Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-23-2008, 01:20   #147
Kullanıcı Adı
dildade
Standart Hazreti İbrahim (a.s)
I. BÖLÜM: SUNNETULLAH’TAN OLAN HİCRET
1. Müslümanlar Tek Vücut Gibidirler :
Müslümanlar bir vücut gibidirler. Eğer o vücuttan bir aza rahatsız olsa, vücudun diğer azaları onun için sabahlara kadar uykusuz ve humma hastalığına tutulmuş bir şekilde birbirlerini (yardıma) çağırırlar. Bu ümmetin cesedinin başı ise kendi asrında İbrahim as. idi. O’nun öyle bir kıymeti vardır ki Hatemü’l Enbiya’dan sonra bile baş olması devam etmektedir.

Her müslümanın sabah akşam her gün ömür boyunca Halilü’r Rahman’ın ve Şeyhül Enbiya’nın kıssalarından mücrim ve zalim kavmişle olan mücadelsinden hatırlamsı elbette tuhaf değildir.

Bu düşünce ve şuur ortaklığının alametleri pek çoktur. Biz vezeğ (çok küçük yılan) kıssasını seçiyoruz.

Said bin El Museyyeb’den, O da Ümmü Şüreyk r.a’dan dedi ki: Allah Rasûlü “vezeğ”in öldürülmesini emretti ve şöyle dedi: “O İbrahim’in ateşinin tutuşması için ateşe üfürüyordu.”[1]

Aişe annemizden gelen Ahmet bin Hanbel’in rivayetinde ise, Allah Rasûlü s.a.v. şöyle buyurmaktadır: “Vezeğ’i öldürün. Çünük o İbrahim’in üzerine ateşe üfürüyordu.”

Ahmet bin Hanbel dedi ki : “Aişe Radıyallahü anha onu öldürüdü.”

Yine Ahmet bin Hanbel’e ait başka bir rivayette de: Bir kadın Aişe’nin yanına geldiğinde dikilmiş bir mızrak görür ve “bu mızrak nedir?” der. Aişe Radıyallahü Anha’da: “Onunla vezeğ’leri öldürüyoruz” dedi ve sonra da Allah Rasûlü’nden, s.a.v. şunu anlattı: “İbrahim as. ateşe atıldığında bütün hayvanlar o ateşi söndürmeye başladılar. Vezeğ hariç. O, ateşin İbrahim’i yakması için ateşe üfllemeye başladı.”

Bu iki vecihte Ahmet İbn-i Hanbel münferit kaldı.[2]

Ey Rabbim! Seni her türlü noksanlıktan tenzih ederim. Bize hidayet buyurduğun ve ona tabi olmakla bize ihsanda bulunduğun bu din ne yücedir. İslâm’ın kendi fertleri arasına koyduğu bu vicdanî ortaklık ne mükemmel bir şuur ve düşünce ortaklığıdır!

Binlerce seneden beri müslümanlar her gördüklerinde vezeğ’i öldürmeye koştular. Çünkü o, ibrahim babamızın üzerine ateşe üflüyordu. İbrahim as.’ın düşmanı, her müslümanın düşmanıdır.... Cenab-ı Hak yeryüzünü ve üzerindekilerini haşredinceye kadar müslümanlar bu durum üzere kalacaklardır. Alllah düşmanlarıyla barışmak ve onlara sevgi beslemek asla yoktur. İsterse bu düşmanlar vezeğ gibi küçük hayvanlar da olsa...

Vezeğ olayını ve diğerlerini özel ve genel bütün müslümanlar bilirler. Örneğin eğer uzak bir köyde olan genç bir çocuk vezeğ görse, hemen onu öldürmeye koşar. Çünkü ailesini onu öldürürken görmüştür ve onun Halilü’r Rahman’ın yanması için ateşe üflediğini ailesinden duymuştur.

Gerçekten üzücü olan şeylerden biri de; bir olan İslâmi vücudun pek çok zaaf ve aldırmazlık isabet etmiştir....Çünkü İslâm düşmanları nice Allah davetçilerini İslâm aleminin çeşitli bölgelerinde hasediyor ve idam ediyorlar da, onların hakkında hiçbir şey bilinmiyor.

Eğer bilseler ve müteessir olsalar da bu tesirlenmeleri âdeta bir yaz bulutunu andırmaktadır... İşte bunun için müslümanların helak edilmesi ve onlar için idam sehpalarını kurmak hiçbir önem arzetmeyen normal işlerden oldu. Hatta bir devletin başka bir devletle olan futbol maçına dünya yayın organlarında Lübnan’daki Sabra ve Şâtîla kamplarının yerle bir edilmesinden daha fazla ilgi gösterilmektedir.

Dünyanın katliam için veya yahudi hapishaneleri için durmayıp devam etmesi, Müslümanların dünyanın her tarafında boğazlanmalır, dünyadaki büyük devletlerin hepsinde de Müslüman cellatlarına her türlü yardımın yapılması ve bilakis halkı Müslüman olan devletlerden bu Müslüman cellatlarına verilen destek kesinlikle en üzücü olanıdır.[3]



--------------------------------------------------------------------------------

[1] Buhari-Sahih’inde rivayet etmiştir.; Fethu’l Bari 7/204, lafız da Buhari’ye aittir. Müslim ise, İbn-i Cüreyc hadisinden rivayet etmiştir. Nesai ve İbn-i Mace de Süfyan bin Uyeyne hadisinden tahric etmişlerdir.

[2] Kıssu’l Enbiya. İbn-i Kesir s.185; Darul Kütübül Hadiyse Tahkik: Mustafa Abdul Vahid. Kitabı tahkik eden vezeğ kıssası hakkında diyor ki: “Akla muhalefet ettiği için bu rivayetlere mutmain olamıyoruz. Çünkü hayvanlar için bir mükellefiyet yoktur. Vezeğ, Allah Rasülü’nün öldürmekle emrettiği fevasık (zararlı hayvanlar)dan da değildir. Eğer onun öldürülmesini emrettiği doğruysa, o zaman ayrı bir illetin olması lazımdır.”

Buhari ve Müslim’in Sahih’lerinde rivayet ettikleri ve yine Ahmet İbn-i Hanbel’in, Nesai’nin ve İbn-i Mace’nin de rivayet ettiği hadisler hangi akla muhalifmiş? Abdul Vahid El bidaye ven Nihaye kitabının tahkik ettiğini iddia ettiğinde kim bilir İbn-i Kesir ne kadar zulme uğramıştır.?!.

[3] M. Surur b. Naif Zeynelabidin, Allah'a Davette Peygamberllerin Metodu I, Guraba Yayınları: s. 240-243.
dildade isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla