![]() |
#21 |
![]() ama anlaman gerekir ki ...avrupa büyük bi oyun oynuyor dinler arası diyalogda bu oyunun en büyük parçası oluyor...buna hiç kimse itiraz edemez...bi çıksın desin gibi adam gibi ab ve abd bizim dostumuzdur..eğer bunu diyebilecek biri warsa lütfen çıksınn...eeee bu dinler arası diyalogda avrupanın başının altından çıktığına göre...tehli,ke ap açık ortada bence..bunu görememek için kör...bunu anlayamamak için aptal olmak lazım...
|
|
![]() |
![]() |
#22 |
![]() Evet eğer bize art niyetle yaklaşan bir düşmanlık varsa o hristiyanıda yahudiyide dost görmeyiz...lakin burda ders verecek olanlar bizim müfredat doğrultusunda, bizim kitplarımızda anlatılan ölçüler nezhinde anlatılacağı kanısındayım...ders saatinide kayle alırsak gençlerimizin beynini yıkama gibi bir oluşumun olacağı kanısında değilim...
Kaldıki imam hatip öğrencilerimizi bu konuda sıkışacaklarını sanmıyorum..kücük yaşta verilmiş bilgiler ve okuldan aldıkları dini eğitimle bile onların bilgilerini safdışı edecek öğrencilerimiz var..okulda verilecek yüzeysel anlatımlı saatle sınırlı ders eğitiminden korkmak yersiz...onlarca misyonerler var anadoluda yeri gelince cahil halkımızı bile inandıramıyor...ben bu konuda öğrencilerimize güveniyorum...ayrıca bu olay o konuyla ilgili öğrencilerimize hırs verir..bir öğretmene karşı bir sınıfın azimleneceği kanısındayım.. her müslümanın farklı dinler konusunda bilinçlenmesi taraftarıyım taraftarıyım.. Şahsi görüşüme gelince derslerin lisede rahipler tarafından anlatılması gereksizdir..çünkü sadece yüzeysel bir anlatım olacak ve buna hiç gerek yok...çünkü tıpkı formumuzda bile farklı görüşlere yol açtığı gibi halkımız arasındada hiç yoktan tartışmaya yol açar İlahiyat veya müftü olacak kardeşlerimizin alacağı bir eğitim varsa o arkadaşlarımızın bulunduğu okullarda olabileceği düşüncesindeyim.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
![]() Alıntı:
Şimdi öncelikle Hocam size bir iki soru sormak istiyorum… ( Tabi bu soru Tüm Dinler Arası Diyalog destekçilerine… ) 1.Diyoloğun amacı nedir? Eğer amacı cihat, tebliğ ve davetse Ne Allahın kelamında nede İslam Tarihin de görülmeyen bu ( bence sözde ) Cihat yerine icamayi ümmetin kullandığı metotları kullansanız… Eğer diyorsanız o metotlar eskidi ortama şartlara uymuyor benim cevabım şu olur… Kuranda – Hadis ve siyerde – İcmai Ümmette ve Bunlarda Bulunan Hiç bir Kıyaslanacak duruma yakın bir şey yokken beşeri Akılla farklı bir yol aramak bence cok ama çok terstir… sen İcmai ümmetin metodunu kullan senin görevin tebliğ, tebliğ metodunu incelemek değil bu senin ödevin yoksa başka gayemiz yok Allahın emri olduğu için bu işi yapıyoruz yoksa başka ne çıkarımız o zaman sen İcmai ümmetin metodunu kullan onlara Hidayeti veren Allah (c.c)dür… Yoksa yok ise bizim metotlarımız değildir… “Müslümanlar Diyalogdan kaçan taraf olmamalı” demişsiniz? Bu konuda hem fikirim (Kuran-ı Kerim incelendiğinde Hz. Peygamberin misyonunun “davet” esası üzerine bina edildiği görülmektedir. Kur’an, Hz. Peygamberin ve müslümanların da’vet ile ilgili çalışmalarında uymaları gereken yöntemleri de açık bir şekilde ortaya koymuştur. Bu yöntemlerden birincisi : “Rabbinin yoluna hikmetle ve güzel öğütle da’vet et ; onlarla tartışmanı en güzel bir şekilde sürdür” (Nahl Sûresi, 25) ayet-i kerimesidir.) Müslüman münazaradan da İslam uğruna sohbetten de kaçmaza ama bu yaptığın Diyalog kişiler arası değil, bunu amacı Ekonomi olsa Devlet politikasında Denge olsa Anlarım Fakat bu Dinle arası Kültürler arası değil dinler arası böyle bir şey olmaz olamaz… Biz Allahın dediğini Gibi tebliğ ve davet olur… Tebliğ edilecek kişinin konumunu, fikir yapısını iyi değerlendirmek ve tebliğ edilecek kişiyi iyi seçmek Kalbinde biraz olsun, iman nûru parıldayanlara öncelik tanımakla beraber İslam metodu ile ( Dinler arası Diyalog ile değil ( ayrıca ne dinleri Allah katında Tek din İslam dır.) bizim hedefimiz yürekleri Allah’ın emirleri için güzel hoş ve kibarca kalplerini yumuşatmaktır. Allah İlahi kelamın da Firavun’ a bile kac kere yumuşak bir dille direk olarak Allahın emirlerine davet edildiğini anlatmaktadır… Yani biz Allahın bize verdiği ödevin amacı dışına çıkmadan Allahın gösterdiği metodla tebliğimizi ve davetimizi yapacaz… Sonuc olarak hidayeti veren Allah (c.c) üdr. Bundan sonra artık iman edip etmemenin insanların kendi istemelerine bağlı bulunduğu ifade edilmiştir. (Kehf Sûresi,29) Peygamber Efendimiz, iman etmeyeceklerine kanaat getirdiği hâlde, Ebû Cehil'i, Ebû Leheb'i İslâm'a dâvet etmeye devam etmiştir. Onların küfürde inatları sebebiyle ye'se (ümitsizliğe) kapılmamıştır. Âyet-i kerîmede buyurulur: Çünkü gerçekten sen, ölülere (söz) dinletemezsin ve arkasını dönüp kaçan sağırlara da çağrıyı işittiremezsin. Ve sen, körleri düştükleri sapıklıktan çekip hidayete erdirici değilsin; sen ancak, âyetlerimize îman edenlere (söz) dinletebilirsin, işte müslüman olanlar bunlardır. (Neml, 80-81) saygılrımla... Konu islam tarafından (09-25-2008 Saat 17:22 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
![]() Forumuzun üstalarından GÖNÜLDEN'e ; Gönülden bir kaç şey söylmeke isterim...
Ben son dönem imam hatip mezunlarındanım... Bu rahiplerin oraşara girmesi çok tehlikeli... İslam fıkhında sedd-i Zerare vardır ... kötüye yol aça bilecek yolda yasaktır... bu dediğiniz gibi belki öğrencide hırsa neden olabilir fakat bu arada bir iki tanede imam hatip öğrencisinde olsa ( bence bu daha fazla olur) iştahadi, itikati buzklağa neden olsa en vahimi dinini değiştirme sebebine varan bir sonuç olsa bunu hesabını kim verecek bence okadar geniş olmayalım... Fakat şahsi görüşünüza GÖNÜLDEN katılıyorum... saygılarımla... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
![]() Bir hiristiyanla asla diyalog yapılamaz.Yahudiyi ise hiç saymıyorum.Nasıl bir diyalog olacak bu papa gelip bizim camimizde " Allahım ve yüce İsa sen Türklere kuvvet ver Müslümanları koru "diyerek secdeye mi kapanacak yada sinsice tam tersinimi söyleyecek.
Hz. Muhammed, dini kılıç ile yayma gibi insanlık dışı şeyden başka yeni bir şey getirmemiştir diyen ve her defasında, Hz.Muhammed(s.a.v)'e küfür ve hakaretten bir nebze olsun geri durmayan bir hiristiyanbaşı ve onun dünyanın özellikle geri kalmış ülkelerinde iki lokma ekmeğe muhtaç zavallı insanları saptırılmış dinlerine katabilmek için gece gündüz çalışan misyonerleri yeteri kadar zaten can sıkmaktadır.Birde bunlarla diyalog adı altında yakın temasa geçmek ise tam bir felakettir. Dostluk başka alışveriş başka sözünün çok doğru bir söz olduğunu söylerken ,bu arada papaya ayaklarının altını öptüren Büyük hükümdar Atillayı'da herhalde burada saygıyla anmalıyız. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
![]() Alıntı:
Ayette dost edinmeyin derken, onlara itimat edip kardeşlik derecesinde samimi olmayın denmek istendiğini bilmeniz lazım. Kur'an'daki bu uyarı, hristiyan ve yahudilere düşman değil de mesafeli olun şeklinde anlaşılmalıdır. Hal böyle olunca imam hatiplerdeki düzenlemenin ne sakıncası olabilir. Görülen dinler tarihi dersinde, her ayrı dini, işini en iyi bilen kişilerden öğrenecekler. Bundan daha güzel ne olabilir ki.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
![]() Arkadaslar dinler arasi Diyalog u Desteklemeden,Dinler arasi Diyalogun ne olduguna bir bakalim isterseniz:
