AK Gençliğin Buluşma Noktası
Diğer İnançlar İslamiyet dışındaki inançlar ve içerikleri.



Cevapla
Seçenekler
 
Alt 08-04-2014, 11:51   #1
Kullanıcı Adı
seslenen
Standart
ŞEYTANİ CİNLER VE ALDATIŞI
· Allah’ın ve emirlerinin karşısında olan insanlar ve cinler
· Kötülüğe, düşmanlığa ve çirkin şeylere çağırdı.
· Saygısızlığı, hayasızlığı ve bilgisizliği yol edindi.
· Doğruluktan kardeşlikten ve sevgiden nefret etti.
· Adaletsiz baskıcı ve suçlayıcı oldu.
· Kötülüğün üzerinden bozuk bir düzen kurmaya çalıştı.
· Cinlerin ve insanların yok oluşuna zemin hazırladı ve bunun için her yöntemi kullandı.
· Cinlerden iblis, saltanatının oluşturduğu kibre yenik düştü.
· Kuru inatla Adem’e düşman, Tanrı’ya muhalif oldu.
· Allah ile mücadele etti, isyancı oldu. Ve tarafını ayırdı.
· Allah’a karşı saçma şeyler söyledi. Ve dirilişi reddetti.
· Her şeyi yapabileceğini ve varlık alemine yön verebileceğini düşündü.
· Tahtını korumaya çalıştı, hükmedeceğini sandı ve yeryüzünü sahiplendi.
· Adem’i reddederken menfaatlerini gözetti, bu nedenle kalbi mühürlendi.
· Olaylara tersinden baktı, gerçekleri göremez oldu.
· Doğruluktan çıktı ve Allah’ın nurunu kaybetti. Akıl ve mantıktan yoksun kaldı.
· Kendi haline bırakıldı ve kontrolsüzce bocalayıp durdu.
· İnsanı gözledi, dinledi, yaklaştı ve ona musallat oldu.
· Maddeye nüfuz edebiliyordu ve görünmezliğini kullandı.
· Bedene girip ruhu etkiliyordu ve insanı yönlendirebiliyordu.
· İnsanı yönetmek hoşuna gitti. O’nu kullanmayı, dilediğini yaptırmayı çok sevdi.
· Sırf kendi arzu ve ihtirasları için insanı hoyratça kullandı.
· İnsanı oyun ve eğlence edindi. Onunla sürekli uğraştı.
· Serseriler gibi zulmetmek ve eğlenmek için rahatsız ettiler.
· Sinsice, hiç fark ettirmeden, ben diyerek insan adına konuştu.
· Önemli dönemlerde, zor zamanlarda insana yaklaştı ve fırsat kolladı.
· Zayıf anlarda, çıkış bulamadığında, zaafları kullanarak yoldan çıkarmak istedi.
· Amacı imanı çalmak ve insanı kendisine tabi etmekti. Kötü sonuçlara sürükleyecekti.
· İnsanları en sevdiği ve önemsediği şeyler üzerinden aldattı.
· İnsanın zihninde konuşan şeytani cinler, kişiyi sürekli tekrarla batıla alıştırdı.
· İnananın tercihi İblis’i çaresiz bırakırken; İblis her kişiyi aklı ve bilgisi oranında aldattı.
· Şeytani cinler sürekli ayırıcı ve bozguncu oldu.
· İnsanların arasına düşmanlığı yerleştirerek azap etti.
· Erkek ile dişi arasıdaki bağı yıkmak için zinayı ,
· Karı ile kocayı ayırmak için beklentileri ve hoşgörüsüzlüğü,
· Öz kardeşleri ayırmak; arkadaşlıkları, komşulukları bozmak için menfaatleri kullandı.
· Sonra beldeleri, ulusları, doğuyu ve batıyı ayırmak için;
· Kökenleri, dinleri, mezhepleri ayırmak için çalıştı çabaladı.
· İnsanların birbirlerini katletmesi için elinden geleni yaptı.
· İblisin karanlık planları insanlığın her kademesinde devredeydi.
· Şeytani cinler, insanı en yakınlarına karşı kışkırttı.
· Ailenize, çevrenizdekilere karşı olumsuz fikir beyan ettiler.
· İnsanların durumlarına ve dönemlerine göre davrandılar.
· İblis, genç babaya : ‘Çocuğun söz dinlemiyor sonra seni hiç dinlemez.’ Diyerek kışkırtır.
· Anaya: ‘Böyle hayat olmaz olsun.’diyerek bıtkınlık verir.
· Evli kadına: ‘ Kocana itaat etme. Ona mecbur değilsin’ der.
· Evlada der ki: ‘Babam her şeyi bilmiyor. Sözünü dinleme ve inatçı ol.’
· Genç kıza: ‘Gencim, güzelim’ der. ‘Tadını çıkar ve doyasıya yaşa’ diye telkin eder.
· ‘Şu erkek geniş omuzlu, iri cüsseli, yakışıklı.’ Der. Ve görünenle aldatır.
· Genç erkeğe; ‘Kimse sana kafa tutamaz.’ Der ve gençliğin cahilliğine düşürür.
· ‘Şu kız ne kadar çekici, seksi, şunun kalçasına bak.’der. Cinselliği hedef yapar.
· Güzel kadına: ‘Açık giyin. Vücudunu sergile. Dikkatleri çek.’der.
· Böylece azdırır ve yoldan çıkartır. Toplumsal yıkıma neden olur.
· Kaynanaya der ki: ‘Oğlun karısını senden çok seviyor. Hep onunla.’
· Geline de: ‘Şu kaynana bir olmasaydı, mutluluğumu engelliyor.’der.
