![]() |
#51 |
![]() Sümeyra Hanım, söylediğimiz gibi " şartlar ve kurallar " meselesi çok önemli. Kur'an-ı Kerim'de " Kısasa Kısas " uygulamasıda vardır. Fakat bir İslam ülkesinde yaşayamadığımız için bu kurallar uygulanamıyor. Kısasın da devlet eli ile gerçekleşmesi lazım, yani biz kendimiz bu kısası yerine getiremiyoruz.
Evlilik meselesi de böyle, kadınların haklarını gözetmek ve eşit bir şekilde davranmak durumunu yerine getirebiliyorsa bir erkek, evlilik bunun üzerine olur. Bunu aksi taktirde de bu gerçekleşmişyor. Ama bir kişi ben kendime güveniyorum, eşlerimi aynı terazide tartar, haklarını eşit dağıtırım diyor ve eşlerde buna kani oluyorlar ise, bize söyleyecek birşeyde düşmez. VesseLam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
![]() şimdi olaya firma sahibi adamın nazarında bakacak olursak niyeti yanlız ALLAH(c.c.) bilir ancak bendeki yansıması sadece REKLAM.
4 eşlilik için konusacak olur isek bundan kasıt insanların hayvani zevklerini tatmin etmesi degildir diye düşünüyorum... içtihad'da evlenmeden önce eşin veya eşlerin rızasının alınması gerekiyor öyle degil mi ??(zaten eşlerin rızası varsa konusmanın hiç gereği yok.)ayrıca PEGAMBER EFENDİMİZ(sav) zamanında kız cocuklarının diri diri topraga gömüldügü,kadınların alınıp,satılan ve insan dışı bir meta olarak görüldügü ve fuhşiyatın ucsuz bucaksız bir hal aldığı malumunuz ..ama O (sav) geldigi zaman bu işi en güzel şekilde sınırlandırmıştır ve son bulması için bir kapı açmıştır.evet eşin rızasının olması sarttır ikinci evlilikte...ayrıca 4 eşliliğin zinayı engellemek için kabul edildiği tezine katılmıyorum. tezleri savunurken bazen antitezler üzerinden gitmek isabet etmemizde kolaylık saglar.eger tek eş'le sınırlandırılsaydı evlilik savasta eşi ölen erkek ne yapardı ??veya eşi rahatsız olsa ne olurdu diye düşünmeli ??neslin devamı için bu his içimize konulmuştur.bunu inkar edemeyiz degil mi ?? ayrıca PEYGAMBER EFENDİMİZİN (SAV) niye cok evlilik yaptıgıda malumunuz .. bu konuda cok hassas olunması gerekir,kırk düşünüp bir konusulmalıdır. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
![]() Alıntı:
Bir hikaye vardır alatılır, biliriz hepimiz, " Bir gün Bektaşiye sorarlar, neden Namaz kılmıyorsun diye, Kur'an'da hükmü var " La Tagrubüssalate " Namaza yaklaşmayın yazıyor. der. " Ee Efendi gerisinide söylesene " dedildiğinde " Ben Hafızmıyım " der. Şimdide, bu gibi dini kullanarak rant elde etmek isteyen kişiler, ayetleri kafalarına göre yorumlayarak, bir yerlere varmaya çalışıyorlar. Ayetlerin en güzel tefsiri Efendimizin hayatında saklıdır. Gelen emirler nasıl uygulanmış, ne yönden bakılmış buna dikkat etmek lazım, yoksa Bektaşiden farkımız olmaz. ( Bektaşi diye hatırlıyorum, hikayede ismi geçeni ) VesseLam |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
![]() Cok güzel paylasimlar olmus..gercekten bu konuda eksik olan bilgilerim tamamlandi..
Ben konunun dini boyutundan cok bu sahsiyetin bu olayi kendi reklami icin kullanmasi boyutuna takildim günlerden gazete ve tv lerde alenen reklam yapiyor peki sormak isterim bu zati muhtereme sen hangi kitleye hitap ediyorsun muhafazakar bir kitleye o halde o insanlari töhmet altinda birakici bu gibi girisimlerde bulunmak sana ne kazandirir! |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
![]() Alıntı:
Evet herşey kişilerin karşılıklı anlaşmalarına bağlı fakat bu ruhsat kişilerin vicdanına bırakılmayacak kadar hassas bir konu Bence şimdiki kanunlar göz önünde bulundurulmalı Çok eşlilik o devirde çoktan aza çekilerek uygulanmış bir olay bugün erkekler bu ruhsatı azdan çoğa çıkarak yapıyorlar ve durumu haklı göstermek için şartları dikkate almaksızın Dini kaynak gösteriyorlar. Bir bayan için bu durumu kabul etmek çok zor. sabredip cevap verdiğiniz için teşekkürler Rabbim razı olsun. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#57 |
![]() Kısacası gerçekten gerekli görülmedikçe dinimiz ikinci ya da üçüncü olmadı dördüncü evliliği tavsiye etmemiştir...
Bu adamın eşleri buna razı iseler bizim eleştirmeye de hakkımız yoktur...Alan razı satan razı misali... Burda hepimizin tepkisi bu izni istismar edenleredir.... Nitekim yine Nisa suresinin 129. ayetinde: “Üzerine düşüp uğraşsanız da kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bâri birisine tamamen kapılıp da diğerini askıya alınmış gibi bırakmayın.” En makul yol... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
![]() Bu ayetlerin nazir olduğu devirlerde, evlilikten çok, kadınlar istenildiği gibi kullanılıyordu, malumumuz kız çocukları diri gömülüyor ve kız evlada sahip olmak onursuzluk olarak düşünülüyordu. İşte bu zamanlarda Kur'an-ı Kerim, Kadınların haklarının korunması ve onlara değer verilmesi için bu ayetleri barındırmış, Efendimizin yaşantısıylada uygulamayı bizlere öğretmiştir.
Meselenin çevçevesinde samimi olabiliyor isek, yanlışa düşma payımız çok az, ama biraz önce bahsettiğim gibi, işimize geldiği gibi meseye vakıf olmaya çalışıyorsak, yaptıklarımız sadece dünyamız için olur. Hasbihal için bende teşekkür ederim. Bil- Mukabele. VesseLam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
![]() Bu adamda iyice azıttı ha provokatifci olabilir tamam kaç tane eşin varsa var ne diye ikide bir ortaya çıkıp tartışma yaratıyorsun zaten Dine saldırmak için fırsat kolluyorlar..
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 4 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 4 Misafir) | |
|
|