Alıntı:
LüGaT Nickli Üyeden Alıntı
Bu konuda genel manada ifrat ve tefrit yaklaşımları terketmek lazım.
Osmanlı uyguladı diye, Osmanlı uleması fetva verdi diye herhangi bir uygulama şerren uygundur diye almak da; Osmanlı hükümdarları külliyen şeriatı kendi arzularına uygun kullanmışlardır diye almak da yanlış bana göre..
|
Benim kesin ifadeler kullanmamın sebebi şeriatin kurallarının mutlak olmasıdır. Eğer bir kısmını uygular, bir kısmını uygulamazsanız bence şeriati uyguladığınızı söyleyemezsiniz. Mesela imanın şartları mutlaktır. 5 vakit namaz bile kılsa, bir insan hayır ve şerrin Allah'tan olduğuna inanmıyorsa, müslüman olamaz. Bunun gibi. Din ince bir konudur ama. Yanlış düşünüyorsam Rabbimin affına sığınırım. Sadece kendi fikrim.