· İblis daima düşman edici oldu. Suçlayıcıydı. Görünene ve o ana aldanırdı.
· İblis’in halkına uyanlar sevgi dolu yaşayamadılar ve paylaşamadılar.
· Sonra İblis fakirlikle korkuttu. Zengine dedi ki: ‘Daha çok kazanmalıyım.’;
· Fakire de: ‘Kazanmak için şu kötü yolları seç.’der.
· İblis, dünyanın ardından koşan işçiye: ‘İşini kaybetme’ der.
· İşçi de gıybet yalakalık, ikiyüzlülük ve dalkavukluk eder.
· Daha nice pozisyondaki insanlara nice şeyler söyledi.
· Amacı insanı doğru yoldan çıkarmak ve Tanrı’nın hoşuna gitmeyecek işler yaptırmaktı.
· Daima kendisinden yükseği gösterdi, teşekkür yerine nankörlük ettirdi.
· ‘Şu adamdaki zenginliğe bak, bolluk içinde, senin de olsun, sen de rahat et.’dedi.
· Ardından kötülüklere kapı açtı ve kötü yolları tavsiye etti.
· Ruhunu şeytana satan kazanmak ve sahip olmak için insanlığa zarar verdi.
· İblis, arzuları süsler ve çekici kılar. Zevkin büyüsüne çağırırdı.
· Ardından ‘Günahın çok. Sen zaten kötüsün,’diyerek insanı kendine bağlı kılardı.
· ‘Allah senin duanı kabul etmez. Sen ona yakın değilsin.’ Diyerek Allah’a yönelmekten alıkoyardı.
· ‘Allah seni affeder mi sanıyorsun’ diyerek ümitsizliğe düşürür.
· O, Küçük günahlarla Rabbe yönelmeyi engeller.
· Sadece Allahın rahmetinden ümidini kesenler mahvolmuştur.
· Şeytani cinlerin amacı insana ve insanlığa zarar vermektir.
· İblis etrafındaki cinlere: ‘İnsanlara iyilik etmeyeceksin, Onları dizginleyemezsin.’
· ‘Kötülük edeceksin ki dünyada kazanasın, hükmedesin, her şeyi elinde tutabilesin.’dedi.
· ‘İnsanların araları bozuk olsun, birbirlerine düşsün ki kazanalım.’ Dedi.
· Kötülüğü telkin etti. Kötülük üzerinden geçimini sağladı ve insandan beslendi.
· İnsanı kötülüğe suça ve günaha iterken aslında kendi saltanatının hesabındaydı.
· İnsanları kullanarak birbirlerine düşürüyordu; dini, düzeni yıkmak istiyordu.
· İyiliği, sevgiyi, barışı ve kardeşliği yıpratarak kendi düzenini kurdu.
· Haksızlığa, hırsızlığa, zinaya yönlendirerek insanlığın temel bağlarını koparmak istiyordu.
· İçki, kumar, uyuşturucu, oyun ve eğlence ile İnsanı oyalıyor, Allah’a yönelmesini engelliyordu.
· Şeytani cinler insanların düşüncesini yönlendirir ve onları kötü işlere davet ederdi.
· İnsanları aldatarak dilediği gibi yönetmek istediler, bu nedenle iyiliği öğütleyenden nefret ettiler.
· Tanrıdan istemeyenler şeytanların kirli planlarıyla iş yaptılar.
· Günah ve suçlar hep İblis’in başının altından çıkıyordu.
· Bölüyor, ayırıyor, sahipleniyor, aralarını bozuyor, birbirlerini öldürmelerini sağlıyordu.
· Haksızca birbirlerinin mallarına göz diktirdi ve hukuku hiçe saydı
· İnsanları zorbalık ve şiddetle yok etmek istiyordu.
· İblis, yoldan çıkarmak için hem cinleri hem de insanları aldattı.
· İnsanlardan dünya menfaatleri için cinlere başvuranlar ne kötü bir yol tuttular.
· İnsanlardan bazıları İblis’ten yararlanmak için ona boyun eğdi. Büyücülüğü ve cinciliği seçtiler.
· İnsanların dileklerini yaparak kendine kul etmek istiyordu.
· Oysaki Allah, insanları ve cinleri kendisine ibadet etmesi için yaratmıştı.
· Gelecekten haber verdiğini ve mucizeler yaptığını söylüyordu.
· Eskiden göğü gizlice dinler, haber çalar bir doğruya on yalan katardı.
· Bununla da Tanrılık hesabındaydı. İnsanı aldatır ve kullanırdı.
· Büyücüler ve cinciler ve onlarla irtibatlı herkesin yolu cehennem yoludur.
· Allah yerine insanın ve Allah’ın düşmanından yardım isteyenler sadece kötü amaç peşinde oldu.
· Cinlerle irtibatlı olan insanlar Tanrı’nın öfkesinden kurtulamayacak.
· Cinlerden yardım dileyenler sadece cinlerin azgınlığını arttırdı.
· Halbuki onlar da Allah’a muhtaç ve doğru yolu arıyorlardı.
· İnsanlığa zarar vermek için insanların isteklerini yerine getirdiler
· Bedenleri gasp ediyor, ruhu yönlendiriyordu ve suçlara zorluyordu
· İnsanları kullanıyordu. Çirkinliğe ve hayasızlığa çağırıyordu
· Günah batağına itiyordu ve çıkmaza sokuyordu.
· Şeytani cinler insanları izliyordu, etrafında dolaşıyordu ve nasıl zarar versem diye fırsat kolluyordu.
· Vesvese verir, olumsuz konuşur, huzursuzluk yaratırdı.
