|
![]() |
#1 |
![]() Resmi olarak idamı kaldıran AKP değil mi ?
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() İdam, 3 Ağustos 2002'de Anasol-M hükümeti iktidarında kaldırıldı diye biliyorum. AK Partili milletvekillerini çoğu idam cezasının kaldırılması oylamasına katılmamamışlardı.
Konu Cihannur tarafından (11-13-2012 Saat 23:59 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Düzen ve sistem oturmadan idam getirilmemeli..özellikle dengelerin böyle hassas olduğu bir dönemde...idam hakedene yerinde bir ceza ama geçmişte bu kararın sisteme kurban olduğu ortada...şuan için hayır
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
![]() Alıntı:
Ve endişem o tezatçıların hala ülkemizde mevcut olmasındandır... Alıntı:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Alıntı:
Ben sekülarizm üzerine kurulmuş olan tc devletinden bahsettim.. Malum dini kıstasları olmadığı gibi bizzat düşmanıdır.. Dini boyutu ondan direk geçtim.. 21. yy dünyası ve hukugu sosyolojik olarak tarihsel sürecinde getirisiyle birlikte cezai ve kısas müeyyidesinden ziyade eğitime yani kazanmaya yönelik ve o düşünce üzerine kuruludur. Yani işin kısa mantığı biz "bu kısas senin hakkın oh olsun bak sallandır bir tanesini bir tanesi daha yapıyor mu" düşüncesine değil " evet kardesim adam öldürmüs olabilirsin,yaşama hakkın var ama birsey yapamayız biz seni eğitip rehabilite edeceğiz" yani kazanma mantığı üzerine kuruludur. Bu hukuk mantığındada idam gibi kol kesme gibi cezalar mümkün değildir ki mevcut örnek aldıklarımızda ortada.. Ondan idam getirmesi tezat olur,eğer seküler bir devlet olarakta bir kişinin yaşam ve bedensel dokunulmazlık hürriyetini elinden alacak kadar yüce görebiliyorsan en başta o kişinin kendi yaşam hakkı üzerinde tasarruf hakkını yani "ötenazi" hakkını vermen gerekir. Bunu ifade etmeye calıstım.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Alıntı:
Kısasa kısas ya da el kesme gibi hükümler hakkında tam olarak ne biliyorsunuz bilmiyorum ama o tabirler esnektir ve belli şartlara bağlıdır... yani her çalanın eli kesilmez, her adam öldüren de idam edilmez... hukuk sosyolojisi konusuna gelince haklısınız rehabilite yöntemi daha güzel daha insancıl ama her büyük suçu asalım demiyoruz ki... idam suçları itina ile düzenlenirse hiç bir sorun olmaz... adam 1-2 kişi öldürmüştür yada cinnet halinde daha fazla cana kıymıştır rehabilite et ama zev olsun diye cana kıyabilen insan dışı şahısların idam edilmesi gerek bence... binlerce kişinin canına kasbeden ve tekrar edebilecek olan şahıslar idam edilsin... ötenazi hakkı da verilmeli bence... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Alıntı:
Yoksa benim görüşüm değil. Şartlarını gelişim evresini islam hukukundaki o karanlık noktaları az cok biliyorum sıkıntım yok ama seküler hukukta hiç bir şekilde o tür cezalar yoktur olmaz olmamalıdır. Bu benim görüşüm değil kollektif bir düşünce,inanç.Ve günümüz gerçeği. Ötenazi konusunda da hem fikir olmamaz güzel bir ortak nokta cünkü pek savunacak insan bulamamak sıkıcı oluyor bazen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Alıntı:
Zaten bu mesele şeriat perspektifindede değerlendirilemez bu ülke için... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|