06-07-2009, 01:44 | #1 |
~ İnsanı Küfre Götüren Sözler 2 ~
İbni Hacer-i Mekki hazretlerinin Zevacir isimli eseriyle, Hadika, Berika, Birgivi, Miftah-ül Cenne, Mektubat-ı Rabbani, Seadet-i Ebediyye, İbni Abidin’den aldığımız, küfre düşüren söz ve işlerden bazıları şunlardır:
1- Allahü teâlâya layık olmayan şey söylemek. Mesela bir kimse bir işi yaptığı halde, zaruretsiz (Allah biliyor ki yapmadım) demek. Yahut, yapmadığı bir şey için, zaruretsiz (Allah biliyor ki yaptım) demek. Böyle söylemek Allahü teâlâyı hâşâ cahillikle suçlamak olur. 2- Allah akıllıdır, şuurludur, iyi düşünür demek, Onu yaratıklara benzetmek olur ki küfürdür. 3- Peygamberleri küçültücü şey söylemek, onunla alay etmek. Mesela Hazret-i Âdemi kastedip (İlk insan vahşi idi) demek. Veya bir evliyayı peygamberden üstün bilmek. Yahut peygamberin dediği doğru ise biz kurtulduk demek. (Yalnız Kur'an), (Kur'andan başka kaynak tanımam), (Kur'andan başka kaynağa lüzum yok), (Peygamber postacıdır, vazifesi bitmiştir) gibi sözler de küfürdür. 4- Peygamber efendimizden sonra başka bir Peygamberin geleceğini söylemek. (İsa aleyhisselam gelecekse de, Peygamber olarak gelmeyecektir.) 5- Melekleri küçültücü şey söylemek. Mesela (Senin bakışın bana Azrail gibi geliyor) demek. Yahut (Cebrail bile söylese inanmam) demek. (Çocuklarınızı iyi yetiştirmezseniz, zebani olur) demek. 6- İslam âlimlerinin sözlerini, fıkıh kitaplarını ve fetvalarını tazim etmesi gerekirken tahkir etmek. Mesela (İmam-ı a'zamın kıyası hak değildir) demek. Fetvayı yere çarpmak. Hadis ve tefsir kitaplarını yere fırlatmak. 7- Ahirette olacak şeylerle alay etmek. Mesela (Ben Cenneti istemem, Cehennemi isterim. Çünkü bütün fahişeler oradadır) demek. 8- Allahü teâlânın emir ve yasaklarına yani Kur'an-ı kerimde ve hadis-i şeriflerde açık bildirilmiş ve İslam âlimlerinin kitapları ile her tarafa yayılmış, inanılması zaruri olan din bilgilerinden birine inanmamak, beğenmemek veya önem vermemek. Mesela (Ben görmediğim için cinlere, nazara inanmam) demek. 9- Kesin haram olduğu bilinen bir şeyi yiyip içerken besmele çekmek. Mesela şarap içerken veya domuz eti yerken Besmele çekmek küfürdür. Hırsızlık yapılarak alınan bir şeyi yerken besmele çekmek küfür olmaz. Çünkü burada yenilen şey değil, hırsızlık haramdır. 10- Kâfirlerin ibadet olarak yaptıkları ve kâfirlik alameti olan veya İslamiyet’i inkâr etmek ve inanmamak alameti olan ve tahkir etmemiz vacip olan şeyleri yapmak, kullanmak. Bunlardan meşhur olanlarını bilmeyerek veya şaka olarak veya herkesi güldürmek için yapmak da küfürdür. Mesela zünnar denilen papaz kuşağını bağlamak. Bunları güldürmek için de kullanmak küfre sebep olur. İtikadının doğru olması fayda vermez. (Berika) 11- Yunan felsefecileri gibi, dünya ezeli ve ebedi demek. 12- İslamiyet’e, (İslam düşüncesi), (İslam nazariyesi) , (İslami görüş) demek. [Düşünce, bir iş için düşünülen çare veya kıyaslanan neticedir. Görüş de düşünce demektir. Nazariye de, akli, zihni esaslara dayanan görüş, teori demektir. İslam âlimleri, (İnsanın, akıl, şuur, hafıza ve düşünce gibi yaratılmış olan sıfatlarını Allah’a vermek küfürdür) buyuruyorlar.] 