AK Gençliğin Buluşma Noktası
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 11-30-2007, 21:36   #31
Kullanıcı Adı
Sukût-u_Hayal
Standart Kaybolan Uçağın Düştüğü Açıklandı
çok korkunç gerçekten .... sabah bu haberle uyandım. Arkadaşım dün gece ıspartaya gitti uçakla gidicekti diye biliyordum o uçakta o da var sanıyordum ama bilet bulamadığı için otobüsle gitmiş..... çok korkunç bir gün geçirdim... ölenlere Allah tan rahmet yakınlarına da baş sağlığı dilerim....
Sukût-u_Hayal isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-30-2007, 21:49   #32
Kullanıcı Adı
AkSa- 34
Standart Kaybolan Uçağın Düştüğü Açıklandı
Allah'tan rahmet yakınlarına da baş sağlığı dilerim....
AkSa- 34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-01-2007, 02:07   #33
Kullanıcı Adı
Yâren
Standart 48 yılda 16 uçak kazası.. ve düşen uçayın fotoğrafı
Atlasjet adına İstanbul - Isparta seferini yapmakta olan World Focus havayollarına ait uçağın, saat 01.36'da Isparta Keçiborlu İlçesi'nin Çukurören ve Kılıç köyleri arasında düşmesiyle birlikte bugüne kadar Türkiye'de havacılık tarihine geçen uçak kazalarının sayısı 16'ya ulaştı.
17 Şubat 1959'da dönemin Başbakanı Adnan Menderes'i taşıyan THY'ye ait uçağın İngiltere'de düşmesiyle Türkiye'nin kayıtlarına geçen uçak kazalarında son 48 yılda bin 84 kişi yaşamını yitirdi. Atlasjet Havayollarına ait Isparta'daki kazada yaşamını yitiren 56 kişiyle birlikte kazalarda yaşamını yitirenlerin sayısı 1140'a yükseldi. Türkiye'deki uçak kazalarında yaşamanı yitiren 75 Ispanyol Barış Gücü görevlisi asker de bulunuyor.

UÇAK KAZALARININ KRONOLOJİSİ
Türkiye'de 1959-2003 yılları arasında meydana gelen uçak kazaları şöyle:
"-1959, 17 Şubat - Başbakan Adnan Menderes'i Londra'ya götüren THY'nin Viscount tipi SEV adlı uçağı, Gatwick Havaalanı yakınlarında düştü. Menderes'in yaralı kurtulduğu kazada, uçaktaki 21 kişiden 14'ü öldü.
-1963, 1 Şubat - Middle East Airlines'a ait Vickers Viscount tipi yolcu uçağı Ankara üzerinde, Türk Hava Kuvvetlerine ait C-47 Skytrain askeri yolcu uçağıyla çarpıştı. 87 kişi hayatını kaybetti.
-1974, 26 Ocak - THY'nin F-28 tipi uçağı, İzmir'den kalkışı sırasında pistin 100 metre uzağında yere çakıldı. Beş mürettebattan dördü ve 68 yolcudan 62'si öldü.
-1974, 3 Mart THY'nin 981 uçuş numaralı DC-10 tipi Ankara adlı yolcu uçağı Paris'ten havalandıktan bir süre sonra Ermenonville Ormanlarına düştü.Kargo kapısındaki üretim hatası nedeniyle düşen uçaktaki 12'si mürettebat olmak üzere toplam 346 kişi öldü.
-1975, 30 Ocak - THY'nın İzmir-Istanbul seferini yapan F-28 tipi "Bursa" isimli uçağı elektrik kesilmesi yüzünden Yeşilköy Havaalanı'na inemedi ve Marmara Denizine düştü. 4 mürettebat ile 37 yolcunun tamamı öldü.
-1976, 19 Eylül - İstanbul - Antalya seferini yapan THY'ye ait Boeing 727 tipi yolcu uçağı Isparta üzerinde iken alçalma hatası nedeniyle Toros Dağlarına çarptı. 8'i personel toplam 155 kişi öldü.
-1979, 23 Aralık - THY'nin Samsun - Ankara seferini yapan Trabzon adlı F-28 tipi uçağı, Ankara yakınlarında türbülans nedeniyle düştü. Dört mürettebattan üçü ve 39 yolcudan 36'sı öldü.
-1981, 22 Eylül - Pancarköy, Babaeski'de planlı olarak yapılan 'Sonbahar Tatbikatı 81' esnasında, Northrop F-5 tipi bir jet uçağı karargah üzerine düştü. 35 asker şehit oldu, 72 asker yaralandı.
-1982, 13 Nisan - Erzincan, Refahiye'de bir ABD askeri uçağı düştü, 28 kişi öldü.
-1983, 16 Ocak - THY'nin Boeing 727 tipi uçak, Ankara'da sis ve kar yağışı nedeniyle yere çakıldı. 60 yolcudan 47'si öldü.
-1985, 4 Nisan - Balıkesir'de bir jet uçağı şehrin üzerine düştü: 14 ölü, 21 yaralı
-1994, 29 Ocak - THY'nin Boeing 737 tipi uçak, Van yakınlarında, dördüncü iniş denemesinde tepeye çarptı. Yedi mürettebattan altısı ve 55 yolcudan 49'u öldü.
-1999, 7 Nisan - THY'nin Boeing 737 tipi uçak, Adana'dan Cidde'ye giderken, kötü hava şartları nedeniyle, kalkıştan dokuz dakika sonra Ceyhan'da düştü. Hacıları almak için Suudi Arabistan'a giden ve yolcusu bulunmayan uçağın 6 mürettebatı öldü.
-2003, 8 Ocak THY'nin Avro RJ-100 tipi yolcu uçağı Diyarbakır'a inişi sırasında piste çakıldı.75 yolcudan 71'i ,5 kişilik müretebattan 4'ü yaşamını yitirdi.
-2003, 26 Mayıs - Ukrayna'lı özel bir havayoluna ait Yak-42 tipi uçak ait, Trabzon'un Maçka ilçesi'ndeki Pilav Dağı'na çakıldı.İspanyol Barış Gücü askerlerini taşıyan uçaktaki 62 asker, 13 mürettebat öldü.
-2007, 30 Kasım - Atlasjet Havayollarına ait uçak Isparta'da düştü ve 7'si mürettebat 56 kişi yaşamını yitirdi.

(ANKA)
Yâren isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-02-2007, 03:44   #34
Kullanıcı Adı
selahattin_ay
Standart 57 kişi 4.5 dakika için mi can verdi
Türkiye'yi yasa boğan Isparta'daki uçak kazasının sebepleri netleşmeye başladı. İlk tespitlere göre, 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan facianın sebebi pilot hatası.


4,5 dakika kazanmak için kestirme yol deneyen pilot, uçuş güzergahından çıkınca dağa çarptı. Uçağın düştüğü Türbetepe'de incelemeler yapan 6 kişilik ekip, güvenli iniş sağlayan VOR cihazının kullanılmadığını da tespit etti. Pilot, kule ile irtibata geçtikten sonra VOR cihazını dikkate almamış. Yardımsız, görerek inmeye çalışması kazayı tetiklemiş.

Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru ile 6 uzmandan oluşan kaza-kırım heyeti, Isparta'daki araştırmalarını sürdürüyor. Değerlendirme raporu yarın Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a sunulacak. İlk bulgular, olayı aydınlatacak nitelikte. Heyetin yaptığı değerlendirme, "Uçakta neden kimse canlı kurtulmadı?" sorusuna da cevap veriyor. Buna göre ölümlere çarpma değil, ani basınç değişikliği sebep oldu. Kaza sırasında önce uçağın kuyruğu dağa çarptı. Bunun etkisiyle gövde bölündü. Ortaya çıkan ani hava değişimi ve basınç, yolcuların vefatına yol açtı. Cesetleri inceleyen bir yetkili, "Yolcuların bazılarında sıyrık bile yoktu." bilgisini verdi.
Türkiye'nin en önemli nükleer fizikçilerinin de uçakta yer alması nedeniyle gündeme gelen sabotaj iddiası ise gerçek dışı bulundu. Heyete göre, uçağa yönelik sabotaj ihtimali sıfır. Uzmanlar, cep telefonlarının kazaya neden olduğu yönündeki iddiayı da araştırdı. Bölgede yapılan incelemelerde yolculara ait açık cep telefonu tespit edilemedi.

5 kişilik ekibiyle çalışmalara katılan Isparta Sivil Savunma İl Müdürü Sedat Gazozcu, kendisinin ilk etapta olay mahallinin dışında olmasına karşın daha sonra içeriye girdiği bilgisini verdi. Gazozcu, "Ben telefon sesi duymadım. Ekibimden de duyan olsaydı mutlaka bana söylerlerdi. Bu tip durumları raporlara yazarız çünkü." diye konuştu.

Uçağın bakım ve onarımıyla ilgili bir problem olmadığını belirten Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yetkilileri, "Atlasjet'in filosunda bulunan MD tipi uçakların bakım süresi 30 Ocak 2008'de sona eriyor." dedi. Heyet, pilotun Eğirdir Gölü'nü pist zannederek yanlış istikamete yöneldiği konusundaki kuşkuları da gerçekçi bulmadı. Ay ışığının yansıdığı gölle, özel olarak aydınlatılan pisti birbirine karıştırmanın söz konusu olamayacağı belirtildi.

Kaptan pilot işten ayrılacakmış

İstanbul-Isparta seferini yaparken düşen World Focus Havayolları'na ait uçağın kaptan pilotu Serhat Özdemir'in, düşük ücret nedeniyle geçen ay şirketten ayrılmayı düşündüğü ortaya çıktı. World Focus Havayolları'nda çalışan ve isminin açıklanmasını istemeyen bir pilot, Serhat Özdemir'in düşük ücretten duyduğu rahatsızlığı sık sık dile getirdiğini ve şirketten ayrılmayı planladığını söyledi. Ancak aynı sıkıntıyı yaşayan iki pilotun ise daha yüksek ücretlerle diğer havayollarına geçtiğini anlatan World Focus çalışanı, şirketle ilgili herhangi bir sorun yaşamayan Özdemir'in ise istifa etmekten vazgeçtiğini söyledi.

Uçağın iniş cihazları devre dışı bırakılmış

Kazanın yaşandığı Türbetepe'de incelemelerde bulunan kaza kırım heyeti, ilginç bir tespitte bulundu. Buna göre, uçak 1,5 metre daha yüksekten uçsaydı facia yaşanmayacak, tepeyi aşan uçak normal inişini tamamlayacaktı. Ancak, yardımcı cihazları devre dışı bırakan pilot, hiç beklemediği çetin coğrafî şartlarla karşı karşıya kaldı ve dağa çakıldı.


ZAMAN
selahattin_ay isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-03-2007, 09:26   #35
Kullanıcı Adı
ak_mavish
Standart Kaybolan Uçağın Düştüğü Açıklandı
Yolcuların ölüm nedeni
03 Aralık 2007 Pazartesi 08:21
Ölen yolcuların bazılarının burnu bile kanamadığı görüldü. Peki bu nasıl oldu?
Düşen uçaktaki yolcuların büyük bölümünü ani hava değişimi ve buna bağlı şiddetli basınç ölümüne neden oldu.

Uçağın çarpma anında hızının 300-400 km. olduğu tahmin ediliyor. Gövdenin çarpmasıyla ortaya çıkan basınç kuvveti yolcuları öldürdü.

İşte kazayla ilgili 6 kişiden oluşan Kaza-Kırım Heyeti'nin belirlediği ilk tespitlerde yer alan ifadeler kazanın nedenini açıklıyor:

"Uçağın, önce kuyruğu çarptı. Çarpmanın etkisiyle gövde bölündü. Bu sırada ortaya çıkan ani hava değişimi ve buna bağlı basınç yolcuların çoğunluğunun ölümüne neden oldu. Ölen yolcuların bir bölümünü gören bir yetkili, "Yolcuların bazılarında sıyrık bile yoktu"

ODTÜ Fizik Profesörlerinden Cüneyt Can, ölüm nedenini şöyle açıklıyor:

"Bu uçak iniş için hazırlandığına göre hızı 300-400 km/saat düzeyine düşmüş olmalı. Dağa çarptığı yerde fazla sürüklenmemiş olması, uçağın en azından 10 g’lik (yerçekimi ivmesinin 10 katı) bir yavaşlama ivmesiyle, çok kısa sürede ve çok kısa mesafede durduğu olasılığını kuvvetlendiriyor.

10 g insanlar için azami ivme olarak düşünülür. Dolayısıyla yolcuların bu büyük ivme nedeniyle çok büyük kuvvetlerin etkisi altında kaldıklarını ve bedenlerinin belki de dışarıdan görülmeyen tahribata ve iç kanamalara uğradığını sanıyorum.

Bu olayın benzerleri duvardan ayaklar üstüne düşüldüğünde veya kafa kafaya araba kazalarında da görülür. Bu nedenledir ki, çok küçük yaşta bile yataktan atladığımızda dizlerimizi bükeriz ve yerle çarpışma süresini ve yavaşlama mesafesini artırırız. Böylece üzerimizde oluşan kuvvetler azalır."


internethaber
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi