![]() |
#21 |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
![]() Tavuktanda kurban olur arkadaşlar;Yaşar Nuri'nin ruhuna hediye edin..Bir kuşta novek'e kesin Kurban Bayramında..Biri gidiyor diğeri geliyor..Hay Allah'ım ya;Rabb'im sen bunları imtihan diye gönderiyorsun ama,bu cahil kulların bizim karşımıza bir tavuk kadar beyni olmayan(Yaşar Nuri)ile çıkıyor..
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
![]() Alıntı:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
![]() Alıntı:
yasar nuri, zekeriyya beyaz gibilerin amaci toplumu bilgilendirmek degil cikarlarini güdmektir... Basörtüsüne arap kiyafeti diyen, kurbanin önemini arka plana atan, oruca cinsel yorumlar yapacak kadar sapiklasan bu zihniyetlerden rabbim bizi korusun!.. zaten yasar nurinin ne halt oldugunu chp bile anladiki onu sutladi, sonra kendi partisini kurdu halkta ona gereken cevabi verdi, en son habertürkttende kovulan bu zat su siralarda kendi calip, kendi oynuyor! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
![]() sorumu tekrar ediyorum oraya bir iddaa attınız onuda yuzunuze gozunuze bulastırdınız yaşar nuri nerde bunu soyluyor.
yaşar nuri hangi yazısında yada videosunda bunu soyledi foruma koyarmısınız ![]() ömer bey ![]() ortaya bir idda attınız. yaşar nuri nerede tavuk kesilir demiştir. biliyormusunuz bir açıkoturum tv programı olsa yaşar nuri ile herhalde laf bile yatıştıramazdınız. bundan eminim. yaşar nuri hepinize tek tek cevabı yapıştırırdı. bundan kuşkum yok. çamur at nasıl olsa izi kalır mantıgı ile bu işler yurumez. Konu NûN tarafından (04-12-2010 Saat 13:49 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
![]() yasar nurinin hayrani olan sensin.. ne deyip, demedigini sen aktariyorsun ben kendi adima onun kurban konusundaki aciklamalarini, faiz konusundaki aciklamalarini, basörtüsü konusundaki aciklamalarini duydugum icin gerisi teferruattir..
buyrun yasar nurinin kurban hakkinda görüsleri ; Yaşar NuriÖztürk: Kurban ‘kesmek’ ibadet mi? Yaşar Nuri ÖZTÜRK Kurban kesmek, geleneksel fıkha göre sünnet veya vacip bir ibadettir. İttifak edilen nokta, kurban kesmenin farz olmadığıdır. Ülkemizde bu, göz ardı ediliyor ve kurban farz ibadet gibi algılanıyor. Bu yanlış algılama doğal olarak art arda birçok yanlışı da beraberinde getiriyor. İkinci olarak, kurban kesmek zengin sıfatı olan kişilere düşer. Yani bir kişinin kurban sünnetini yerine getirmesi için mali bakımdan zekát verecek, hacca gidecek nitelikte olması gerekir. Ülkemizde bu da göz ardı ediliyor. Hemen herkes kurban kesiyor. Şöyle de denebilir: Hemen herkese kurban kestiriliyor. Hatta Anadolu'da birçok insan borçlanarak kurban kesmektedir. Nitekim Anadolu'da borçlanarak hacca gidenler de az değildir. Geleneksel fıkhın verilerini Kur'an'ın verileri açısından değerlendirmeden önce iki noktanın altını çizelim. Birincisi: Özellikle son yıllarda, hızlı ve amansız bir biçimde yol alan din sömürüsünün önemli gelir kaynaklarından biri haline getirilen kurban, trilyonluk meblağların konusu bir sektöre dönüştü. Bu yüzden kurban, sünnet olmaktan çıkarılıp fiilen farzlaştırıldı; onunla da yetinilmedi, örtülü bir biçimde İslam'ın en büyük farzı haline getirildi. Din sömürüsü sektörü, elinden gelse, ailenin tüm bireylerine bir veya iki kurban kestirecek. Son yıllarda, kurbanın esas İslami amacı olan ‘‘yoksulun et yemesi’’ adeta unutulmuş, kurban denince akla bir tür deri kapma savaşı gelir olmuştur. Ortada, Allah rızası, din-diyanet, akıl-insaf ara ki bulasın... Utanmazlığın bini bir para... Uyuşturucu çetelerinin dalaşını andıran bir manzara karşısındayız. İki milyonu aşkın hayvan kesilmekte, Allah'ın ve fakirin adı paravan yapılarak birkaç başlı bir deri vurgunu sektörü beslenmektedir. İkinci nokta: Hz. Peygamber'in açık ve ısrarlı talimatına göre, kurban kesimi, hayvanın acı çekmesini en aza indirecek şekilde olmalıdır. Modern dünyada bu, elektroşok denen bir bayıltma yöntemiyle yapılmakta ve bu sayede hayvanların acısı hemen hemen sıfırlanmaktadır. Bu yöntemin öncelikle Müslümanlar tarafından uygulanması gerekmez miydi? Acı çektirilen, hakları ihlal edilen hayvanların Allah huzurunda bizden davacı olacaklarını söyleyen ilk insan bizim peygamberimizdir. Bu anlayışı biz uygulamalarla hayatımıza yansıtabildik mi? Nerede? Bırakın yansıtmayı, elektroşok yönteminin ‘‘gayri şer'i’’ olduğunu iddia edebilen ilim ve merhamet düşmanlarıyla hálá