|
07-25-2009, 13:02 | #1 |
Klon elma üretimi projesi
Klon Elma Üretimi Projesi kapsamında 2011 yılı için 300 bin adet klon elma anacı elde edileceği bildirildi. MERSİN (İHA) - Klon Elma Üretimi Projesi kapsamında 2011 yılı için 300 bin adet klon elma anacı elde edileceği bildirildi. Mersin Valisi Hüseyin Aksoy, Mersin'in Erdemli İlçesi'nde kurulu Alata Bahçe Kültürleri Araştırma Enstitüsü tarafından yürütülen “Klon elma üretimi” projesi çalışmalarını yerinde inceledi. Proje hakkında bilgi veren Enstitü Müdürü Şekip Keser, Klon Elma Üretimi Projesi kapsamında 7 dönümlük arazi üzerinde 35 bin adet elma anacı ile M9, M21, M26, M106, M111 türlerinin bulunduğunu belirterek, “ Buradan 2011 yılı için 300 bin adet kolon elma anacı üretilmesi beklenmektedir. Bu proje ile yurt dışından ithal edilen kolon elma anacını en aza indirme hedeflenmektedir. Ayrıca buradaki daldırma yöntemi ile fidan üretiminde kullanılacak anaçlardan 14 yıl boyunca verim alınabilecektir” dedi. 2008 yılında ithal edilen meyve anaç miktarının 22 milyon adet olduğuna ve bunun tahmini değerinin 44 milyon TL olduğuna dikkat çeken Ziraat Mühendisi Kamuran Önder, de “Burada üretilen anaçlar ve fidan türleri çiftçilerimize dağıtılacaktır. Daha önceleri bu anaçlar Yunanistan, Bulgaristan, İtalya ve Hollanda gibi ülkelerden ithal edilmekteydi. Bu anaçlar artık ülkemizde yetiştirilecek. Şunu da belirtmek isterim ki ülkemiz süs bitkisi, bağ ve meyve anacı ithalatına 1 milyon dolar ödemektedir. Burada projenin ne kadar değerli olduğu ortadadır” diye konuştu. Mersin Valisi Hüseyin Aksoy da bu tür projeleri önemsediklerini ve desteklediklerini belirterek, “ 32 bin TL değerinde ki projemiz İl Özel İdaremizin katkılarıyla hayata geçirilmiştir. Proje de asıl amaç para kazanmak değil, model oluşturmak ve öncü olmaktır. Bu ve buna benzer projeleri desteklemeye devam edeceğiz. Projeyi sağlıklı bir şekilde yürüten Enstitü çalışanlarımızı kutluyoruz” dedi. Yurthaber
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|