AK Gençliğin Buluşma Noktası
Dış Gündem Dış Gündem ile ilgili tüm konuları burada paylaşıyoruz.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 09-11-2011, 16:54   #1
Kullanıcı Adı
Mavera
Standart
cihannur bana laik bir ülkenin diyanetinin kaynaginimi aktariyorsun!

 

Mavera isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 09-11-2011, 19:38   #2
Kullanıcı Adı
Cihannur
Standart
Alıntı:
Mavera Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
cihannur bana laik bir ülkenin diyanetinin kaynaginimi aktariyorsun!
Ülkemiz bir İslam ülkesidir; laik olan ise devletimizdir. Bu konuyla ilgili olarak AK Parti Forum'da yazmış olduğum bir mesajım şöyledir:

Alıntı:
Cihannur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Türkiye bir İslam ülkesidir. Laik olan Türkiye değil, Türkiye Cumhuriyeti Devleti'dir. Türkiye'nin laik olduğunu iddia eden birileri varsa onlara, İslam'ın sembolü olan hilalin Türk Bayrağı'nda ne işi var diye sorarlar. İslamın sembolü olan hilal Türk Bayrağı'nda yer aldığı müddetçe Türkiye'nin laik olması mümkün değildir.

Türkiye'nin laik olduğunu iddia eden birileri varsa onlara, eğer Türkiye laikse, değiştirilemez, değiştirilmesi teklif dahi edilemez olan İstiklal Marşımızdaki, "Hakkıdır Hakk'a (Allah'a) tapan milletimin (Allah'a tapan Müslüman Türk Milleti) istiklal." sözü varken ülke nasıl laik olabilir diye sorarlar. "Hakkıdır Hakk'a tapan milletimin istiklal." cümlesi
İstiklal Marşımızda yer aldığı müddetçe Türkiye'nin laik olması mümkün değildir.


O mesajımda Diyanet'in internet sitesinden yapmış olduğum alıntıyı, Dinimiz İslam internet sitesinde yer alan ve konuyu açıklamada daha uygun ve daha yararlı olan bir alıntıyla değiştirdim.
Cihannur isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 16:56   #3
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
ya hu hüdavendigar...
ben muaviyeye iftiramı ediyorum ?
hakaretmi ediyorum ?
sövüyormuyum ?
benim mesajımı alıntılayıp popülizm yapıyorsun...
yanlışını söylüyorum dorğu yaptımı diyeyim ?
hilafeti ele geçirmesi,bunu yezide bırakması doğrumuydu ?
ayrıca çokta hoşnutsuz bi haldeyim bilesin...
1400 yıl öncesinin tahlilini şu an yapmak beni hiç memnun etmiyor...
konu açıldı diye söylüyorum sadece...

  Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 17:04   #4
Kullanıcı Adı
Hüdavendigâr
Standart
Alıntı:
AKıncı 34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ya hu hüdavendigar...
ben muaviyeye iftiramı ediyorum ?
hakaretmi ediyorum ?
sövüyormuyum ?
benim mesajımı alıntılayıp popülizm yapıyorsun...
yanlışını söylüyorum dorğu yaptımı diyeyim ?
hilafeti ele geçirmesi,bunu yezide bırakması doğrumuydu ?
ayrıca çokta hoşnutsuz bi haldeyim bilesin...
1400 yıl öncesinin tahlilini şu an yapmak beni hiç memnun etmiyor...
konu açıldı diye söylüyorum sadece...

abi ben Hz.Muaviye'nin hatasız oldugunu söylemiyorum..
Alıntı:
bir kere halifelik padişahlık değildir babadan oğula geçmez o yanlış en başta...
ölmeden önce kimin halife olacağını nasıl seçiyorsun ?
ikincisi yezid çok doğru bi adamdıda gücü eline alıncamı sapıttı ?
üçüncüsü zaten muaviyenin halifeliği ele geçirmesi meşru yollardan değil ki...
seçilmiş halife hz.ali idi...
ama sen çıkıp sahabe hakkında bunları yazıp iyi niyetli oldugunu söylersen kimseyi inandıramazsın buna..sen bunları iyi niyetle yazmış olsan bile başkalarının bunu iyi niyetle okudugunu söyleyebilirmisin ? benhur'u görmüyormusun adam sahabeyi tekfir etti edicek..
Hüdavendigâr isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 16:56   #5
Kullanıcı Adı
Mavera
Standart
Arkadaslar size birsey sormak istiyorum halifelik makami icin ne düsünüyorsunuz sizce 4 halifeden sonra bu makam tam anlamiyla hakki verilen bir makamdir, babadan ogla gecmesi hakkinda ne düsünüyorsunuz yani alimden, zalim dogar lafini göz önüne alacak olabilirsek bir zalimin müslümanlarin temsilcisi olmasi sizce ne kadar dogrudur..
birde emevilerin güttügü politika hakkinda ne düsünüyorsunuz..
Mavera isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 17:08   #6
Kullanıcı Adı
Hüdavendigâr
Standart
Alıntı:
Mavera Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Arkadaslar size birsey sormak istiyorum halifelik makami icin ne düsünüyorsunuz sizce 4 halifeden sonra bu makam tam anlamiyla hakki verilen bir makamdir, babadan ogla gecmesi hakkinda ne düsünüyorsunuz yani alimden, zalim dogar lafini göz önüne alacak olabilirsek bir zalimin müslümanlarin temsilcisi olmasi sizce ne kadar dogrudur..
birde emevilerin güttügü politika hakkinda ne düsünüyorsunuz..
4 halifeden sonra o makamın hakkını veren çok insan vardır..Başta Hz.Muaviye,Abbasi halifesi Harun Reşid,Osmanlı halifelerine hiç girmeye gerek yok zaten..ha halifelik makamını kirletenler olmamışmıdır tabiki olmuştur..
Hüdavendigâr isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 17:20   #7
Kullanıcı Adı
_Ednâ_
Standart
Alıntı:
Mavera Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Arkadaslar size birsey sormak istiyorum halifelik makami icin ne düsünüyorsunuz sizce 4 halifeden sonra bu makam tam anlamiyla hakki verilen bir makamdir, babadan ogla gecmesi hakkinda ne düsünüyorsunuz yani alimden, zalim dogar lafini göz önüne alacak olabilirsek bir zalimin müslümanlarin temsilcisi olmasi sizce ne kadar dogrudur..
birde emevilerin güttügü politika hakkinda ne düsünüyorsunuz..
ben şahsen 4 hallifeden sonra hz muaviyeye geçmesiyle halifeliğin daha ziyade siyasi bir makam olarak ilerlediğini düşünüyorum..-hz hasan ve hz hüseyin bunun dışındadır-
emevilerinde abbasilerinde hakkını verebilen halifeleri vardı ama özelliklede abbasiler döneminde ciddi pasifletilmişti...
emevilerin halifeliği dini önderlik değil bir siyasi önderliğe dönüştürmüşlerdir şahsi düşüncem...
taki osmanlı dönemine gelene kadar... osmanlı döneminde halife olan padişahlarımız bu vazifeyi layıkıyla uzun bir süre devam ettirmişlerdir, padişahlık yani siyasi makamlarını halifelik makamlarından ayrı tutarak temsil etmişleridr, tabi bunu yapamayan doğru temsil edemeyen padişahlarda olmuştur...
_Ednâ_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 17:27   #8
Kullanıcı Adı
Mavera
Standart
Alıntı:
_duygu_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ben şahsen 4 hallifeden sonra hz muaviyeye geçmesiyle halifeliğin daha ziyade siyasi bir makam olarak ilerlediğini düşünüyorum..-hz hasan ve hz hüseyin bunun dışındadır-
emevilerinde abbasilerinde hakkını verebilen halifeleri vardı ama özelliklede abbasiler döneminde ciddi pasifletilmişti...
emevilerin halifeliği dini önderlik değil bir siyasi önderliğe dönüştürmüşlerdir şahsi düşüncem...
taki osmanlı dönemine gelene kadar... osmanlı döneminde halife olan padişahlarımız bu vazifeyi layıkıyla uzun bir süre devam ettirmişlerdir, padişahlık yani siyasi makamlarını halifelik makamlarından ayrı tutarak temsil etmişleridr, tabi bunu yapamayan doğru temsil edemeyen padişahlarda olmuştur...
ama su vardir duygu hanim osmanli padisahlari liderlik özelliklerinin yani sira dini bilgileriylede ön plana cikiyorlardi.. kendileri dini tedrisattan gecmelerinin yani sira her daim yanlarinda din konusunda uzman kisiler bulunmakdaydi..
simdi sunu kabul edelim emeviler daha cok islamin yayginlasmasina abbasilerse islamin ilim yönüne agirlik vermisdir yani emeviler fetihlerle ön plana cikarken abbasiler ise arastirmalar, kitaplar, kütüphanelerle ön plana cikmisdir ama osmanli ise ikisini ayni anda yapmisdir hem islam cografyasini genisletirken hem islamin daha iyi anlasilmasi ve yasanmasi icin ilmi calismalarda bulunmusdur..
Mavera isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 17:48   #9
Kullanıcı Adı
_Ednâ_
Standart
Alıntı:
Mavera Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ama su vardir duygu hanim osmanli padisahlari liderlik özelliklerinin yani sira dini bilgileriylede ön plana cikiyorlardi.. kendileri dini tedrisattan gecmelerinin yani sira her daim yanlarinda din konusunda uzman kisiler bulunmakdaydi..
simdi sunu kabul edelim emeviler daha cok islamin yayginlasmasina abbasilerse islamin ilim yönüne agirlik vermisdir yani emeviler fetihlerle ön plana cikarken abbasiler ise arastirmalar, kitaplar, kütüphanelerle ön plana cikmisdir ama osmanli ise ikisini ayni anda yapmisdir hem islam cografyasini genisletirken hem islamin daha iyi anlasilmasi ve yasanmasi icin ilmi calismalarda bulunmusdur..
bu dediklerinize katılıyorum...
emeviler yada abbasiler halifelikten anladıklarını göstermişlerdir bence..
ama halifeliğin manası çok önemli ,belirli bir kılıfa sokanlar bence çok iyi temsil edememişlerdir.. bu siyasi bir kılıf veya başka...
her iki cihad şeklini koruyabilen halifelik bu temsilde muvaffak olabilmişlerdir geçmişte...
ama meselenin şu boyutu var tabi halifelik makamı illa savaşla dini yayma makamı olarak algılanmamalı elbette bu bir cihad şekli olabilir ama tek başına olamaz, tek başına olursa siyasi menfaat güdümleri başlar, menfaatler ön plana çıkar, dini hassasiyetler içinde erir...
halifeliğin müslüman ülkeleri tek çatı altında toplayabilen ve çağa uygun olarakda belirlli bir cihad yöntemiyle -bu kitaplada olur savaşlada çağına göre değişir- dini yayma özellikleri olan bir makamdır...bu illaki siyasi bir elle olucak diye birşey yok...
_Ednâ_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 18:05   #10
Kullanıcı Adı
Cihannur
Standart
Alıntı:
AKıncı 34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
cihannur...
bir daha ayetleri kendi görüşlerine alet etme lütfen...


cennetle müjdelenmek farklıdır...
cennetin vaad edilmesi farklıdır...
Allah yolunca canları ve mallarıyla cihat edenler için cenneti vaad ediyor...
sırf sahabe olması gerekli değil gördüğümüz gibi...
Ayetleri kendi görüşlerime alet etmem Akıncı; ben, Âlemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarım. Bu sözün büyük bir iftiradır. Hadid Suresi'nin 10. Ayeti'nin mealini daha önceki mesajımda alıntıladım. Konunun detaylı olarak açıklamasını da Dinimiz İslam internet sitesinden aldığım bir alıntıyla yaptım.

Allah tarafından Cennetle müjdelenmekle Cennetin vaat edilmesinin Cennete giriş anlamında farklı olduğunu nasıl söyleyebilirsin? Vaat ne demektir? Vaat, b
ir işi yerine getirmek için verilen sözdür. Allah, Hadid Suresi 10. Ayette, Ashab-ı Kiram'ın hepsine Cenneti söz verdiğini buyuruyor. Allah hiç sözünden döner mi? Hâşâ. Allah verdiği bütün sözleri yerine getirir. Ashab-ı Kiram'ın hepsi Cennetliktir. Allah, Nisa Suresi 95. Ayette ise müminlere Cenneti söz verdiğini buyuruyor. Müminler de Cennetliktirler elbette. Bütün müminler Cennete gireceklerdir inşaallah. Yüce Allah'ın Ashab-ı Kiram'ın hepsine Cenneti söz vermiş olması, Ashab-ı Kiram'ın hepsinin müminler olduklarının apaçık ve reddedilemez delilidir.

Konu Cihannur tarafından (09-11-2011 Saat 18:40 ) değiştirilmiştir..
Cihannur isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi