10-01-2009, 18:54 | #1 |
Düğününüze Resulullah´ı davet edebilir misiniz ? ...
İslam´ın gayesi müntesiplerine dünya ve ahiret saadeti bahşetmektir. Bu gayeye ulaşma noktasında temel sınırlar çizmiştir. Çizilen bu sınırlara riayet etmedeki hassaslık dünya ve ahiret saadetinin belirleyici unsurudur. Hiçbir Müslüman yaratılış gayesi dışına çıkmayı aklından bile geçirmemeli; İslam´ın çizmiş olduğu bu sınırları yeryüzü haritası haline getirme çaba ve gayretinde olmalıdır. Her insanda bulunan temel üç kuvvet vardır. Birincisi Akıl gücü, İkincisi Gadab gücü, Üçüncüsü Şehvet gücü. Bu üç güç ilahi sınırlar içerisinde kontrol altına alınmalıdır. Aksi halde akıl gücünün taşkınlığından ilmi ve ahlaki fesat, gadap gücünün taşkınlığından zorbalık ve despotluk, şehevi gücün taşkınlığından iffetsizlik ve karaktersizlik ortaya çıkar. Akıl gücü nakle (Kuran ve Sünnet) teslim olduğu zaman ilim ve irade, gadab gücü Allah yolunda cihada teslim edildiği zaman hak ve adelete, şehevi güç nikaha kayıtlandığı zaman istikamet zuhur eder. Müslüman´ın hayatında önemli bir dönüm noktası olan evlilik bütün aşamalarıyla Müslüman bir kimseye yakışır bir şekilde icra edilmelidir. Halk arasında gayrimeşru pek çok yanlışı meşru kılmak için “düğün düğün gibi olmalıdır.” sözü yerine “ “Müslüman´ın düğünü Müslüman´a yakışır şekilde olmalıdır.” şeklinde düzeltilmelidir. Düğün merasimleri evlenecek çiftlerin her birisinin azami düzeyde İslami hassasiyetin gereğini sergilemelidirler ...
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
10-01-2009, 20:27 | #2 |
DÜĞÜNLERİMİZ NASIL OLMALIDIR? Düğün merasimi günümüzde yiyecek ve içecek ikramını içinde barındırdığı için velime yani düğün yemeği hükmü ile paralel hükümdedir. Böyle bir girişten sonra düğün merasiminin ve bu merasime davetin hükümlerinden bahsedelim: Düğün için yemek hazırlayıp bu merasime davette bulunmak Hanefi, Şafi ve Hanbeli mezheplerine göre sünnet, Maliki mezhebine göre ise müstehaptır. İslam alimleri düğün merasimi davetine icabet hususunda üç ayrı gruba ayırmıştır. Maliki, Şafi ve Hanbeli fukahası ve Hanefi fukahasının bir kısmı düğün merasimi davetine icabetin vacip olduğuna hükmetmişlerdir. Şafi ve Hanbeli fukahasının bir kısmı Hanefi fukahasının çoğunluğu düğün merasimine icabetin sünnet olduğuna hükmetmişlerdir. Bununla birlikte Hanbelilerden ve Şafilerden farz- kifaye olduğuna hükmedenler de olmuştur ... |
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|