Osmanlı Tarihi (AK Parti) Osmanlı Devleti ve Osmanlı kültürü. |
Anketimiz: Osmanlı'da kardeş katline onay veriyor musunuz? | |||
Evet : Devletin bekası isyanı önlemek için bu gerekliydi ve doğruydu |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 22.22% |
Hayır : Hiç bir nedenle masum insanı öldürmek caiz olmaz |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 44.44% |
O dönemin şartlarına göre doğruydu |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 33.33% |
Kötü bir yöntemdi ama mecburlardı |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Katılımcı sayısı: 9. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor |
![]() |
#1 |
![]() III.Mehmet hakkında kısa bilgi ;
Saltanata çıkışı Tahta çıktığı gece 19(kimi kaynaklar 21) erkek kardeşini boğdurması, Osmanlı tarihinin en korkunç hadiselerinden biridir. Aynı zamanda 20 kız kardeşini de aynı gece öldürdüğü de bazı tarihçiler tarafından iddia edilmektedir. Ayrıca babasının hamile eşleri ve kundaktaki kardeşlerini de öldürtmüştür. Yönetimde annesinin etkisinde kaldı; hatta bu yüzden 16 yaşındaki oğlu Şehzade Mahmut'u annesinin sözüyle öldürttü. Siz ne düşünüyorsunuz Kardeş katline fetva vermek caiz miydi? Örneğin KANUNİ Kanuni'nin Şehzade Mustafa’nın ölüm sebebi kanunin şüpheleri ama şüphelerinde ne derece haklı bilemeyiz. Hanedan içi cinayetlerin büyük kısmını islam hukukuna uygun olduğunu savunan tarihçiler bile şehzade mustafa olayının bir talihsizlik olduğu görüşünde. Bu tarihçilere göre mesala kardeş katli gerçekte keyfi yapılamaz sadece bir şehzade padişah olunca kardeşi islama göre idam cezasını gerektirecek bir suç işlemiş olmalı bu da genelde karışımıza isyan olarak çıkıyor. Yani onlara göre Yavuz’un abileri şehzade Ahmet ve Korkut u boğdurtması isyan içinde olduklarından İslam’a uygun ama 3. Mehmet’in tahta çıktığı gün 21 erkek kardeşini boğdurtması ise keyfi bir olay ve İslam da yeri yok suçsuz bir insanı öldürmek ise islamdaki en büyük günahlardan. Osmanlı tarihinde bu iki olaya benzer olaylar var birinci de kardeşler veya oğullar isyan içinde ölümleri keyfi değil. Ikinci durumdaki olaylarda ise kanun sebepsiz kullanılmış ve kul hakkı yenmiş. Ancak kanuni’nin oğlu mustafa’yi öldürtmesi bu iki olayın dışında çok kişi isyan olmadığı görüşünde ancak çevresinin kanuni’yi etki altına alıp isyan olduğuna inandirması söz konusu olduğu için ikinci duruma da dahil edemiyorlar. Konuya bir anket de ekledim Kendi düşüncem ; Netice olarak bağy yani İSYAN suçunu işleyen Padişahın kardeşi de olsa oğlu da olsa, eğer isyan unsurları tahakkuk etmişse, gereken cezayı vermek, elbetteki şer'îdir caizdir. Buna ne şüphe.. Ancak İslâm hukukunun hükümlerine aykırı olarak, şunun-bunun tahrikiyle isyan unsurları tam teşekkül etmeden insanları dünyevî saltanat uğruna idam etmek, elbetteki şer'î değildir caiz değildir buna tevessül edenler ahirde bu meselenin hesabını vermeden huzurdan çıkamazlar. Kundankta ki masum sabilerden hamile kadınlara kadar kılıçtan geçirmek ve buna DİN MASKESİ giydirmeye çalışmak hiç şüphesiz zalimlik. Aksini kim iddia edebilir ki?
![]() Konu manifesto tarafından (03-25-2013 Saat 15:58 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|