AK Gençliğin Buluşma Noktası
Dini Videolar Dini Videolar, İlahiler, Ezgiler buraya.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 03-10-2012, 03:19   #11
Kullanıcı Adı
HaArP
Standart
Alıntı:
Ammar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
pek anlamadım
İmani değil itikadi bir sorundur ! Oda ikiye ayrılır !

1) İtikad = İman nazarıyla okumak !

2) Tarihsel, Taasupsal bakış açılarıdır !

İmani olamaz... Çünkü sövmek küfür değildir... Sövmek Tarihi bir zaman dilimini esas alıp orada yapıldığı iddia edilen bir ''hata''nın bütünü sayılmasıdır !

Küfür ise İman esaslarına muhalif olan bir kavram olduğu gibi Kafir aslı manasında Kasıtlı, Bilerek Hakkı Örten Manasındadır Allahualem...!
HaArP isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-10-2012, 03:31   #12
Kullanıcı Adı
HaArP
Standart
Küfür, meydana geliş şekli, sebebi ve yeri bakımından dört kısma ayrılır.
1. Küfr-i inkârî: Allâh'ı, Hz. Peygamber'i ve onun getirdiği esasları inkâr etmek gibi."Ey Muhammed! Şüphesiz, inkârcıları uyarsan da uyarmasan da birdir. Onlar iman etmezler" (el-Bakara, 2/6) ayetinde sözü edilen zümre bu gruba girer.
2. Küfr-i cühûd: Allâh'ın varlığını kalben bildiği halde; kibri, gururu sebebiyle ikrar etmemesi ve diliyle inkâr etmesidir. Şeytan ve benzeri kişiler bu gruba girer. Kur'an-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "Bir zamanlar meleklere: Âdem'e secde edin " demiştik. Bunun üzerine onlar Âdem'e secde ettiler, İblis hâriç. O diretti, büyüklük tasladı ve kafirlerden oldu" (el-Bakara, 2/34; bk. Sâd, 37/74; el-Kasas, 28/39). "İşte kendilerine bildikleri (bekledikleri o Kur'an) gelince, onu inkâr ettiler" (el-Bakara, 2/89).
3. Küfr-i İnâdî: Kişinin, hakikatı kalben bilmesine ve zaman zaman diliyle de ikrar etmesine rağmen; sapıklık, kıskançlık, kapris, şan, şöhret, makam ve kavmiyetçilik gibi sebeplerle İslâm'ı bir din olarak kabullenmemesidir. Buna, düşünce arkadaşlarından, dost ve hısımlarından utanıp, gurur yüzünden küfre düştüğü için "küfr-i ârî" de denilmiştir. Hz. Peygamber'in amcası Ebû Tâlib'in (ö. 619 m.) küfrü böyledir. Rasûlüllah (s.a.s) çeşitli zamanlarda amcasını İslâm'a davet etmesine ve amcasının da bu daveti hoş karşılamasına rağmen, sırf arkasından "Ebû Tâlib ölümden korktu da atalarının dininden döndü" sözünü söyletmemek için Ebû Tâlib, müslüman olma şerefine erişememiştir (Buhârî, et-Tefsîr, Sûre, 28; Müslim, İmân, 9; Tirmizî, et-Tefsîr, 29; Nesaî, Cenâiz, 102).
4. Küfr-i nifâk: Kişinin, inanılması gereken şeyleri diliyle ikrar etmesi, fakat kalbiyle tasdik etmemesidir. Münafıkların inkârı böyledir. Kur'an-ı Kerîm'de şöyle buyurulur:"Bir kısım insanlar vardır ki:"Biz Allâh'a ve ahiret gününe iman ettik" derler. Halbuki onlar inanmış değillerdir. Allâh'ı ve iman edenleri aldatmaya çalışırlar. Oysa sadece kendilerini aldatırlar. Fakat bunun farkında değillerdir. Onların kalblerinde hastalık vardır. Allah, bu hastalıklarını daha da artırmıştır. Yalan söylediklerinden dolayı onlar için can yakıcı bir azap vardır" (el-Bakara, 2/8-10).

Ehl-i sünnet bilginlerine göre, bir şeyin iman esası olabilmesi için Kur'an-ı Kerîm veya mütevâtir hadise dayanması gerekir. Meşhur veya âhad haberler, kesin bilgi vermedikleri için inanç konusunda delil kabul edilmezler. Ancak İslâm hukukçularının çoğunluğu, meşhur hadîsi inkârın, kişiyi sapıklık (dalâlet) içine düşüreceği görüşündedir. Bu arada, meşhur hadisi inkârın mütevâtir hadisi inkâr gibi sonuç doğuracağını söyleyenler de olmuştur (Alî el-Kârî, Şerhu'l Fıkhı'l-Ekber, Mısır 1323 H., s. 149; el-Fetâvâ'l-Hindiyye, Bulak 1310 H., II, 265).
HaArP isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-10-2012, 04:16   #13
Kullanıcı Adı
Özgür Çağrı
Standart
Alıntı:
werret Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Kardeşim, sen, Hz. Ali'ye söven bir insan gördün mü hayatında?!

Tabi ki, Hz. Osman ve Hz. Ali'ye sövmek de serbest değildir...

Ama Peygamber efendimizin ashabının en üstünleri Hz. Ebu Bekir ile Hz. Ömer'dir.

Bu sahabelerden sonra Hz. Osman , Hz. Osman'dan sonra da Hz. Ali gelir!..



Ashab ı Kiramın Fazileti

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
sıralamayı kim neye göre yapıyor ?
4 halife arasında bile birbirine üstün kurdurmacalar ayrımlar yapılıyor. Yahu siz hiç akletmez misiniz ?
Nedir sizin derdiniz anlamıyorum ki .
  Alıntı ile Cevapla
Alt 03-10-2012, 04:39   #14
Kullanıcı Adı
Ammar
Standart
Alıntı:
HaArP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İmani değil itikadi bir sorundur ! Oda ikiye ayrılır !

1) İtikad = İman nazarıyla okumak !

2) Tarihsel, Taasupsal bakış açılarıdır !

İmani olamaz... Çünkü sövmek küfür değildir... Sövmek Tarihi bir zaman dilimini esas alıp orada yapıldığı iddia edilen bir ''hata''nın bütünü sayılmasıdır !

Küfür ise İman esaslarına muhalif olan bir kavram olduğu gibi Kafir aslı manasında Kasıtlı, Bilerek Hakkı Örten Manasındadır Allahualem...!
tamam Allah razı olsun...

bu vahabi kardeşlerimizi seviyoruz ama fakat lakin ve yalnız hakketen bu kadar olmaz yaw...
Ammar isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-10-2012, 13:54   #15
Kullanıcı Adı
Ebuzer
Standart
Alıntı:
werret Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Ama Peygamber efendimizin ashabının en üstünleri Hz. Ebu Bekir ile Hz. Ömer'dir.

Bu sahabelerden sonra Hz. Osman , Hz. Osman'dan sonra da Hz. Ali gelir!..
Tövbe yav..
Ebuzer isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-10-2012, 14:25   #16
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Tbs yapılmış olmalı (!)...
Takva Belirleme Sınavı...
  Alıntı ile Cevapla
Alt 03-10-2012, 17:47   #17
Kullanıcı Adı
HaArP
Standart
Alıntı:
tamam Allah razı olsun...
Allah c.c. asıl senden Razı Olsun... Bize nasıl yaklaşacağımız cevabı verdin aşağıda...

bu vahabi kardeşlerimizi seviyoruz ama fakat lakin ve yalnız hakketen bu kadar olmaz yaw...
HaArP isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-10-2012, 18:34   #18
Kullanıcı Adı
werret
Standart


Hz. Ebu Bekir ile Hz. Ömer'in, Hz. Ali'den daha üstün olduğunu söylemek ''vahabi'' lik mi oluyor?!

O zaman bu mantığa göre; Ali bin Ebu Talib (ra) da bir ''vahabi'' oluyor!..


Alıntı:
20-.......Muhammed ibnu'l-Hanefiyye şöyle demiştir:

Ben babam Alî ibn Ebî Tâlib'e:

— Rasûlullah(S)'tan sonra insanların en hayırlısı hangisidir? diye sordum.

Babam:

— Ebû Bekr'dir, dedi. Ben:

— Sonra kimdir? dedim Babam:

— Sonra Umer'dir, dedi.

Ben, "Usmân" denilmesinden korktum da:

— Umer'den sonra sensin, dedim. Babam:

— Ben müslümânlardan bir adam olmaktan başka birşey değilim, dedi.
kaynak: Sahihi Buhari

Alıntı:
Hadîste Alî ibn Ebî Tâlib, Ebû Bekr'in (ra) fazîletini açıkça ifâde etmiştir.

Muhammed ibnu'l-Hanefiyye, Hasen ve Hüseyin'den sonra Hz. Alî'nin en âlim ve en muttaki oğludur. Annesi Havle bintu Ca'fer el-Hanefiyye olduğu için, anasına nisbetle anılmıştır.
-.......Bize Abdulazîz ibnu Ebî Seleme el-Mâcişûn, Ubeydullah'tan; o da Nâfi'den; o da îbn Umer'den tahdîs etti ki, İbn Umer ®:

"Bizler Peygamber'in hayâtı zamanında (sahâbîler arasındaki fazilet derecelerini görüşürdük de), sahâbîlerden hiçbirisini fazilette Ebû Bekr'e denk tutmazdık. Sonra Umer'e, sonra Usmân'a da mü-sâvî ve muâdil kimse bulmazdık. Bunlardan sonra Peygamber(S)'in diğer sahâbîlerini bırakırdık. Onların arasında fazilet farkı aramazdık" demiştir.

Sahihi Buhari

http://www.enfal.de/buhari/sahabelerinfaziletleri.htm
Alıntı:
Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat Akidesi, İmam Ahmed ibni Hanbel (ra)

İbnu’l-Cevzi, Menakib el-İmam Ahmed ibni Hanbel, 167-171

بسم الله الرحمن الرحيم

....

Rafıziler’e dair alimlerimiz onların akidesinin; Ali (ra)’nın Ebu Bekir (ra) ve Ömer (ra)’dan daha faziletli olduğu ve Ali (ra)’nın Ebu Bekir (ra)’dan daha önce müslüman olduğu şeklinde olduğunda icma etmişlerdir. Bu görüşü tercih eden kimse Kitabı ve Sünneti açıktan yalanlamaktadır. Allah (svt) şöyle buyurmaktadır: “Muhammed Allah'ın elçisidir. Beraberinde bulunanlar…” (el-Fetih 48/29) Bu ayet-i kerime de Allah (avc), Ali (ra)’ya değil Ebu Bekir (ra)’ya Muhammed (sav)’den sonra öncelik vermiştir. Rasulullah (sav): “Eğer bir dost edinecek olsaydım Ebu Bekir'i dost edinirdim; ne var ki, Allah beni kendisine dost edindi.” (Buhari; Müslim; Tirmizi; Ahmed, el-Müsned) buyurmuştur. Herkim Ali (ra)’nın Ebu Bekir (ra)’dan önce müslüman olduğuna inanırsa, hata ve yanılgı üzeredir çünkü (Ebu Bekir) 35 yaşındayken müslüman olmuştur ve o zaman Ali (ra) daha 7 yaşında bir çocuktu. İslam’ın hükümleri, hadler ve dini yükümlülükler ona uygulanmamaktaydı.

...

Bu ümmette Muhammed (sav)’den sonra hiç kimse Ebu Bekir (ra)’dan daha faziletli değildir. Ondan sonra Ömer (ra)’dan daha faziletli hiç kimse yoktur ve Ömer (ra)’dan sonra Osman (ra)’dan daha faziletli hiç kimse yoktur. Bu bizim üç halife hakkındaki sözümüzdür, Ali (ra) hakkında sükut ederiz. Abdullah ibni Ömer (ra)’nın onların üstünlükleri ve tercih edilmeleriyle alakalı rivayetleri sahihdir. 4 Halife’nin herbiri Raşid Mehdiyin’dir. Bizler (cennetle müjdelenen) 10 kişi hakkında şehadet etmekteyiz ki, onlar cennet ehlindendir ve isimleri: Ebu Bekir (ra), Ömer (ra), Osman (ra), Ali (ra), Talha (ra), Zubeyir (ra), Sa’d (ra), Sa’id (ra), Abdu’r-Rahman ibni Avf (ra) ve Ebu ubeyde ibni el-Cerrah (ra)’dır. Rasulullah (sav)’in cennetle müjdeledikleri kimselerdir ve biz de onların cennet ehli olduğunu tasdik (ederek beyan) ederiz.

Konu werret tarafından (03-11-2012 Saat 03:44 ) değiştirilmiştir..
  Alıntı ile Cevapla
Alt 03-10-2012, 20:33   #19
Kullanıcı Adı
Hüdaverdi
Standart
Doğan bebeğine bu isimleri vermeyen dangalak bir kesim var hala Allah biliyor.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 03-10-2012, 22:44   #20
Kullanıcı Adı
BeldeiTAYYIBe
Standart
Imami Azam hazretlerinin Fikhul ekber serhinde okumustum....
Sahabenin HEPSINI sevmenin gerekliligi üzerine bir bölüm var.
Herkese tavsiye ederim...

Ben hepsini severim.
Sevmeyene acirim...
Sövenin vay haline....
BeldeiTAYYIBe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi