![]() |
#1 |
![]() ![]() KADINLAR ICIN TESETTURUN SARTLARI 1- Ortu butun vucudu ortmelidir. Cahiliye devrinde de kadinlar bas ortusu kullanirlardi. Fakat yalniz enselerine baglar veya arkalarina birakirlar ![]() Gunumuzde cagdaslik diye niteledikleri bu giyim sekli Nur suresi 31. ayeti ile yasaklanmistir. "Ortun de neyle ve nasil ortunursen ortun" diyen bazi zamane gafilleri ayetlere ve hadislere muhalefet etmektedirler. 2- Ortu; alttaki elbiseyi gosterecek kadar ince olmamalidir. "Kalin ![]() ![]() ![]() "Hafsa radiyallahu anha ince bir basortusu ile Aise radiyallahu anha’nin yanina girer. Aise r.a. bu ince ortuyu parcalar ve kalin bir basortusu verir. Sonra der ki; "Nur suresini bilmiyor musun? Basortusu teni ve saci gostermeyen ortudur." (Malik(libas 6) Miskat(4375) Ibni Sa'd(8/71-72) Beyhaki(2/235) Ibni Habib Gayetun Nihaye(s.213)) 3- Ortunun kendisi bir ziynet olmamalidir. Cazip renkli kumaslar kullanilmamalidir. Eger ustten ortulecek ortunun kendisi ziynet sayilabilecek renk ve gorunuste olursa ona hicab denilemez. Ahzab suresi 33. ayetinde mealen; "Vakarla evinizde oturun. Onceki Cahiliye kadinlarinin kirila dokule ![]() Ayette gecen teberruc kelimesi; Zemahseri'ye gore; "Genelde; gizlenmesi gereken seyleri acmada caba sarf etme ![]() Imam Suyuti; "Kadinin endamli endamli yurumesi ![]() ![]() Alusi der ki; "Bana gore zamanimizda mureffeh kadinlarin evlerinden cikarken ustluk olarak ortundukleri ortulerde yabanciya gosterilmemesi gereken ziynet kabilindendir. Cunku bunlar rengarenk cekici giysilerdir. Saniyorum erkeklerin karilarinin bu sekilde cikmalarina goz yummalari iman gayreti eksikliginden kaynaklaniyor. Butun bunlar Allah ve Rasulunun izin vermedigi seylerdir. " (Alusi Ruhul Meani(18/146) Bkz.: Fethul Bari(10/106) Cessas(7/172) Kurtubi(7/229) Fethul Beyan(7/274) Elbani Hicab(41) Ferra Meanil Kur'an(2/342) Ibni Kesir(3/283)) 4- Ortu ![]() Zamanimizdaki mason mihrakli modacilarin "tesettur modasi" diye Muslumanlara yutturmaya calistiklari seylere dikkat etmelidir. Vallahi onlarin yaptiklarinin tesettur ile alakasi yoktur! Tesettur vecibesini tahrif ediyorlar! Hadisi serifte; "Iki sinif insan vardir ki ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem Misir kumasindan dar bir elbiseyi kadinlara yasaklayinca; "O altini gosteren ince (seffaf) bir kumas degildir ki" dediklerinde buyurdu ki; "Bu kumas vucudun hatlarini belirtecek darliktadir" (Beyhaki(2/234) Hakim(4/187) Zehebi Telhis(4/187) Ebu Davud(2/385) Ahmed(5/205) Ibni Sa'd(8/184)) El-A’la Bin Ziyad der ki; “Kadinin elbisesine bakmaya devam etmek ![]() Bu hadis kadinin suslu ve kokulu olarak cikmasinin ![]() 6- Ortu erkek elbisesi veya kafir elbisesine benzememelidir. Mesela pantolon her iki benzeme cesidine de girer. "Rasulullah aleyhissalatu vesselam erkek elbisesi giyen ve erkekler benzemeye calisan kadinlara ve kadin elbisesi giyen ve kadinlara benzemeye calisan erkeklere lanet etti." (Buhari(libas ![]() ![]() ![]() 7- Evindeki ziynetlerini takinmis olarak disarida gostermemelidir. Disari cikarken carsaf ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 8- Sohret ve gosteris elbisesinden sakinmalidir. Bu erkek icin dahi gecerlidir. Hadisi serifte;"Kim dunyada sohret icin elbise giyerse Allah ona kiyamet gununde zillet elbisesi giydirir." Buyrulmustur. (Misbahuz Zucace(4/90) Ebu Davud(4029) Nesai Kubra(5/460) Ibni Ebi Seybe(5/205) Ma’mer Cami(11/80) Ahmed(2/139) Ebu Yala(10/62) Musnedi Ibnil Ca’d(1/315) Beyhaki Suab(6227) Dolabi Zurriyeti Tahire(s95) Tergib(3/19) Nevafihul Atire(2291) Mecma(5/141) Ibni Mace(3606) Hasendir.) Diger bir hadiste de; "Sade giyinmek imandandir." (Ahmed Zuhd(29) Ibni Mace(4118) Taberani(1/246) Hakim(1/9) Beyhaki Suab(6173 ![]() ![]() ![]()
![]() |
|
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |