07-28-2009, 12:57 | #1 |
Schalke 04'e Hz. Muhammed'li Marş ???
Schalke 04'ün şaşırtan kulüp marşı TEMEL ELCİVAN - GELSENKİRCHEN / DHA Alman kulübünün marşında Hz.Muhammed'in adı geçiyor... Alman 1. Ligi Bundesliga'nın köklü kulüplerinden Schalke 04´ün çok ilginç bir yönü ortaya çıktı. Forma rengi mavi-beyaz olan Schalke 04´ün kulüp marşının bir bölümünde, "Hz.Muhammed de renklerin arasında mavi-beyazı seçti" sözleri yer alıyor. "Mavi ve beyaz, seni nasıl seviyorum", "Mavi ve beyaz, beni terketme" dizeleriyle başlayan dört kitalık marşın üçüncü kıtasında, Hz. Muhammed ile ilgili şu ifadelere yer veriliyor: "Hz.Muhammed bir peygamberdi. Futbol oyunundan haberi yoktu. Buna rağmen bütün ihtişamlı renklerden arasından, kendisi için mavi-beyaz´ı seçti." Schalke´nın ünlü Veltins Arena Stadı´nı dolduran binlerce mavi-beyazlı taraftar, maçların başlamasına az bir süre kala, hep bir ağızdan bu marşı okuyarak adeta stadı inletiyor. Milyonlarca Schalke taraftarının yıllardır diline doladığı marşı, Hans J.König´in 1963 yılında yazdığı belirtilirken, Hz. Muhammed´in mavi-beyaz renkleri tercih ettiğine dair herhangi bir kaynak ya da hadis yer almıyor. Schalke 04´ün resmi internet sitesinde yer verilen ve www.youtube.com gibi paylaşım sitelerine yüklenen marş hakkında, "Hz. Muhammed´in bununla ne alakası var" şeklinde yorumlar bulunuyor. Schalke 04'ün marşının Türkçe çevirisi şöyle: Mavi ve Beyaz, seni nasıl seviyorum Mavi ve Beyaz, beni terketme Mavi ve Beyaz yalnız gökyüzüdür Mavi ve Beyaz bizim futbolun süsüdür Bir Krallığımız olsaydı Schalkelilerin aynısı gibi yapardık Bütün genç ve güzel kızlar Mecburdurlar hepsi, Mavi ve Beyaz`la dolaşmaya Hz. Muhammed bir Peygamber`di Futbol oyunundan haberi yoktu Buna rağmen bütün o ihtişamlı renklerden Kendisi icin Mavi ve Beyaz`ı seçti Gecede bin ateş Bize bu büyük şans getirdi Bin arkadaş, beraber ayakta dururlarsa FC schalke hiçbir zaman batmaz TEMEL ELCİVAN - GELSENKİRCHEN / DHA
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|