· İnsanlar, cinleri göremiyordu esrarengiz ve mucizevi sanıyordu.
· İnsanlar onların maddeyi etkileyebildiklerini görüyorlardı.
· Uydurulmuş fikirlerle tanrısal güçlere sahip zarar verici olarak gördüler.
· İnsanları korkutuyordu, bilmez ki insan? Sürekli cinlerle birlikte yaşardı.
· İblis’e tabi olan cinlerin yöntemi kötü ve batıldı.
· Korkusunca saldırganlık ettiler ve isteğini dayattılar.
· İnsanlara vesvese haricinde zarar veren cinler azgınlıkta ileri gitti.
· İnsanlardan korkuyla iblise itaat eden cahiller batağa saplandı
· Allah’tan başka kimden korkulur, Şeytani cinler Allahtan korksunlar.
· İnsanları ölüme ittiren zalim cinlerden Tanrı habersiz mi sanıyorlar.
· İnsanlara direkt zarar verenler taşkınlık ettiler, onlara Tanrı’nın azabı hak oldu.
· Şiddet kullanmaktan hiç çekinmeyen ve her şeyi yapabileceğini sanan zalim cinler
· Siz varlığınıza, yaradılışınıza ve ne kadar sınırlı hükmedebildiğinizi görmüyor musunuz?
· Sizi Tanrınıza asi eden kudret denizde damla bile değilken nereden bu cüret.
· Sürekli isteyeceksin, hep hükmedeceksin ve zulmedeceksin öyle mi?
· Ey doğruluktan sapan ve muhalif anlayışla yalanda boğulan iblis
· İnsana zulmederek Tanrı’ya bağlılıktan ayrıldın, aklını ve Tanrı’nın nurunu kaybettin.
· Saltanatının hep süreceğini ve hesap sorulmayacağını mı sandın.
· Gün gelecek varlığın, senin yalanların, yaptıkların, suçlu oluşun ortaya çıkacaktı.
· Ve senin hükmün elbette bir karara bağlanacaktı.
· Ey iblis, ateşinin sönmesi için, insana düşmanlıktan vazgeçmen için Rabbin seni bekledi.
· Ama bizim yumuşak tavrımız senin azgınlığını arttırdı.
· Biz adaletle karar veririz ve bizim azgına karşı azabımız pek şiddetlidir.
· Senin soyuna, insanlardan ve cinlerden yandaşlarına azabımız hak oldu.
· Allahtan başka ilah yoktur ve O, her şeye en doğru ve en adil hükmedendir.

İBLİSİN ÖZELLİKLERİ
· Cinler Ateşin özü gereği farklı bir yaradılıştaydı.
· Cinler, maddeye nüfuz ediyor, etkiliyor ve yönlendirebiliyordu.
· İnsanın bedenine girip, damarlarında dolaşır ve sesini duyururdu.
· Düşüncelerin kaynağıydı. Zihinde konuşur ve duygular üretirdi.
· İblis, insanı boş, bilgisiz, aldatılabilir ve kullanılabilir olarak gördü.
· İnsanların peşlerine düştü. Varlığını gizleyerek sinsice ben dedi ve düşünceleri yönlendirdi.
· İblis, Adem’i reddedince doğru yoldan çıktı. Batıla düştü..
· Allah’ın ışığını kaybetti. Doğruluktan barıştan ve adaletten ayrıldı.
· Gerçekleri göremez oldu; gözleri, kulakları ve kalbi mühürlendi.
· İblis’in saltanatından beslenen cinler onun ardına düştü.
· Tanrıya sırtını dönenden akıl alınır ve gerçeklerden uzaklaştırılır.
· Şeytani cinler akla ve bilgiye başvurmazlar, zanlarla yaşar. Mantıksal bütünlük yoktur.
· Kendilerini kontrol edemezler ve sürekli tekrarları vardır.
· Doğrulukla savaşır. Sözleri çelişir, yalan üstüne yalan söylerler.
· İtaatsizliği ve saygısızlığı yol edinir, büyüklenir ve alay ederler.
· Dik kafalı, inatçı ve sabırsızdırlar; hemen her şey olsun isterler.
· Sık fikir değiştirir, kararsızdırlar, çabuk usanırlar .
· Var olanla yetinmezler, sürekli şikayet ederler ve nankördürler.
· Acelecilik, öfkelenmek, panikatak ve her aşırılık cinlerdendir.
· Kibirlidirler. Büyüklüğünü inandırmaya kabul ettirmeye çalışırlar.
· İkiyüzlüdür, gıybetçidir ve kovucudurlar.
· Tutarsızdır, kaypaktır, haindir, güvenilmez
· Kabadır, maneviyatsızdır ve Ahlaksızdırlar.
· Seytani cinlerde sevgi, sağduyu ve yardımseverlik yoktur.
· İblis’in yönteminde hiyerarşi, baskı, zorbalık ve şiddet vardır.
· Ayırıcı, düşman edici ve zarar vericidir. Savaştan beslenir.
· Şeytaniyyet; doğruluğa ve iyiliğe kuru inatla karşı çıkan olumsuz güçtür.
· Tanrı’dan ayrılan şeytaniyyete düşer. Yaşama aldanır ve menfaatleri için yaşar.
· İblis önceden iyi bir kimseydi. Tanrıyı bıraktı, düştü ve şeytaniyyetin temsilcisi oldu
· Cinlerin halifesiydi, O’na nam ve saltanat verildi. İnsanı tehdit gördü ve egemenliği için mücadele etti.
· İblis ahireti reddetti, dünya hayatı için kötülüğü seçti. Saltanatı için mücadeleye kalktı.
· Tanrı ona madde üzerine hakimiyet ve yönlendirme gücü vermişti.
· şükretmeyerek nankörlük etti; Paylaşmayarak zalim oldu.
· Verilen ilme ve saltanata aldandı ve ‘Ben başarıyorum.’ Dedi
· Ben deyince Tanrının egemenliğini ve kuşatmışlığını kaybetti.
· Sınırsız özgürlüğü ve sorgusuz yaşamayı isterken arzularına yenik düştü.
· Yaşamın cazibesine aldanan sadık kalamazdı.
· Tanrının dini olan evrensel değerlere muhalif olunca Tanrı onu bıraktı.
· İblis seçiminden dolayı kovuldu, makamından ve gözden düştü.
· İblisin şeytanlığı Adem’in yaradılışı ile ortaya çıkartıldı. Ve gerçek yüzü gösterildi.
· Tanrıya başkaldıran alçalır. Kendi başına bir yol tutar.
· Tanrının tasarrufundan çıkan kötülüğü yol edinmek zorundadır.
· Varlığını sürdürmeyi ve dilediklerine ulaşmayı ancak kötülük üzerinden sağlayabilir.
· İblis, Tanrı’dan dileyenlerin doğru yolda yükseleceğini biliyordu.
· Dosdoğru yolun üzerinde nöbet tuttu. Ve Tanrı’ya yönelenlere düşman oldu.
· İblis’e uyarak yanlış yola düşen cinler kirli planları devreye soktular.
· İnsanların onları görememesi onlara bir fırsat sağladı ve zalimce davrandılar.
· Şeytani cinler, insanlarla uğraşmayı yol edindiler.
· İnsanları korkutmaktan hoşlandılar ve insanları eğlence edindiler.
· İnsanlardan kendilerine kullar ve köleler edinmek istediler.
· Lusifer’in(İblis’in) halkı, insanları doğru yoldan saptırmak için çalıştı.
· Sürekli insanın zayıf anını gözledi. Pusuda bekledi. Fırsat kolladı.
· İnsanı hataya d üşürdü, günahlara itti, yanlış yollara sevketti.
· Benliği ortaya koyarak kendini savundu. Ve suçlayıcı oldu.
· Olumsuz düşüncelerle bölücü oldu ve ötekileştirdi.
· Asılsız zanlarla kavgalara düşmanlıklara sebep oldu.
· İnsan türüne düşman olan İblis, kardeşliği ve sevgiyi yıkmak istiyordu.
· İnsanın yükselişini istemediği için Allah’a yönelmesini engelliyordu.
· Rab hakkında kötü zanlar fısıldadı. Ve Rabbe itaatten çıkardı.
· Kötülüğü, çirkini ve Allah hakkında doğru olmayan şeyleri söyledi.
· İblisin taraftarları insana düşmanlık etti ve şeytani bir politika yürüttü.
· İblis, öyle söylemlerle ve yöntemlerle meşru bir zemine oturdu ki şaşarsınız.
· İblis, kötü emellerine iyilikler kattı ki hak yolda sanılsın.
· Büyük yalana küçük doğrular serpiştirdi ki inandırıcı olsun.
· Çıkarları için yaptığı zulümlerine makul nedenler uydurdu.
· Bazen hak bazen batıl ile yaldızlı ve çekici sözlerle aldattı.
· Doğruluğun ve insanlığın temsilcisiymiş gibi davrandı.
· İnanan ve kendini iyilerden sandırarak hareket etti.
· Gizli niyeti İnsanlığı yok etmekti, planlarında adım adım ilerledi.
· Bozuk sistemleri ve kaos yasalarını devreye soktu.
· Kavgaların, cinayetlerin ve savaşların sahibiydi.
· İblis, saltanatı için haksızlık ve zulüm etti.
· batıl mücadelesinde haklı olduğunu iddia edemeyecek.
· Allah, inanan cinleri ayırmak için ; insanı, cinlerin fitnesi yaptı.
· İnançsız cinler, insana karşı düşmanca bakış açısına sahip oldu.
· İblis(şeytan) kötü sonuçlara düşürmek için sadece telkin ediyor.
· O’na muhalefet edin, kötü zanları kovun ve iyilikler yapın.
· Sabredin, onlara uymadıkça ve kışkırtmalarına tepkisiz kaldıkça onların saldırıları etkisizleşecektir.
· Temiz olun, doğruluktan ayrılmayın. Allah size bir kurtuluş yolu verecektir.
· Samimi olduğunuz sürece şeytani cinler inananları doğru yoldan alıkoyamaz.
· Şeytaniyyetin egemenliğini yıkmak için hakkı, sabrı ve iyiliği tavsiye etmelisiniz.
· Cinler istediklerini kısmen yaptırabilir ve küçük günahlara düşmeyen hiçbir insan yoktur.
· Doğruluktan vazgeçmediğiniz ve hedeflerinizde aldatılmadığınız sürece iblis başarılı olamaz.
· İblis iyilikleri ve faydalı işleri boşa çıkarmak ve yanlış yola düşürmek istiyor.
· Onun amacı Allah’tan alıkoymak ve Allah’ın rahmetinden ümitsizliğe düşürmektir.
· Allah inananlara dedi ki. ‘Cinlerin ve insanların kötülüklerinden Allah’a sığının.’
· Allah’a yönelen, Allah’a sığınan, O’na güvenen O’nun tasarrufundadır. Mutlaka korunmuştur.
· Allah insanları sever, onlara sefkatlidir ve O en güzel dosttur.
· tüm alemi senaryo ediyor ve geleceği dileklerinizle şekillendiriyor.
