLİŞKİYi SEVENLER BAŞARILI

Başak Soykan, çağrı merkezi alanında kariyer yapmayı düşünen gençlere, bu işte nasıl başarı kazanılacağının kriterlerini de anlattı. Öncelikle dinamik, insan ilişkilerinde kuvvetli, takım çalışmasına yatkın, çözüm odaklı ve düzgün bir diksiyona sahip gençlerin başarılı olduğunu belirten Soykan, şöyle konuştu: “Yüksek iletişim yeteneği ve müşteri odaklı hareket edebilme becerisi de aranılan özelliklerin başında geliyor. En az lise mezunu olma şartını arıyoruz. Başarıyı yakalayanlar, kısa zamanda hızla yükseliyorlar.”

7 YILDA 40 MARKAYI PORTFÖYÜNE ALDI


Türkiye’deki faaliyetlerine 7 yıl önce başlayan CMC’nin (Customer Management Center), binin üzerinde çalışanı var. ODTÜ İşletme’den mezun olduktan sonra iş hayatına Unilever’de başlayan Başak Soykan ise New York Üniversitesi’nde CRM üzerine eğitim aldı ve Amerikan firması EDPA’da Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü olarak çalıştı. Soykan, 2003’te CMC Genel Müdürü oldu. Soykan, Almanya, Fransa ve Hollanda’ya hizmet ihracatı yapan CMC’nin yerli ve yabancı farklı sektörlerden 40’tan fazla marka ile çalıştığını belirtti.

BUGÜN



 

  Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
webmaster blog çarşamba pasta