AK Gençliğin Buluşma Noktası
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.


Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 04-28-2009, 11:00   #1
Kullanıcı Adı
Necip Fazıl
Standart Metro yapımında önemli gelişme
Metro ve raylı sistem projelerine, tüm borcuyla birlikte Erdoğan el koydu.

Milyar dolarlık maliyetleri nedeniyle Belediyelerin bir türlü bitiremediği metro ve raylı sistem projelerine, tüm borcuyla birlikte Erdoğan el koydu.

Büyükşehir belediyelerinin çok yüksek maliyetlerle girdikleri ancak yeterli finansman sağlayamadıkları için bir türlü bitiremedikleri
metro ve raylı sistem projeleri Ulaştırma Bakanlığı’na devrediliyor.

Meclis’e sevkedilen ‘Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı’na konulan bir hükümle, Ulaştırma Bakanlığı, milyar dolarları bulan
metro projelerini devralmaya ve tamamlamaya yetkili ve sorumlu kılındı. Ulaştırma Bakanlığı’na verilen bu yeni görev ve sorumluluk 2023 yılına kadar sürecek.

Başta İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ile Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’i sevindirecek gelişme, kamu yönetiminde devlete yükleyeceği yeni maliyetler nedeniyle pek sevinçle karşılanmadı. Topbaş ve Gökçek, uzun zamandır, yıllar önce başladıkları ve işler sarpa sarınca yarım bıraktıkları
metro projelerini devletin yapması için yoğun kulis faaliyeti yürütüyordu. Sözkonusu faaliyet, Meclis’e sevkedilen 22 Nisan 2009 tarihli ‘Torba Kanun’la karşılığını bulmuş oldu. Kanun’un 27. maddesiyle getirilen düzenlemede, “Ulaştırma Bakanlığı, şehiriçi raylı ulaşım sistemlerini ve metroları 2013’e kadar yapabilir, yaptırabilir ve bunların yapımı devam etmekte olanlarını mevcut sözleşmeleriyle devralabilir” denildi.

Toplam yük 6 milyar $

Ankara’da artık yılan hikayesine dönen
metro çalışması, yasanın yürürlüğe girmesiyle Ulaştırma Bakanlığı’ndan sorulacak. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Gökçek, Ankara’nın 3 bölgesinde iddialı biçimde başlattığı ve 300 milyon dolardan fazla para harcadığı metro inşaatlarını, elektronik ve mekanik aksam için gerekli olan yaklaşık 1.5 milyar doları bulamadığı için adeta çürümeye terk etmişti.

Yasanın kanunlaşmasıyla, söz konusu
metroyu mevcut sözleşmeleriyle devralacak olan Ulaştırma Bakanlığı’nın nasıl bir yol izleyeceği merak edilirken, şu haliyle Ankara metrosunun tamamlanması için en az 1.5 milyar dolar gerektiğine vurgulanıyor. İstanbul’da projelendiren metronun maliyetinin ise 2 milyar dolar olduğu belirtiliyor.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 2006 yılından bu yana
metro ve raylı sistem projelerini devlete bırakmak istediğini dile getirdi. Topbaş, “Doğrusu devletin bunu alıp yapmasıdır. Bizim bunu kendi kaynaklarımızla yapma imkânımız yok. Ulaştırma Bakanlığı’mıza ’Metroları size verelim. İstanbul’un metrosunu siz çözün’ diyorum” diye konuşmuştu. Topbaş ayrıca, Silivri’den Tuzla’ya, Sarıyer’den Beykoz’a kadar toplam 500 kilometrelik metro hattı projelendirdiklerini anlatarak, bu raylı sistemlerin toplam maliyetinin 25 milyar doları bulduğunu söylemişti.

Adana da Bakanlığa

Yerel seçimler öncesinde AKP’nin Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Aytaç Durak’ı zor durumda bırakan Adana
metrosu da, yasanın yürürlüğe girmesiyle Ulaştırma Bakanlığı’nın konusu olacak.

Seçimlerden bir süre önce Sayıştay tarafından hazırlanan dosyada Adana Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmalarına 12 yıl önce, projesine 10 yıl önce başlanan ve firmalara bugüne kadar 533 milyon dolarlık kaynak aktarılan Adana Hafif Raylı Taşıma Sistemi inşaatında 9 milyon TL’lik fazladan ödeme tespit etmişti.

Sadece İstanbul’un maliyeti 25 milyar $

Taksim-4 Levent arasında çalışan
metronun Atatürk Oto Sanayi ve Şişhane uzantılarında yapım çalışmaları, her ne kadar yerel seçim öncesi açılışı yapılmış olsa da devam ediyor. Söz konusu projelerin toplam maliyetinin 25 milyar doları bulacağı ifade ediliyor.

Habercem

 

Necip Fazıl isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 04-28-2009, 12:29   #2
Kullanıcı Adı
ultrAstribun
Standart
Bir çok belediyenin bütçesi metro projesi yapmaya yetiyor
ama projeyi uygulamaya yetmiyor.
Ulaştırma Bakanlığı ile birlikte metro projeleri mutlaka hızlanacaktır.
ultrAstribun isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-28-2009, 12:30   #3
Kullanıcı Adı
BlueMoon
Standart
hayırlısı olması dileği ile
BlueMoon isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-28-2009, 17:22   #4
Kullanıcı Adı
FarukARSLAN.
Standart
Reis el atmışsa sorun kalmaz demektir..
Belediyeciliğin hası orada ya..
FarukARSLAN. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.




boşanma avukatı webmaster blog çarşamba pasta

çarşamba koltuk yıkama çarşamba webtasarım