![]() |
#101 |
![]() Ve son kelam olarak:
ŞÜPHELİ ŞEYLERE YAKLAŞMAYINIZ. Vesselam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
![]() o et haram olurmu ben bilmem sana site ismi verdim mail at sor. cevabı gelir. bak o yazıyı yazan kendi şahsi düşüncelerini yazmıyor. kafasından fetva vermiyor. orda kaynak vermiş hadis vermiş. onlara göre yazıyor. bu fetvayı kim vermişsin demişsin. orda bir sürü kaynak ismi var. tabi sen onları bilmiyorsan bişey diyemem.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
![]() Alıntı:
Sual: İçinde domuz yağı olma ihtimali olan gıdaları yemek caiz midir? CEVAP Bazı kimseler; piyasadaki gıda maddelerinde domuz yağı ve meşrubatlarda alkol olabilir, kasaptaki et besmelesiz kesilebilir düşüncesiyle vesveseye kapılıyorlar. İmam-ı Gazali hazretleri buyurdu ki: (Haram olmayan, fakat şüpheli olan şeylerden de sakınmalıdır! Hadis-i şeriflerde, (Şüpheli şeyi terk et, şüphesiz şeyi al), (Şüphelilerden sakınan; dinini, ırzını korumuş olur. Şüpheli etrafında dolaşan, harama düşebilir) buyuruldu. Fakat yiyecek ve içeceklerde şüphe edip yememek, takva değil, vesvesedir. Mesela dinimiz, “Haram olduğu bilinmeyen şeyleri yiyin” der. Resulullah efendimiz, müşrikin; Hazret-i Ömer Hıristiyanın testisinden abdest almıştır. Eshab-ı kiram, gayrı müslimlerin verdiği suyu içerdi. Halbuki pis, necis olan şeyleri yemek haramdır. Kâfirler ise ekseriya pis olur. Elleri, kapları şaraplı olur. Hayvanı Besmelesiz keserler. Eshab-ı kiram, bunlara rağmen, necis olduğunu kesin bilmedikleri için, vesvese etmeyip; et, peynir gibi gıdaları alıp yerlerdi.) [İhya] İmam-ı Kastalani hazretleri buyurdu ki: (Peygamber efendimiz, Hayber’de, eshab-ı kiramla bir Yahudinin zehirli kebabından bir lokma yedikten sonra, (Bu et, bana zehirli olduğunu söyledi) buyurup başka yemedi ve son hastalığında, (Hayber’de yediğim zehirli etin acısını hâlâ hissediyorum) buyurdu.) [Mevahib] Resulullah efendimiz, bir Yahudinin ekmeğini ve tereyağlı yemeğini temiz mi diye sormadan yedi. Bu domuz yağı mı, koyun yağı mı, ekmeğin hamuru su ile mi, yoksa şarap ile mi yoğruldu diye sormadı. Müşrik kadının su kabından abdest aldı. Bunlar, araştırmanın gerekmediğine birer delildir. (Berika) İmam-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki: (Kâfirlerin vücutları değil, inançları pistir. Kur’an-ı kerimde, (Ehl-i kitabın [Yahudi ve Hıristiyanın] pişirdiklerini [ve kestiklerini] yemek helaldir) buyuruldu. (Maide 5) Kâfirlerle alış-veriş eden Müslümanları pis bilmemeli, bunların yiyecek ve içeceklerinden sakınmamalı! Bu hâl, ihtiyat değil, bu halden kurtulmak ihtiyattır.) [Mektubat 3/22] Kâfirler, gıdalarımıza necaset katabilecekleri gibi, zehir de katabilirler. Nitekim Yahudi yemeğe zehir katmıştır. Peygamber efendimiz de, araştırmadan o yemeği yemiştir. Çünkü necis olduğu bilinmeyen şeyleri yememek takva değil, vesvese olur. Dinimiz de vesveseden kaçmayı emretmektedir. (Hadika) Dinimizde, “Bir şeyin helal olması için delil aranmaz, haram olması için delil aranır” kaidesi vardır. Necis olduğuna bir delil bulunmazsa, temiz kabul edilir. (Usul-i Pezdevi) Margarin, sucuk, meşrubat ve diğer gıdaların içine necaset katılsa, fakat katıldığı bilinmese yemek caiz olur. Bilmek, ya bizzat görmekle veya adil Müslümanların necaset katıldığını biz gördük demeleriyle anlaşılır. Katılıyormuş demekle haram olmaz. (Eşbah) Sabunlara da domuz yağı katılabilir. Fakat necasetli yağ ve domuz yağı sabun yapılınca, şarap sirkeye dönünce temiz olur. Bütün kimyevi değişmeler böyledir. (Tahtavi) Gıda maddelerine hile yapılabilir. Fabrikada içine çeşitli necasetler katılabilir. Yahut ihmal yüzünden necaset karışabilir. Reçelin, pekmezin içine fare düşüp ölebilir. İmalatçı, kazanı dökmeyebilir. Meşrubatlara konan esans, alkolde eritilebilir. Bunun gibi çeşitli necaset karışabilir. Fakat içinde necaset olduğu kesin olarak bilinmeyen bütün gıda maddeleri temiz kabul edilir, yenmesi günah olmaz. (Tahrir) Gıdalarda ve E listeli katkı maddelerinde domuz kökenli yağ, et yazmıyorsa yenmesinde mahzur yoktur, yazıyorsa yenmez. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
