![]() |
#1 |
![]() İkinci Leyla Zana yalanı
![]() LC Waikiki adlı giyim mağazalar zincirinin, DEP eski milletvekili Leyla Zana tarafından satın alındığı yolundaki iddialar, iki yıl sonra yeniden hortladı. Firma gazetelere ilan vererek şirketin ortaklık yapısında hiçbir değişiklik olmadığını açıkladı. 1997'den bu yana Türk markası olan fabrikaları ve 180 mağazası ile binlerce insana iş imkanı sağlayan firmanın 500 milyon dolar yıllık cirosu bulunuyor. Yılda 130 milyon dolar da ihracat yapıyor. Firma hakkında iki yıl önce de internet üzerinden aynı kampanya başlatılmış ve LC Waikiki'nin DEP eski milletvekili Leyla Zana tarafından satın alındığı öne sürülerek ''Verdiğiniz paranın kurşun olarak size geri dönmesini istemiyorsanız, bu firmadan alış veriş yapmayın'' denilmişti. YÜZDE 7'Sİ FRANSIZ.... Kökeni Fransız olan firmanın adı ünlü Waikiki plajından esinlenerek ve Fransızca arkadaş anlamına gelen "Les Copains" kelimelerinin baş harflerinden oluştu. 1988'de Malatyalı Küçük ailesinin sahibi olduğu Taha Tekstil, Waikiki'nin Türkiye'de üretimini yaptı. Taha Grubu 1991'de Tema Tekstil'i kurarak markanın Türkiye lisansını aldı. 1997'de ise, Waikiki'nin sahipleri markalarını Tema grubuna sattı. Halen 47 ilde, 120 bin metrekare satış alanı ve 180 mağazası ile hizmet veren firmanın yönetiminde Safranbolu'lu Dizdar ile Malatya'lı Küçük ve Kısacık ile Fransız Amouyal aileleri bulunuyor. 1997'de LC Waikiki markasının tüm dünyadaki haklarını Tema Tekstil satın aldı ve yapılan anlaşma gereği, markanın ilk sahibi olan Fransız Amouyal Ailesi'ne, yüzde 7 hisse verildi. (GAZETEPORT) Danone için 2005'de Sahte İmza ile Yayınlanan İçerik ve Mail Olayı Sorunlu zincir maillerden en hatırlanan ve zarar getirenlerden birisi Danone firmasının başına geldi. 2005 mayıs ayında bir internet sitesinde, üstelik Karadeniz Teknik Üniversitesi profesörlerinden Turan Akdeniz tarafından verilmiş bilgiymiş gibi yayınlanan iddiaya göre, "Fransız Danone'nin Türkiye için üretilen ürünlerinin içinde çocukların zihinsel ve bedensel gelişimini olumsuz etkileyecek madde koyduğu ve 2-12 yaş arasındaki çocukların tükettiği ürünlere konulan maddeyle gelecek nesillerin zeki olmasının engellenmesi çabası olduğu" belirtiliyordu. Bu içerik daha sonra bir mail haline dönüştürüldü ve mail listelerinde, baştan beri bahsettiğimiz şekildeki bilinçsiz kullanıcı eylemleri ile de dağıtıldı. Ama ilk gönderenlerin kasıtlı gönderdiği de belirtiliyor. Danone daha sonra yaptırdığı bir araştırma ile mailin 6,3 milyon kişiye ulaştığı bilgisine ulaştığını açıkladı. Olayın üzerinden 4 yıl geçti. Ama önemli bir örnek olduğu için okuyucularımıza son durumu aktarmak istedik. Danone Firması turk.internet.com'a olayı ve bugünkü durumu şu şekilde özetledi : 2005 yılı mayıs ayında bir internet forum sitesinde yer alan tamamen hayal ürünü ve asılsız bir yazı ile başlayan hakkımızdaki karalama kampanyası; şirketimizi, çocuklarımızın gelişimini olumsuz etkileyen ürünler ürettiği iddiasıyla zan altında bırakmayı hedeflemiştir. Bu süreçte, bu asılsız yazılara, Sayın Prof. Dr. Turan Karadeniz'in imzası, kendi bilgisi ve onayı olmadan eklenmiştir. Saygın bir kuruma bilinçli bir şekilde zarar vermek için; saygın bir akademik kurumun ismi ve saygın bir bilim adamının imzası, izinsiz ve habersiz bir şekilde kullanılarak, tamamen hayal ürünü bir mesaj oluşturulmuş ve elektronik posta zincirleri ile yayılması sağlanmıştır. ZAMAN 14 Kasım 2009, Cumartesi
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|