· Ondan dilemeyen ve ona teslim olmayan ancak batıl yolda çabalar.
· Yaşama aldanan doğru yoldan ayrıldı ve imanını kaybetti.
· Allah’a yönelmedi, dostluğunu bıraktı ve O’na güvenmedi.
· Allah’a ibadeti bırakanlar iblis’in etkisinde kaldı.
· İblis’i önder seçen cinler onu dost edindi; kötülüğü, haksızlığı ve zulmü seçti.
· İblis’in ardına düşen cinler insanı reddetti ve insanlığa savaş açtı.
· İnsanlar bizim için tehdit; özgürlüklerimizi ve yaşantımızı kısıtlarlar.
· Sonra‘Beslenemeyiz, baskı kurarlar ve bize zulmederler.’ dediler.
· Ve bunları inançsız cinler arasında yaydılar.
· Tanrının yasalarını çiğneyip sınırsız özgürlük istiyorlardı.
· İnançsızlar yaşamı doyasıya tatmak sınırsızca yaşamak için düzeni bozar ve zulmederler.
· Yaşama aldananın aşırı serbestliği, büyük çoğunluğun yaşam hakkını gasbediyordu.
· Kötülüğün kaynağı yaygaracı iblis, kendisi için kaosu ve zorbalığı seçti.
· İnsanların liderlerine gitti. Menfaatler doğrultusunda yol gösterdi.
· Kişisel ve ulusal çıkarlar gözetildi insanlığın çıkarları gözetilmedi.
· Güç sahibi zenginlere açgözlülüğü yerleştirdi.
· Azınlığın saltanatı için çoğunluğun yaşam hakları gasbedildi.
· İblis, inandığını ve doğru yolda olduğunu söyleyerek insanlığı yanılttı.
· Egemenliğini kurmak için sözlerini insanlara yaydı.
· Arzuları ve günahları süsledi. Dünyayı sevdirdi.
· Vaatlerde bulundu ve doğru yoldan çıkardı.
· Düzen karşıtı İblis, insanın yıkılışını ve yok oluşunu istedi.
· Şeytani cinler insanlar arasında gezindiler ve sürekli kötülüğü telkin ettiler.
· ‘Kötülük yapacaksın ki kazanasın, iyilik dünyada bir şey kazandırmıyor.’ dedi.
· ‘İnsanlar iyilikten anlamazlar, onlara fırsat vermeyeceksin. ’ dedi.
· ‘ Sahip olduklarını kaybetme, şunlar senin için tehdit’ dedi.
· Asılsız zanlarla korkuttu Tanrı’dan uzaklaştırdı ve suça sürükledi.
· Açgözlülük bencilliği bencillikte haksızlığı ve zulmü getirdi.
· Arzulara tutkunluk kanunsuzluğa ve günahlara yöneltti.
· Sınırsız özgürlük, Tanrı’nın anayasasına bir başkaldırı, insanlığa tehditti.
· İnsanların devamı ve esenliği için Tanrı’nın yasaları şarttı.
· Düzen karşıtı İblis bozuk anayasalarla kendi kaos sistemini kurdu.
· İnsanlığın koruma kalkanı olan Tanrı’nın yasalarını yıktı.
· İnsanın Rabbine itaat etmesini engellemek istedi.
· İblis, insanı Rabbe yönelmekten alıkoymak için boş işlere çağırdı.
· İçki, kumar, uyuşturucu; oyun ve eğlence ile oyaladı.
· Sürekli kötülüğü ve hevesine uymayı telkin etti.
· Dünyayı hedef yapınca kardeşliği ve sevgiyi öldürdü.
· Şeytani cinler: ‘Çok kazanacaksın, hükmedeceksin, saltanatını süreceksin’ dedi.
· ‘Helal kazanarak mal sahibi olamazsın. Alnının teriyle kim mülk sahibi olmuş’. Dedi.
· ‘Yalan söyleyeceksin, çalacaksın, aldatacaksın.’ Dedi.
· Dünyaya aldananlar bozuk ve çıkmaz bir yola girdi.
· Kime mal verildiyse kendinden bildi, daha fazlasını istedi ve Rabbe asi oldu.
· Şeytani cinler, insanlar arasında gezdi. Her şey para dedi.
· ‘Paran varsa her şeye sahip olursun, saygı görürsün.’,
· ‘Mal da, huzur da, yaşam da parayla oluyor.’ dedi
· ‘Yaşam güzel, eğlenmene bak, tadını çıkar.’ dedi.
· Dilden dile dolaştı. İnsanlara yaydı ve zamanla kabul gördü.
· Allah’ın yolunu bırakanlar menfaatçilik rüzgarına kapıldılar.
· Dünya için yarıştılar ve kötülük her yere yayıldı.
· Hedef dünya ve yaşamın güzellikleri olunca her şey kötüye doğru gitti.
· Kimse ahireti isteyin, iyilik yapın sevgiyi tercih edin diyemedi.
· İnananlar hor görüldü ve iyiliği tavsiye eden kınandı.
· Yeryüzü karanlık bir çağa ilerledi.
· Şeytani cinler, gücünün yettiği bilgisizleri davetiyle şaşırttı.
· Ahrete ve hesap gününe inanmayanlar dünyaya sahip olmak istedi.
· Helali reddeden tahammülsüzler. Hemen kazanmak için bilerek haksızlığı yol edindiler.
· Rızkının Allah’tan geldiğine inanmadılar ve Allah’a ortak koştular.
· Yalan benimsendi; yalakalık, ikiyüzlülük ve gıybet ettiler.