![]() Alıntı:
Tüketiciler birliğinin yaptırdığı inceleme sonucu hazırlanan raporda alkol bulunduğu YAZILI. Alıntı:
Colada alkol olduğu artık BİLİNMEYEN değil, BİLİNEN BİR GERÇEKTİR. Saygı ve muhabbetlerimle. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
![]() BUNUN CEVABINI SİZE 3 KERE YOLLADIM BİR DAHA YOLLAMAYACAM. YUKARIDAKİ GÖNDERDİĞİM YAZILARA BAKARSINIZ.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
![]() Coca cola içmeyen ??
Ford araba kullanmasın Nokia telefon almasın Ariel kullanmasın Arko kullanmasın Domestos kullanmasın Mc Donalds dan yemek yemesin Marlboro sigara içmesin Carrefourdan alışveriş yapmasın GERÇEKTEN BUNLARI YAPABİLİYORSA BAŞIM GÖZÜM ÜSTÜNE Ama meydanlarda coca cola içmeyerek dünyayı kurtardıgını sanan ama diğer bütün malları kullanan o kadar çok kişi varki ?? |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
![]() hay diline sağlık bende bunu demeye çalışıyorum. kurtulun artık şu sloaganlarda diyorum. anlamıyorlar..
Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
![]() Şuraya bir açıklık getirelim önce :
Yahudiler, Kuran'da lanetlenmediler. Lanetlenen zihniyetlerdir. Bugün Allah'ı kandırmaya çalışan ve müslümanım diyen birisi de lanetlenmiştir. Hiç bir kavim, hiç bir ırk lanetli değil. Ayrıca Yahudiler'i sevmek insanın imanını götürmez. İsrail Gazze'yi bombalarken Amerika'da bir grup Yahudi en önde protesto etmişti İsrail'i. Onların içinde de iyi insanların olabileceği hiç bir zaman unutulmamalıdır. Ve biz Rasulullah'ın düsturuyla hareket ederiz bu konuda. Hiç bir milleti toptan lanetlemeyiz. Konuya geri dönersek, coca cola markasının daha önce yaptığı açıklamalarda firmanın belirli aylarının gelirlerinin hepsini işgalci israil ordusuna bağışladıklarını söylediği vicdanlı kimselerin zihninde tazeliğini korumaktadır. Tabi ki her markada aynı duyarlılığın gösterilmesi zordur. Ama coco cola bunun dışındadır. Vicdan ehli için öyle olmak zorundadır. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
![]() Alıntı:
Zararın neresinden dönerseniz kardır derler. Bir de elinizden geldiği kadarını yapmak diye bir şey vardır. Mesela ben cola içmiyorum. Ford araba kullanmıyorum, yok. Ariel hiç almıyorum. Carrefoursadan alış veriş yapmam. Migrosdan hiç alış veriş yapmam. İçki satan hiç bir yerden alış veriş yapmam. Mcdonalds denen yere şimdiye kadar tek kuruşum nasip olmadı. Ama mesela 40 TL lik bir nokia telefonum var. Şimdi bütün yukarda yazdıklarımı yaparken nokia kullanıyorsun diye bana hadi git öbürlerini de yap demek doğru olur mu? Ne demek gerekir: Diğerlerini yapmıyormuşsun ne güzel.. inşaallah öbürlerini de yapmazsın, dikkat edersin demek gerekmez mi? malbro içiyorsun o zaman git içkili yerden alış veriş de yap! Ford araba kullanıyorsun o zaman git içinde alkol olduğnu bile bilsen cola iç! Bu yanlış bir davranış değil mi sizce? Alıntı:
Konu redyellow tarafından (09-02-2009 Saat 01:15 ) değiştirilmiştir.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 12 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 12 Misafir) | |
|
|