karşılaşabiliyoruz. Hayvanlar acı çekiyor, dünyanın önünde dinimiz ve insanımız ithama maruz kalıyor. Yazık, günah değil mi? Olaya bu noktadan bakıldığında, bırakın İslami esprinin korunmasını, kurban kesimleri yer yer hayvanlara işkence manzarası andırmaktadır. Hayvanlar yetersiz-kör bıçaklarla dakikalarca kıvrandırılmakta, zaman zaman yarı kesilmiş halde ayağa kalkmakta, hatta bazen caddelere fırlayarak yarı-kesik başlarıyla koşuşmaktadır. Allah elbette bunları görüyor ve bu mazlum hayvanların acılarından doğan günahı bir öfkeye dönüştürerek bu toprakların üstüne geri gönderiyor. Kur'an'ın dinini ve onun tebliğcisi Hz. Muhammed'i gerçekten tanıyanlar, şu söylediğimi anlamakta en küçük bir zorluk çekmeyeceklerdir. Bir kez daha söylemek istiyorum: Peygamberimizin buyruklarına ters kurban kesimi hayvan katliamlarına, Kur'an'ın buyruklarına ters hac uygulaması ise yüzlerce, bazen binlerce insanın can vermesine sebep olmaktadır. Ve İslam dünyası, ‘‘ibadet’’ ettiğini sanarak kasılıp durmaktadır. Çünkü İslam dünyası, ruhu-özü arayacak erdirici kaygıdan uzakta, fotoğraf ve lafı her şey sanacak bir sığlığa teslim olmuş bulunuyor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
![]() birakin tavuk kesmeyi, kurbanin yerine bagis yapmanin kurban yerine gectigini belirtiyor yasar nuri bey
Kurban kesmek yerine bir vakfa bağış yapılabilir mi? Y.N.Ö : Kurbanlık hayvan kesmek yerine tutarı olan parayı yardım olarak verebilirsiniz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
![]() Alıntı:
ayrıca oruçla cinsellik muhabbeti demişsiniz. onada geleyim yaşar nuri hoca şunu demiştir. oruçlu iken cinsel ilişki olmamalı. ama oruç bittikten sonra eşi ile cinsi munasebet olabilir. demiştir.ee peki bunda ne kötülük var? siz herhalde bütün ramazan ayı boyunca asla eşe el surulmeyecek sanıyorsunuz ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
![]() Kurban yerine bedeli bağış yapılır mı?
Din İşleri Yüksek Kurulu, kurban kesmek yerine bedelinin muhtaç kişilere ya da ilgili kurumlara verilmesiyle kurban ibadetinin yerine getirilmiş olamayacağına karar verdi. Din İşleri Yüksek Kurulu, kurban kesmek yerine bedelinin muhtaç kişilere ya da ilgili kurumlara verilmesiyle kurban ibadetinin yerine getirilmiş olamayacağına karar verdi. Kurul kararında, ''Vekaletle de olsa, kurban kesme uygulamasının amacından uzaklaştırılarak 'yardım kampanyası' şekline dönüştürülmesi uygun değildir'' denildi. Edinilen bilgiye göre, kurulun, 11 Kasım Çarşamba günü yapılan toplantısında, ''vekalet yoluyla kurban kesimi'' konusu ele alındı. Toplantıda, ibadetlerin, bedeni, mali, hem bedeni hem mali olmak üzere üç kısma ayrıldığı, namaz ve oruç gibi bedeni ibadetlerin ancak mükellef tarafından yerine getirilebileceği, vekalet yoluyla başkasına yaptırılamayacağı ifade edildi. Hac ve umre gibi hem bedeni hem mali ibadetlerin ise bizzat mükellef tarafından yapılması gerektiğine dikkat çekilerek, ancak yükümlünün bu tür ibadetleri ifa etmekten aciz kalması durumunda, vekalet yoluyla yaptırmanın caiz olduğu belirtildi. Mali ibadetlerin, yükümlünün bizzat kendisinin yapmaktan aciz olup olmamasına bakılmaksızın vekalet yoluyla da yerine getirilebileceğine işaret edilerek, ''Mali bir ibadet olan ve sırf Allah rızası için yerine getirilmesi gereken kurbanı, kişinin bizzat kendisi kesebileceği gibi vekalet yoluyla kestirmesinin de mümkün olduğu'' görüşü dile getirildi. Yapılan müzakereler sonucunda vekaletin dinen geçerli olabilmesi için şu şartların gerekli olduğuna karar verildi: -Vekil, kurbanı müvekkil adına kesmeli veya kestirmeli. -Vekalet, bizzat ya da çeşitli iletişim araçlarıyla verilebilir. -Vekil, kar amacı gütmemek kaydıyla, müvekkil adına kesilmek üzere kurbanlık satın alabilir. -Kurban kesmek yerine bedeli muhtaç kişilere ya da ilgili kurumlara verilmesi ile kurban ibadeti yerine getirilmiş olamaz. -İbadet cihetiyle kesilen kurbanın amacına uygun değerlendirilmesi gerekir. -Kurbanda asıl olan, kişinin bu ibadeti Allah rızası için yerine getirmesidir, bu bakımdan vekaletle de olsa kurban kesme uygulamasının amacından uzaklaştırılarak 'yardım kampanyası' şekline dönüştürülmesi uygun olmaz. -Kesilen hayvanın eti, derisi ve herhangi bir cüzü kesim ücreti olarak verilemez. Ancak bakım, kesim, taşıma ve muhafaza masrafları gibi giderler müvekkilin parasından karşılanabilir. Haber 7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|