03-30-2010, 00:27 | #1 |
Kur'an'ın Şirke Karşı Davranışı...
Kur’an ilk inişinden başlayarak, Allah’ın Birliğine ve şirkin geçersizliğine işaret etmiştir. İlk surelerinde sahte tanrılara hücum etmek yerine, müşriklerin de tanıdığı Allah’ın kim olduğunu bildirmeyi tercih etmiştir. Aksini yapmak, onları daha şiddetli bir inatla putlara sarılmaya götürürdü. Onların ortak koştuklarının durumunu ayrıntılı olarak tartışmak yerine, Allah’a niçin ve nasıl inanılacağını ortaya koymuş ve bununla birlikte temel ahlaki değerler ve sosyal esaslar üzerinde durmuştur. İlk surelerde Allah’a ait özellikler şöyle açıklanmıştır:
İlk surelerde putları terk etmeye davet yoktur. Bundan sonra müşrikler : ‘’ Bizim taptıklarımız malum, peki sen neye tapıyorsun ? Bize bildir ‘’ Bunun üzerine 22.sırada inen İhlas suresi gelir: " De ki : O Allah’tır. Tekdir. O’ dur Samed ( herkesin kendisine yöneldiği ) Doğurmadı ve doğrulmadı. Hiçbir şer de O’na denk olmadı. " Bundan sonra müşrikler ‘’ deli ‘’ demekle hafife alınacak bir insan karşısında olmadıklarını, Peygamberimizin getirdikleri ile örümcek yuvasına benzeyen şirklerinin göçebileceğini anlar ve onu daha da ciddiye aldıklarını belirten ‘’ saptı , azdı , hevâdan konuşuyor ‘’ gibi sıfatlar vermeğe başlarlar. Kur’an onların bu iddialarına 23.sırada inen Necm suresi ile cevap verir: " Arkadaşınız sapmamış ve azmamıştır. O kendiliğinden konuşmamaktadır . " ( 53 / 2 – 3 )Aynı surenin devamında asıl yanılanların müşrikler olduğu bildirilir: " Nedir söyler misiniz şu Lât ve Uzza. Ve öncüleri olan Menat ? Erkekler sizin de, dişiler Allah’ın öyle mi ? Şu halde bu haksız bir paylaşma. Bunlar sizin ve atalarınızın taktığı adlardan başka bir şey değildir. Allah onları destekleyen bir delili indirmemiştir. Onlar sadece zanna ve akıllarına esene uymaktadırlar. Halbuki onlara, and olsun ki Rablerinden doğruluk rehberi gelmiştir. ( 53 / 19 – 23 )
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
03-30-2010, 10:53 | #2 |
*****
|
|
03-30-2010, 20:28 | #3 |
.....
|
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|