|
![]() |
#1 |
![]() Arkadaslar size birsey sormak istiyorum halifelik makami icin ne düsünüyorsunuz sizce 4 halifeden sonra bu makam tam anlamiyla hakki verilen bir makamdir, babadan ogla gecmesi hakkinda ne düsünüyorsunuz yani alimden, zalim dogar lafini göz önüne alacak olabilirsek bir zalimin müslümanlarin temsilcisi olmasi sizce ne kadar dogrudur..
birde emevilerin güttügü politika hakkinda ne düsünüyorsunuz..
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Alıntı:
emevilerinde abbasilerinde hakkını verebilen halifeleri vardı ama özelliklede abbasiler döneminde ciddi pasifletilmişti... emevilerin halifeliği dini önderlik değil bir siyasi önderliğe dönüştürmüşlerdir şahsi düşüncem... taki osmanlı dönemine gelene kadar... osmanlı döneminde halife olan padişahlarımız bu vazifeyi layıkıyla uzun bir süre devam ettirmişlerdir, padişahlık yani siyasi makamlarını halifelik makamlarından ayrı tutarak temsil etmişleridr, tabi bunu yapamayan doğru temsil edemeyen padişahlarda olmuştur... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Alıntı:
simdi sunu kabul edelim emeviler daha cok islamin yayginlasmasina abbasilerse islamin ilim yönüne agirlik vermisdir yani emeviler fetihlerle ön plana cikarken abbasiler ise arastirmalar, kitaplar, kütüphanelerle ön plana cikmisdir ama osmanli ise ikisini ayni anda yapmisdir hem islam cografyasini genisletirken hem islamin daha iyi anlasilmasi ve yasanmasi icin ilmi calismalarda bulunmusdur.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Alıntı:
emeviler yada abbasiler halifelikten anladıklarını göstermişlerdir bence.. ama halifeliğin manası çok önemli ,belirli bir kılıfa sokanlar bence çok iyi temsil edememişlerdir.. bu siyasi bir kılıf veya başka... her iki cihad şeklini koruyabilen halifelik bu temsilde muvaffak olabilmişlerdir geçmişte... ama meselenin şu boyutu var tabi halifelik makamı illa savaşla dini yayma makamı olarak algılanmamalı elbette bu bir cihad şekli olabilir ama tek başına olamaz, tek başına olursa siyasi menfaat güdümleri başlar, menfaatler ön plana çıkar, dini hassasiyetler içinde erir... halifeliğin müslüman ülkeleri tek çatı altında toplayabilen ve çağa uygun olarakda belirlli bir cihad yöntemiyle -bu kitaplada olur savaşlada çağına göre değişir- dini yayma özellikleri olan bir makamdır...bu illaki siyasi bir elle olucak diye birşey yok... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Alıntı:
Allah tarafından Cennetle müjdelenmekle Cennetin vaat edilmesinin Cennete giriş anlamında farklı olduğunu nasıl söyleyebilirsin? Vaat ne demektir? Vaat, bir işi yerine getirmek için verilen sözdür. Allah, Hadid Suresi 10. Ayette, Ashab-ı Kiram'ın hepsine Cenneti söz verdiğini buyuruyor. Allah hiç sözünden döner mi? Hâşâ. Allah verdiği bütün sözleri yerine getirir. Ashab-ı Kiram'ın hepsi Cennetliktir. Allah, Nisa Suresi 95. Ayette ise müminlere Cenneti söz verdiğini buyuruyor. Müminler de Cennetliktirler elbette. Bütün müminler Cennete gireceklerdir inşaallah. Yüce Allah'ın Ashab-ı Kiram'ın hepsine Cenneti söz vermiş olması, Ashab-ı Kiram'ın hepsinin müminler olduklarının apaçık ve reddedilemez delilidir. Konu Cihannur tarafından (09-11-2011 Saat 18:40 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|