04-18-2011, 19:35 | #1 |
İNTERNET Soruşturması !
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ SORUŞTURMASI
UHİM (Uluslararası Hak İhlalleri Merkezi, Amerikalı Prof. Rowland Miller'in yaptığı çalışma neticesinde vardığı "Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım sitelerinin utanmayı unutturduğu" tespiti üzerine geniş kapsamlı bir Sosyal Paylaşım Siteleri çalışması yaptı... İşte Özetler Normlar Değişebilir Ferhat Kentel (Sosyolog) * Zaman içinde sanal alemin de normları ve değerleri oluşabilir * Toplumdaki dikey ilişkilerin yerini sanal alemde yatay ilişkiler alıyor * "Bilgi ve haber "objektif" olmaktan çıkıp "sübjektif" hale dönüşüyor. * İzlenen ve kontrol edilen kitleler yerine izleyen ve konrol eden bireyler geliyor. * Derinlikli bilgi, yüzeysel tüketim bilgisinin yerini alabildiğinde iyi olacak. Dünyanın Sonu Değil İnsandan Umut Kesilmez Ümit Aktaş (Özgün Duruş Yayın Koordinatörü) * İnsanın gerçek kimliğiyle katılamadığı toplumsal hayata kurgulanmış sahte benliğiyle katılmnasıdır. * İnsanlar hayal edilmiş benliklerle maskeleri aracılığıyla temsil edilmeyi yeğliyor. * Ümit Aktaş sosyal medyayı mahalle baskısı tabirinden yola çıkarak küçük yerlerde istediğini yaşayamayan kişinin şehirde "özgürleşmesine" benzetiyor. * Oysa insan olmak kendi gerçek ve derin benliğini ortaya koyabilmeyi başarmaktır. * Her ne kadar dijital çağ, insanların utanmazlığı/utanmazlaşması için geniş imkan sunsa da bu durum dünyanın sonu değil. * Bir dönem bocalasak da bununla birlikte yaşamayı öğreneceğiz... * Modernliğin, kaybedilenlerden hiç söz açmaksızyn kendisini salt bir kazanım gibi sunması, ikiyüzlü bir tutum ve bir sahtecilik * En umulmadık yerlerde bile -sözgelimi beton bir binanyn cidarlarında- çiçeklerini açan bitkiler gibi, kayayı delen incir gibi, insan ve onun hayâ duyguları da en umulmadık koşullarda bile kendisini ortaya koyabilecek ve onarabilecektir. * Her türlü gelisme karsısında dünyanın sonunun geldiğini, insanlığın ortadan kalktığını, kıyametin yaklastığını iddia eden felaket tellallığı kötümserlik psikolojisidir * İnsandan umut kesilmez Yaramaz Tarık Tufan ( Yazar Tv Programcısı) * Sosyal olmak ve paylaşmak gibi iki önemli insan ilişkisinin sahici düzlemlerinin yitirilmesi büyük sorun. * Yüz yüze iletişimin ortadan kalkmasıyla birlikte insanın kontrol duygularının eksilmesi, yok olması doğal bir sonuçtur. Patolojik sonuçlar doğurur. * İnsanlar arası ilişkiler mekanik değil, karşılıklı etkileşimlereaçık, metafizik süreçleri de içeren bir varoluş karşılaşmasıdır. * Hiçbir olumlu yön görmüyorum. İyidir İyi Veyis Ateş (İletişimci Sunucu Tv Net) * Her yeni buluş insanoğlunda bir merak uyandırır ve bu merak onun bilmediği sulara dalmasına neden olur. * Kurcalıyor, karıştırıyor; eskiden tuvalette aklına gelip sonradan unuttuğu fikirleri şimdi Twitter da paylaşıyor. * Eskiden jelatin kaplı albümlerde sakladığımızfotoğrafları, şimdi anında paylaşıyorsunuz ve arkadaşlarınız buna yorum yapyyor; siz de bunlar üzerinden egonuzu tatmin ediyorsunuz. * internetin insanlığa verdiği bir zarar varsa bizi diğer canlılardan ayıran "bilmek" vasfına verdiği zarardır (zaman kaybı) * Teknoloji, hele hele bilişim teknolojisi “iyi bir şey”dir; önemli olan, sizin onu hangi amaç için araçsallaştırdığınızdır. Hayıflanıyoruz Alper Görmüş (Taraf yazarı) * Silahın icadıyla şövalyelik değerleri üzerine bir sürü yazıklanma oldu. * Her teknoloji değişikliği, bir önceki teknolojiye tekabül eden değerlerin "yitirilmesi" üzerine bir debiyatı da beraberinde getirir. * Seçme hakkım olsaydı yüzyüze ilişkiye imkan verecek kadar küçük bir toplulukta yaşamak isterdim. Değerler Yerle Yeksan Gülcan Tezcan (Gerçek Hayat editörü) * İnsanlar artık gündelik hayatta değil internette sosyalleşmeyi tercih ediyor. * Ahlak, güven, sevgi, dostluk, dayanışma, diğergamlık gibi pek çok değer yerle yeksan * Televizyonla birlikte zedelenen aile içi iletişim internet ve sosyal ağlar sebebiyle kopma noktasına geldi. * Anne, baba ve çocuklar; sosyal ağlarda paylaşımda bulunmayı eşiyle ya da çocuğuyla geçireceği zamana tercih ediyor Utanmayı Erteliyor Mehmet Lütfi Arslan ( Genç Dergi) * Sosyal paylaşım siteleri aslında yanılsama olsan bir özgürlük sunuyor * Sosyal paylaşım siteleri utanmayı unutturmaktan ziyade erteliyor bu da değer kaybına yol açıyor. * Sosyal paylaşım siteleri, gerçek ilişkilere ve aktivitelerezemin olabildikleri; yani araçsallıklarını koruyabildikleri ölçüde faydalı ortamlardır. Karşıduruş Yanlış Melih Bayram Dede Gazeteci (Yeni Şafak Teknoloji) * Yanlış kullanım bağımlılık yapabilir ama toptan karşıduruş, kullancılara hasta gözüyle bakmak doğru değil. * İnsanlar sosyal ağ sitelerindeki paylaşımlarında daha özgür ve daha açık. * Sosyal ağ siteleri sayesinde insanlar gerçek hayatta çeşitli nedenlerle giremedikleri gruplara girip kendilerini daha rahat ifade edebiliyorlar. İnsanlar İkilemde Kalıyor Derya Şafak (Metropoll Araştırma Şirketi Analisti) * Fazla zaman harcandığında insanlar gerçek dünya ile sanal dünya arasında sıkışıp kalıyor Sorun Çıktıkça Önlem Alınır Gerçek Değerleri Hiçbir Kuvvet Bozamaz Prof. Dr Hülya Çalışkan (Eğitimci) * Sosyal paylaşım siteleri, belki daha önceleri farklı yollarla yapılan, bu sebeple de kimsenin dikkatini çekmeyen ya da ortaya çıkmayan eğilimlerin, teknolojiye bağlı olarak artık görülmesini sağlamış olabilir. * “Sosyal paylaşım siteleri olmasaydı böyle şeyler olmazdı” kararına varmak yetersiz bir görüştür * Getirisi götürüsünden fazladır; "gerçek değerleri hiçbir kuvvet bozamaz" * Sosya paylaşım sitelerinin olumsuz tarafları “Sorun çıktıkça önlem alınır” yaklşımı ile bertaraf edilebilir. * Televizyonda olduğu gibi bu konuda da toplum bilinçli oldukça bağımlılıktan çok yararlıyı seçme aşamasına geçer. İnternet Yeniden Düzenliyor DOĞAN GÜRPINAR Aktivist (Genç Siviller Derneği) * Sanal interaktif mecra yeni bir ortam ve kendine has ilişki pratikleri oluşturdu. * Sanal kimlikle utanma duygusunun zayıflayacağı düşünülebilir. * Sosyal paylaşım sitelerinin salt "utanma duygusunun kaybolması" üzerinden ele alınması bu alanda oluşan bireysel/toplumsal değerler pratiğini gözden kaçırır. * Bu paylaşım sitelerinin "verili" değil "edinilmiş" tercihlere dayalı sosyallikler geliştirmesi bozucu değil yeniden düzenleyici etkidir. Sahte Sosyalleşme PROF. DR. RECEP ŞENTÜRK Sosyolog (Fatih Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi) * Sosyal paylaşım sitelerinin bazı insanlar için utanmayı unutturduğunu, mahremiyet duygusunu aşındırdığını, özel olanının sınırlarını yok ettiğini gözlemliyorum. * Sosyal paylaşım siteleri sahte bir sosyalleşme oluşturuyor. Hiç bir şey insan insana yüzyüze ilişkinin yerini alamaz * En kötü tarafı, makine aracılığı ile girilen bu tür sosyal ilişkilerin, otantik sosyal ilişkilerin yerine ikame edilmesi ve onlaryn adabyny unutturmasydyr. * Sosyal ilişkiler kurmak ve sürdürmek; “adab” diye adlandırılan ve öğrenilmesi kolay olmayan bir sanattır. Yanlış Kullanılıyor HULUSİ YİĞİT Eğitimci (İstanbul Üniversitesi Doktora Öğrencisi) * Bireysel alanın "sosyal paylaşım" adıyla sanal dünyada ifşa edilmesi çözülmeyi hazırlar. * Herkes Facebook'ta ama bilgisayar bilen yok * Facebook, Amerika'da -iş yoğunluğundan dolayı arkadaşlarıyla görüşemeyenler için- çıktı * Ülkemizde çocuk ve gençlerde salgın halini aldı. Yalnızlaştırıyor NESLİHAN AKBULUT Sosyolog / Aktivist (AKDER- Ayrımcılığa Karşı Kadın Hakları Derneği) * Sosyal paylaşım siteleri ahlaki yapıya zarar verirken bireysel dejenerasyona sebep oluyor. * Sosyal paylaşım sitelerinde ahlaki normların aşılmasından çekinilmiyor. * Gerçeklik algısına zarar veren sanal ilişkiler zannedildiğinin aksine görüldüğü gibi kişileri sosyaleştirmiyor daha fazla yalnızlaştırıyor. * İletişim ihtiyaçları da tahmin edilemiyor. İletişim İçin önemli YUSUF ALPAYDIN Eğitimci / PDR Uzmanı * Facebook ve Twitter gibi siteler sanal ortamda "gösterme" üzerine kurulu platformlar ama bu onların günahı değil * İnsanların yalnızlaştığı dünyada sosyal paylaşım sitelerinin iletişimi artırması olumlu görülebilir * Yüzyüze ifade edilemeyen şeyler sanal ortamda cesurca konuşulabiliyor. * Bu kolaylık insanları cezbediyor * Sahici ilişkinin zorlaştığı dünyada bu siteler işlevsel konuma sahip. ESRA AYDIN Aktivist (Özgür AÇılım Platformu) * Sosyal paylaşım siteleri neticesinde insanların doğal alanları paylaşılabilir oluyor ve utanılır olmaktan çıkıyor * Bu siteler utanmayı gerektirecek ahlaki ortak değerleri değiştiriyor (kaldırıyor) * Örnek: Artık, mahremiyetin ortaya saçılması değil herhangi bir rekabette yenilmek rezillik sayılıyor. * Sanal platformlar ifade gücü ve ortak hareket amacıyla kullanıldığında faydalı, aksinde sorumsuzluk getiriyor. FATMANUR ALTUN Sosyolog / Yazar * Teknoloji hem faydalı hem zararlı... * Facebook ve Twitter kendilerini ortaya çıkaran Batı kültürünün kodlarına bağımlıdır. * Cemaatlerin yok olduğu dünyada sanal cemaatlerin böylesine rağbet görmesi dikkate şayandır. * Facebook, Twitter insanları özlemini çektikleri topluluklara katarken mahremiyetlerini sırlarını edep duygularını "biricik" liklerini alıyor. * Haber akışı tek taraflı olmaktan çıkarken hiç olmadığı kadar muhalefet imkanı doğuyor. * Bu teknolojilerin hangi kültürün ürünü olduklarını bilerek vakarımızı korursak tehditleri en aza indigeyebiliriz. * Ehlileştirme ameliyesi gerçekleşmediği sürece insanlık bu teknolopjinin daha çok zararlı yönlerini görecek. * Böyle bir teknolojinin ıslahı büyük imkanları insanlığın faydasına harekete geçirecektir. HEDİYETULLAH AYDENİZ İletişimci ( İstanbul Üniversitesi Doktora Öğrencisi) * Bu yeni iletişim ortamı kendine has bir ahlak anlayışını beraberinde getiriyor ve bu hayata aktarılıyor. * Değerler yitirilirken yerine neyin geleceği belirsiz... * Mahrem ile toplumsal olan arasındaki gelgit bireyleri şizofrenik, bölünmüş bireyler haline getirebilir kişilik gelişimi etkilenir. * Onsuz bir gündelik hayat düşünülememsi bağımlılığa sebebp oluyor. * Dost ve aile ilişkilerinin aksatılmasına sebep oluyor * Her türlü içeriğe maruz kalınabiliyor ADEM GÜNEŞ Uzman Pedagog ( Ftaih üniversitesi İstanbul Meslek Yüksekokulu) * Sosyal paylaşım sitelerinde ruhsal rahatsızlıkların psikolojik bulaşıcı özelliği vardır * İnternet dünyası ciddi ve tehlikeli bir psikolojik dürtü sahasıdır. * Yıllarca uğraşılarak inşa edilen karakter eğitimi bir sanal ortam yakıcılığı ile yok olup gidebilir. * Sosyal ağlara üyelik yaşı 18'den yukarı çıkartılmalıdır. * Asosyallik eğilimi sosyal paylaşım siteleri ile artıyor * İnternet ortamındaki iletişim yakın çevre ile kurulması gereken iletişime tercih ediliyor. * Sosyal ağlar koca bir toplumu yaşamı tatmaktan alıkoyarak evlere kapatıyor. Yard. Doç. Dr ASLI TELLİ AYDEMİR İletişimci (İstanbul Şehir Üniversitesi İletişim Fakültesi) * Sosyal paylaşım siteleri utanmayı unutturmaktan ziyade kişisel değerlerin üstünlüğüne inandırıyor. * İnternette hayvan haklarına saygılı sürekli ekolojik ürünleri tercih eden bir çevre dostu gerçek hayatta yaşadığı ortama hiç saygılı olmayabilir. * Facebook'u kuranların saloganı "kendini gerçekleştiren kehanet" (self fulfilling prophecy) * Uluslararası çoğul paylaşımlar teknoküresel yurttaşlara tartışma ortamı sunarak yüzyılların paradigmlarını yıkabilir. * Sosyal medya mobilize olmayı kolaylaştırırken siber kabadayılık, iftira, yaftalamayı da beraberinde getiriyor. * Sosyal paylaşım pratik kullanım getirirken telif hakları izinsiz kullanım gibi riskler barındırıyor. * Özel sektör egemenleri kişiselleşen içeriğe yönelik yeni iş modelleri bulmak zorunda. MEHMET DİNÇ Psikolog * Sosyal paylaşım siteleri küresel boyutları dolayısıyla bireyleri ve toplumları değiştirecektir önemli olan dönüşmemektir. * Değerlerini yaşamayanlar, yaşadıklarını değerleştireceklerdir. * Temel mesele insanlığın ortak değerlerinin yitirilmemesi gerektiğidir bunun için kullanıcılar küçük yaşlardan itibaren ciddi olarak eğitilmelidir. * Sosyal paylaşım ağlarında zaman ve mekan sınırı olmaması eğlence ve oyunların ekonomik olması herkesle eşit olabilme günlük stresten kurtulma alternotifleri bulunması cazip özellikler. * Sosyal paylaşım ağları kişinin topluma, kendisine ve zamanına faydası kadar kullanılmalıdır. * Her seviyeden ve her niyetten insanın katkısına açık olan sosyal paylaşım siteleri bilgiye ulaşmak kadar bilgi kirliliğine de yol açmaktadır. * Bireyler dünyanın öbür ucuyla görüşebilmekte ancak kendi evlerinden habersiz kalabilmektedirler. * Bazı dönemlerdeki geçici krizler esnasında uç fikir ve ideolojilere ya da yanlış ilişkilere sosyal paylaşım ağları siteleri üzerinden ulaşıldığı acı bir tecrübedir. BEKİR AĞIRDIR Genel Müdür (Konda Araştırma) * Konuşulması gereken "yitirme" değil "değişmedir" * zaman ve mekandan bağımsız bu yeni hayat ritmini eski kavramlarla anlayamayız * Yazılım ve bilişimn sektöründe başlayan gelişme bugün "yaratma" esaslı işlerin neredeyse tümünde geçerli hale geldi. Özgün Duruş Genel Yayın Yönetmeni Nevzat Çiçek'in İnternet Analizi NEVZAT ÇİÇEK Gazeteci / Yazar * Harran'da bir mağaradaki kişi ile Hilton'un kral dairesinde ya da Amerika'daki kişi iletişimden aynı oranda yararlanabiliyor. * Apartman dairesinde komşusunun kendisini veya ailesinin bir ferdini görmesini istemeyen kişi namahremini internetten paylaşıyor * Facebook ve Twitter'e kişinin banyo fotoğrafını dahi eklemesi ve hiç tepki görmemesi utanma duygusunu etkiliyor. * sokağa çıkamayacağı fotoğrafı sosyal paylaşım sitesine yükleyen kişiyi çözemiyorum * Değerlerin aşılması internet üzerinden normalleştiriliyor. * Uçsuz bucaksız dünyada saklanacağı düşünen kişi frenlemeye gitmiyor * Kişinin utandığı şeyleri internette yapması değişimi gösteriyor. * İnternete yüklenen kontrolsüz bilgiler tahribata yol açıyor * Evindeki pencereye perde örten kişi bilgisayarına örtmeyebiliyor. * İnsanların birbirlerini görmeleri olumlu ama ilişkilerin ekrana sığdırılması olumsuz * Deniz Baykal veya Mavi marmara olayı ilişkilerimizi nasıl etkilediğine en güzel örnek MUHAMMET ÜNAL Mimar / Aktivist (Genç Gönüller Derneği) * Birey, birklikte yaşamaya muhtaç olmadan kendi başına ayakta kalmaya ikna ediliyor * Sosyal paylaşım siteleri, bireyselleşmenin getirdiği yavanlığı sanal dünyada sosyalleşerek çözme girişimleridir. * Tekonoloji ile bazı değerler yitirildi ancak sanal dünyanın böyle bir misyonu yok ki * Arkadaş edinmenin "bir arkadaşlık isteğiniz var" gibi basit ölçülere indirgendiği bireylerin birbirilerine olan yaptırımlarının "arkadaşı kaldır" "engelle" gibi basit tıklamalar ile karşılık bulduğu bir zamandayız * Sosyal paylaşım siteleri bireyselleşen insanların bireyselliklerini ortadan kaldırmak için oluşturulmuştur * Ancak bu sosyalleşme çabasının yetersiz kalıyor, tehlikeli ve bir çok istismara açık * Sahte kimliklerle bireylerin birbirlerine müdahale sahasının genişlemesi kişisel özgürlük gibi algılanıp karşıdaki isnanın yaşam sahasına müdahale ile sonuçlanıyor. Haber5 Müdürü Gülizar Sönmez'in Analizi GÜLİZAR SÖNMEZ Haber Müdürü (Haber 5) * Sosyal paylaşım sitelerinin değerlerin yitirlmesinde etki gücü vardır ama bu suçun tamamen sosyal ağlarda olduğunu göstermez * Devamlı internet başında olmak, hayatın gerçeklerinden uzaklaşlmak, Twitter'in dedikodunun başka çöeşidi olması, Facebook'ta mahremiyetin sıfır noktasına gelmesi, gündelik hayatta yaşam şeklinin sosyal ağlarda varlık gösterdiği bir gerçektir. * Gerçek hayat ile sosyal ağların dengesini kurarak gelişmekte olan bir düzenin yararlarından faydalanmak gerekir. * Gerçek hayat ile sanal dünya arasında gerçekliği insan kendi farkedbeilmeli kullanım amacını belirlemelidir. * Artık, duygular ve davranışlar da sosyal ortamın sanallığı kadar sanallaşıyor * Hayatta çıkabilecke sorunlar burada çıkabiliyor bunun yanında sosyal ağların olumlu etkileri ve faydaları tartışılmaz bir gerçektir. * Bilginin demokratikleşmesi ve sivil toplumun internet üzerinden organizasyonu gibi gelişmeler Mısır'daki devrim direnişi ve Wikileaks olaylarıyla net görülmüştür. Ailemiz Elden Gidiyordu... MUSTAFA ŞEN Genel Müdür (Genar Araştırma) * Sosyal paylaşım siteleri bireyin kendine özel bir mahremiyet evreni inşa ediyor ve birey o evrenin tanrısı oluyor. * Sosyal paylaşım sitelerinin bireysel ve toplumsal değerlerin yitirlmesine zemin hazırladığı fikrine katılıyorum. * Sosyal paylaşım siteleri yeni bir anlam evreni demek ve yeni evrende sabık değerler engelleyici işlev görür dolayıyısla terkedilirler * Toplumsal ve bireysel değerler zamanla değişen/dönüşen olgulardır fakat internetin kaynaklık ettiği bu değişim öncekilerden farklıdır * Kendi normunu kendi koyan birey normale göre utanmaz hale gelebilir ve utanmanın olmadığı yerde değerler değer olmaktan çıkar * Bir kısım olumlu etkileri olsa da SPS'lerin toplumsal hayata ve bireyler arası ilişkilere olumsuz etkieri var * Aile sıcağını ve aile içi ilişkileri yok ederek sanallaştırıyor * Aynı evde aynı odanın içinde biri cep telefonundan biri dizütü bilgisayardan Facebook'ta yazışarak konuşan insanlar gözlemledim. * Bizim aile içinde elinde cep telefonu.,ipad, dizüstü bilgisayar veya başka bir bilgisayarla saatlerce birbirinden kopuk bir şekilde aynı odada yaşanabiliyor. * Televizyon en azından bir arada seyredilebiliyor ve izlerken konuşulabiliyordu. * Küçük kızıma yalvar yakar bir bardak su getirtebilirken o cep telefonumdan sanala lemde bir kaç lokanta işletiyor. * Fecaatin fakrında bir aile olarak düzeltme adımlarını atmaya başladık. Dünya Bülteni editörü Yusuz Ziya Gökçek'in Analizi YUSUF ZİYA GÖKÇEK Editör (Dünya Bülteni) * Sosyal paylaşım siteleri utanma kavramını revize ederek farklılaştırıyor * Sosyal medyadaki normalar liberal bir özgürlük vaadiyle açımlanabildiği için ilke gibi sabitelerin evrilmesi gerekir, sosyal medya kullanıcıyı buna icbar ediyor. * Kamusal bir agora oluşumunun önünü açması olumlu * İlkesel duruşun ilgasını istemesi olumsuz * Sosyal medyada tanrı ile şeytan eşitleniyor SEZAİ ESEN Eğitimci / Aktivist * Utanmayı unutturuyor demek kısmen doğru kısmen yanlış... * Kişiler gerçek hayatta yüzyüze birbirlerine söyleyemedikleri rahat bir şekilde ifade debiliyorlar * Yine de utanmayı unutturuyor demek bana biraz ağır geliyor çünkü amaçları doğrultusund akullanmak için bir çok insan sosyal paylaşım sitesi üyesi. * Dışarıdaki hayatta somurtarak gezen bir çok insan sosyal paylaşım sitelerinde gayet mutlu mesut biri olabiliyor * Açılan sahte profillerle bastırılmış duygularını açığa vuran kişiler de var * İnsanlar iletişim hızla gelişmesine ters orantılı olarak dışarıda daha olumsuz (somurtkan mutsuz) bir tutum sergiliyor * Toplumsal yaşamda insanlar arasında bulunan mesafe sosyal paylaşım siteleri ile biraz arttı * Karşılıklı oturup bir çay içmek ve muhabbet etmek paha biçilmez, ne yazık ki bu değer ölüyor YALÇIN ARI Tv program Yapımcısı ve Danışmanı (TRT) * Bugünkü değişimi geçmiş algılarımızla okursak değerlerind önüşümünü kötü olarak görebiliriz * Bugünü sanal sokaklarını oluşturan bireyler onlara utanma hissi veren değerleri kendilerini mutlu edecek yönde dönüştürüyor. * Artık, sokakta olan sanal dünyayı değil sanal dünayada olan sokağı belirliyor aslında bu ikisi aynı şey * Zamanı yakaladığımızda diyeceğimiz şey "toplumsal değerler insanları özgürleştiren anlamda çözülüyor ve yeni bir tarih yaratılıyor" * Günümüz toplumlarının sınırsızlığını "kuralsızlığı" birey podaklı mutluluk üzerinden anlayabiliriz * Ben, interneti ayrı sosyal hayatı ayrı bir dünya olarak ele almıyorum. Tezimi bu dünyanın bütünlüğü üzerine kuruyorum. * Artık insanlar yüzyüze daha az görüşüyor çünkü gün içinde neredeyse 24 saat bir sürü aktiviteyi insanlarla online oarak gerçekleştirebiliyorlar. * Belki bazen enformasyona dayalı, bazen negatif durumlar da içeren ilişkiler ama çoğu kez anlık ihtiyaçlara da cevap veren bir ilişki tarzı bu. * İnsanlar artık sokakta tanışmak yerine sosyal mecralarda tanışıyor, orada iletişime geçiyor, orada tanışıp evleniyor ya da birbirini öldürüyor! * İnternetten önce de insanlar farklı mecralar aracılığyla iletişime geçiyordu değişen sadece mecranın kendisi oldu * Türü ne olursa internet öncesinde yaptığımız her şeyi şu an internette yapıyoruz Çalışmanın tamamına UHİM üzerinden ulaşabilirsiniz
Konu Üç mevsim tarafından (04-18-2011 Saat 19:39 ) değiştirilmiştir.. |
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
04-18-2011, 19:36 | #2 |
oldu ;)
|
|
Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim |
internet soruşturması, siteler, sosyal paylaşım, uhim |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|