![]() |
#1 |
![]() Dünyanın en zengin boraks yatakları Türkiye'nin orta ve batı bölgeleridir. Balıkesir'de Sultançayırı ve Bigadiç, Eskişehir'de Seyitgazi ve Kütahya çevresi önemli çıkarım alanlarıdır. Türkiye'de büyük çapta boraks üretimi, 1968'de Bandırma'da Etibank Boraks ve asitborik fabrikalarında, önce kolemanitten başlayarak yapılmıştır. Öğütülmüş kalsine kolemanit, Na2CO3 ve NaHCO3 ile reaksiyona sokulur, tepkime sonucu oluşan CaCO3 çamurunun süzülmesiyle geriye kalan ana çözelti kristallendirilir, ayrılan kristaller kurutulur ve torbalanır.
KULLANIM Bor mineralleri, sanayide sayısız denecek kadar çok çeşitli işlerde kullanılmaktadır. Bor minerallerinden elde edilen boraks ve asit borik; özellikle nükleer alanda, jet ve roket yakıtı, sabun, deterjan, lehim, fotoğrafçılık, tekstil boyaları, cam elyafı ve kâğıt sanayinde kullanılmaktadır... GEÇ KALMADAN BOR Borla çalışan araba üretildi; Türkiye kıskaçta Arabayı bor madeniyle çalıştıracak patentli 600 proje olduğu ortaya çıktı. Daimler–Chrysler, seri üretime bile geçti. Ancak bu gelişmeler Türkiye’ye yansıtılmıyor. Çünkü Türkiye, dünya rezervinin yüzde 70’ine sahip ve uluslararası tröstler Türkiye uyanmadan bu kaynağı ele geçirmeyi planlıyor. Dünya rezerv yekûnunun yaklaşık yüzde 70’inin Türkiye’de olduğu bor madeniyle çalışan araba üretildiği ortaya çıktı. Bu alanda patenti alınmış yaklaşık 600 tane proje bulunuyor. Amerikan Millenium Cell (MC) ve stratejik ortağı Daimler–Chrysler (DC), seri üretime bile geçti. Ancak uluslararası tröstler, bu gelişmeleri ülkemizdeki ‘bor’ zenginliğine egemen olmak için Türkiye’den kaçırıyor. Aksiyon dergisinde yayımlanan habere göre, konuyla ilgili gelişmelerden biri Scientific American dergisinin Mayıs 2002 sayısında yayımlandı. ‘Düşünülebilecek en temiz yakıt’ başlığıyla verilen haberde, kimyager Steven Amendola’nın Ford Explorer model otomobili bor bileşiklerinden elde edilen yakıtla çalıştırdığı anlatılıyordu. ABD'li kimyager Amendola’ya göre, sodyum bor hidritle çalışan otomobilin hem menzili iki katına çıkıyor, hem patlama ihtimali olmadığı için tam güvenli oluyor, hem çevre kirliliği olmuyor, hem de yakıt kullanıldıktan sonra tekrar değerlendirilebiliyor. Benzinle çalışan otomobillerde yakıtı depolama sorunu olduğu için menzili düşüyor. Borla çalışanlardaysa bu sorun ortadan kalkıyor. Araç, sodyum bor hidrit maddesi ile suyun oluşturduğu hidrojenin yakıt pillerine ulaşması ve açığa çıkan enerjinin mekanik enerjiye dönüşmesiyle yürüyor. Bor konusu özellikle son yıllarda Türkiye gündeminden hiç inmedi. Bilgisayardan silaha, nükleer teknolojiden akaryakıta kadar birçok alanda kullanılan bor, ister istemez birçok çevrenin ilgi odağı. Tartışmalar, bazı kişi ve güçlerin özelleştirme furyasını da arkalarına alarak, bu cazip ve stratejik madeni “iç etmek” istediğinden, uluslararası tröstlerin Türkiye’yi bor konusunda baskı altına aldığına, boru devletin yeterli kârlılık ve verimlilikte kullanamadığına kadar uzanıyor. Devlet Denetim Elemanları Derneği (DENETDE) Başkanı Atılay Ergüven de bor gibi hayati önemi olan konulardaki gelişmelerin Türkiye’ye geç yansımasını, “Batılılar Türkiye’ye bor teknolojisinin gelmesini önledikleri gibi, o konudaki gelişmeleri de duyup, borun önemini