![]() |
#1 |
![]() ![]() Atlasjet Hava Yolları'na ait yolcu uçağı 30 Kasım 2007 tarihinde Isparta'da yere çakılmış, korkunç kazada 57 kişi hayatını kaybetmişti. Isparta'da düşen ve 57 kişinin hayatını kaybettiği uçağın karakutularında yapılan inceleme, ilginç sonuçlar verdi. Pilotların konuşmasını kaydeden ve kazanın sebebini ortaya çıkaracak olan 'kokpit ses kayıt cihazı'nın arızalı olduğu tespit edildi. Isparta'da yaşanan uçak kazasının sır perdesi aralandı. Uçağın karakutusu incelenmek üzere Almanya'ya gönderilmişti. İlk bulgulara göre, kazaya pilotun 'durum bilincini yitirmesi' (vertigo) yol açmış. Durum bilincini yitiren bir pilot, uçağın aletlerinin verdiği bilgiye değil, kendi sezgi ve yeteneklerine göre hareket etmeye başlıyor. Pilotlarda sıklıkla yaşanan bu durum, insanoğlunun uçma değil de yürüme üzerine programlanmasına bağlanıyor. Kişi saniyede 1 derece sağ ya da sola döndürüldüğünde yön değiştirdiğini fark edemiyor. Pilotlar bunu kendi aralarında tartışarak, kendi kendilerini cihazlara güvenmek gerektiğine inandırarak çözüyor. Pilot cihazlara güvenmediğinde bu tarz kazalar yaşanabiliyor.
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() İnanamıyorum ya bu işin altından başka şeyler çıkacak gibi görünüyor...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() arkadaşım bu arada haber için sağol ama kaynak da yazarsan iyi olur kişi yetmez gazete mi ajans mı
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
![]() Alıntı:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() İşte Isparta’daki uçak kazasının nedeniWorldfocus'a ait Atlasjet adına sefer yapan uçağın Isparta'daki düşüş nedeni belirlendi. Yetkililer uçağın pilotaj hatası nedeniyle düştüğünü belirtti.
11 Aralık 2007 18:40 -------------------------------------------------------------------------------- HABER3.com / ÖZEL HABER - Isparta’da düşen ve 57 kişinin hayatını kaybettiği uçağın karakutularında yapılan incelemelerde çarpıcı bilgilere ulaşıldı. 1- Kayıt cihazları bozuk ! 2- Pilot bilincini yitirmiş ! O ANDA NELER YAŞANDI ? İstanbul’dan kalkan Atlas Jet uçağı gece geç saatlerde Isparta’daki Süleyman Demirel Havaalanı’na yaklaşmaya başladı. Kuleyle yaptığı bağlantı sonrası iniş için hazırlıklara başlayan pilot, yaklaşma açısı olarak bilinen değeri yanlış hesapladı. Ufuk çizgisini kaybeden pilot, cihazların verdiği bilgi yerine kendi sezgi ve yeteneklerine güvendi. Uçağı yönlendiren cihazlara iniş değerini yanlış giren pilot, uçağın kaza yapmasına neden oldu. Sivil Havacılık uzmanları bu durumu “Durum Bilincini Yitirme” olarak tanımlıyor. Pilotun verdiği yanlış değer üzerine uçak gecenin karanlığında yanlış bir rotaya yöneldi. Kokpitte bunlar yaşanırken pilot, aletlerin ısrarla verdiği “yüksel” ikazını dinlemedi. Çünkü uyguladığı değerin doğru olduğunu düşünüyordu. Uçağın tabanı Türbetepe’nin yamacına sürttü. Uçağın doğru yöne gittiğini düşünen pilot hatasını son anda farketti ve uçağı hızla kaldırmaya başladı. Tam bu sırada uçağın kuyruk kısmı dağa çarptı. Tepeyi bu şekilde aşan uçak, tepenin diğer tarafından düşmeye başladı. Kuyruğu düşen uçak, hızla yere çarptı. Bu bilgilere Almanya’nın Frankurt kentine gönderilen uçağın kara kutusundan çıkan bilgilerden ulaşıldı. Kara kutulardan biri önceki gece geç saatlere kadar süren bir çalışma sonucu çözümlendi. Uzmanlar henüz sadece CVR cihazından (Kokpit Ses Kayıt Cihazı) alınan bilgilere ulaşabildi. Daha detaylı ve kesin bilgiler bir diğer kayıt cihazı FDR’ın da açılmasıyla anlaşılacak. ![]() ”VERTİGO” NEDİR ? Karakutuların yanı sıra Ankara, İstanbul ve Antalya radar görüntülerini değerlendiren 6 kişilik kaza-kırım heyeti, uçağın düşme sebebi olarak, havacılık dilinde "durum bilincini yitirme"yi gösterdi. Pilot, Vertigo adıyla da bilinen bu sorunla karşı karşıya kalmış. Pilotlarda sıklıkla yaşanan bu durum, insanoğlunun uçmak değil yürümek için yaratılmış olmasından kaynaklanıyor. Kişi saniyede 1 derece sağ ya da sola döndürüldüğünde yön değiştirdiğini fark edemiyor. Pilotlar bunu kendi aralarında tartışarak, kendi kendilerini cihazlara güvenmek gerektiğine inandırarak çözüyor. Pilot cihazlara güvenmediğinde bu tarz kazalar yaşanabiliyor. Böyle bir duruma giren insan, dünya yüzeyine göre pozisyonunu belirleyemiyor. Durum, bir kişinin etrafındaki fiziki durum ile yeryüzüne göre kendisinin konumunun ne olduğunu bilmemesi olarak ifade ediliyor. SES KAYITLARI BOZUK Uçaktan ekiplerin çıkardığı iki karakutu geçen hafta Almanya'ya götürülmüştü. Burada, Lufthansa'nın teknik laboratuvarında çözülen CVR adlı cihazın arızalı olduğu ortaya çıktı. Çözümleme işlemi 8 gün yerine 3 günde tamamlandı. Pilotların konuşması ile kokpitteki diğer sesleri kaydeden ve kazanın sebebini ortaya çıkaracak olan “kokpit ses kayıt cihazı”nın arızalı olduğu tespit edildi. Cihaz seslerin çok büyük bölümünü kaydetmemiş. “Uçuş bilgileri kayıt cihazı”nın da uçuşla ilgili verilerin sadece bir bölümünü kaydettiği anlaşıldı. SON GÖRÜŞME KULE İLE YAPILMIŞ Saat 01.18 Kaptan Pilot: Isparta Kule, iyi geceler. Isparta Kule: İyi deceler, devam edin. Kaptan Pilot: Atlasjet KK 4203, Isparta VOR üzeri. Isparta Kule: Anlaşıldı. In-bound oluş ikaz. Pilot, uçağı VOR olarak adlandırılan, Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'ndaki sinyal vericinin üzerine geldiğini bildiriyor. Saat 01.36 Kaptan Pilot: Isparta kule, in-bound olduk Isparta Kule: Anlaşıldı Atlasjet. Yaklaşmaya devam edin. Uçakla yapılan son konuşmada pilotlar in-bound oldukları yani pisti karşıladıklarını kuleye bildirdiler. Bu noktada uçağın pist başından uzaklığı yaklaşık 18 kilometre. MD-83 tipi uçağın bundan sonra alçalma yaparak piste iniş yapması gerekiyordu. HABER3.com / ÖZEL HABER |
|
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Detaylar ilginç .Bakalım netleşmeden kesin konuşmayayım.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|