![]() |
#1 |
![]() ![]() Rekor beklenen ihalede jet sonuç Köprü ve otoyolların 25 senelik kullanım hakkı 5.72 milyar dolara Koç ve Ülker grubunun oldu. 2 boğaz köprüsü ile 8 otoyolun özelleştirme ihalesinde en yüksek teklifi 5.72 milyar dolar ile Koç ve Ülker Grubu'nun oluşturduğu Koç, Gözde Girişim ve Malezyalı UEM'in oluşturduğu konsorsiyum verdi. Mustafa Koç, Murat Ülker, Ferit Şahenk, Hamdi Akın, Nurettin Çarmıklı ve İshak Alaton bugün köprü ve otoyol ihalesi için yarıştı 1. ELEMELİ YAZILI TURDA NUROL KONSORSİYOMU ELENDİ Özelleştirme İdaresi Başkan Yardımcısı Osman İlter'in komisyon başkanlığında yapılan nihai pazarlık görüşmesinde ilk olarak kapalı elemesiz teklifler alındı. 1. elemeli yazılı turda en düşük teklifi veren Nurol Holding AŞ - MV Holding AŞ - Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AŞ - Kalyon İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ - Fernas İnşaat AŞ Ortak Girişim Grubu' elendi. Kalan 2 firmayla açık artırmaya geçildi. AÇIK ARTIRMA 5 MİLYAR 630 MİLYON DOLARLA BAŞLADI Açık artırmada başlangıç tutarı 5 milyar 630 milyon dolar, artırım aralığı ise 10 milyon dolar olarak belirlendi. Söz konusu otoyollar ve köprülerin özelleştirilmesiyle; elde edilecek özelleştirme bedelinin yanısıra, teknoloji transferi, verimlilik artışı, kaza oranlarında azalış, zaman ve yakıt tasarrufu, çevre kirliliğinin azaltılması gibi faydalar bekleniyor. İHALEYE 3 KONSORSİYUM KATILDI Özelleştirme İdaresi Başkanlığında, ÖİB Başkan Yardımcısı Osman İlter'in komisyon başkanlığında yapılan ihaleye 3 konsorsiyum katıldı. İhalenin başlangıcında ihale usul ve yöntemiyle ilgili açıklamalarda bulunan İlter'in verdiği bilgiye göre, ihalede tüm teklifler ABD doları cinsinden alındı. 1 tur elemesiz kapalı yazılı teklif alınmasının ardından 1 elemeli tur yapıloğ, ardından açık artırmaya geçildi.. Açık artırma, belirlenen başlangıç tutarı üzerinden, açık artırım aralığıyla sürdü. İhaleye, 'Nurol Holding AŞ - MV Holding AŞ - Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AŞ - Kalyon İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ - Fernas İnşaat AŞ Ortak Girişim Grubu', 'Koç Holding AŞ - UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak Girişim Grubu' ve Autostrade Per I'Italia SPA - Doğuş Holding AŞ - Makyol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret AŞ - Akfen Holding AŞ Ortak Girişim Grubu' katıldı. 25 YILLIK SÜRE Özelleştirme işlemi, tek paket halinde, işletme hakkının verilmesi yöntemiyle ve fiili teslim tarihinden itibaren 25 yıllık süre için gerçekleştirilecek. Özelleştirmenin ardından köprü ve otoyolların bakım ve onarımı dahil bütün maliyetler özel sektör tarafından sağlanacak. NERELERİ KAPSIYOR? İhale, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün sorumluluğunda olan, yapım, bakım, onarım ve işletimini üstlendiği, bağlantı yolları ile birlikte, 'Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu', 'Pozantı-Tarsus-Mersin Otoyolu', 'Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu', 'Toprakkale-İskenderun Otoyolu', 'Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu', 'İzmir-Çeşme Otoyolu', 'İzmir-Aydın Otoyolu', 'İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu', 'Boğaziçi Köprüsü', 'Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu', bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklarını (OTOYOL) kapsıyor Vatan
![]() Konu Necip Fazıl tarafından (12-17-2012 Saat 18:10 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|