kavramamızı istemiyorlar.” sözleriyle izah ediyor. Dünya bor rezervinin yüzde 70’i Türkiye’de. Bizi yüzde 13’le ABD izliyor. Rezervlerini yıllar önce kullanmaya başlayan Amerika’nın, kendi topraklarından çıkarabileceği miktar gittikçe azalıyor. Bor zengini Türkiye ise bu potansiyelini ancak ham bor ürünü satarak değerlendirebiliyor. Mamul bor ürünleri üretebilmek için gerekli teknoloji Türkiye’de yok. Çünkü Batılı ülkeler bor teknolojisini bize vermeyi hep reddediyor. Ham cevher olarak adeta sudan ve kumdan ucuza sattığımız bor, bize pahalı ithal ürünler olarak geri dönüyor. Türkiye bu yılın 9 ayında (Ocak-Eylül) yaklaşık 20,3 milyon ton petrol ithalatı yaptı.(2010)%80 BOR VE DİĞER DEĞERLİ MADENLERİMİZ BUNUNLA İLGİLİ ÜLKE OLARAK BÜYÜK BİR GİRİŞİMİN YAPILMASINA BAŞLAMALIYIZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM AYRICA KARADENİZDE PETROL ARAMAYA 4,5 MİLYAR DOLARA YAKIN BİR KAYNAK AYRILMIŞ GÜZEL AMA BOR MADENİ HERŞEYE RAĞMEN EL ÜSTÜNDE TUTULMALI İNŞALLAH ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEM GÜZEL TEMELLER ATILIR! SAYGILAR
![]() Konu Hüdaverdi tarafından (02-28-2011 Saat 13:26 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Bor madeninin eldesi çok basit bir şeymiş gibi yukarıda anlatılmış ama kullanılır hale getirilmesi göründüğü kadar basit değil.
Tehlikeli tarafları var ve saf halde barındırmak için gerekli bir çok işlem var.. Türkiyede bu alt yapı olmadığı için ha diyince başlanacak bir iş değil.. Ciddi hazırlıklar gerektiriyo.. Gerçi 'ha' diyende yok ya neyse.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() CİDDİ HAZIRLIKLAR GEREKİYOR VE BUNLAR HA DEYİNCE DE OLMUYOR KATILIYORUM
LAKİN GELECEĞİMİZ AÇISINDAN PETROL KADAR DEĞERLİ OLDUĞU KANAATİNDEYİM... Türkiyede bulunan başlıca bor yatakları, Balıkesir, Kütahya, Bursa ve Eskişehir’de bulunmaktadır ve Bor madenlerini işletmek için Kırka (Eskişehir), Emet (Kütahya), Bigadiç (Balıkesir), ve Kestelek (Kütahya)’te tesisler bulunmaktadır. Kırka Bor İşletmeleri : Yıllık 800.000 ton üretim kapasitesine sahiptir. Ayrıca Kırka’daki bu bor yatağı dünyanın en büyük bor yatağı olma özelliğini taşımaktadır. Emet Bor İşletmeleri : Yıllık 500.000 ton üretim kapasitesine sahiptir. Bigadiç Bor İşletmeleri : Yıllık 200.000 ton üretim kapasitesine sahiptir. Kestelek Bor İşletmeleri : Yıllık 100.000 ton üretim kapasitesine sahiptir. ÜLKEMİZDE BU KADAR DEĞERLİ YERALTI KAYNAKLARIMIZ VAR İNŞALLAH BUNLARLA İLGİLİ GELECEK DÖNEMDE BİR BAKANLIKLA BERABER ARAŞTIRMA VE KORUMAYA DÖNÜK YATIRIM VE GİRİŞİMLER GERÇEKLEŞİR... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Hazırlıklar var bildiğim kadarıyla zaten..
Sadece bor için değil pek çok alan için.. Ama bu yatırımları devlet yapamaz gücü yetmez maddi külfeti karşılamaya.. ![]() Özel şirketlerin yatırım yapması gerek o da riskli bi iş olduğundan yanaşan yok. Bunu cazip bi hale getirmeye çalışıyorlar.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() İNŞALLAH GÜCÜMÜZ YETECEK İNŞALLAH
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() İnşAllah..
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Çok yüksek Öncelikli ve hassasiyeti en önemli konulardan birincisidir desek yeridir...!!!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|