07-23-2008, 18:54 | #1 |
Edeb ve Ahlak..
EDEP İLE GİRDİN, İRFAN İLE ÇIKMAYA ÇALIŞ.
Beni RABBİM edeblendirdi, RABBİM ahlaklandırdı. Ve ne güzel edeblendirdi, ne güzel ahlaklandırdı. Adem oğlunun edbden ve ahlaktan nasibi yoksa insan değildir. İnsanla hayvan arasında ki fark; edbdir, ahlaktır. Edeble ve ahlakla süslenmeyen akıl, silahsız kahramandır. Edeb ve ahlak: Aklın ve halin dıştan görünüşüdür. Edeb ve ahlak: Eline, diline ve beline sahip olmaktır. Edeble ve ahlakla varan, lutufla döner. Edeb ve ahlakın anası az konuşmaktır. Edeb ve ahlak evliyaullahın delilidir. ALLAH’a kavuşma sebebidir. Edeb ve ahlak olmadıkça asalet düzelmez. Edeb ve ahlak: Şeytanı öldüren bir silahtır. Edeb ve ahlak en hayırlı sanattır. Hak’ka giden yolun azığıdır. Edeb ve ahlak her şeyin başıdır. Tassavufun tamamı edebdir, ahlaktır. Edeb ve ahlak Olgunlaşmanın ilk şartıdır. Edebi ve ahlakı terk eden arif değildir. Edebi ve ahlakı berk et, her şeyi terk et. Edebden ve ahlaktan mahrum olanlar, Hak dergahından kovulurlar. Edebi ve ahlakı olmayanın güvenilir ilmi yoktur. Hakikat’tan maksat ancak edebdir, ahlaktır. Hakiki edeb ve ahlak: Terk etmemektir. Ayıplarınızı edeb ve ahlak ile örtünüz. Hakiki güzellik: İlim, edeb ve ahlak güzelliğidir. İnsanın süsü; Edebinin ve ahlakının tamamıdır. Babası ölen değil, ilmi, edebi ve ahlakı olmayan yetimdir. Edebine ve ahlakına dikkat et. Evladına edeb ve ahlak öğretmeyen, düşmanını sevindirir. Ruhen yükselmek, ancak edeb ve ahlakla mümkündür. Akıllı, edebi ve ahlakı, edebsizden ve ahlaksızdan öğrenir. Adem, ilim şerefi, edeb ve ahlakla melekten üstün oldu. Şeytan, ALLAH’ın huzurundan, edeb ve ahlakı terk ettiği için kovulmuştur. Edeb ve ahlak dışı davranışlar, feyzi keser, sahibini de sultanın gönlünden uzaklaştırır. Sohbet bir cesettir. Edeb ve ahlak ise, o cesedin aklı ve ruhudur. İmanın hakikatına varmak için: Yakın bilgi. Yakın bilgi için: İhlaslı amel. İhlaslı amel için: Farzları eda. Farzları eda için: Sünneti tatbik. Sünneti tatbik etmek için de, edebi ve ahlakı korumak lazımdır. İnsanı her türlü hatadan koruyan bilgi ve prensiplere sahip olmak, edeb ve ahlakla mümkündür. Sofilerin terbiye etmediği kimse, edebin ve ahlakın hakikatını anlayamaz. Her şey çoğaldıkça ucuzlar. Fakat edeb ve ahlak çoğaldıkça değeri artar. Edeb ve ahlak: Kendisinden yükseğini çok görmemek, kendisinden aşağısını hor görmemektir. Ustasının edebi ve ahlakıyla edeblenip ahlaklanmayan, sünnet ve hadisle edeblenip ahlaklanamaz. Sünnet ve hadisle edeblenip ahlaklanmayan, ayet ve Kur’anla edeblenip ahlaklanamaz. Ustasının meclisine edeble ve ahlakla girenler, sonsuz bolluğa, verimliliğe, ilme ve irfana erişirler. Ustasının kelamını edeble ve ahlakla dinleyenler, ondan en yüce makama kavuşurlar. Ustasına edeble ve ahlakla hizmet edenler, ondan arş derecesinde mertebeye kavuşurlar. Ustaların edebi ve ahlakı ile edeblenip ahlaklanmadıkça, ustalardan nasib almak mümkün değildir. Edeb ve ahlak güzelliği, kişiyi nesline muhtaç etmez. Edeb ve ahlak insanı, kalbden sevdirir. Edeb ve ahlak insanı, utanılacak şeylerden koruyan meleklerdir. Edeb ve ahlak: Sünnet-i Resulullah’a uygun hareket etmektir. Edeb ve ahlaktan daha üstün şeref yoktur. Edeb ve ahlakın en alt derecesi : Bir kimse cehaletini sezdimi, sezdiği yerde durup onu gidermesidir. İlim elde etmek isteyen edebli ve ahlaklı olsun. İyi amel sahibi olmak isteyen, edebli ve ahlaklı bir şekilde ilim sahibi olmaya baksın. Muhabbet ehli sevgi işinde iyi niyete sahip oldukça, edebleri ve ahlakı artmaya başlar. Edeb ve ahlak: nefsi gerektiği şekilde terbiye etmek ve onu güzel edeb ve ahlak ile süslemektir. Edeb ve ahlak, insanın mutlak bir fazilet kaynağıdır. Cennetteki makamlara, amel, edeb ve ahlak ile ulaşılır. Edebin ve ahlakın dostları : Haya, samimiyet, teslimiyet, muhabbet, niyet, itaat, gayret, sohbet ve hizmettir HACI AHMET KAYHAN
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|