![]() |
#21 | |
![]() Alıntı:
Burada başkanlık sistemi dediğiniz zaman hemen aklınaza fedaral yapı oluşturulacak Kürdistan kurulacak diye kendinizi şartlandırıp korkutmayın.Sayın başbakanın söyledikleri ortada kafasında ki sistemi tam olarak açıklamamıştır ve her platformda bu konunun tartışılmasından fayda gördüğünü açıklamıştır. Sence Alparslan Türkeş'in önerdiği başkanlık sisteminde fedaral yapıdan bahsedilmişmidir?Bence bahsedilmemiştir.Eğer Alpaslan Türkeş'i iyi tanıyorsan orada yerel yönetimlerin değil merkezi otoritenin güçlendirilmesinden bahsediyor ve benimde partiminde görüşü tamamen bu yöndedir.Yerel yönetimlerin değil merkezi otoritenin güçlendirilmesidir. Gündemi takip ediyorsanız Ak Parti Merkez Yürütme Kurulu toplantısından sonra yarı başkanlık sistemi Myk'da ağır bastığını göreceksin.Bence bütün bu süreçte niyet okuyor ve karşıdaki samimiyetsiz gördüğünüz için ne yaparsa kötü yapacaktır gözüyle bakıyorsunuz.Ak Parti'nin yapmak istediği Cumhurbaşkanlığı ile Başbakanlığı birleştirmek ve bir başkan yaratmaktır.Bürokrasinin hantallığından kurtulmuş bir devlet başkanıdır. Bence elini vicdanına koyup olacakmış molacakmış diye kendini hırpalama ve niyet okumayı bırak.Kusura bakma ama Alparslan Türkeş örneği cuk diye oturmuş çünkü Alparslan Türkeşte tam olarak aynı şeyden bahsediyor.Yerel yönetimlerin değil merkezi otoritenin güçlenmesinden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
![]() ABD'deki Haliyle Başkanlık Sisteminin Türkiye İçin 4. Zararı: Yasamanın ve Yürütmenin Farklı Partilerde Olması Durumunda Yasamaca Yürütmenin Çalıştırılmaması: ABD'deki haliyle başkanlık sisteminin Türkiye'de uygulanması durumunda Türkiye'nin görebileceği 4. zarar, yasamayla yürütmenin farklı partilerde olması durumunda yürütmenin yasama tarafından çalıştırılmama ihtimalidir. Türkiye'de yoğun bir siyasi kutuplaşma vardır. Başkanın A partisinden olduğu, yasamada ise B partisinin hâkim olduğu durumlarda, Türkiye'deki yoğun siyasi kutuplaşmanın da etkisiyle B partisi, başkanın elini kolunu bağlayıp anasından emdiği sütü burnundan getirtebilir ve Türkiye'yi kilitleyebilir.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
![]() Tam Başkanlık Sistemi
Tam Başkanlık Sistemi, esas olarak ABD'de uygulanmaktadır. ABD'nin bir 'süper güç' olması, bazı siyaset bilimcileri tarafından, uygulanan bu sisteme dayandırılmaktadır. Tam Başkanlık Sistemi'nin Türkiye bakımından değerlendirilmesi şöyledir. Faydaları: 1. Kararların süratle alınabildiği ve uygulanabildiği 'dinamik' bir sistemdir. 'Yürütme' erkinin etkinliğini tam olarak sağlar. Özellikle dış politikada tesirli olduğu için küresel güçlerin uluslararası ilişkilerde başarılı olmasını âmil olur. 2. Siyasî istikrarı temin eder; uzun süren koalisyon iktidarlarının ülkeye verdiği zararları önler. 3. 'Kuvvetler Ayrılığı' ilkesinin en iyi uygulanabileceği sistemdir. Yasama, yürütme ve yargı dengesi iyi kurulmuştur. 4. Parlamenter sistemin aksine, Meclis fonksiyonunun ve denetiminin artacağı, 'parlamento içi demokrasi'nin işleyebileceği bir sistemdir. 5. 'Mahallî demokrasi'ye imkân veren, merkeziyetçi olmayan ve hizmetlerin mahallinde görülmesi esasına dayanan 'pragmatik' bir sistemdir. Mahzurları: 1. Sistem, eğer 'federal bir model' içinde uygulanırsa, Türkiye'nin bütünlüğü ve üniter yapısı tehlikeye girer. Yani, teşkil edilecek 'bölgeler' ve 'eyâletler', mevcut bölücü faaliyetler çerçevesinde, Türkiye'nin güvenliği, birliği ve bütünlüğü bakımından mahzurlu olacaktır. Nitekim, Büyükşehir Belediyeleri ile ilgili son kanun tasarısında bunun ilk işaretleri verilmiş olmaktadır. Bu konuda şuurlu olunmazsa, ırkçı-bölücülerin yıllardır uğraştığı ve bunun için onbinlerce cana kıydıkları 'özerk bölge-federatif devlet-bağımsız devlet' hedefleri gerçekleşmiş olacaktır. 2. Tarihimizdeki monarşik siyasî gelenek ve güçlü cumhurbaşkanlarının sistemi nasıl zorladığı düşünülürse, bazı Güney Amerika ülkelerinde olduğu gibi 'tek kişi'nin 'otoriter egemenliği'ne yol açabileceği söylenebilir. Bu bakımdan sistemin çok iyi dengelenmesi gerekir. 3. Türkiye'deki 'katı bürokrasi' geleneğinin teknik bakanlar çerçevesinde devam etmesi hâlinde, sistem bürokratik bir yapıya bürünebilir. Yarı Başkanlık Sistemi Yarı Başkanlık Sistemi, Tam Başkanlık Sistemi ile Parlamenter Sistem'in arasında bir sistemdir. Türkiye bakımından faydaları ve mahzurları şöyledir. Faydaları: 1. Yürütme yetkisi esas olarak Başkan'a ait olacağı için, tam başkanlık sisteminde olduğu gibi 'dinamizm' sağlanabilecektir. 2. Merkezî İdare ile Mahallî İdare'nin dengelenebileceği ve üniter devletin rahatlıkla uygulanabileceği bir sistemdir. 3. Yerinden yönetime engel değildir. 4. Başkan eliyle siyasî sistemde istikrar sağlanabilecektir. 5. Başkan, parlamentodan tamamen kopuk olmayacaktır. Mahzurları: Yarı Başkanlık Sistemi uygulamasında Parlamenter Sistem özellikleri ağır basarsa, sistem kolaylıkla yozlaşarak kısır döngülü bir 'parlamentarizm' hâline dönüşebilir. Hasan Celal'in güzel tespitleri var bu konuda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
![]() Başkanlık sistemini destekliyorum fakat şu an için erkendir.
Bu aşamada Fransa örneğinin esas alınması daha uygundur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
![]() Başkanlık sistemine taraftar mısın karşı mısın denilmekle bir yere varılamaz. Uygulanılması düşünülen başkanlık ya da yarı başkanlık sisteminin içeriğinin nasıl olacağı detaylarıyla açıklanmalıdır. Bu konudaki daha önce yazmış olduğum mesajlarımdan açıkça görüleceği gibi, ABD'deki haliyle başkanlık sisteminin Türkiye'de uygulanması Türkiye'ye faydadan çok zarar getirecektir.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
![]() Alıntı:
Partili olduklari icin hak etmedikleri makam'a getirilmis insanlarin varligini baskanlik sistemi olsada olmasada tasvip etmem. Fakat bu tür ayricalikli kayirmalar, hemen hertürlü sistemde mevcuttur. Türkiyenin kabugunu kirma vakti geldi artik. Dünyada hicbir ülkeyi kopya etmeden, kendi halkimizi, dinimizi, kültürümüzü, cografyamizi ve ihtiyaclarimizi ön planda tutarak, gerekirse esi benzeri bulunmayan bir sistemde olabilir...bunun adinin günümüz sartlarinda baskanlik sistemi olmasi önemli degil...yeterki artik bu elbise bedenimize uygun olsun. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
![]() Sayın Başbakan ve yoldaşları neyi layık görüyorlarsa Ülke ve Ümmet için ben ondan yanayım.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
![]() Parlementer sistem boş
Yunanistanın durumu ortada Seçim yaptılar Hükümet kuramıyorlar,kuramadılar bir ay sonra tekrar seçim Her parti birbirine yakın oy alınca Sistem tıkanıyor Hele koalisyon,rezalet Ak Parti'den öncesini hatırlayın yeter Şuna fiili bir başkanlık sistemi var zaten Bunu resmileştirip kalıcı yapmak gerekli Cumhurbaşkanını halkın seçmesi Başkanlık sistemine geçişi kolaylaştıracaktır. Aksi halde çift başlı bir rejim olur. Kalıcı siyasi istikrar için Başkanlık sistemi şart. Türkiye zayıf koalisyon ve figüranlarla idare edilmemeli.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
![]() Başkanlık sistemine 'Tamam' dedik peki ya sonra? Sol görüş mensubu bi başkan çıkması halinde getirileri/götürüleri neler olacak? AK Parti kulisleri içerisinde şu an bu da tartışılmakta. Anayasa konusunda da diğer partilerin görüşlerine başvuruldu fakat önemsenmediklerini bu komisyon üyeleri de belirttiler. Bu sefer çok daha ciddi bi ülke gündemi oluşturmakta 'başkanlık sistemi'. Başkanlık sistemi, saltanat sistemiyle eş tutulacak ve bu toplumsal bir baskı da yaratacağından başkanlık sisteminin hayata geçirilemeyeceğini rahatlıkla söyleyebilirim..
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
![]() Başkanlık sistemi şuanda tartışılması için ortaya atılmıştır,
bana göre tartışmalar neticesine göre hareket edilecektir.Şuanda karar verilmiş bir sistem değişikliği bence yoktur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 4 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 4 Misafir) | |
|
|