Atlasjet Hava Yolları'na ait yolcu uçağı 30 Kasım 2007 tarihinde Isparta'da yere çakılmış, korkunç kazada 57 kişi hayatını kaybetmişti.
Isparta'da düşen ve 57 kişinin hayatını kaybettiği uçağın karakutularında yapılan inceleme, ilginç sonuçlar verdi. Pilotların konuşmasını kaydeden ve kazanın sebebini ortaya çıkaracak olan 'kokpit ses kayıt cihazı'nın arızalı olduğu tespit edildi.
Isparta'da yaşanan uçak kazasının sır perdesi aralandı. Uçağın karakutusu incelenmek üzere Almanya'ya gönderilmişti. İlk bulgulara göre, kazaya pilotun 'durum bilincini yitirmesi' (vertigo) yol açmış. Durum bilincini yitiren bir pilot, uçağın aletlerinin verdiği bilgiye değil, kendi sezgi ve yeteneklerine göre hareket etmeye başlıyor. Pilotlarda sıklıkla yaşanan bu durum, insanoğlunun uçma değil de yürüme üzerine programlanmasına bağlanıyor. Kişi saniyede 1 derece sağ ya da sola döndürüldüğünde yön değiştirdiğini fark edemiyor. Pilotlar bunu kendi aralarında tartışarak, kendi kendilerini cihazlara güvenmek gerektiğine inandırarak çözüyor. Pilot cihazlara güvenmediğinde bu tarz kazalar yaşanabiliyor.