13- Allahü teâlânın bildirdiği hükümlere ilahi düşünce, ilahi görüş, ilahi nazariye, ilahi şuur demek. Kur'an-ı kerimdeki hükümlere "Kur'ani görüş" demek. 14- Kâfirlerin dini âyinlerini, bayramlarını beğenmek. Zaruretsiz Hıristiyanların Noelini tebrik etmek. Kiliseye gidip, âyinlere iştirak etmek. 15- (Yahudi ve Hıristiyanların Allah’a inananları Cennete gidecek) demek. 16- Mucizeyi veya kerameti inkâr etmek. 17- Meşhur bir harama helal, meşhur bir helale haram demek. Mesela domuz yağı helal, sirke haram demek. 18- Âyeti, besmeleyi, bir melek, bir peygamber ismi bulunan yazıyı, kasten helaya, necasete, [pisliğe] atmak. Müslümanın ağzına [def-i hacet lafzı ile] sövmek. 19- Kendisine kâfir diye hitap edilince, kabul ederek evet demek. 20- Bir dilim ekmek, din ilminden iyidir demek. Din ilmi küçümsendiği için küfürdür. 21- (Bir süre sonra Hıristiyan olacağım) diye düşünmek. Bir bayan, bir Hıristiyan’la evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur. Bir erkek de bir ateist bayanla evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur. 22- Ağır bir hastalığa düşüp de, (Allah’ım canımı al da, istersen kâfir olarak al) demek. 23- (Allah’ım çocuğumu aldın, başka elinden ne gelirse onu yap) demek. 24- Tırnağı uzun olana, (Tırnağı kesmek sünnettir) dense, o da, (olsun ne olacak) dese, kâfir olur. Tırnağını kesmediği için değil, sünnete önem vermediği için küfür olur. 25- İnşallah, maşallah demek karın doyurmaz. Maşallahla inşallahla iş olmaz veya namaz kılmak karın doyurmaz demek. Bunları söylemekle dinimizin emri beğenilmemiş ve alay edilmiş oluyor. İnşallah, Allah’ın izni ile demektir. Allah’ın izni olmadan hiçbir şey olmaz. Onun için, hayır ve şer Allah’tandır diye iman etmek gerekir. Hayır gibi şerrin de Allah’tan olduğuna inanmamak küfür olur. İsteyen kul ama yaratan Allahü teâlâdır. 26- Sevdiği birine, (Sen bana Allah’tan da, Peygamberden de sevgilisin) demek. 27- Küfre rıza küfürdür. Çocuklarının kâfir olmasına üzülmemek. Mesela kızlarının gayri müslimle evlenmesine rıza göstermek. 28- Müslüman olmak isteyene, sen hele bekle, elimdeki şu işi bitirip de geleyim diyerek, onun Müslüman olmasını geciktirmek. 29- Ecelin hoyrat eli demek. [Çünkü Ecel Allah’ın emri ile gelir, Allah’ın emrini veya Azrail aleyhisselamın vazifesini zulüm gibi göstermek küfürdür.] 30- Kâfire hürmet etmek, mesela hürmet gayesiyle papazın elini öpmek. 31- Eshab-ı kiramdan her hangi birine kâfir demek. [Çünkü Kur’an-ı kerimde hepsinin Cennetlik olduğu bildirilmiştir. Birine kâfir denilince Kur’ana inanılmamış olur.] 32- (Mazlum kâfirler de Cennete girer) demek. 33- Haram paradan sevap ummak. Mesela bir bayan fuhuş parası ile kurban kesse, bundan sevap umsa, küfre girer. Sevap ummadan yaparsa küfre girmez. 34- Allahü teâlâyı mekanlı bilmek, mesela Hıristiyanlar gibi Allah gökte oturuyor demek. Allahü teâlâyı kastedip, (Göklerden bir ses geldi), (Allah, gökten bize bakıyor) demek. Böyle söylemek Allahü teâlâya mekan isnat etmek olur. Dünya, gezegenler, Cennet ve Cehennem ezeli değildir, sonradan yaratılmıştır, mahlûktur. Yer ve gökler yok iken de Allahü teâlâ var idi. İslam âlimleri, (Allah her zaman ve her yerde ebedi olarak hazır ve nazırdır) demenin caiz olduğunu bildirmişlerdir. Ancak, Allahü teâlâ zamanlı ve mekanlı olmadığı için bu söz, görünüş üzere kalmaz, mecaz olur. Bu bakımdan (Allah, zamansız ve mekansızdır, hiçbir yerde olmayarak hazır ve nazırdır) demek caiz olur. Böyle olmazsa, Allahü teâlâyı zamanlı ve mekanlı bilmek olur ki bu ise küfürdür. Miftah-ül Cenne kitabında (Bir kimse, "Allah’tan hali [boş] yer yok" dese veya "Allah gökte benim şahidim" dese, kâfir olur. Çünkü Allahü teâlâya mekan isnat etmiş olur. Halbuki Allahü teâlâ mekandan beridir) buyuruluyor. (Küfür Bahsi) 35- (Namaz kılmam ama, sen kalbe bak, benim kalbim temiz) demek. [Çünkü burada namaza önem verilmiyor, namaza önem vermemek küfürdür. Namaz kılmayan hep haram işliyor demektir, haram işleyenin kalbi temiz olmaz.] 36- (Anan baban esmer, sen nasıl sarışın oldun?) diyene, (Ben imalat hatasıyım) demek. Böyle söylemekle hâşâ Yaratıcının yanlış iş yaptığı söylenmiş oluyor. 37- İbadetleri müzikle yapmak, ilahileri müzikle söylemek. Çünkü ilahiler ibadettir, ibadete haram karıştırmak küfür olur. İçki içerken besmele çekmek de küfür olur. 38- Filan Müslüman benim gözümde Yahudi gibidir demek. 39- Bir Müslüman şaka olarak, muteber bir din kitabına hurafe dese veya alay ederek haram işleyene veya işletene "helal olsun" dese, mürted olur. 40- Kur'anı teganni ile okuyan hafıza, ne güzel okudun diyenin imanı gider. (Dürr-ül-münteka) 41- Bir şarkıcıyı dinleyen veya herhangi bir haram işi gören kimse bu harama, ne güzel dese, o anda imanı gider. (Müjdeci Mek. 266) 42- İnsan için, dil alışkanlığı gibi bir sebeple değil de, kasten yarattı, yaratıcı, yarattım, yaratıcıyım gibi sözler söylemek küfür olur. Allah’tan başkasına, yaratıcı denmez. Yaratıcı, yalnız Allahü teâlâdır. Mecaz anlamda yapmak, meydana getirmek manasında da söylememelidir. Bu manada veya kasıtsız söyleyenlere küfre girdi dememelidir. 43- Zaruri olan ve tevatür ile bildirilen din bilgilerine inanmayan kâfir olur. Küfür olan her söz, ister şaka olarak, isterse gönülden olmayarak olsun küfür olur. (Milel-nihal) 44- İslam bilgilerini ve ehli sünnet âlimlerini aşağılamak da, küfürdür. 45- Yabancı kadınlara bakana, haramdır denilince, güzele bakmak sevaptır demek küfür olur. Haramı kabul etmeyip, üstelik sanki ibadet gibi sevap diyor. Yabancı kadınlara bakmak, gözü zayıflatır ve kalbi karartır. Mubah olanı, güzeli sevmek, Allah’ın kudretini temaşa etmek sevap olur. 46- Çok inatçı bir Müslüman için Nuh diyor Peygamber demiyor demek küfür olur. 47- Bir Müslümanın dinine, imanına sövmek küfürdür. Evliyanın resmine tazim Sual: Biri evliyanın resmine tazim etmek şirk olur mu? CEVAP Şirk, Allahü teâlâya ortak yapmak, benzetmek demektir. Benzeten kimseye Müşrik,benzetilen şeye Şerik denir. Bir kimsede, bir şeyde, üluhiyyet sıfatlarından birinin bulunduğuna inanmak, onu şerik yapmak olur. Allahü teâlâya mahsus olan sıfatlara üluhiyyet sıfatları denir. Sonsuz var olmak, yaratmak, her şeyi bilmek, hastalara şifa vermek, üluhiyyet sıfatlarındandır. Bir insanda, güneşte, inekte, herhangi bir mahlûkta, üluhiyyet sıfatı bulunduğuna inanarak, ona tazim, hürmet etmeye, ona yalvarmaya, ona İbadet etmek, tapınmak denir. O şeyler Sanem [put] olur. Böyle zan olunan insanın ve kâfirlerin resimleri önünde, tazim edici şeyler söylemek, yapmak da, ibadet etmek şirk olur. Bir insanda üluhiyyet sıfatlarından birinin bulunduğuna inanmayıp, Allah’ın sevgili kulu olduğuna inanarak, bunun resmine, tazim etmek şirk olmaz, küfür olmaz. Fakat, herhangi bir insanın resmine hürmet etmek günah olduğu için, tazim, hürmet eden bir Müslüman, fasık olur. Haram olduğuna önem vermezse, diğer bir haramı, önem vermeyerek yapanlar gibi Mürted olur. Tazim ve tahkir Sual: Dinen kıymetli olan şeylere saygısızlık, küfür olur mu? CEVAP İki örnek verelim: 1- Bir ihtiyaç olmadan Kâbe’ye karşı ayaklarını uzatmak, Kâbe’ye saygısızlıktır, ama küfür değildir, tahrimen mekruhtur. Bunu kasten yaparsa, yani Kâbe o tarafta olduğu için, onu hafife alarak veya alay ederek ayaklarını uzatırsa küfür olur. 2- Namaz kılmamak Allahü teâlânın emrine saygısızlıktır; fakat küfür değildir. Namazın farz olduğunu inkâr etmek yahut bu farzı hafife almak, namaza önem vermemek küfür olur. Küfre düşüren amel Sual: Ehl-i sünnete göre, amel imandan parça olmadığına göre, insan sadece itikadi bir konuda mı küfre düşer, ameli bir iş yapınca da küfre düşebilir mi? CEVAP Peygamber efendimizin bildirdiği bütün emir ve yasaklarda itikadi mesele vardır. Yani, Peygamber efendimizin bildirdiği bütün emir ve yasaklara inanmak, hepsini beğenmek itikadi meseledir, imanla ilgilidir. İmanda hassas nokta budur. Bunları yapıp yapmamak ise günah ve sevapla ilgilidir. Küfür, dinimizde bildirilen, inanılması, beğenilmesi gereken herhangi bir hususa inanmamak, beğenmemek, saygı göstermemektir. Veya yine dinimizde bildirilen, inanılmaması, beğenilmemesi gereken herhangi bir hususa inanmak, beğenmek, saygı göstermektir. Birkaç örnek verelim: 1- Mushaf-ı şerifi yere atmak küfürdür. Bu sadece bir iştir, ama Allah’ın kelamına saygısızlık olduğu için küfürdür. 2- İçki içen, domuz eti yiyen kâfir olmaz. Ama içkiyi içerken, domuz eti yerken Besmele çekerse veya bunlar ne güzel şeyler derse kâfir olur. Haram olan şeye saygı gösterilmiş, haramlığına inanılmamış olur. 3- Hıristiyanların haçlarını kolye olarak kullanmak küfür olur. Kolye takmak sadece bir iştir, ama saygı yerinde bulundurulduğu için, küfür alametini beğendiği için küfür olur. Nasıl hareket etmeli? Sual: Müslüman olduğunu söyleyen, fakat sözlerinde veya yazılarında küfrü gerektiren bir şey görülen kimseye kâfir denir mi? CEVAP Müslüman olduğunu söyleyen veya cemaat ile namaz kılarken görülen bir kimsenin Müslüman olduğu anlaşılır. Sonra, bunun bir sözünde, yazısında veya bir hareketinde, Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdikleri iman bilgilerine uymayan, küfrü gerektiren bir şey görülürse, bunun küfür veya dalalet olduğu, bundan vazgeçip tevbe etmek gerektiği söylenir; yine vazgeçmezse, bunun sapık veya mürted olduğu anlaşılır. Namaz kılsa, hacca gitse, her ibadeti ve iyiliği yapsa da, bu felaketten kurtulamaz. Küfre sebep olan şeylerden vazgeçmedikçe, bundan tevbe etmedikçe, Müslüman olamaz. Her Müslüman, küfre sebep olan şeyleri iyi öğrenerek, mürted olmaktan korunmalı, kâfir olanları ve Müslüman görünen yalancıları iyi tanıyıp, zararlarından sakınmalıdır! Yalandan Hıristiyan olmak Sual: Avrupa’da yaşıyoruz. Hıristiyan olan Müslümanlara para ve imkân veriliyor. Sırf bu imkânlardan faydalanmak için, yalandan Hıristiyan olduğumuzu bildirsek bir mahzuru olur mu? Bunun gibi ateistlerin içinde ateist, masonların içinde mason görünmekte sakınca var mıdır? CEVAP Çok sakınca vardır; çünkü bu işte bir zaruret yoktur. İbadetini gizlemek ayrı, kâfir görünmek ayrıdır. Din kitaplarında, (Şakadan, “Ben kâfirim” veya “Ben Hıristiyan’ım” dese, kâfir olur) buyuruluyor. Yani bu işin şakası bile olmuyor. Hatta bir kimse, (Hıristiyan olmak, Yahudi olmaktan iyidir) dese, kâfir olur. Bu bakımdan şakadan da olsa, maddi menfaat için de olsa, Hıristiyan, ateist veya mason görünmemelidir. İbni Sebecilik’te takiyye varsa da, Ehl-i sünnette böyle takiyye yoktur. dinimizislam.com
Konu Duygu'Seli~ tarafından (06-07-2009 Saat 01:46 ) değiştirilmiştir.. |
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
06-07-2009, 01:53 | #2 | |
Alıntı:
|
||
06-07-2009, 03:02 | #3 |
1- Allahü teâlâya layık olmayan şey söylemek. Mesela bir kimse bir işi yaptığı halde, zaruretsiz (Allah biliyor ki yapmadım) demek. Yahut, yapmadığı bir şey için, zaruretsiz (Allah biliyor ki yaptım) demek. Böyle söylemek Allahü teâlâyı hâşâ cahillikle suçlamak olur.]
Böyle bir ifade kullanmadım hiç. (Çok şükür: ) ) 2- Allah akıllıdır, şuurludur, iyi düşünür demek, Onu yaratıklara benzetmek olur ki küfürdür.] Tövbe tövbe..Daha neler.. 3- Peygamberleri küçültücü şey söylemek, onunla alay etmek. Mesela Hazret-i Âdemi kastedip (İlk insan vahşi idi) demek. Veya bir evliyayı peygamberden üstün bilmek. Yahut peygamberin dediği doğru ise biz kurtulduk demek.Daha neler..Böyle denir mi hiç.. (Yalnız Kur'an), (Kur'andan başka kaynak tanımam), (Kur'andan başka kaynağa lüzum yok), (Peygamber postacıdır, vazifesi bitmiştir) gibi sözler de küfürdür.Aslında tam böyle değil de, şöyle diyenler çıkabiliyor. Mesela, ben sadece Kuran'a bakarım, başka bişeye bakmam deniyor ya..Acaba diğerlerini reddetme babında mı diyor diyenler bilemiyorum. Yuvarlama yapmamakta fayda var 4- Peygamber efendimizden sonra başka bir Peygamberin geleceğini söylemek. (İsa aleyhisselam gelecekse de, Peygamber olarak gelmeyecektir.)Bu zaten aleni inkar gibi bişey sanki.. 5- Melekleri küçültücü şey söylemek. Mesela (Senin bakışın bana Azrail gibi geliyor) demek. Yahut (Cebrail bile söylese inanmam) demek. (Çocuklarınızı iyi yetiştirmezseniz, zebani olur) demek. Bir de bunların yanısıra, sen bir meleksin derler ya..Acayip sinir oluyorum. Yahu kardeşim melek melektir, insan da insandır değil mi ama. Denmemesi uygundur diye biliyorum. 7- Ahirette olacak şeylerle alay etmek. Mesela (Ben Cenneti istemem, Cehennemi isterim. Çünkü bütün fahişeler oradadır) demek. Evet şimdi bu mevzu önemli. Hani ben cenneti sana değişmem, cehennem olsa farketmez gibi saçma sapan (tövbe tövbe), ahireti sözde küçümseyici tarzda söylemler günümüzde sıklıkla oluyor. Yine gıcık kaptığım noktalardan biri..Yahu sen nasıl olur da, cenneti ya da cehennemi başka bir şeyle kıyaslarsın. Bu ne densizliktir anlamak mümkün değil..Bir de burası cennet, şurası cennet demek de doğru değil. Dünyevi alanları tasvir ederken kullanılır ya hani o babtan.. 8- Allahü teâlânın emir ve yasaklarına yani Kur'an-ı kerimde ve hadis-i şeriflerde açık bildirilmiş ve İslam âlimlerinin kitapları ile her tarafa yayılmış, inanılması zaruri olan din bilgilerinden birine inanmamak, beğenmemek veya önem vermemek. Mesela (Ben görmediğim için cinlere, nazara inanmam) demek. Evet.. Bu nazar mevzu bir de büyü var değil mi..Millet inanmıyorum diyor çıkıyor işin içinden rahatlıkla. Nasıl bir rahatlık bu ben anlamıyorum. Nazar da vardır dinde, büyü de.. Hepsine de inanmalıyız.. 11- Yunan felsefecileri gibi, dünya ezeli ve ebedi demek. Böyleleride mi varmış..İlk defa duydum..Ve pes diyorum.. 14- Kâfirlerin dini âyinlerini, bayramlarını beğenmek. Zaruretsiz Hıristiyanların Noelini tebrik etmek. Kiliseye gidip, âyinlere iştirak etmek. Yok biz noellerini tebrik etmiyoruz. Bizatihi onlar gibi kutluyoruz. Var mı ki daha ötesi 15- (Yahudi ve Hıristiyanların Allah’a inananları Cennete gidecek) demek. [b][color=blue]İşte rahmet okuma hadisesi, en büyük örnek olsa gerek..Ne cehalet Ya rabbi.. 21- (Bir süre sonra Hıristiyan olacağım) diye düşünmek. Bir bayan, bir Hıristiyan’la evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur. Bir erkek de bir ateist bayanla evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur. Evlenmesi doğru değil de..Ya karar aşamasında dahi böyle olduğunu bilmiyordum. (İnşeAllah doğru bir kaynaktan aktarmışsındır) 23- (Allah’ım çocuğumu aldın, başka elinden ne gelirse onu yap) demek. Allah korusun..Aleni isyan.. 25- İnşallah, maşallah demek karın doyurmaz. Maşallahla inşallahla iş olmaz veya namaz kılmak karın doyurmaz demek. Bunları söylemekle dinimizin emri beğenilmemiş ve alay edilmiş oluyor. İnşallah, Allah’ın izni ile demektir. Allah’ın izni olmadan hiçbir şey olmaz. Onun için, hayır ve şer Allah’tandır diye iman etmek gerekir. Hayır gibi şerrin de Allah’tan olduğuna inanmamak küfür olur. İsteyen kul ama yaratan Allahü teâlâdır. Bunu duyuyorum zaman zaman. Tabi manasının tam idrakinde olmayınca insan, böyle bol keseden silip atıyor.. 33- Haram paradan sevap ummak. Mesela bir bayan fuhuş parası ile kurban kesse, bundan sevap umsa, küfre girer. Sevap ummadan yaparsa küfre girmez. Yok mu böyleleri günümüzde. Mesela loto parası çıkarsa, millet bol miktarda hayırlı işte kullanacakmış ya (sözde tabi) 34- Allahü teâlâyı mekanlı bilmek, mesela Hıristiyanlar gibi Allah gökte oturuyor demek. Allahü teâlâyı kastedip, (Göklerden bir ses geldi), (Allah, gökten bize bakıyor) demek. Böyle söylemek Allahü teâlâya mekan isnat etmek olur. Dünya, gezegenler, Cennet ve Cehennem ezeli değildir, sonradan yaratılmıştır, mahlûktur. Yer ve gökler yok iken de Allahü teâlâ var idi. İslam âlimleri, (Allah her zaman ve her yerde ebedi olarak hazır ve nazırdır) demenin caiz olduğunu bildirmişlerdir. Ancak, Allahü teâlâ zamanlı ve mekanlı olmadığı için bu söz, görünüş üzere kalmaz, mecaz olur. Bu bakımdan (Allah, zamansız ve mekansızdır, hiçbir yerde olmayarak hazır ve nazırdır) demek caiz olur. Böyle olmazsa, Allahü teâlâyı zamanlı ve mekanlı bilmek olur ki bu ise küfürdür. Miftah-ül Cenne kitabında (Bir kimse, "Allah’tan hali [boş] yer yok" dese veya "Allah gökte benim şahidim" dese, kâfir olur. Çünkü Allahü teâlâya mekan isnat etmiş olur. Halbuki Allahü teâlâ mekandan beridir) buyuruluyor. (Küfür Bahsi) Bir de bazısı , direk yukarıy işaret ederek, Allah'ı işaret etmeye çalışıyor. (Tövbe Yarabbim. Tam bir garabet) 35- (Namaz kılmam ama, sen kalbe bak, benim kalbim temiz) demek. [Çünkü burada namaza önem verilmiyor, namaza önem vermemek küfürdür. Namaz kılmayan hep haram işliyor demektir, haram işleyenin kalbi temiz olmaz.] Bu zaten çok revaçta olan bir söz malumumuz üzere. İbadetlerini yapmayanların, sığınağı da diyebiliriz. Tamam kalp önemli de, icraat da önemli değil mi.. 41- Bir şarkıcıyı dinleyen veya herhangi bir haram işi gören kimse bu harama, ne güzel dese, o anda imanı gider. (Müjdeci Mek. 266) Eveet.. Ben hiç demem, çok şükür. Zaten forumda müzik köşelerine yorum yapmamam da zaten buna işarettir. Ya da şarkı armağan etme falan herşey dahil: ) 42- İnsan için, dil alışkanlığı gibi bir sebeple değil de, kasten yarattı, yaratıcı, yarattım, yaratıcıyım gibi sözler söylemek küfür olur. Allah’tan başkasına, yaratıcı denmez. Yaratıcı, yalnız Allahü teâlâdır. Mecaz anlamda yapmak, meydana getirmek manasında da söylememelidir. Bu manada veya kasıtsız söyleyenlere küfre girdi dememelidir. Oooo bu yarattım kelimesi artık normal bir hal almış neredeyse. Herkesin dilinde. Şu yarattı bu yarattı..Tövbe tövbe. Bu kelimenin zaten olur olmaz kullanılması acayip canımı sıkıyor. Forumda da zaten yeri geldikçe uyarmaya gayret ediyorum..Mecazi de olsa, söylenmemesi gerekir. Ama fıkhi açıdan tam hükmü nedir bilmiyorum. Yahu söylenmesin ne var. Yok mu yerine kullanılacak başka bir kelime.. Bir de ilaveten, işlerimizi yaparken, ben şunu kesin yapacağım, şuraya gidceğim, geleceğim vs.. bunları kullanırken de mutlaka başında inşeAllah kelimesini getirmeyi unutmamalıyız.Zira hiçbirşeyi yapmamızın garantisi yok.. NOT:Duygucum, bu aktardığın kaynak inşeAllah sahihtir.. Konu Feride tarafından (06-07-2009 Saat 03:06 ) değiştirilmiştir.. |
|
06-07-2009, 03:10 | #4 |
Kaynağım www.dinimizislam.com kaynağıdır.. Bütün bilgiler hadislerle,ayetlerle birlikte verilmekte ve benim çok güvendiğim bir yerdir..
Merak edenler bu konun devamını o siteye girerek bakabilir ayrıca 24 saat boyunca merak ettikleri her dini soruyu orada sorarak cevap alabilirler,yine hadis ve ayet belgeli olarak.. |
|
06-07-2009, 03:14 | #5 |
Tarihsever senden imrendim, böyle tek tek cevaplamak istedim ben de: )
|
|
06-07-2009, 03:20 | #6 |
O zaten klişe olmuş. Yok mu kardeşim başka kelime..
Tarihsever ne kadar da doğru bilinen yanlışlar var değil mi.. Ben çok şükür riayet ediyorum. Ama bir çok kişi etmiyor. Mesela şarkı türkü işi, en basit örnek. Her çıkan şarkı türkü "aa ne güzelmiş " falan ya da bu kıyafet için de geçerli..Mesela ne deriz dine aykırı bir kıyafet için "ya ne güzel bir kıyafet" denmesi vs.. Bunlar da yanlış tamamen. Harama ya da işte günaha sen cevaz verir gibi oluyorsun konuşman da.. Dikkat edelim inşeAllah.. Duygu saol.. Konu NûN tarafından (09-13-2010 Saat 14:43 ) değiştirilmiştir.. Sebep: Alıntı silindi. |
|
06-07-2009, 03:35 | #7 |
Yok arkadaş, kime ne anlatacaksın. Birine bişey söylesen, biz o niyetle mi söyledik diyip işin içinden çıkıyorlar. Tamam niyet önemlidir işlerimizde ama, dış etkenlerede riayet etmek gerekiyor. Sen kalk efendim, olur olmaz konuş, sonra da neymiş kalbim temizmiş. Var mı böyle bişey ya..
Ya ben bu konularda çok doluyum. O kadar ki yaşamımda güzel kelimesini kullanma sıklığım okadar az ki, bazen bişeye güzel deyince, acaba yanlış bir şeye mi güzel dedim diye bir an duraksıyorum. Buna şimdi abartı diyen olursa, vururum: ) Şaka şaka: D Ama denmemeli tabi.. Aslında olması gereken.. Tarihsever keşke senin gibi olsa herkes.. En azından yanlışlarını görebilse ve de yanlışlığını kabul edebilse.. Konu NûN tarafından (09-13-2010 Saat 14:44 ) değiştirilmiştir.. Sebep: Alıntı silindi. |
|
06-07-2009, 03:40 | #8 |
Ama gene de doğru bildiklerimizi yılmadan anlatmaya devam..: )
Bunu eklemeden geçemeyeceğim.. |
|
06-07-2009, 03:49 | #9 |
Evet...Bildiklerimizi uygun bir dille anlatmaktan kaçınmamalıyız. Bu her ne kadar zor olsa da..
Teşekkürler, güzel düşüncelerini paylaştığın için.. |
|
06-07-2009, 04:19 | #10 |
Konu çok güzel açıklamalar vurgularda çok güzel. Ancak maddeler arasında cevap yazdıracak bir madde dikkatimi çekti.
41. Madde çok ilginç. Haram olan birşeye güzel demek zaten bahsedilen sonuca götürür. Ancak orada "Bir şarkıcıyı dinleyip ne güzel" demeninde malum sonucu doğuracağını söylüyor. Yorumların bir kaçında yazmış arkadaşlar. Gerçekten şarkı dinleyip hoşuna gitmeyen insanlar varmıdır bilmem? Bu şarkı konusu nedir ne değildir. Biz dinleyip beğendiğimizde küfremi girmiş oluruz bu konularda daha detaylı bilgi verirsek yani ne demiş alimler? Bu işin aslı nedir? Bunu bilip buna göre amel etsek daha faydalı olur. Bu konuda da paylaşım bekliyoruz... Selam ve dua ile... |
|
Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim |
ak, ak forum, ak parti, ak parti forum, ak parti forum.com, allah, duyguseli, küfür, şirk |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|