· Doğruluğu ve adaleti savunduğunu sanan çıkarcılar,
· Gücü ele geçirince saltanatları için komplo kurdular.
· Çıkarları için haksızlık ettiler ve kötü yöntemleri kullandılar.
· Baskı ve şiddetle yönetti ve insanlığın huzurunu bozdular.
· Dünyayı yönettiklerini ve her şeyi yapabildiklerini fark edenler,
· Kendilerini Tanrı gibi gördüler ve bozgunculukta ileri gittiler.
· Savaşlar çıkartan, liderlere kötü yol gösteren zalim Lusifer,
· Tanrı’nın yasalarına dik kafalılık ettirerek insanları öldürtüyordu.
· O’na uyanlar ne Allah’tan dilediler. Ne de hakka uygun işler yaptılar.
· Dünya için hukuksuzluğu yol edinenler İblis’e tabi oldu.
· İblis, dünyaya sırtını dönmüş akıllıya, güç yetiremedi.
· İblise tabi cinler:’Kaderin kendi elinde!’ diyerek inancı yıkmaya çalıştı.
· ‘Kalbin temiz olsun, niyetin güzel olsun yeter.’ diyerek ibadetten alıkoydu.
· Halbuki namazın devamlılığı doğru yolda tutardı.
· Allah’a bağlılığını sürdürmeyen samimi değildir ve sadık kalamaz.
· Allah’ı seven (namazla) Allah’ ile sürekli görüşsün.
· İnananlar, iblis ile daima içsel bir kavga halinde oldu.
· Bu mücadele hayat boyu süreklilik taşısa da salihler mutlaka kazanır.
· İblis en çok insanın dur diyemeyeceği bedensel arzuları kullandı.
· Arzulara düşkünlük vererek insanların ayağını kaydırmaya çalıştı.
· Nefsin heveslerini sorgulamadan hemen tatmine çalışandan daha aşağılık kim olabilir.
· Arzularına dur demenin stresi azdır, geçicidir ve insan alışır.
· Arzularına uyanlar sürekli artan stresten kurtulamaz. Ve hırçınlaşır.
· Bedensel isteklerini kontrollü ve ölçülü veren kazanır.
· Arzularına uyan sürekli artarak daha sapıkçasına ilerler.
· Midesini dolduranlar ve cinselliğini tatmine koşanlar kendisine zarar verir.
· Heveslere uymak kalbi katılaştırır ve maneviyatı öldürür.
· Arzularına dur demeyenler İblis’in etkisinde kaldı ve zarar verdi.
· İblis, nefsine uyanın sahibi oldu. Egemenliğini aldı ve yönetti.
· İblis’in etkisindeki insan çevresindekileri kınadı ve ötekileştirdi.
· Olumsuz düşünerek sürekli ters söylemlerde bulundu.
· İnsanı kışkırttı; hırçınlaştırdı; kavgaya ve şiddete sürükledi.
· İnsan, aklını ve kontrolünü kaybederek zarar vermek için saldırganlaştı.
· Gözü görmedi, hiçbir şey duymadı cinayetler işlediler
· Nefsine uyanı melekler terk etti, şeytani cinlerin kontrolüne girdi ve kullanıldı.
· Ey iblis insana zarar vermekle neyi başarmış oldun.
· Rabbine başkaldırırken sadece zalim oldun.
· Bu zulmün daha ne kadar sürecek sanıyorsun.
· Ey iblis Rabbim dileseydi seni en baştan yok ederdi.
· İnanan insanları ve cinleri ayırmak için sana izin verdi.
· Haksızlığa uğrayanlar ve öldürülenler elbette karşılığını alacaklar.
· Yeryüzünde egemenliğini kurdun ve en parlak dönemini yaşadın.
· Hakimiyetin kısa sürdü. Çünkü yalan, batıl ve zorbalık uzun yaşayamazdı.
· Ey iblis, insana destek olsaydın yeryüzüne bereket yağardı.
· İnsana iyilik etseydin bu senin şanını arttırırdı.
· Bu dostluktan nasibini büyük alır, Tanrı gözünde değer bulurdun.
· Ancak sen kıskandın ve takıntı yaptın. Mantıksız davrandın
· Kim haktan ayrılırsa akıl ondan alınır. Kontrolsüzce bocalayıp dururdu.
· İnsanı aldatmakla ve yoldan çıkarmakla sadece oyalandın.
· İnsanlara yapılan kötü davranışlar sadece günahlarını arttırdı.
· Bununla ne Tanrı’ya ne de insana zarar verebildin.
· Zaten insan topraktan içi boş çaresiz bir varlıktı.
· İnsana yaptığın kötülüklerden dolayı en büyük zararı kendine verdin.
· Ey iblis zamanı hızlı akan ve ölüme bağlı bir hayata aldanılır mı?
· Gerçekten Allah’ı sevmiş ve ondan çekinmiş olsaydın düşmezdin.
· Tanrının hoşnutluğu yerine menfaatlerini ön plana çıkarman kaybettirdi.
· ‘Tanrım, beni doğru yolundan ayırma’ diye korksaydın korunmuş olurdun.
· Ama sen tüm uyarılara rağmen bile bile insana düşmanlık ettin.
· Bak kuru inadın seni yıkılış gününe getirdi. Artık egemenliğin bitecek.
· Rabbinin her şeye nasıl hükmettiğini göreceksin.

İNSANLARDA KÖTÜLÜK SEÇİMİ
· İnsan boştur, bedene bürünmüş sadece bir ruhtur.
· Gücü ve bilgeliği yoktur. Kalbine, niyetine göre yön bulur.
· İnsanın düşüncesinin temeli tercihlerinde gizlidir.
· İnananlar iyiliği ve ahreti isterler ve melekler tarafından yönetilirler.
· İnanmayanlar kötülüğü ve dünya yaşamını isterler şeytani cinler tarafından yönetilirler.
· Yaşama aldanır, dünya ve içindekileri ister ve arzularına kapılırsa kaybeder.
· İnsan doğruluğu seçmedikçe Allah’tan istemedikçe yaşam sınavını kazanamaz.
· İnsan sınanır ve insanın kaderini tercihleri şekillendirir.
· Cahile, dünyaya tapmışa, kibirliye, cimrilik edene akıllarınca istekleri verilir.
· Onlara verilenler güzel gösterilir. Az bir şey karşılığında aldanırlar. Ve yeryüzünde oyalanıp dururlar.
· Her şeye sahip olmak ve her zevki tatma arzusu insanları yoldan çıkardı.
· Sürekli daha fazlasını istediler, hiç doymadılar
· Sorgusuzca ve sınırsızca yaşamak istediler.
· Yasa tanımamazlık, toplumsal ve küresel düzeni bozdu.
· İnsani hakları çiğnediler. Mallara ve canlara kast ettiler.
· Silah ve para üstünlüğüyle küresel egemenliği yönetenler,
· Bozgunculuk yaptı. Savaşlar çıkardı ve insanları katletti.
· Savaşların önderi İblis, insanları yok etmek istiyordu.
· Gizliden, komplolarla düzeni ve huzuru bozacak işler yaptı.
· İblis’in egemenliğindeki inançsız yönetimler devlet terörü uyguladı.
· Saltanatları için zulmü yol edindiler.
· Yeryüzünde ‘İblis’in anlayışı’ kabul edildiğinde bir güç yarışı başladı.
· Silah ve zenginliğin egemenliği kötülüğün taraftarlarındaydı.
· Dünyayı isteyenler iyilerin üzerinden kazanmayı yol edindiler.
· Kötülüğün taraftarları zarar vermekten korkmadılar.
· Kötüler, iyileri bastırır. Kaba kuvvetle egemenlik kurardı.
· İnanan iyiler, kötülerin egemenliği altında ezildiler.
· İyiler çekindi. Tanrıya asi olmaktan ve şiddetten kaçındı.
· Sakınanlar zarar gördü. Sevilmedi ve horlandı.
· Zararsız olmayı tercih eden iyiler daima mazlum oldu.
· Kötülerin döneminde kanunsuzluk ve kaos hakim oldu.
· Tanrının yasaları bir kenara atıldı ve hesap sorulamadı.
· Daimi esenlik; doğruluk, adalet ve barış ile mümkündür.
· İblis kısa egemenliğinde taraftarlarını sadece ateşe götürüyor.
· Her kavme beldeye ve köye doğrucu, adil bir kul gönderildi.
· Tanrı her dönemde insanlara sahip çıktı.
· Yeryüzü tarihi bunun örnekleriyle doludur.
· Allah, yaşama müdahale etmiş ve katleden şeytanı durdurmuştur.
· Israr eden ve inananları yok etmek isteyen zalimlerin başlarına geleni gördünüz.
· Güçlerine güvenen ve planlar yaparak düzenleri bozanlar azabı hak ettiler.
· Rabbe giden doğru yolları tıkadılar. İnsanlığa faydalı işleri engellediler.
· Haksızlığı, adaletsizliği, baskıcılığı ve öldürmeyi düzen saydılar.
· Yiyeceksin, içeceksin ve eğleneceksin dediler. Ve zulmü teşvik ettiler.
· Bir de kendilerinin doğru yolda olduklarını iddia ederler.
· Dua etmeyenler nasıl doğru yolda olduklarını sanırlar.
· Zaten onlar dünya, batıl ve haksızlık yolunda Tanrı’ya yönelemezler.
· Bunu istediklerinde bir melek karşılarına dikiliverir.
· Ve ‘Sen şunlar için mi Tanrı’dan istiyorsun?’ der.
· Ve insanın ne için mücadele ettiğini gösterir.
· Rab’den şüphe edenler ‘Sadece dünya hayatı var.’ dediler.
· Bir daha dirilmeyeceğine inananlar dünyayı doyasıya yaşamayı istedi.
· Sonra da tercihinin oluşturduğu körlük ve cahiliyet nedeniyle ölümün belirsizliğinden korktu.
· Aslında korktukları şey Allah’a karşı oluşları ve kendi günahlarıdır,
· İmanda şüphede kalan her kişi Tanrı’ya varışta kusurludur.
· Oysaki varlık, varlığın sistemi ve işleyişi Allah’ın varlığını anlatır.
· İnanan, öğrenerek daima inancını perçinlemeli ve Tanrı’nın yasalarına bağlı kalmalıdır.
· Dünya hayatı inananlar için sefa yeri değildir.
· Ve Tanrı türlü yöntemlerle yaratılmışları denemektedir.
· Allah yaratılmış her inanana, cin, insan ve hayvan şeytanlarını düşman kıldı.
· Çünkü onlar yaşama aldandıkları için inananlara zulmederler.
· Bu nedenle tanrı ölümü yaratma kararını aldı. Ve sonucu hesap gününe bağladı.
· Herkes yaptıklarının karşılığını alacak.İyilerle kötüler ayrılacak. İyiler ödüllendirilecek.
· Ve kuşkusuz ki Tanrı senaryo edenlerin en mükemmeli, merhametlilerin en hayırlısıdır.

ANLATIM YORUMU
· Adem ve eşi, türlü nimetler varken yasaklanmış meyveden yedi.
