12-18-2010, 11:03 | #11 |
Tek tük bilgi sahibi olduğum bu tarz konulara olan meylim için Prof. Dr. Kemal Karpat, Osmanlı ve yakın dönem Cumhuriyet isimli kitabını alarak tatmin olmaya çalışıyorum.Gerçekten yalnış bildiğim bir çok meseleye farklı bir bakış acısı sunarak tarihin tek taraflı değil opjektif araştırılmasına sürüklüyor beni. Kısa kısa bildiğimin dışındaki satırları burada ileriki günlerde paylaşmak isterim.
|
|
12-18-2010, 11:05 | #12 |
Batı yenilikler ve ilmi yönden başını almış gidiyor . Yeniliklere direnen bizdeki statükocu kesim ise her yönden geri kalıyordu Osmanlının ve yenicerilerinin önce askeri yönden zayıflanması yeniliklere karşı direnen zihniyet tarafından olmuştur. Aslında daha geniş bir açıklamayı kitabı iş yerine getirdiğim vakit paylaşmak isterim Muhammedim.
|
|
12-18-2010, 22:44 | #13 | |
Alıntı:
2. Mahmud hataları olsa da bilinçli bir padişahtır. Daha önceki bir paylaşımımızdan, peygamberimizin mezarı konusundaki hassasiyetini öğrenmiştik. Ayrıca o güne kadar yaklaşık yarım karış uzunluğundaki gelenekselmiş sakal konusundan vazgeçerken de peygamberimizin sadece bir tutam sakal bıraktığı gerçeğini göz önüne almıştır. Tarihi konularda eleştiri yaparken çok araştırma yapmamız gerekiyor. Bu nedenle yapılan ve yapılacak olan her paylaşımı merakla bekliyoruz. |
||
12-19-2010, 16:18 | #14 |
Bilmem kabul görürmü ama okuduğum kitabdan ilgimi çeken çok önemli kabul ettiğim noktalar var.
Sanki Osmanlı padişahları batının üstünlüğüne karşı bir denge kurma münasebeti için imparatorluğun askeri teşkilatını güçlendirerek orduda ve devlet idaresinde reformlar yapmışlar. zamanla bu yenilikler toplumu da etkileyen zincirleme tepkilere yol açarak toplum hayatını her noktasında köklü değişmeleri zorunlu kılmıştı. Aslında Cumhuriyet devrindeki ınkılap fikri Osmanlı imparatorluğunun ordu içindeki değişmelere verilen ıslahat ismi ile aynı , Osmanlı reforma askeri noktada başlamış olsada Cumhuriyet devrimi toplumun gelenekci dini ve fikri hayat tarzını baştan sona değiştirmek amacı güdüyordu. Onlara göre böyle bir dönüşüm her alanda geri kaldığı düşünülen ortam için gerekliydi. Batıyı model almak Cumhuriyet tarihi dışında 1876 yılında daki Anayasal sistemimiz Belçika Anayasası olmsıda ilgimi cekti Böyle bir anayasanın islam ve osmanlı kültüründe yeri olmadığının savunanlar çokmuş. O dönemlerde de dışarıdan gelen her şeye karşı haklı veya haksız direnmeler varmış bazı müslümanlar osmanlı devletinin hristiyan Avrupayı anayasa bakımından örnek almanın Kuran'a islama aykırı olduğunu söylemeside yakın tarihteki İttihatcıların islami muhafazakar kesime karşı dehşet düşmanlığını anlamamıza vesile oluyor. Ama karşı cıkanlar kadar bu fikrin tarihi gerçeklerimize uygun olmadığını söyleyenler de vardı Emevilerin Roma kurumlarını ve kanunlarını alıp uyguladıkları bilinmektedir.Abbasilerin ve sasanilerin kurumlarını alarak bunları tüm islam dünyasına mal ettiklerinide okumuştuk.VEzirlik gibi devlet kurumları istibdatçılık mutlakiyetcililik gibi kavramlar islamiyete farslardan ve gayrimüslim sasanilerden geçmiştir . Şu da söyleniyor bir ç ok yenilikci ve faydalı şeyleri Osmanlı devleti yeteri kadar kurumlaştırmadığı için başaramamıştır. Örnek lolarak ta Nevşihirli ibrahim paşa ve 18 yüzyılda giriştiği reformlar aslında batı da gelişen merkantilist kapitalizme hem uyma hemde ona karşı koyma amaçlı önlemlerdir . Tuhaf olan kendiiisini destekleyen bilinçli bir orta sınıf olmadığı için ibrahim paşa başarı sağlayamamış ve osmanlının 1720 başlayan ekonomik kakınması patrona halil isyanı ile az zaman son bulmuştur. |
|
12-19-2010, 16:31 | #15 |
Elbetteki reformlara karşı değilim.
Teknoloji,tıp,edebiyat.. Bir çok alanda örnek almalıyız.Alabiliriz. Fakat Sarığı çıkarıp Fesi takma sadece kendi benliğini yok etmedir. Sonuçta Fes takınca ne devletler muvazenesindeki konumun değişecek Nede hazinende bulunan para. İşin trajikomik kısmı biz onların bilimini ilimini değil kültürünü aldık. Kültürel olarak batılılaştık.Ve fikir dünyamızda zamanla oryantalistleşti. Kültürlerini almamız hasebiyle bu gün Türkiyede en büyük iki akım var; Oryantalizm ve Sekülarizm.Hatta ikincisi Tüm islam aleminde en büyük akım. Bizim padişahlardan bazıları yabancı hayranı oldular ve yanlış batılılaştılar. Misal başka ülkenin hukuk kurallarını almak ve şeriatı bir köşeye itmek. Allah'a küfürdür.Haşa Senin yasanın vakti geçti beşerin yasasının vakti geldi demektir. Ki bunu kimse meşru kılamaz. Fakat hep kızmış ve gıpta etmişimdir. Hristiyanlar Tiyatro alanının gelişmesi üzerine hemen bir çeşit oluşturmaşlar. Adı Myster klisede oynanır.Çocuklar dini sevsin diye yapmışlardır. Fakat biz Tutup bu gelişmelere şeytan icadı diyip dışlamışızdır. Ve Cami'yi namaz vakitlerinde tek girilen sadece namaz kılınan bir yer yapmışız. Fakat Hz.Muhammed (s.a.v) camide şiir okutmuştur. Osmanlıda Camiilerin yanında çocuk parkları varmış. Uzun lafın kısası hep sapla samanı karıştırdık. |
|
12-19-2010, 16:37 | #16 |
2. mahmut adam halisane niyetlerle avrupaya ilim öğrensinler bilim öğrensinler diye öğrenciler yolluyor bizimkilerin hepsi orada benliğini kaybedip apaçi oluyorlar pipolarla şapkalarla pantollarla geliyorlar. Aynı zamanda japonyada mutsişito denen kralda avrupaya öğrenci yolluyor japonlar avrupadan motor makina her türlü ilim alıyorlar alamayanlarda harakiri yapıp kendini öldürüyor.
Biz her zaman olduğu gibi batının ilmini değil ahlaksızlığını aldığımız için bu hallere düştük ... |
|
12-19-2010, 16:46 | #17 |
Ben imam olsam halk beni recm eder inancınız olsun..
Camiide neler yapmam ki..Normalde yaşlı amcalar çocukları kovar ya.. Öyle bir şey olursa ben amcaları kovarım.. |
|
01-03-2011, 18:33 | #18 |
Biz ona devrim değil çöküş sürecin'in başlangıcı diyoruz yahut çöküş devrimi de diyebiliriz
Batıya elini verirsen kolunu kaybetmezsin o eli tutar seni sürükleyip yanına kadar çeker..! Sonra bir bakarsın başın da noel baba şapkası (: |
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|