![]() |
#61 |
![]() Mevlit'te araplarda yok diye biliyorum...Osmanlı zamanında Anadolu'da yayılan bi gelenekmiş...
Araplarda acapa petrolden kazanılan para dışında ne var diye sormak lazım.. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
#63 | |
![]() Alıntı:
ayrıca; 43 yaşında diyanet işleri baskanı olması şaşırtıcı bir nokta...bunu da bir kenara koyarak asıl konumuza dönecek olursak ; kutlu doğum haftasına,din'de sonradan cıkması hasebiyle bid'at(uydurma) denmesi ne kadar dogru orası tartısma konusudur.öncelikle uydurma tabiri genellikle olumsuz mevzularda kullanılması itibarıyla bu noktada yanlışlık göze çarpıyor.ikincisi olumlu bir konu hakkında yorum yapılacak olursa özellikle insanlara o konuyu sevdirecek tabirler kullanılmalı,kutlu dogum haftasından insanların muradı RESULULLAH(SAV)'in o enfes soluklarını O(sav)nu unutan insanlara hatırlatmak ve insanların peygamber efendimiz(Sav) vasıtasıyla ALLAH(C.C)ı ve dinimizi hatırlatılmasıdır.bu konuyu hoş olmayan tabirlerle konuşmanın mekruh olması söz konusudur. ayrıca namaz vakitlerinin üç olmadıgı hadis-i şeriflerle ispatlanmaktadır.ancak zorunlu durumlarda kazaya bırakmak yerine cem edilmesi için ögle-ilkindi ve akşam-yatsı namazları birleştirilip ardarda kılınabilmektedir. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
![]() Ona bakarsanız Cuma namazından önce Sela okumakta sonradan çıkartıldı Peygamberimize çokça salavat getirmek iyi olduğu için bu ygulama yapılıyormuş..
Peygamberimiz zamanında yoktu böyle bir uygulama.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
![]() Alıntı:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
![]() bu tarz konularda arap ülkeleri kıstas olarak secmek uygun olmayabilir çünkü gördüğüm kadarıyla onlar olayı ifrat ve tefrit mesabesine getirmişler.peygamber efendimiz(sav)in ve halifelerinin mezarlıklarına yaptıkları malumunuz.ve kendi içtihadlarınca 99'luk tesbih taşınmasına bile karışabiliyorlar
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
![]() Yazılanları okumadan şunları söyleyeyim;
Malum, Hicri takvim ile, Miladi takvim arasında büyük farklılıklar var. Bu nedenle bizler her yıl Ramazan orucunu dahi 10 gün geri alarak tutuyoruz. Ama Kutlu Doğum gibi günleri, Miladi Takvime göre her yıl aynı zamanda kutluyoruz. Buda Her Kutlu Doğum haftasında Efendimizin doğduğu gün manasına gelmiyor. Biz Kutlu Dğum Haftasında Efendimizin, doğduğuna iman etmiyoruz ki, sadece bu zamanlarda Efendimize karşı sevgi ve muhabbetimizi artırıyoruz. Sanırım Süleyman Ateş'in söylemek istediğide bu, fakat neden gereksinim duymuş onu anlayamadım. VesseLam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
![]() Ya Arap dünyasıyla biz çok farklıyız bu konularda. Mesela onlar Ramazan'a hala hilali görüp başlıyorlar. Bu durum bizden bir gün önce veya bir gün sonra bayram yapmalarına neden oluyor. Oysaki Ramazan Bayramı'nın ilk günü oruç tutulmaz.
Bostancı adlı arkadaşın değindiği cuma günü de değişik bir olay. Peygamberimiz zamanında zühri ahir de kılınmıyormuş. Şu an kılınmasının nedeni ise cuma namazı kabul olunmazsa öğle namazının yerine geçmesi içinmiş. Çünkü cuma namazı halife tarafından kıldırılır.Tek bir camide kıldırılır. Halife olmazsa halifenin görevlendirdiği imamlar tarafından kıldırılır. Günümüzde bunlar mümkün olunmayacağı için bunuların bir nevi telafisi niyetine zuhri ahir kılınırmış Şimdi Peygamberimiz zamanında böyle bir şey yoktu deyip bunu bidat kabul edemeyiz öyle değil mi? Mevlüt konusuna gelince insanların bunun tarihini ve bunun olmazsa olmaz diye bir şey olmadığını bilmeleri gerekir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
![]() Bunun doğruluğunu nereden biliyoruz ki. Hadiste yerellik ve evresenlik diye bir şey vardır. Peygamber Efendimiz, Ramazan orucunun başlangıç ve bitiş zamanlarını tespit için hilalin görülmesini, şayet hava kapalı ise de Ramazan orucunun 30 gün tutulmasını söylemiştir. Ama günümüzde astronomi biliminin gelişmesiyle Ay, Güneş ve diğer gök cisimlerinin hareketleri aylar,yıllar öncesinden hassas bir biçimde bilinebildiği için Ramazan'a başlamak için Ay'ın gözetlenmesine gerek kalmıyor.
(İmam Hatip liselerinde okutulan hadis kitabından yararlanılmıştır.) Ama şu da var ki müslümanların bu tür önemli hususlarda ayrılık yaşamaları doğru bir şey olmamakta ve bazılarının ekmeğine yağ sürülmektedir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|