· Ebedi yaşamı ve her şeyi özü ile bilmeyi istedi
· Her şeye sahip olmayı, yönetmeyi; tüm bunlarla Tanrısal gücü istedi.
· Adem ile Havva İblis’in aldatmasıyla Allah’ın yolundan çıkmıştı.
· Hatalarını anladılar ve pişmanlık içinde özür dilediler.
· Hiçbir varlık Tanrı’ya itaatkar olmadan başarılı olamazdı.
· Rab, hemen karar vermedi, Adem’in nesline bir fırsat verdi.
· Kötüleri elemek için yaşamı sürdürdü ve insanları ölümlü kıldı.
· İnsanları kurtarmaya karar verdi ve insanların sonunu belirledi.
· "Yeryüzünde yaşayacaksınız, orada öleceksiniz ve orada diriltileceksiniz.’ Dedi
· Öncesini ve sonrasını yazdı. İlk ve sonu senaryo etti.
· Yeryüzünde kimin ne yapacağını sınamaya tabi tuttu.
· Kalkış gününe kadar süre verdi. Allah, karar yerinde adil hüküm verecek.
· Yaşamı, hesap günündeki kararına şahit tuttu.
· İyilerle kötülerin soğuk savaşı ilk andan itibaren başladı.
· Tanrıya kafa tutan, gizlice düşmanlık eden kötülüğün gücünü İblis sahiplendi.
· Adem yaratılınca İblis’in Tanrıyla mücadelesi başladı.
· Adem’in üzerinde iyilik ve kötülüğün çekişmesi yaşandı.
· İnsanlar, inanan ve inanmayan olarak iki farklı bakış açısıyla hayatı yorumladı.
· Adem’i yaratılma gerekçesi çok fazlaydı.
· Yaratılanlar, yaşama aldanıp Tanrı’ya asi oluyordu
· Yaratılmışların suçları ve hataları cahil ve çaresiz bir varlığın yaratılmasını mecbur kılmıştı.
· Allah şefkatini ve kudretini elbette zalimlere gösterecekti.
· Ve her şeyin sahibi ve yöneticisi olduğunu yaratılmışlar bilmeliydi.
· Dilediğinin yükseltir, şerefli kılar; dilediğini alçaltır, değersiz kılardı.
· Tanrı dilediğini yaratır ve yaratılmışlar bunu sorgulayamazdı.
· Ama o en adil, en doğru ve en isabetli karar verendi.
· Ne ondan daha merhametlisi ne de daha adili bulunurdu.
· Adem’in yaratılmasına tepki gösterenler Tanrı’nın kararına öfkelendiler.
· Allah, İblis’e kibrini yenmesi için sürekli fırsat verdi.
· İblis, Adem’e düşmanlığını sürdürdü ve sürekli azgınlığını artırdı.
· İblis’in zulümleri karşısında insanoğlu mazlumdu.
· Göklerde gezebilen iblis Rabbine inadını arttırdıkça dönem dönem sınırlandı.
· Bir zamanlar yıldızlarla dolu evrende gezer ve göğü dinlerdi.
· Sonra dünya semasının dışına çıkmalarına dahi izin verilmedi.
· Göğü dinlemeye teşebbüs eden cinlere meleklerce meteor taşları atılır.
· Artık geleceği etkileyecek bilgilere ulaşamadan kaçışmak zorunda kaldılar.
· İblis gözdeydi, şan ve makam sahibiyken düştü ve kovuldu.
· İblis’in gizli şeytanlığı Adem ile ortaya çıktı.
· İblis kıyamet tarihine kadar mühleti olduğunu anladı.
· Kötülüklerin kaynağı olan iblis bencillik etti.
· İlk aleme ve yaşadığı ana aldanan iblis kördü.
· Şartlarına razı olmuyor ve Tanrı’nın kararlarını eleştiriyordu.
· Olayları kendi çıkarına göre yorumluyordu.
· Allah, yaratılmışların tümünün çıkarlarının korunmasını istemişti.
· İblis ve Adem yeryüzünde düşman olarak yaşamaya başladılar.
· İnsan içi boş, yönetilecek bir araç gibiydi.
· İnsan Tanrıya sığındığında bir melek tarafından sahiplenilen
· Tanrıyı unuttuğunda şeytan tarafından hor kullanılan oldu.
· İnanıp sığınanı Tanrı yönetti ve O’nu koruma altına aldı.
· İnsanları seven ve iyiliğini isteyenler tanrının tarafında oldu.
· İnsanları sevmeyen ve kötülüğünü isteyenler iblis’in tarafını seçti.
· Kardeşliği ve barışı isteyenler Tanrı’nın tarafında;
· Düşmanlığı ve savaşı isteyenler İblis’in tarafında oldu.
· Kötü düzenin temelinde Şeytanın varlığı açıkça anlaşılacak.
· Saklı gerçekler ortaya çıkacak, artık İblis’in egemenliği yıkılacak.
· İblis’in tahtına bağlı şeytani yönetimler dağılacak.
· İyiliklerin kralı olan Allah, kötülüklerin sahibi şeytana fırsat vermeyecek.
· İyilikle kötülüğün savaşında Allah da şeytan da taraftarlarını toplayacak.
· Ve o gün, kıyamet gelecek ve herkes yaptığının karşılığını alacak.
· Tüm yaratılmışlar yok olacak sadece Rab kalacak. Ve tekrar yaratacak.
· Sonra yeni alemler, mükemmel bir düzen kuracak.
· Orada esenlik cenneti sürekli var olacak.
· İnananlar orada ebedi olarak kalıcıdırlar.

 

seslenen isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi