![]() |
#51 |
![]() Bir takım İnsanların diyalog mevzusuna temkinli yanaşmaları kabul edilir ,kendi anlayış ve yorumlarına göre bu yöntemi uygun görmeyedebilirler, yalnız kendi algısının mutlak doğruymuş gibi lanse etmesi, bazı farklı din mensuplarının bir araya gelerek dünyanın ortak sorunlarına care aramaları bu yönteme baş koyanların yalnış yolda olduğunu ifade etmenin doğruluk ile bir bağı olamaz. Heleki büyük bir suc işliyor lar diye ortalığı velveleye vermeleri çok sakik de olabilir.Siyer ve kutsal kitabımızı didik edip bu yöntemin uygunluğu noktasında hem fikir olmuş Alimlerimiz ve din adamlarımızın varlığı ile yola cıkılmış ve dünya insanlığı adına hoş şeylerin olduğunu yaşayarakta görebiliyoruz . Evrensel ve son din olarak ortaya cıkmış dinin mensupları ,bir fiil her tür yakınlaşmaya öncülük edecek tarafın bizler olması gerekir iken bir araya gelmekden kacan tarafın biz olması kendi dinimize yapmış olduğumuz haksızlık olarak görüyorum. İnsanlığın içinde hatta diğer dinlerin içindeki buhranları nazara aldığımızda bütün bir insanlığın güzel dinimize bu gün o kadar ihtiyacı var iken dine uzlet hayatı yaşatmanın pek mantıklı tarafı olduğunuda düşünmüyorum belkide büyük bir sorumluluktan kacmanın bir takım ceremesi ile bile yüz göz olmaktan kurtulamayacağız. Güneşin doğup battığı her yere ulaşma gibi bir ufkun ümmeti isek bunun içrası için her tür yolun bir an önce hayata geçirilmesi gerekir.Bu yönde belli cemaatlerin büyük gayreti söz konusu , ve son yıllarda devletin bile ortak olduğu yüksek istişare masaları insanlık adına ,islamın diğer toplumlardaki yalnış algısını değiştirme adına çok faydalı olduğunu düşünüyorum.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
![]() Ahmet abicim yalnız o ayetin konusu başka bu ayetin konusu başka eğer senin dediğin gibi olsa Kuranda çelişki var gibi görünür ve bu çok tehlikelidir bence
|
|
![]() |
![]() |
#53 |
![]() |
|
![]() |
![]() |
#54 |
![]() evet konular farklidir ancak Kuranda bir bütünlük vardir.. aslinda ortada bir celiski yok bu biraz tefsirlerden kaynaklaniyor.
sonucta arapcadaki cümleler türkceye cevrildiginde tam anlamini kastetmiyor olabiliyor bakiniz rizzeli arkadasimizda dile getirdi "dost edinmeyiniz" yani ona tabi olmayiniz, onu lider olarak kabul etmeyiniz anlaminda tefsir edenler vardir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
![]() o zaman arkadaslar buyrun iki ayetide tefsirleriyle beraber paylasalim.. simdi mesela su soruyu sormak isterim neden bir erkek, gayrimüslim bir bayanla evlenebilirken bunun tersi mümkün degildir?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
![]() Alıntı:
BenHur : İslam ise tüm bu dinler içinde HAK ve gerçek ve tahrifata uğramamış ve semavi ve vahyi ve son dinin adıdır. (Âl-i İmrân, 19) “Allah katında hak din, İslâm’dır.” “leküm dîniküm veliye dînî” “O halde sizin dininiz size, benim dinim bana.” buyuruyor. Yani Allah o kâfirlerin dinine bile “din” diyor. şimdi Kafirun suresinde (haşa) Allah müşriklerin,kafirlerin,putperestlerin dinini hak din olarak mı ortaya koyuyor? niye kafamızda şartlanıyoruz? din deyince onu meşru veya hak din olarak kabul edemeyeciğimize göre Kur'an'a sırtını dayamayan kendi eksik yorumlarımızı doğru diye gösterme gayretine giriyoruz. tekrar şunu sorayım;,Hristyanlığa Yahudiliğe Budizme vs din denilince meşru veya hak din olarak mı kabuletmiş oluyoruz?. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
![]() Rizzelli kardeşim acizane olarak belirtmek istediğim ''Semavi Dinlerin'' Reelde kabul edilmesi taraflarının olmasından kaynaklanmaktadır... Hak Din İslam'dır Kavramı geniştir... Örneğin İslam'dan başka Din kabul edilemeyeceği gibi ! Zaten İslam'dan başka inen bir Din söz konusuda değildir... ! Kast ettiğim şey acizane budur !
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
![]() tekrar şunu sorayım;,Hristyanlığa Yahudiliğe Budizme vs din denilince meşru veya hak din olarak mı kabuletmiş oluyoruz?.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
![]() Alıntı:
Alıntı:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|