02-21-2010, 13:37 | #1 |
Deterjanlarda '' KONSANTRE '' Oyunu.
Çamaşır deterjanlarında 8-10 senedir kıyasıya bir rekabet var. Türkiye pazarını ellerinde tutan 3-4 tanınmış marka bu rekabet sebebiyle matik toz deterjanların ekonomik boylarını 10 kg.a kadar yükselttiler.. İki sene kadar önce de fiyatı sabit tutarak bu boyuttaki deterjanları 9 kg. indirdiler. Bunun sonucunda da yaklaşık % 10 civarında bir zam yapmış oldular. Büyük rekabet sebebiyle son iki senedir zam yapma cesaretini gösteremeyen matik deterjan firmaları toplumun tepkisini üzerlerine çekmeden kuvvetlice bir zam yapmanın yolunu buldular. Konsantre deterjan !... Fiyatları sabit tutarak her boy ambalajdaki miktarları önemli oranda küçülttüler. Yine en çok tüketilen ekonomik boydan örnek vereyim. 9 kg.lık ekonomik boyları 6 kg. a indirdiler.Bu büyük oranda zammın adını da konsantre deterjan koydular. Konsantre ne demek ? Etkin maddesi yoğunlaştırılmış demek Ne oranda yoğunlaştırma bunu anlayan ve bilen var mı ? Topluma açıklayan var mı ? Örnekle açıklayayım: 9 kg.lık ekonomik boyda tanınmış markaların fiyatı 18-24 TL. arasında idi. Diyelim ki 18 TL. Bir kg. fiyatı 2 TL. geliyordu. Konsantre oldu. 6 kg.a düştü Fiyat yine l8 TL. Bir kg.nın fiyatı kaça geldi. 18:6 = 3 TL. Zam oranına dikkat !. Bir kg. deterjanı 2 TL.ye satın alırken oldumu 3 TL. Zam oranı ? Evet tam % 50 Siz şimdi konsantrenin karını hesaplaya durun. Sevgili deterjancılarımız tatlı karlarını ceplerine indirdiler bile. İndirmeye devam ediyorlar. Milletimize hayırlı olsun ! …
Konu SSS tarafından (02-21-2010 Saat 20:20 ) değiştirilmiştir.. Sebep: Düzeltme |
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim |
deterjan, konsantre |
Konuyu Toplam 3 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 3 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|