Dinlerarası diyalog,Papalığın II.Vatikan Konsili’nin 4.oturumunda kabul edilen,”Nostra Aetate” diye maruf Konsil metninde aktarılan ve 28 Ekim 1965’te Papa VI. Paul’un onayıyla ilan edilen,”Papalığın 3000.yıl hedefi olarak açıkladığı Asya’nın Hristiyanlaştırılması projesi’nin bir yöntemidir. Papalığın “Çağdaş Hristiyanlaştırma ve misyonerlik usûlü” dür.(John W.O’Malley,Reform,Historical Conciousness And Vatikan li’s Aggionamento,Theological studies,1971xxx11/4;M.Raukanen,The Catholic Doctrin of Non Christian Religions According to the Second Vatikan Council, New York 1992,35; The Second Vatikan Council, Nostra Aetate,1-4) İslâm akaidi ve Ehl-i Sünnet esaslarına göre; Papalığın böylesi bir “Hristiyanlaştırma projesi ve misyonunun(görevinin) gönüllü bir parçası olan” herhangi bir müslüman,mürted olur,İslâm dairesinin dışına çıkar, küfre düşer.Bu küfrü irtikab ettiği ana kadar,yaptığı tüm ibadet ve hayırlı amelleri boşa çıkar,müflis olur.Evli ise nikahı düşer.(A.Z.Gümüşhanevi,Camî’ül Mütûn, c.1,Elfaz-ı Küfür,b,2) Hristiyanlık gibi, İslâm’dan gayri bir din edinen kimseyi küfre düşmüş saymayan kişi veya onların küfürde oldukları hususunda şek şüphe içinde olan kişi yahut da onların manevi gidişatının doğru olduğu kanaatini taşıyan kişi İslâm’dan çıkmış olur,küfre düşer.(Muhammed b. İsmail er-Reşid, Tehzib’ü Risalet’il Bedri’r-Reşid fi Elfâz’il Mükeffirat,vr 12, Yahya Bin Ebi Bekr, Esir’ul Melahide,vr 11b) asil amaci Dünyayi Hiristiyanligi Yaymak olan bir Misyonun Parcasi olmaktan olmaktan Allah a siginirim |
|
![]() |
![]() |
#28 |
![]() Bizim Diyalogumuz Papa nin misyonunda yer almak ile olmaaz Peygamber Efendimizin gösterdigi sinirlar iserisinde olur,bizim Hosgörümüz Müslüman Din Kardeslerimiz Sehit edilirken Hiristiyanlara Hosgörü ile yaklasalim derken Sehitlerimizi ölü diye, Mücahitleri Militan/Terorist diye ifadeler kullanarak kendi din kardesimize Hosgörüsüz davranmayiz,
ilk önce Kendi Din Kardeslerimize Hosgörü ile yaklasmaliyiz Bu Dinler arasi Diyalog Denen Safsata Yukari da belirtmis oldugum gibi Papa tarafindan Baslatilmistir, yok biz niyetimiz islami yaymak diyorsaniz bu da Papa nin Misyonunda yer almak ile olmaz ,biz kendi Peygamber efendimizin göterdigi ölcüde herhangi papaz in Misyonundan ayri hareket etmeliyiz. Bakiyorum da Bizim Diyalogculardan gayretlisi yok bu Diyalog ugruna taviz vermekte, |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
![]() Alıntı:
Papa nin Misyonu Dinler arasi Diyalog oldugu halde Peygamber efendimize Hakaret ediliyorsa, Dünya da Müslümanlara Katliyam yapiliyorsa demekki diyalogcular yani Papa nin Misyonnun Parcasi olanlar Yanlis yolda gidiyorlar sanirim öyle gözüküyor ki yukarida saymis oldugun Baris, dostluk diye kavramlari onlari etkilememis gözüküyor Bu arada Ben AFG neden banlandim ? cevaplaya bilen varmi?,eger iftira atiyorsam karsima gecip aksini ispatlasinlar. Ey Yüce Mevlam Sana sükürler olsun ki Saadeti Papanin Dinler arasi Diyalog Safsatasinda degilde Islamda aramam |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
![]() Kardesim Islamda Diyalogun elbette yeri vardir bunu kimse inkar etmiyor, ancak diyalog Islami sizgide olur ve tek tarafli olmaz ,Müslüman kardeslerimiz sehit edilirken,zulüm görürken onlara hosgörü ile yaklasmaniz hic hos birsey degil, hatta haksizlik karsisinda susan Dilsisdir Seytandir hadisi serif aklima geldi soruyorum?, Müslüman kardeslerimize zulüm edilirken ve artarak devam etmesi ortadayken diyalog ugruna susmanin, taviz vermenin anlamini söyleyebilirmisiniz?, Kaldiki söz konusu olan diyalog ve hosgörü Papa nin baslatmis oldugu Sayin Gülenin Yazmis oldugu mektupta belirtmis oldugu gibi Dünyayi Hiristiyanlastirmak icin baslatilmis olan Diyalogun parcasi olmak istemesi dir
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|