![]() |
#1 |
![]() Yıl 1947...
Üstad Necip Fazıl,bugün son derece popüler bir konu olan 'Türklüğe hakaretten' yargılanıyor.. Peki ama neden? Büyük Doğu Mecmuası'nın 30 Mayıs 1947 tarihli 65.sayısında,Rıza Tevfik'e ait ''Sultan Abdülhamid'in Ruhaniyetinden İstimdat'' başlıklı bir manzume yayınlamasından dolayı. Bakınız Necip Fazıl davayı her yönüyle değerlendirdiği savunmasında 'Türklüğe hakaret' iddiası karşısında ne diyor: ''Manzumede başıboş vehim ve hayal gözüyle,Türklüğe hakaret gibi görülebilecek mısralar şunlardır: -<<Şu nankör milletin bak günahına>> ... -<<Nerden çıktı bunca veled-i zina>> ... -<<Türkün ruhu zorla asi göründü Hem peygamberine,hem Allah'ına>> Millet,lugatte,bellibaşlı bir itikat,bir mefkure,bir dava,bir faaliyet etrafında toplanmış birlik insanların topluluk ismidir.Aslında da müslümanlara alemdir.Millet,kavim manasına gelmez.Geniş daire ismiyle evvela İslam milleti,sonra da Arap,Fars,Hind,Türk kavimleri vardır.Nitekim meşhur düsturdur: <<Elküfrü milletün vahide>>(Küfür tek bir millettir.) Nasıl ki esasta ve asılda,İslamiyet tek bir millettir;fakat dilimiz bu kelimeyi,yıllardan beri asli manasında inhiraf ettirmiş ve kavim manasına kullanmaya başlamış bulunuyor.Onu kavim manasına kullandığımız zaman da mutlaka başına bir (Türk) kelimesi ilave ediyoruz:Türk milleti veya Fransız,Alman,Arap,Acem milleti vesaire...Başına (Türk) kelimesi ilave edilmeden millet tabiri,asla Türk topluluğu manasına gelemez.Böyle olmasaydı <<Ah şu gazeteci milleti,esnaf milleti,polis milleti,şoför milleti,artist milleti>>diye bir takım zümreleri çerçeveyebilir miydik?On yaşında bir çocuğun bile en iptidai bedahet duygusuyla kestirebileceği gibi,başına (Türk) kelimesi ilave edilmedikçe millet tabiri,aynı gaye ve faaliyete sahip,küçüklü büyüklü,iyi ve kötü zümrelerden herbirine ıtlakı kabil bir isimdir.'Millet'in Türk topluluğunu ihata etmesi için,mutlaka 'Türk milleti' şeklinde kullanılması lazımdır.'' Evet Üstad böyle diyor ve sonra yukarıda yazılan mısraların savunmasını teker teker yapıyor.Ve onlardan yukarıda da arz ettiği gibi asla Türk milletinin kastedilmediğini sadece belli çevrelerin(Abdülhamid'e haksızlık yapan çevrelerin) kastedildiğini vurguluyor. Gelelim günümüze..301.madde de 'Türklüğün' yerine 'Türk milleti' yazılması için teklif verildi..Üstad 'türk' yazmadan asla Türk Milleti'nin kastedilemeyeceğini çok güzel anlatmış..Çünkü kendisinin yargılandığı nokta orası..Şimdi aynı mantıktan hareketle ters taraftan düşünerek diyebiliriz ki: 'Türklük',mücerret(uydurukçasıyla soyut) bir mefhum.İçi boş.Tamamen kavme dayalı belki..Oysa bu kelimenin hayat bulabilmesi için yanına mutlaka 'millet' kelimesi eklenmeli,neyi kasteddiği açıkça ortaya konulmalıdır.Hal böyleyken kafaları bulandırıp istediğine dava açmak hatta Üstad Necip Fazıl'ı bile bu noktada yargılamak olayın vehametini görmek açısından yeterlidir.Türklük ayrıştırıcı ve dar..dahası neyi kasteddiği belli değil..Oysa Türk Milleti beni de içine alan bir ideal etrafında toplanmış bir kitleyi ifade ediyor. AK PARTİ'nin yapmakta olduğu bu değişikliğe sonuna kadar destek veriyorum... <<<ÇiLe>>>
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|